۱۴۰۳ یکشنبه ۳۰ اردیبهشت

ساخت پهپاد هوابردی که بدون وقفه پرواز میکند

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، در سال های اخیر، پهپادها یا هواپیماهای بدون سرنشین مورد توجه بسیاری از مخترعان قرار گرفتند به طوری که پهپادهایی با قابلیت های جدیدی عرضه میشوند تا بتوانند کاستی یا ضعف های پهپادهای گذشته را پوشانده و وارد بخش های جدیدی از زندگی انسان ها شده و به ارتقای کیفی زندگی آنها بپردازند.
اما یکی از ضعف های همیشگی پهپادها را میتوان در عمر کوتاه باتری های دانست که باعث میشود پهپادها مدت زمان کوتاهی را پرواز کنند.
بسیاری از ضعف های پهپادها مانند حجم زیاد و سنگین یا حتی قابلیت انعطاف پذیری آن اصلاح شده اما تاکنون راه حلی برای مدت زمان محدود پرواز آنها ارائه نشده بود. پهپادها معمولا در حدود ۱۰ دقیقه قادر به پرواز در آسمان بودند اما محققان امریکایی موفق به ساخت پهپاد جدیدی شدند که این مشکل را مرتفع کرده تا پهپادها بتوانند به صورت نامحدودی در آسمان پرواز کنند.
شرکت امریکایی CyPhy Works که در بوستون واقع شده، موفق به طراحی پهپاد جدیدی شده که بدون لحظه ای خاموشی یا توقف میتواند به پرواز خود ادامه دهد.
این پهپاد به یک مفتول نازک کوچک متصل شده که نقش یک منبع انرژی بی پایان و پیوسته را ایفا میکند. این پهپاد جدید برای سیستم های نظارت هوایی طراحی شده و با استفاده از این مفتول کوچک میتواند به صورت نامحدود در آسمان پرواز کرده و ماموریت های طولانی مدت را نیز انجام دهد.
این مفتول انرژی و داده ها را از یک ایستگاه پایه به پهپاد ارسال میکند. اما این پهپاد هوابرد بوده بدین معنا که شاید بتواند بدون خاموشی در آسمان به پرواز خود ادامه دهد اما نمیتواند از پایگاه اصلی خود زیاد دور شده و فاصله بگیرد.
Helen Greiner، موسس این شرکت در رابطه با ساخت این پهپاد گفت: "این پهپاد در واقع رباتی است که از مدت زمان پرواز نامحدودی برخوردار شده تا بتواند قادر به انجام ماموریت های خاص باشد. مفتول نازکی که این پهپاد را مهار میکند حتی از کابل های هدفون ها نیز نازک تر است."
این پهپاد دارای شش روتر بوده که از قابلیت پرواز خودکار و همینطور دید در شب را نیز برخوردار است.

نظرات : 0

ثبت نظر

84900