۱۴۰۳ یکشنبه ۳۰ اردیبهشت

آخرین خبرها از فرابورس ایران

ICTPRESS از فرابورس ایران گزارش میدهد: 


در فرایند عرضه اولیه صورت گرفت؛ کشف قیمت 900 هزار و 500 ریالی اسناد خزانه اسلامی در فرابورس ایران

هر ورقه اسناد خزانه اسلامی پس از عرضه اولیه در فرابورس ایران، 900 هزار و 500 ریال کشف قیمت شد.
به دنبال پذیرش اسناد خزانه اسلامی در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران و تقاضای تعدادی از دارندگان این اوراق برای حضور در فرایند عرضه اولیه، هر ورقه اسناد خزانه اسلامی برای معامله در بازار ثانویه 900 هزار و 500 ریال قیمت خورد.
به این ترتیب، تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از بانک‌ها، نهادهای مالی، شرکت‌های سرمایه‌گذاری، کارگزاری، تامین سرمایه‌ها، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شهرداری‌ها می‌توانند از روز شنبه به صورت نامحدود، سفارش‌گیری و خرید اسناد خزانه اسلامی را انجام دهند.
طبق این گزارش، 10 هزار میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی بر اساس قانون بودجه 93 کل کشور بابت تسویه بدهی پروژه‌های انجام شده دولت از طریق بانک ملی ایران به پیمانکاران واگذار شده و حداقل اوراقی که در روز جاری در فرایند عرضه اولیه عرضه شده، 400 هزار ورقه است.
 از نکات قابل توجه در این عرضه اولیه، مشارکت همزمان معامله‌گران آنلاین به همراه ایستگاه‌های کاری کارگزاران عضو فرابورس ایران در فرآیند ورود سفارش و کشف قیمت بود.
آن دسته از پیمانکاران دارنده اسناد خزانه اسلامی که مایل به دریافت مبلغ بدهی خود قبل از سررسید هستند می‌توانند با مراجعه به کارگزاری‌های عضو فرابورس ایران اقدام به فروش اوراق خود با قیمتی که بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود، کنند درغیر این صورت برای دریافت مبلغ اسمی اوراق تا 23 اسفندماه منتظر بمانند. 
گفتنی است، مبلغ اسمی اسناد خزانه اسلامی در سررسید نهایی توسط خزانه‌داری کل کشور تأمین شده و از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب آخرین دارندگان اسناد خزانه اسلامی واریز خواهد شد.

.........................

داد و ستد 693 میلیون ورقه بهادار در فرابورس ایران

معامله‌گران بازار فرابورس ایران در روز جاری 693 میلیون و 710 هزار ورقه بهادار خرید و فروش کردند.
بازار فرابورس ایران در روز 8 مهرماه شاهد خرید و فروش 693 میلیون و 710 ورقه بهادار به ارزش یک هزار و 734 میلیارد و 230 میلیون ریال بود.
بیشترین حجم و ارزش معاملات مربوط به داد و ستد 16 میلیون و 990 هزار سهم قند شیروان به میزان 45 میلیارد و 750 میلیون ریال بود و اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن هم ضمن کاهش قیمت در محدوده 633 تا 700 هزار ریال معامله شد.
در حالی که آیفکس در روز پایانی هفته با حدود 5 واحد افت روی عدد 677.86 توقف کرد، سهام شرکت‌های صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود، فن‌آوا و سرمایه‌گذاری مسکن شمال غرب بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند و بیمه کارآفرین، سرمایه‌گذاری مسکن تهران و افرا نت با بیشترین افت قیمت مواجه شدند.
نماد شرکت‌های پالایش نفت تهران، قند شیروان، ذوب آهن اصفهان، بانک دی، پالایش نفت لاوان، پتروشيمي سرمایه‌گذاری ايرانيان و سرمایه‌گذاری مسکن پردیس، پربیننده‌ترین نمادهای فرابورس بودند.
علاوه بر این، هر ورقه اسناد خزانه اسلامی پس از عرضه اولیه در فرابورس ایران، 900 هزار و 500 ریال کشف قیمت شد.
صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان با معامله 142 هزار و 320 سهم بیشترین حجم معاملات ETF را در روز جاری از آن خود کرد و اوراق اجاره سه ماهه پترو ریگ با داد و ستد 600 هزار ورقه بهادار بیشترین حجم معاملات اوراق با درآمد ثابت را داشت.همچنین، معامله 5 مهرماه بلوک 19.76 درصدی سهام بیمه حافظ به ارزش 37 میلیارد و 970 میلیون ریال پس از احراز شرایط، قطعی شد.

