۱۴۰۳ شنبه ۰۸ اردیبهشت

مزایای تلویزیون شهری نسبت به بیلبورد

ICTPRESS - تلویزیون شهری و بیلبورد از موثرترین روش‌های تبلیغات محیطی به شمار می‌آیند که امروزه کسب و کارها و برندهای بزرگ از آن‌ها برای تبلیغات محصولات و خدمات خود بهره می‌برند.

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، هر یک از این دو روش تبلیغاتی، مزایا و ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند که صاحبان کسب و کارهای مختلف را بین دو راهی مواجه می‌کند، به گونه‌ای که انتخاب بین آنها برای تبلیغات محصولات و خدمات یک چالش می‌تواند باشد. در ادامه این مطلب، قصد داریم به مقایسه تلویزیون شهری با بیلبورد بپردازیم و مزایای تبلیغات با استفاده از تلویزیون شهری را بررسی کنیم.

 

مزایای تلویزیون شهری نسبت به بیلبورد

 

تفاوت تلویزیون شهری با بیلبورد
این دو روش به طور کلی در چند موضوع از یکدیگر متفاوت هستند که ما در ادامه به بررسی آنها پرداخته‌ایم.

 

تفاوت در مکان نصب
بیلبوردها معمولاً به صورت گسترده‌تر و پراکنده‌تر در سطح شهر نصب می‌شوند. این ویژگی باعث شده که شما برای تصمیم‌گیری درباره نصب تبلیغات خود روی بیلبورد، انتخاب گسترده‌تری داشته باشید، در حالی که انتخاب شما برای تبلیغات روی تلویزیون‌های شهری ممکن است محدودتر باشد.

بیشتر بیلبوردها و تلویزیون‌های شهری در مسیرهای شلوغ و پر رفت‌وآمد نصب می‌شوند، بنابراین در انتخاب مکان برای نصب تبلیغات، باید به این نکته توجه کنید که تبلیغات شما توسط تعداد بیشتری از مردم دیده شود. همچنین، سرعت عبور وسایل نقلیه در مسیری که تبلیغات شما قرار دارد نیز نقش مهمی در دیده شدن تبلیغات دارد.

 

تفاوت در جذب مخاطب
یک نکته مهم در مقایسه تلویزیون شهری با بیلبورد، میزان جذب مخاطب از طریق هر دو روش تبلیغاتی است. آیا تلویزیون شهری بیشتر مخاطب را جذب می‌کند یا بیلبورد؟ به طور قطعی پاسخ این سوال، تلویزیون شهری است؛ زیرا در این نوع تبلیغات، طیف رنگی بسیار گسترده‌تری استفاده شده و تصاویر به صورت متحرک نمایش داده می‌شوند که این ویژگی‌ها در ایجاد جذابیت بیشتر و در جذب مخاطبان کمک زیادی می‌کند.

بنابراین، تاثیر تلویزیون‌های شهری در جذب مخاطبان به طور قابل توجهی بیشتر از بیلبوردهای تبلیغاتی است. با این حال، باید به یاد داشت که اگر تبلیغاتی که بر روی بیلبوردهای شهری نمایش داده می‌شوند، از طراحی خاصی برخوردار باشند، ممکن است تاثیری مشابه تلویزیون شهری را داشته باشند و در نهایت توانایی جذب مخاطبان را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.

 

تفاوت در سرعت انتقال پیام تبلیغاتی به مخاطب
اهمیت سرعت انتقال پیام تبلیغاتی در هر روشی که برای تبلیغات کسب و کار خود انتخاب می‌کنید، بسیار زیاد است و حتما باید به آن توجه کنید؛ زیرا بسیاری از مخاطبان شما زمان کمی دارند تا تبلیغات برند شما را تماشا کرده و متوجه شوند که شما چه خدمات و محصولاتی را ارائه می‌دهید.

به نظر شما سرعت انتقال پیام تبلیغاتی از طریق تلویزیون شهری بیشتر است یا بیلبورد؟ مطمئناً پاسخ شما هم بیلبورد است. زیرا گاهی اوقات پیام‌های تبلیغاتی که بر روی تلویزیون‌های شهری نمایش داده می‌شوند، نیاز به 1 تا 2 دقیقه تماشا دارند تا به خوبی منظور خود را به مخاطب منتقل کنند. در حالی که تبلیغات بر روی بیلبورد، در همان لحظه که به مخاطب نمایش داده می‌شوند، پیام خود را منتقل می‌کنند و زمان زیادی را از او نمی‌گیرند. بنابراین از نظر سرعت انتقال پیام تبلیغاتی به مخاطب، بیلبورد یک گام جلوتر از تلویزیون شهری قرار دارد.

 

مزایای تلویزیون شهری
تا به امروز، از تکنیک‌های خاصی برای طراحی تابلوهای سه بعدی و جذاب در بیلبوردها استفاده شده است که آنها را زنده نگه داشته و ظاهری جالب و جذاب برای آگهی‌ها را به وجود آورده است.

با این حال، بازدهی تبلیغات هم از نظر مردم و هم از نظر فنی در تلویزیون شهری بیشتر است و بیلبوردها به هیچ وجه قابل مقایسه با تلویزیون شهری نیستند.

به طور کلی، مزایای مهم تلویزیون شهری شامل زاویه دید وسیع، بازدهی تبلیغاتی بالا، انعطاف‌پذیری در کاربرد، مصرف انرژی کم، کیفیت بالای نمایش تصاویر، مقاومت در برابر شرایط جوی، و نمایش مطلوب هم در شب و هم در روز است. اما تا چه حد این موارد صدق می‌کنند، به کیفیت و برند تولید کننده ال‌ای دی‌ها، ماژول‌ها، برد و کامپیوتر‌های کنترل‌کننده، ساختار تلویزیون و عوامل دیگر بستگی دارد، بنابراین نمی‌توان به صورت مطلق در این باره نظر داد.

 

مکان مناسب برای نصب تلویزیون شهری

در این زمینه هیچ استاندارد خاصی وجود ندارد و بسته به نیاز خود می‌توانید اقدام به نصب تلویزیون‌های شهری کنید. با این حال، برخی مکان‌ها بازدهی بیشتری دارند که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چهارراه‌ها
  • تمام مکان‌های پرتردد
  • روی ساختمان‌های بلند
  • میادین اصلی و مهم شهری
  • مقابل سازمان‌ها و مراکز مهم
  • اماکن ورزشی، مذهبی، تجاری
  • داخل پارک‌ها و مراکز اجتماعی عمومی


با اینکه استفاده از تلویزیون‌های شهری به مرور زمان از نظر اقتصادی مقرون به صرفه‌تر از بیلبورد‌ها است، اما هزینه اولیه این تجهیزات بالاتر بوده و نمی‌توان به صورت مداوم آنها را نصب کرد. به همین دلیل، انتخاب مکان مناسب برای نصب تلویزیون‌های شهری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

 

جمع‌بندی
تبلیغات یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها در تمام شاخه‌های تجارت به حساب می‌آید. همانطور که ابتدا ذکر شد، روش‌های گوناگون و نوآورانه‌ای برای انواع تبلیغات به وجود آمده است، اما هنوز تبلیغات شهری و نصب المان‌های تبلیغاتی در معابر طرفداران خاص خود را دارد.

استفاده از تلویزیون شهری یکی از بهترین روش‌ها برای انجام این نوع تبلیغات است. ما در این مطلب تمام تلاش خود را کرده‌ایم تا جزئیات و جوانب مهم این تجهیزات تبلیغاتی را با شما به اشتراک بگذاریم.

منبع

نظرات : 0

ثبت نظر

24139