۱۴۰۳ شنبه ۲۹ اردیبهشت

آغاز فرایند انتخابات کمیته های انضباط کار شرکت مخابرات ایران

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از روابط عمومی شرکت مخابرات ایران، در این جلسه، جدول زمان بندی فرایند برگزاری انتخابات دوره سوم نمایندگان کارکنان و سرپرستان در کمیته های انضباط کار شرکت مخابرات ایران و شرکت های تابعه، منتشر و شرح وظایف اعضای کمیته های اجرائی انتخابات، مشخص شد.
بنابراین گزارش، فرایند برگزاری سومین دوره انتخابات کمیته های انضباطی از تاریخ 9 آبان ماه سال جاری با انتشار فراخوان عمومی، آغاز و نتایج نهایی انتخابات پس از طی یک بازه زمانی 35 روزه و مسیرهای دوازده گانه جدول زمان بندی فعالیت ها در روز 15 آذر ماه سال 1394 اعلام خواهد شد.
همچنین شروع رأی گیری در کل کشور در کمیته های انضباطی شرکت مخابرات ایران و شرکت های مخابرات استانی در روز 8 آذرماه سال جاری است.
بر اساس این گزارش، در مورد شرکت های مخابرات استانی که دارای تشکل صنفی (انجمن صنفی یا شورای اسلامی کار) هستند، انتخابات فقط برای نمایندگان سرپرستان انتخابات به صورت نرم افزاری انجام می شود، اما برای شرکت هایی که فعلا فاقد تشکل صنفی و کارگری هستند، انتخابات، هم برای سرپرستان و هم نمایندگان کارکنان به صورت سیستمی انجام میشود.
این دوره از انتخابات، سومین دوره انتخابات کمیته های انضباطی شرکت مخابرات ایران است که اعضای آن برای یک دوره 2 ساله تعیین میشوند.
همچنین از زمان خصوصی شدن مخابرات که شرکت مخابرات ایران همانند سایر شرکت های خصوصی تحت شمول قانون کار قرار گرفت، کارفرما به استناد تبصره 2 ماده 27 قانون کار حق دارد در محیط کار کمیته های انضباطی تشکیل دهد.
بدین منظور در هر کمیته انضباطی کار در هر یک از شرکت های مخابرات استانی و شرکت مخابرات ایران، دو نماینده کارفرما، دو نماینده کارگران و یک نماینده سرپرستان (کارشناس مسئول و بالاتر) تعیین و مشغول به فعالیت میشود.

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

72443