۱۴۰۳ یکشنبه ۳۰ اردیبهشت

برگزاری مراسم افتتاحیه هفته جهانی فضا / برنامه ها اعلام شد

به گزارش ICTPRESS، همزمان با جشنها و برنامه هایی که به مناسبت هفته فضا در تمام دنیا برگزار می شود در ایران هم برنامه های متنوعی در نظر گرفته شده است. امسال چهارمین سالی است که این مراسم در ایران برگزار می شود.
در مراسم افتتاحیه هفته جهانی فضا، دکتر نقاش دبیر هفته جهانی فضا با اشاره به این که امسال شعار هفته فضا، اکتشاف (Discovery) است، به نامگذاری روزهای این هفته پرداخت و گفت: از چند هفته پیش برای این مراسم جلساتی تشکیل شد و روزهای آن نامگذاری شد.
روز یکشنبه که روز ابتدایی این هفته است به نام روز حقوق و دیپلماسی فضایی در نظر گرفته شده است. دوشنبه روز ماهواره ها و کاوشگرها، سه شنبه روز سنجش از راه دور و محیط زیست، چهارشنبه روز مشارکتهای بین المللی فضایی، پنج شنبه روز نجوم و اکتشافات فضایی، جمعه روز فضا در زندگی روزمره و شنبه آینده روز فضا و توسعه پایدار نامیده شده است. وی گفت: در کنار آن برنامه های رادیویی، تلویزیونی، مسابقات نقاشی، برگزاری کارگاه های آموزشی، توزیع بسته های فرهنگی آموزشی رایگان در مناطق محروم، نمایشگاه عکس های ماهواره ای در طول هفته در سالن حجاب، پخش برنامه های مستند فضایی از شبکه های 4 و 5 سیما، فیلمهای فضایی برای کودکان از شبکه 2 سیما از جمله برنامه هایی است که برای این هفته در نظر گرفته شده است.
در کنار آن ما برنامه بازدیدهای علمی هفته فضا رابرای بازدیدهای دانش آموزی و دانشجویی داریم.
از مشارکت کننده های برنامه های این هفته می توان از پژوهشگاه فضایی، سازمان صدا و سیما، سازمان نقشه برداری، پژوهشگاه هوافضا، کانون پرورش فکری کودک و نوجوان و ... نام برد.

نظرات : 0

ثبت نظر

81246