۱۴۰۳ شنبه ۲۹ اردیبهشت

وزیر ارتباطات: حد و مرز استفاده از شبکه هایی مانند تلگرام را مردم تعیین میکنند / وزارت تحمل ترویج بی اخلاقی را ندارد

به گزارش خبرنگار شبکه خبری ICTPRESS ، وزیر ارتباطات تصریح کرد: تلگرام بحث حذف صفحات غیراخلاقی را به اشتباه فیلترینگ فهمیده بود که آن را درک کرد و خودش نیز عقب نشینی کرد.

 

 

 


وی گفت: دولت به دنبال آن است که شبکه های اجتماعی سالم باشند و به مردم خوب سرویس دهند.
واعظی اظهار داشت: میخواهیم هر شبکه ای که سرویس دهی در ایران بواسطه وزارت ارتباطات دارد مردم از کاربری آن با کیفیت خوب راضی باشند و از سویی خانواده ها نیز در کاربری فرزندانشان با این شبکه ها به لحاظ سلامت محتوا خیالشان راحت باشد.
وی گفت: به دنبال افزایش تولید محتوای بومی هستیم و می خواهیم به این سمت برویم که 80 درصد از محتوای داخلی بر پایه شبکه ملی اطلاعات با سرعت و کیفیت بالا استفاده کنند و 20 درصد از محتوای خارجی استفاده کنند. یعنی بیشترین سهم تولیدات و کاربری داخلی و بومی باشد.
واعظی بیان کرد: در ابتدای کار دولت یازدهم در وزارت ارتباطات با 10 درصد تولیدات داخلی محتوا مواجه بودیم که اکنون به 40 درصد رسیده است.
وزیر ارتباطات گفت: اکنون حدود 70 دستگاه از 138 دستگاه به شبکه سراسری متصل شده اند که مردم میتوانند از خدمات آن ها استفاده کنند.
وی افزود: مراکز مختلف از جمله خبرگزاری ها و رسانه ملی ، بخش خصوصی و متخصصانی که حتی کتب و مقالات خود را بر روی سایت شخصی شان میگذارند به افزایش تولید محتوای بومی کمک میکنند.
وی گفت: ما میخواهیم زیرساخت ها را فراهم کنیم و مردم با تولید محتوا این فضا را پوشش دهند. تا چند ماه آینده پهنای باند داخلی مان از 600 گیگابیت بر ثانیه به 4000 گیگابیت برثانیه افزایش می یابد. برای اولین بار آزاد کرده ایم که دیتا سنترها در اختیار بخش خصوصی هم باشد.
وزیر ارتباطات اظهار داشت: میخواهیم با ارائه پهنای باند ارزان، آنهایی که دیتا سنتر ارائه میکنند ضرر نکنند.
واعظی گفت: وقتی تولید محتوا افزایش پیدا کند، شبکه ملی اطلاعات تجلی می یابد .
وی بیان داشت: موضوع بعدی که به دنبال آن هستیم امنیت شبکه است. روی این موضوع با دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی داریم کار می کنیم و امروز هم در مذاکرات با وزیر ارتباطات روسیه در همین رابطه صحبت کردیم . لیکن امیدوارم بتوانیم همزمان با گسترش شبکه مان امنیت در آن را هم افزایش دهیم.

این گفته های وزیر ارتباطات دولت یازدهم در حالی است که شنیده ها از برگزاری جلسه کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه طی روزهای آتی برای تصمیم گیری بر سر فیلترینگ شبکه پیام رسان تلگرام در ایران حکایت دارد.

نظرات : 0

ثبت نظر

21078