۱۴۰۳ شنبه ۲۹ اردیبهشت

ایران تلکام 2015 : دکتر واعظی از شانزدهمین نمایشگاه بازدید کرد

به گزارش ICTPRESS، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه تلکام از بزرگترین نمایشگاه های ایران است، گفت: حضور فعال بخش خصوصی در این نمایشگاه بسیار گسترده است و یکی از نقاط قوت نمایشگاه امسال حضور 30 درصدی شرکت‌های خارجی بوده است.
وی با بیان اینکه 80 شرکت از 17 کشور دنیا در این نمایشگاه حضور یافتند، اظهار داشت: حضور این تعداد شرکت خارجی نقطه روشنی است که امیدوارم که در سال بعد تعداد بیشتری از شرکت های خارجی در نمایشگاه شرکت کنند.
وزیر ارتباطات با اشاره به رشد 30 درصدی حضور شرکت های خارجی در تلکام 2015 گفت: با توجه به اینکه در ایران حضور نداشتم، اما به صورت روزانه اطلاعات نمایشگاه را دریافت کرده و خوشبختانه شاهد استقبال خوب مردم و شرکت خصوصی از نمایشگاه امسال بودیم.
دکتر واعظی افزود: با توجه به اینکه دستاوردهای کشور در عرصه دانشگاهی و نمایشگاهی به معرض دیده گذاشته می شود باید این نمایشگاه جایی باشد که در آن هم قرارداد بسته شود و هم شرکت ها با مشارکت یکدیگر به ارتقاء هم کمک کنند.
وی ادامه داد: تلاش ما بعد از نمایشگاه تلکام 2015 این است که به ارتباطات ایجاد شده کمک کنیم تا تقویت شوند و به همین منظور معاونت فناوری وزارتخانه حمایت از بخش خصوصی، تولید محتوا و پژوهش را در دستور کار خود قرار داده است.
وزیر ارتباطات در برگزاری همزمان الکامپ و تلکام اظهار داشت: با این پیشنهاد که منجر به برگزاری نمایشگاه جامع و بزرگی می شود موافق هستیم، چون که در آن صورت می توان از وزرای ارتباطات دیگر کشورها نیز دعوت کرد تا در آن نمایشگاه شرکت کنند.
دکتر واعظی در بخش دیگر سخنان خود در پاسخ به سوالی در مورد افزایش تعرفه تلفن ثابت گفت: وظیفه ما این است که پل ارتباطی بین مردم و شرکت های خصوصی باشیم تا هیچ یک از دو طرف متضرر نشوند و بنابراین باید توجه داشت همانطور که یک طرف بخش خصوصی قرار دارد، در سوی دیگر آن 80 میلیون ایرانی هستند که باید حقوق آنان را نیز در نظر گرفت.
وی با اشاره به دستاوردهای سفر خود به نیویورک گفت: فرصتی خوبی به وجود آمد تا مذاکرات دو جانبه با مسئولان برخی کشورها صورت گیرد.
وزیر ارتباطات با اشاره به حضور شرکت های موفق ایرانی درعرصه IT و مخابرات در اروپا و آمریکا گفت: با تعداد زیادی از این شرکت ها با محوریت سرمایه‌گذاری و انتقال تکنولوژی‌ به کشور مذاکره شده است.
وی از حضور متخصصان خوب و با استعداد در  سایر کشورها خبر داد و افزود: می توان از دانش و تخصص این گروه برای انتقال فناوری های نو به کشور بهره گرفت.
دکتر واعظی با بیان اینکه محیط زیست و توسعه پایدار اولویت دولت یازدهم است گفت: این دو موضوع توسط هیات ایرانی در اجلاس سازمان ملل به صورت فعالانه پیگیری شد و با رایزنی‌های صورت گرفته فعالیت‌های شش ماه گذشته این هیات، نظرات ایران در بیانه این اجلاس لحاظ شد.
وزیر ارتباطات در پایان سخنان خود از علاقمندی برخی شرکت ها برای همکاری در داخل خبر داد و گفت: پیشنهادات همکاری به زودی مورد بررسی قرار می گیرد.

نظرات : 0

ثبت نظر

69321