۱۴۰۳ شنبه ۲۹ اردیبهشت

وزیر ICT : دو پروژه آزمایشی برای همکاری با روسیه / افزایش ظرفیت همکاری دو کشور فراتر از پیش بینی

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS ، در دور دوم نشست روسای کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و روسیه که با حضور هیات ایرانی و روسی برگزار شد؛ دکتر واعظی به عنوان رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی دوکشور گفت: هیات روسی نشان داد که ظرفیت های همکاری بین دو کشور بیش از آن چیزی بود که ما پیش بینی می کردیم.

وی افزود: کار بزرگی که در این مذاکرات انجام شد جمع بندی پروژه های گذشته بین طرفین بود که به عنوان دو طرح آزمایشی، برقی کردن خط آهن گرمسار- اینچه برون و افزایش توان حرارتی نیروگاه های ایران در نظر گرفته شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی ایران و روسیه وزیر ارتباطات با تاکید بر این که پروژه های مشترک ایران و روسیه رقمی حدود 25 تا 30 میلیارد دلار است، افزود: زمینه مناسب برای تنظیم یک بسته مالی در این سفر فراهم شده است.
وی با اشاره به ارایه فاینانس به میزان 5 میلیارد دلار از سوی وزیر امور اقتصاد و دارایی روسیه گفت: مذاکرات طرف روسی با رییس کل بانک مرکزی منجر به ایجاد و توسعه روابط کارگزاری بین طرفین خواهد شد.
دکتر واعظی همکاری و عضویت در بانک اورآسیا و مذاکره برای تاسیس بانک مشترک ایران و روسیه را از نتایج مذاکرات طرف روسی با رییس کل بانک مرکزی عنوان کرد و گفت: تصمیم گرفته ایم و به زودی یک هیات مشترک از وزارت امور اقتصادی و دارایی ایران به روسیه سفر کند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با اشاره به تفاهمنامه هفت بندی که برای امضاء آماده شده است گفت: این تفاهمنامه بخش های نفت ،گاز، برق، حمل ونقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات، همکاری های بانکی، مالی و سایر موضوعات را در برمی گیرد.
دکتر واعظی در پایان این نشست با بیان اینکه امیدواریم هیاتی که از ایران به مسکو سفر خواهد کرد مکانیزم همکاری مالی را به زودی نهایی کنند، گفت: برای آغاز سفر هیات یاد شده، ما منتظر اعلام پیشنهاد تاریخ از سوی طرف روسی هستیم.

نظرات : 0

ثبت نظر

35548