۱۴۰۳ شنبه ۲۹ اردیبهشت

همایش تراکنش (ITE) : آغاز همایش با حضور نوبخت و سیف در تهران / تاکید بر نرم افزار ، سخت افزار و مغز افزار

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS ، در این رویداد مدیران و کارشناسان بانک‌ها ، بیمه‌ها و بازارهای مالی، شرکت‌های مرتبط در کنار سفرا و نمایندگان شرکت‌های خارجی درباره گسترش همکاری های منطقه ای و بین المللی و توسعه فعالیت های نظام بانکی در حوزه صنعت مالی ، کارت و پرداخت تبادل نظر می کنند.
همزمان با این همایش ، شرکت های داخلی و خارجی در نمایشگاهی آخرین فعالیت ها و دستاوردها در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات نظام بانکی و نظام های پرداخت را در دید علاقه مندان قرار می دهند.
رئیس مرکز فرهنگ سازی و آموزش بانکداری الکترونیکی ایران(فابا) با اشاره به برگزاری همایش و نمایشگاه بین المللی تراکنش گفت: شبکه بانکی خود را برای جهش در ارتقای خدمات بانکداری الکترونیک برای دوران بعد از تحریم ها آماده می کند.

 


محمد مراد بیات (دبیر همایش و نمایشگاه بین المللی تراکنش) افزود: همایش و نمایشگاه بین المللی تراکنش با حضور بانک ها و شرکت های فعال در حوزه فناوری اطلاعات و زنجیره تامین تراکنش و همچنین نمایندگانی از کشورهای اروپایی و آسیایی از جمله ایتالیا ، فرانسه ، کره جنوبی و بانک های منطقه ای برگزار می شود. 
وی با تاکید بر لزوم تحول در خدمات الکترونیکی شبکه بانکی به ویژه در دوره پساتحریم گفت : بانک‌ها، شرکت‌های فناوری فعال در عرصه بانکداری، پرداخت الکترونیک و صنایع مالی و نهادهای ارائه‌کننده خدمات همگانی در نمایشگاه بین‌المللی تراکنش به ارائه آخرین دستاوردهای خود خواهند پرداخت. 
رئیس مرکز فرهنگ سازی و آموزش بانکداری الکترونیکی ایران ( فابا ) ، گفت: ایجاد فرصت برای رونق کسب و کار در دوره پساتحریم ،دستیابی به اهداف سند چشم انداز توسعه 1404 و ارتقای سهم ایران در بانکداری الکترونیک در منطقه ، تدوین راهکار عملی برای عملیاتی کردن سیاست های کلی برنامه ششم توسعه در حوزه فناوری اطلاعات ، توسعه بازار رقابتی ، کسب و کار و فناوری ها و پیوند آن با صنعت مالی و تجاری از اهداف این رویداد است.
بیات ادامه داد: دولت الکترونیک ، شهر الکترونیک ، بانک الکترونیک و مشتری الکترونیک حلقه زنجیره تامین تراکنش هستند و در این رویداد تلاش می شود تعامل میان این اضلاع از طریق نرم افزار ، سخت افزار و مغز افزارها بیشتر شود.
وی با اشاره به اهمیت بهره گیری از دانش روز و انتقال تجارب نوین صنعت بانکداری به کشور گفت: باوجود مشکلات تحریم به ویژه برای نظام بانکی ، در این دوره فرصت هایی هم برای کشور ایجاد شد که توانمندی هایی مانند سامانه های شتاب و شاپرک از جمله این توانمندی هاست.
دبیر همایش و نمایشگاه بین المللی تراکنش گفت: یکی از اهداف همایش و نمایشگاه تراکنش عرضه توانمندی های داخلی ایران در عرصه بانکداری الکترونیک به سایر کشورها در منطقه است.
بیات ؛ تقویت بخش خصوصی در دوره پساتحریم و ایجاد بستر برای ایده های نو را از دیگر اهداف این رویداد بیان کرد و گفت : همایش و نمایشگاه بین المللی تراکنش از امروز 4 تا 6 آبان در مرکز نمایشگاهی شهرداری تهران در بوستان گفتگو دایر است .
گفتنی است که 5500 مترمربع فضای نمایشگاهی برای این رویداد در نظر گرفته شده است و همچنین در مدت برگزاری همایش 52 کارگاه تخصصی با حضور کارشناسان داخلی و خارجی و سه نشست تخصصی با عنوان نوآوری های بانکی ، کارت و پرداخت و نظام بانکی پساتحریم برگزار می شود .

نظرات : 0

ثبت نظر

70026