۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ اردیبهشت

آتش سوزی برج گرنفل لندن/ اعلام وضعیت فوق العاده/ مردم موبایل بدست حضور ندارند!

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، آتش سوزی مهار ناشدنی در برج مسکونی گرانفل در غرب لندن به وقوع پیوست که این آتش سوزی از ساعت یک و سی دقیقه بامداد به وقت محلی از طبقه چهارم این برج آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

 

 

 

 آتش سوزی برج گرنفل لندن: مردم موبایل بدست، حضور ندارند❗️ 
پلیس لندن شماره تلفنی را اعلام کرده تا افرادیکه نگران اعضای خانواده و نزدیکانشان هستند که در این برج ساکن بوده‌اند برای کسب اطلاعات با این خط تلفن تماس بگیرند .
نکته قابل توجه اینکه اطراف برج گرانفل صرفا نیروهای امدادی، پلیس و آتش نشان‌ها حضور دارند. شبکه‌ های خبری برای پوشش اخبار هم در این محل حاضر هستند.
مردم عادی در این محدوده دیده نمی‌شوند.

شاهدان عینی می گویند پیش از اینکه برج مسکونی 27 طبقه در لندن در دود و آتش پیچیده شود، افرادی را دیده اند که از پنجره ها فریاد می کشیدند و کمک می خواستند. 
به گفته این شاهدان، شماری از ساکنان این برج را دیده اند که با جراحت ناشی از سوختگی و مسمومیت و شماری نیز مصدوم از ساختمان خارج شدند و یا خود را از پنجره ها به بیرون پرت کردند.
ظاهرا به علت احتمال فروریختن ساختمان نیروهای امدادی و آتش نشانان نتوانند درون ساختمان بروند.
تاکنون 35 مصدوم آتش سوزی لندن به پنج بیمارستان منتقل شدند.
اعلام وضعیت فوق العاده در لندن
برج مسکونی بیست و هفت طبقه در غرب لندن همچنان در حال سوختن است و در این شهر وضعیت فوق العاده اعلام شده است.
چهل ماشین آتش نشانی و دویست آتش نشان در محل حضور دارند و در تلاش برای مهار آتش هستند. تصاویر نشان می دهد کل ساختمان طی چند ساعت به سبب آتش سوزی از بین رفته است. شاهدان اعلام کردند افراد در داخل این ساختمان گیر افتاده اند و برخی با تکان دادن پتو تلاش می کردند مکان خود را به نیروهای امداد و نجات نشان دهند. صادق خان شهردار لندن وضعیت فوق العاده اعلام کرده و همه مسیرهای منتهی به این ساختمان مسدود شده است. پلیس از مردم خواسته است از محل حادثه دور بمانند زیرا نگرانی هایی در ارتباط با فرو ریختن ساختمان وجود دارد. بیست آمبولانس در محل حادثه حضور دارند و شمار زیادی از ساکنان این ساختمان به سبب جراحات ناشی از سوختگی و استنشاق دود تحت درمان قرار گرفته اند.
تأیید زخمی شدن دست‌کم 30 نفر 
سرویس‌ آمبولانس پایتخت انگلیس اعلام کرد دست‌کم 30 نفر در آتش‌سوزی گسترده سه‌شنبه شب در برج مسکونی 27 طبقه در غرب لندن زخمی شدند.
استوارت کریچتون معاون مدیر عملیات امدادرسانی در سرویس آمبولانس لندن (London Ambulance Service) در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما می توانیم تأیید کنیم که 30 زخمی را به پنج بیمارستان مختلف انتقال دادیم.
به گفته شاهدان، 200 آتش‌نشان همچنان به تلاش برای مهار این آتش‌سوزی ادامه می دهند و گفته می شود هنوز تعداد نامشخصی در داخل برج هستند.
ارتباط زنده بخش خبری 9 بامداد با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما در لندن

 پلیس لندن اعلام کرد سی نفر از زخمی های آتش سوزی برج مسکونی در غرب لندن به بیمارستان منتقل شدند.

تلویزیون پرس تی وی اعلام کرد برای مهار آتش در برج مسکونی لنکستر لندن 200 آتش نشان به همراه 40 خودرو آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند.
شبکه تلویزیونی سی ان ان نیز گزارش داد آتش سوزی گسترده در غرب لندن به طور کامل یک برج مسکونی را فرا گرفته است.
بر اساس این گزارش، سازمان آتش نشانی لندن اعلام کرده است در حال تخلیه این برج بیست و هفت طبقه در منطقه لن کستر در شمال کنزینگتون است.
تصاویر نشان می دهد، آتش تقریبا از همه طبقات و پنجره های این ساختمان در حال زبانه کشیدن است و پلیس اعلام کرد دو نفر به سبب استنشاق دود تحت درمان قرار گرفته اند.
ساکنان این برج که در آن گیر افتاده اند در حال پریدن از این ساختمان به بیرون هستند.

 شبکه تلویزیونی راشاتودی نیز اعلام کرد شمار نامشخصی از افراد در داخل این برج گیر افتاده اند.

بیشتر بخش های این ساختمان در حال سوختن است. این آتش سوزی از ساعات اولیه بامداد چهارشنبه شروع شد.
برخی از ساکنان این ساختمان گفته اند آتش سوزی در ساعت چهل و پنج دقیقه بامداد آغاز شده و اکنون که در لندن ساعت چهار صبح است این آتش سوزی همچنان ادامه دارد. دلیل آتش سوزی هنوز مشخص نیست. 
گفته می شود این برج مسلمان نشین است. تصاویر حاکی از آن است که بخش هایی از ساختمان در حال فروریختن است.

 تصاویر منتشر شده نشان می دهد اجزای این برج از جمله پنجره ها به سبب ذوب شدن در حال فرو ریختن هستند. بر اساس این گزارش شمار نامشخصی از افراد در داخل این برج گیر افتاده اند و در حالی که هوا در لندن روشن شده است آتش سوزی همچنان ادامه دارد و تحت کنترل در نیامده  است. پلیس از مردم خواسته است از این برج دور شوند زیرا احتمال فرو ریختن آن وجود دارد. پلیس اعلام کرد تخلیه این ساختمان همچنان ادامه دارد و شماری از افراد به سبب استشمام دود تحت درمان هستند. صد و بیست واحد مسکونی در این برج وجود دارد. علت آتش سوزی هنوز مشخص نیست.

  شاهدان می گویند صدای افرادی که از داخل برج فریاد می زنند و کمک می خواهند، همچنان شنیده می شود. خبرنگار راشاتودی گفت یکی از ساکنان طبقه هفدهم این برج که توانسته بود به بیرون فرار کند، گفت حدود یک سال است که ساکنان این برج از وجود برخی مشکلات در آن شکایت داشتند زیرا این یک ساختمان قدیمی است و پنجاه یا شصت ساله است. بسیاری از افراد ساکن این برج مسلمان هستند و هنوز مشخص نیست برای افرادی که در داخل برج گیر افتاده اند چه اتفاقی رخ داده است اما آنچه که واضح است این است که افراد زیادی در داخل آن حضور داشتند و گیر افتاده اند.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

70211