۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ اردیبهشت

طراحی و ساخت نمونه اولیه ربات لوله نورد با تلاش پژوهشگران ایران + فیلم

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر گفت: طرح ربات لوله نورد یا بازرس لوله با قابلیت بازبینی و رفع عیوب در لوله های انتقال سیال را سعید صف آرا دانشجوی کارشناسی ارشد مکاترونیک این دانشگاه با راهنمایی استاد آتا جهانگیر مشیدی طراحی وساخته شده است.

مسعود کثیری افزود: با این ربات در خطوط لوله های انتقال سیال به عملیات بازرسی و یافتن موقعیت محل بروز مشکل کمک و زمان و هزینه‌های بازسازی تا حد زیادی کاهش داده می شود.

وی افزود: این ربات دارای مکانیزم قابل تنظیم متناسب قطر لوله حرکت چندوجهی و قدرت صعود و بازدهی بالا به سبب استفاده از نیروی اصطکاک است.
کثیری افزود: این ربات ،امکان عبور از مسیرهای شیب‌دار را برای ثبت گزارش و پرداش تصویری با استفاده از دوربین و جعبه‌ابزار نرم افزاری مخصوص دارد.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر، صرفه‌جویی در هزینه و زمان اجرای عملیات، کسب تجربه و بومی‌سازی و جلوگیری از خروج ارز را از دیگر مزایای ساخت این ربات دانست.
این ربات پس از آزمایش های موفقیت آمیز ،تقدیرنامه از پتروشیمی اصفهان را دریافت کرده و با حمایت صنایع کشور در آینده نزدیک به تولید انبوه می‌رسد.

نظرات : 0

ثبت نظر

29705