۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ اردیبهشت

برگزاری نخستین مجمع عمومی سالانه آسیاتک در بورس/ اختصاص ۷۰ ریال سود به هر سهم

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، امروز پنج‌شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۱، آسیاتک نخستین مجمع عمومی عادی سالانه خود را بعد از ورود به بازار سرمایه و عرضه سهام برگزار کرد.



در این مجمع،‌ سود ۷۰ ریالی برای هر سهم به تصویب رسید که تا ۳۰ مرداد به سهامداران پرداخت خواهد شد. آسیاتک در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰، سود انباشته ۱۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی را به ثبت رساند که ۱۰۰ میلیارد تومان آن صرف افزایش سرمایه می‌شود.

 


بر اساس این گزارش، اردیبهشت سال جاری، ۱۵درصد از سهام این مجموعه در بازار بورس، عرضه اولیه شد و بیش از یک‌ونیم میلیون کد بورسی سهام آن را خریداری کردند.
محمدعلی یوسفی‌زاده مدیرعامل آسیاتک در این مجمع به روند درآمدی این FCP در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت:‌ آمار نشان می‌دهد درآمد سالانه شرکت در سال‌های اخیر همواره رو به رشد بوده است. در سال گذشته درآمد شرکت ۴۵ درصد افزایش یافت و برای امسال رشد ۷۰ درصدی درآمد سالانه را پیش‌بینی می‌کنیم.

 


وی با اشاره به لزوم افزایش تعرفه‌‌ها با توجه به افزایش هزینه‌های جاری اپراتورهای اینترنت خاطرنشان کرد: از سال ۹۹ با وزارت‌خانه مذاکراتی در این خصوص در حال انجام است.
یوسفی‌زاده تصریح کرد: با وجود این مساله، ARPU (میانگین درآمد ماهانه از هر مشتری) این اپراتور در طی سال‌های اخیر افزایش یافته است.
وی بیان کرد: با وجود ثابت ماندن تعرفه‌های اینترنت ثابت از سال ۹۶،‌ در این سال‌ها ARPU ما رشد کرده و از ۲۴ هزار تومان به ۶۲ هزار تومان رسیده است؛ این به دلیل افزایش مصرف مشترکان در این سال‌ها و ارتقای کیفیت سرویس‌ ما اتفاق افتاده است. پیش‌بینی می‌کنیم میانگین درآمد ماهانه‌مان از هر کاربر در سال ۱۴۰۱ به ۷۸ هزار تومان برسد.
به گفته یوسفی‌زاده، در سال ۸۵ حدود ۸۰ درصد درآمدهای این شرکت از محل درآمدهای مربوط به خدمات xDSL بوده و با اضافه شدن خطوط درآمدی، در سال گذشته ۵۴ درصد درآمدها از xDSL حاصل شده است.
وی گفت:‌ اگر شرکت مخابرات را در نظر نگیریم، در میان اپراتورهای خصوصی، سهمی ۲۸.۹ درصدی از بازار اینترنت ثابت را در اختیار داریم.

 


نماد آسیاتک شهریورماه سال گذشته در بازار دوم بورس درج و اردیبشهت امسال، این اپراتور اینترنت ثابت به عنوان دومین اپراتور ثابت کشور در بورس عرضه اولیه شد.

لازم به ذکر است مجموعه آسیاتک از سال ۱۳۹۵ برای حضور در بورس و عرضه سهام اعلام آمادگی کرد و شهریور سال گذشته، به عنوان پانصد و نود و سومین شرکت پذیرفته ‌شده در ﺑﺨﺶ «اطلاعات و ارتباطات»، گروه و طبقه «خدمات ارزش افزوده» با کد صنعت «۷۳۱۰» و نماد «آسیاتک، ASIATECH » در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران قرار گرفت.


نظرات : 0

ثبت نظر

13621