.........................

566 میلیارد ریال خرید و فروش در فرابورس ثبت شد

در جریان معاملات فرابورس ایران، 62 میلیون ورقه بهادار به ارزش 566 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.
در پایان معاملات 7 مهرماه 1394، 62 میلیون ورقه بهادار خرید و فروش شد و ارزش آن به 566 میلیارد و 730 میلیون ریال رسید.
در روز جاری، معامله 3  میلیون و 860 هزار سهم سرمایه‌گذاری مسکن تهران بیشترین حجم معاملات روز جاری را به نام خود ثبت کرد این در حالیست که بیشترین ارزش معاملات به میزان 13 میلیارد و 870  میلیون ریال مربوط به سهام شرکت سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی بود.
این گزارش حاکیست، سهام معادن مس تکنار، نفت پاسارگاد و سرمایه‌گذاری مسکن شمال‌غرب بیشترین افزایش قیمت را در بازار فرابورس تجربه کرد و در سوی دیگر بازار، سهام شرکت‌های قند شیروان، شمال شرق شاهرود و قند چهارمحال با بیشترین افت قیمت روبرو شدند.
آیفکس در جریان معاملات 3.7 واحد افت کرد و در رقم 682.81  متوقف شد ضمن آنکه اوراق تسهیلات مسکن در محدوده 660 تا 717 هزار ریال قیمت خورد.
علاوه بر این در بازار ابزاهای نوین مالی، بیشترین حجم معاملات ETF به صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد  با خرید و فروش 621 هزار و 350 سهم اختصاص یافت و بیشترین حجم معاملات در بازار اوراق با درآمد ثابت هم مربوط به معامله 17 و 870 هزار ورقه مشارکت رایان سایپا بود.
گفتنی است، در روز جاری، نماد اوراق مشارکت شهرداری کرج با نرخ 21 درصد در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران گشایش یافت و نماد معاملاتی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه وعمران استان کرمان در روز جاری پس از به حد نصاب نرسیدن مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام، بازگشایی شد.
.........................

"غفارس" یکشنبه در فرابورس ایران عرضه می‌شود

سهام شرکت‌ شیر پاستوریزه پگاه فارس، یکشنبه 12 مهرماه برای نخستین بار در بازار دوم فرابورس ایران عرضه می‌شود.
10 درصد از سهام شرکت شیر پاستوریزه پگاه فارس با نماد "غفارس" برای اولین بار پس از پذیرش در بازار دوم واگذار می‌شود.
بر اساس این گزارش، از 20 میلیون سهم عرضه شده، 10 میلیون سهم برای کشف قیمت و 10 میلیون سهم مابقی نیز به معامله‌گران آنلاین اختصاص پیدا کرده است.
همچنین، محدودیت خرید سهام برای هر کارگزاری 101 هزار سهم تعیین شده و صندوق‌های سرمایه‌گذاری اعم از مشترک و قابل معامله هیچ‌گونه سهمیه‌ای برای خرید سهام ندارند.
گفتنی است، شرکت پگاه فارس با 200 میلیارد ریال سرمایه در 9 آذر‌ماه 93 در فهرست نمادهای بازار دوم درج شده و فعالیت آن در زمینه تولید لبنیات است.



نظرات : 0

ثبت نظر

94509