۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ اردیبهشت

برگزاری همایش سالگرد طرح مدد(بنیاد خیرین حامی دانشگاه خوارزمی)

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، این همایش با حضور فیزیکی و مجازی 150 نفر از جمله دکتر عزیزاله حبیبی ریاست دانشگاه، دکتر تهامی معاونت فرهنگی و اجتماعی، رضا حبیبی رئیس هیئت مدیره بنیاد خیرین حامی دانشگاه خوارزمی، نماینده شورای ایرانیان خارج از کشور ( وزارت امور خارجه )، دکتر امرایی ( رئیس دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی )، اساتید (دکتر آذرنیا، دکتر سبط )، اعضای مجمع خیرین ( حاج احمد نیلفروشان، ثقلینی، عباس مهدوی، دکتر محمد حسین مربی، مهندس گودآسیایی )، کارآفرینان ( مهندسین زنجانی، برقعی، رشیدی، سارا قلم چی )، اعضای شورایاری محله امجدیه، اصحاب رسانه، مجری و همکاران طرح مدد و دانشجویان دانشگاه برگزار شد. 

 

 

بنابراین گزارش، رضا حبیبی رئیس بنیاد خیرین ضمن خیرمقدم، به بیان اهمیت و ضرورت طرح مدد ( مهارت و درآمد دانشجویی ) و لزوم  همراهی و همکاری خیرین همچنین حمایت دانشگاه از این طرح تأکید کرد.

وی توضیحاتی درباره فعالیت‌های بنیاد خیرین حامی دانشگاه خوارزمی ارائه داد و خاطرنشان کرد: طرح مدد یکی از طرح‌های زیرمجموعه این بنیاد است و از همه خیرین و دانشگاهیان دعوت میکنم این نگاه را در بین مردم تغییر دهند اینکه در حال حاضر نیاز به ساخت مدرسه کمتر شده است در سایر بخش‌های دانشگاهی و یا در چنین طرح‌هایی یاری رسان باشند.

 

 

در ادامه این همایش، مهندس مصطفی قلم چی مجری طرح مدد، ضمن قدردانی از حضور مهمانان، به بیان توضیحاتی درباره طرح مدد ( مهارت و درآمد دانشجویی ) پرداخت و گزارشی از عملکرد یک‌ساله این طرح ارائه کرد و گفت: ازجمله کارهای انجام شده میتوان به اعطای پانزده مورد تسهیلات کسب ‌و کار و مهارت‌آموزی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه خوارزمی ظرف یک سال گذشته به مبلغ 25 میلیون تومان، به دوره های مهارتی: مدیریت کسب و کار، بوت کمپ دیجیتال مارکتینگ، کارگاه مهارتی رزین اپوکسی، فن گویندگی و اجرا، تولید محتوا، تربیت مربی کودک در زمینه فلسفه برای کودک، تولید محتوای گرافیکی، تولید محتوای ویدیوئی، اینستاگرام مارکتینگ، برنامه نویسی پایتون، اشاره کرد.

وی در ادامه به عناوین کسب و کارهایی که به آن ها تسهیلات اعطا شده است اشاره کرد و گفت: این موارد شامل: تابلو و زیور آلات رزینی، پرده های کریستالی، ارائه خدمات آرایشی و زیبایی، گلدوزی – چاپ و نقاشی روی لباس – و مکرومه بافی، شده است؛ همچنین هزینه 50 میلیون تومان در طی یک سال برای این طرح صرف شده است.

وی اعلام کرد: گردش مالی طرح در مجموع 75 میلیون تومان ظرف سال گذشته بوده است. لازم بذکر است که از هر چهار طرح کسب و کار ارسالی دانشجویان، تقریبا یک طرح در حد کسب و کارهای ارزان و قابل دفاع بوده که به آنها تسهیلات تعلق گرفته است.

 

 

پس از پخش چند کلیپ درباره عملکرد طرح مدد در طی یک سال ( که توسط اعضای انجمن دانشجویی مدد تهیه شده بود ) و برگزاری مسابقه پانتومیم با حضور چهار تن از دانشجویان دختر و پسر حاضر در سالن  و اهدای جوایز برندگان این مسابقه، دکتر محمد وحید سبط عضو هیئت‌علمی دانشگاه خوارزمی ( گروه مهندسی صنایع ) و از اساتید فعال در شبکه اساتید طرح مدد و همچنین عضو کارگروه مسئله یابی اشتغال دانشجویان، به ارائه توضیحاتی خطاب به اعضای هیئت علمی درباره دسته‌بندی دانشجویان و اینکه در چه گروه‌هایی برای کسب‌وکار قرار می‌گیرند و در ادامه خطاب به دانشجویان که اساساً طرح مدد برای کدام گروه از دانشجویان مناسب است و چه گروهی از دانشجویان به دنبال چنین طرح‌ها و کسب‌وکاری هستند، پرداخت.

دکتر سبط با طرح چند سوال از دانشجویان دانشکده فنی حاضر در جلسه، به پنج تن از آنان، هدیه فرهنگی ( کتاب: آنچه در دانشکده مهندسی نمی آموزید ( موضوع مهارت های نرم ) ، از طرف طرح مدد اهدا کرد.

 

 

 

در ادامه دکتر محمدحسین مربی یکی از کارآفرینان و رئیس کارخانه رینگ اسپورت نور نی‌ریز ( عضو مجمع خیرین بنیاد خیرین دانشگاه ) از طریق ارتباط مجازی، به ارائه سخنانی درباره چگونگی ایجاد کسب ‌و کار و ارائه ایده و طرح و رسیدن به کارآفرینی و راهنمایی دانشجویان پرداخت و بر این نکته تأکید کرد که سعی کنید به‌صورت گروهی کارکنید.

وی بیان کرد: در کشور ما عادت به کار کردن به‌صورت گروهی نداریم، باید در جامعه حفره یابی کرده و نیازها را پیدا کنید، سپس بدنبال تامین آن باشید. اگر ایده‌ای دارید اول از طریق کسب تجربه دیگران ببینید تا چه حد این کار شدنی است و بعد به سراغ آن بروید.

 

 

در ادامه دکتر عزیز اله حبیبی رئیس دانشگاه ضمن تشکر از مجریان طرح مدد، به این نکته اشاره کرد که راه‌های رسیدن به صنعت و تولید بی‌نهایت است و مهم این است که هرکس با چه روش و مسیری آن را انتخاب و به آن فکر کند زیرا تا این موضوع دغدغه کسی نباشد فکر ایجاد نخواهد شد و کسانی که بیشتر در این مسیر قدم بردارند، موفق‌ترند.

 

 

در پایان مراسم نیز از فعالان انجمن طرح مدد، مسئولان برگزاری مراسم و همچنین برندگان مسابقه زنده دکتر مربی توسط دکتر عزیز اله حبیبی رئیس دانشگاه، رضا حبیبی رئیس بنیاد خیرین، دکتر مرتضی تهامی معاون فرهنگی و اجتماعی و عباس مهدوی یکی از کارآفرینان تقدیر به عمل آمد.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

58871