۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ اردیبهشت

مدیر مخابرات تهران در نشست خبری 17 آبان: «متعادل سازی تعرفه های مخابراتی» آهنگ توسعه و خدمت به مردم را شتاب می بخشد

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، مهندس ملک جعفریان در نشست خبری که دوشنبه 17  آبان ماه با دعوت اداره کل روابط عمومی مخابرات منطقه تهران از اهالی رسانه ها در سالن کنفرانس ساختمان شهید یزدی برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود: توسعه متقارن و همگام با رشد فزاینده سرویس های نوین ارتباطی و مخابراتی، نیازمند سرمایه گذاری برای ارتقا و بهبود تجهیزات و بهسازی شبکه عظیم مخابرات است، تا بتوانیم بهترین سرویس های مورد نیاز مردم را ارایه دهیم.
وی با اشاره به اینکه متناسب سازی تعرفه های تلفن ثابت بیش از یک دهه است که صورت نگرفته است، تصریح کرد: با وجود افزایش هزینه ها و تورم موجود، تعرفه تلفن ثابت سال هاست که تغییری نکرده و همین امر باعث شده است روند خدمت رسانی و توسعه آن گونه که در شان مردم عزیز ایران اسلامی است حادث نشود.

 




مهندس ملک جعفریان با اعتقاد به اینکه مخابرات، زیرساخت ارتباطی کشور بشمار می رود و عمده ارتباطات میان سازمانها، دستگاه های خدمت رسان و بخش های تجاری و غیره بر پایه استفاده از شبکه امن مخابراتی در جریان است، افزود: برای عقب نماندن از تحولات و دگرگونی های پی درپی در عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین بمنظور ارتقای سرویس های جدید به مردم، بازنگری در تعرفه نگهداری تلفن ثابت ضروری است و برکات و ثمرات آن به جامعه باز می گردد.
مدیر مخابرات منطقه تهران در جمع خبرنگاران رسانه های حاضر در نشست خبری، به تشریح روند تحولات صورت گرفته شده در حوزه فناوری های ارتباطی و اطلاعاتی پرداخت و با تشریح سیر تاریخی رشد و توسعه سرویس ها و تجهیزات مخابراتی و سایر فناوری ها خاطرنشان ساخت: از سال 1350 که شرکت مخابرات ایران شکل گرفت، شاهد تحولات متعددی در زمینه خدمات غیرحضوری، ظهور و بروز پلتفرم های متعدد برای انجام تراکنش های بانکی، خرید های اینترنتی، گسترش مقوله آموزش در شبکه اینترنت و انواع خدمات هستیم که همگی بر بستر شبکه زیرساخت مخابراتی محقق شده  است.
 

 



وی افزود: سایر اپراتورها و شرکت های ارایه دهنده خدمات ارتباطی، با استفاده از شبکه مخابرات به ارایه خدمت مشغولند و مخابرات نهایت همکاری را با سایر سازمان ها و استفاده کنندگان متعدد از بستر ارتباطی دارد، به نحوی که می توان گفت شرکت مخابرات فضای مناسبی را برای استفاده تمامی اپراتورهای دارای مجوز از سازمان تنظیم مقررات فراهم کرده است.
مهندس ملک جعفریان نقش و اهمیت ارتباطات مبتنی بر شبکه مخابرات را به مثابه اکسیژن برای جامعه توصیف کرد، که بدون آن روند زندگی در تمام عرصه ها مختل می شود و در این باره گفت: تا زمانی که کمبود اکسیژن را احساس نکرده باشیم، قدر و اهمیت آن برای ما ملموس نیست و به محض بروز اندک کمبودی، شاهد مختل شدن اوضاع خواهیم بود.
مدیر مخابرات منطقه تهران با بیان اینکه در هشت سال آینده براساس پیش بینی های صورت گرفته شده توسط محققان و اندیشمندان، دگرگونی ها و تحولات شگفتی در حوزه ارتباطات و فناوری های اطلاعات رخ خواهد داد، گفت: هوش مصنوعی، تحلیل داده ها و داده کاوی، پهبادهای صنعتی، پردازش ابری، رشد علم رباتیک، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، اینترنت اشیاء و فناوری های نوین، تحولات عظیمی را رقم می زنند که همگی بر پایه شبکه مخابراتی استوار هستند.
وی افزود: تمامی فناوری های جدید، نیازمند شبکه زیرساخت ارتباطی امن هستند و برای بهبود تجهیزات و توسعه و آمادگی برای همگام شدن با قطار تحولات،  ضرورت افزایش تعرفه تلفن ثابت بیش از هر زمانی اجتناب ناپذیر می نمایاند.
مهندس ملک جعفریان با تاکید بر بکارگیری دانش تخصصی و بومی و همچنین بهره گیری از ظرفیت های داخلی شرکت های دانش بنیان، افزود: رویکرد شرکت مخابرات حمایت از تولید داخلی و تهیه تجهیزات از داخل کشور بوده و هر جا که در حوزه سخت افزار نیازمند واردات بوده ایم، در بخش های نرم افرازی مرتبط با آن تجهیزات از توانمندی های داخلی استفاده شده است.
مدیر مخابرات منطقه تهران در بخشی دیگر از سخنان خود به موضوع سرقت ها و خسارت های وارد شده به شبکه مخابرات اشاره کرد و در این باره گفت: خوشبختانه با هماهنگی به عمل آمده با نیروی انتظامی و همچنین قوه قضائیه، تلاش های گسترده ای برای کاهش میزان خسارت های وارد آمده، انجام شده است.

نظرات : 0

ثبت نظر

91122