۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ اردیبهشت

محصول استارتاپی «مدیریت مالی و پس انداز» مرکز نوآوری ایران زمین معرفی شد

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، آرین آزادیان مدیر نوآوری مرکز نوآوری ایران زمین با بیان اینکه محصول مدیریت مالی و پس‌انداز در حال حاضر محصولی در قالب اپلیکیشن است، اظهار داشت: این محصول با ایجاد بستری امن و امکانات گسترده، در مسیر دستیابی به اهداف مالی در کنار مشتریان بانک ایران زمین است.
وی در ادامه گفت: هدف اصلی این اپلیکیشن، ایجاد فرصت‌های بهتر مالی، ارتقای وضعیت و کیفیت اقتصادی و مالی افراد و همچنین رشد پتانسیل مالی هر فرد متناسب با عملکرد وی است. این محصول از سه بخش اصلی شامل مدیریت درآمد و هزینه‌ها، ایجاد هدف و بودجه‌بندی و پس‌انداز تشکیل شده است.

 


آزادیان درخصوص بخش مدیریت درآمد و هزینه‌های این محصول توضیح داد: دریافت و دسته‌بندی تراکنش‌های بانکی، ارائه گزارش‌های تحلیلی بر اساس منابع هزینه و درآمد و همچنین شناسایی و یادآوری هزینه‌های پیش‌رو از قابلیت‌های این بخش است.
وی با اشاره به وضعیت ویژه‌ای که این بخش از محصول مدیریت مالی و پس‌انداز به مشتریان ارائه می‌دهد، بیان کرد: این محصول با استفاده از زیرساخت بوم‌فراز و سرویس‌های بانکی که برای دسترسی به آن ایجاد شده، قابلیت این را دارد که تمام تراکنش‌ها، فرآیندها و عملیات‌ها را با اتصال به حساب‌ها و سرویس‌های بانکی به‌صورت خودکار انجام دهد.
مدیر نوآوری مرکز نوآوری ایران زمین افزود: یکی از بزرگترین چالش‌های افراد در استفاده از ابزارهای مدیریت مالی، طاقت‌فرسا بودن عملیات‌ و زیاد بودن کنترل‌هایی است که باید روی اپلیکیشن اتفاق بیافتد و ورود اطلاعات زیاد و زمان‌بر بودن استفاده از اینگونه محصولات است. برای حل این چالش، محصول مدیریت مالی و پس‌انداز مرکز نوآوری ایران زمین به گونه‌ای طراحی شده است که وزن عملیات‌ها و فرآیندهای مختلف را خود این محصول برعهده بگیرد.

 


وی در ادامه، بخش دوم این محصول یعنی هدف و بودجه‌بندی را اینگونه تشریح کرد: در بودجه‌بندی این امکان فراهم شده که با تعیین سقف روی هزینه‌های کاربر و دسته‌بندی هزینه‌ها بر اساس رفتار مالی وی، بتوان هزینه‌های مالی را کنترل کرد. در نتیجه، این کنترل منجر به کاهش هزینه‌های افراد خواهد شد که در نهایت رشد پتانسیل مالی و دستیابی به هدف را دربر خواهد داشت.
آزادیان همچنین درباره بخش پس‌انداز گفت: در این محصول از چهار متد پس‌اندازی به‌روز و کارآمد استفاده شده که شامل متدهای رند به بالا، ذخیره خودکار، حفظ پول و چالش‌ها است.
وی به امکانات کیف پول این اپلیکیشن نیز اشاره کرد و اظهار داشت: از زیرساخت بوم فراز در این محصول استفاده شده است که امکانات متنوعی را در حال حاضر دارد و در آینده نزدیک نیز توسعه خواهد یافت. یکی از خدماتی که کیف پول به مشتریان ارائه می‌دهد، درخواست صدور کارت (قابل استفاده در شبکه‌های شتاب) روی حساب کیف پول است. از دیگر قابلیت‌ها، تسویه آنی وجه است که از این طریق مشتریان بانک ایران زمین می‌توانند بلافاصله پس از درخواست، انتقال را در حسابشان انجام دهند؛ قابلیت دیگر امکان دریافت و برداشت مستقیم مبالغ پس‌اندازی از حساب‌های بانک ایران زمین است.
وی در پایان با اشاره به اینکه در آینده نزدیک بخش‌های دیگری نیز به محصول مدیریت مالی و پس‌انداز افزوده خواهد شد، گفت: بخش‌ سرمایه‌گذاری و امکانات تکمیلی و رفاهی از جمله مواردی است که به‌زودی در این محصول رونمایی خواهد شد.

 


نظرات : 0

ثبت نظر

13871