• © تمامی حقوق این وب سايت متعلق به ICTPress.IR می باشد.
    © Copyright 1998-2013 ICTPress.IR - ICT
Facebook
Twtitter
Twtitter
نسخه مناسب چاپ

گزارش شبکه خبری ICTPRESS از نشست خبری «آلتون تک» / نسخه جدید اپلیکیشن «سیم‌پی» رونمایی شد

simpayICTPRESS - سیم‌پی که به‌تازگی نسخه جدید آن منتشر شده یک سامانه جامع برای ارائه خدمات و محصولات الکترونیک و غیرفیزیکی است.

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، شرکت آلتون تک صبح امروز چهارشنبه 29 دی 95 ، در نشستی خبری از جدیدترین نسخه اپلیکیشن سیم پی در حضور خبرنگاران رسانه ها رونمایی و ضمن ارائه قابلیت های فنی و کاربردی آن، برنامه های پیش روی شرکت را معرفی کرد.

 

 

 

 

 

 


در این نشست، مهرداد فضیلت مدیرعامل آلتون تک، الهام جوادی مدیر محصول شرکت، محمد منتظری سرپرست تیم فنی و علی عباسی مدیر فنی این شرکت سخنانی بیان کردند.
بنابراین گزارش، سیم‌پی یک سامانه جامع برای ارائه خدمات و محصولات الکترونیک بر بسترهای مختلف است. 

 

 

 

 

 


مهرداد فضیلت مدیرعامل آلتون تک در سخنانی گفت: زیرساخت سیم‌پی به شکلی طراحی شده که قابلیت فروش و ارائه انواع محصولات و خدمات الکترونیک را به کاربران فراهم میکند. 
وی افزود: طراحی فنی سیم‌پی به گونه‌ای صورت گرفته که اضافه شدن محصولات به آن در کمترین زمان امکان‌پذیر می‌گیرد.  
فضیلت در ادامه درخصوص محصولات فعلی سیم‌پی موارد زیر را معرفی کرد: 


بلیت‌های مسافرتی (بلیت قطار، هواپیما، اتوبوس)

بلیت سینما و تئاتر

استعلام و پرداخت قبوض شهری و تلفن همراه

استعلام و پرداخت ریز جرایم رانندگی

پرداخت اقساط بیمه

انواع گیفت کارت

اتوشارژ، پین شارژ، اینترنت، خدمات اپراتوری...

کارت های مخابراتی (افغان کارت و کارت هوشمند)

 

 

 


در ادامه الهام جوادی مدیر محصول شرکت در سخنانی بیان کرد: سیم‌پی علاوه بر ارائه خدمات و محصولات ذکر شده از طریق باشگاه مشتریان و کیف پول متصل به آن چرخه کاملی از اکوسیستم را شکل می‌دهد.
وی افزود: به این شکل که کاربران با عضویت در باشگاه مشتریان به ازای هر تراکنش خود امتیاز و اعتباری کسب می‌کنند. 
آن‌ها با استفاده از این امتیازها می‌توانند رتبه خود در باشگاه را ارتقا بخشند (کاربر طلایی، نقره‌ای...) و به این شکل در خریدهای خود از سیم‌پی تخفیف‌های ویژه دریافت کنند. همچنین با اعتبار جمع شده خود در باشگاه مجدد می‌توانند از داخل سیم‌پی خرید انجام دهند.  وی با ارائه مفاهیمی مبنای توسعه سیم‌ پی را ایجاد یک سامانه توزیع شده با اهداف پنجگانه معرفی کرد.

 

 

 


الهام جوادی این اهداف را به شرح زیر برشمرد:
1. امکان تجمیع سرویس‌های کاربردی متنوع

2. حفظ امنیت و حریم خصوصی کاربران

3. سرعت پاسخگویی بالا

4. راحتی استفاده برای تمامی طیف‌های کاربری

5. امکان گسترش سریع

 

 

 


محمد منتظری سرپرست تیم فنی در ادامه این نشست خبری، در سخنانی چالشهای پیش روی فعالیت این برنامه را بیان کرد و گفت: پلت فرم‌ها و تکنولوژی‌های مختلف یعنی سرویس پروایدر های مختلف هر کدام دارای یک پلت فرم، معماری، مدیریت خطا، تصدیق هویت و زیر ساخت ارتباطی خاص هستند. ما میبایست تمام سرویس ها را تجمیع کرده و در قالب یک پلت فرم جامع ارائه دهیم. از این رو ما سیستم  را  مبتنی بر معماری سرویس گرا طراحی و پیاده‌‌سازی کردیم.
امنیت در عین سادگی استفاده به این صورت که امنیت در سیم پی را میتوان از جنبه های مختلف بررسی کرد. با توجه به وجود اپلیکشن های مختلف(مثل: نسخه ای اندرویدی، IOS، سایت و ...) برای ارائه ای سیم پی، میبایست هسته ای اصلی کاملا مستقل و غیر قابل نفوذ طراحی میشد. از همین رو احراز هویت و اعتبار سنجی درخواست، بر روی تمام متد های موجود صورت گرفت تا امکان سو، استفاده به کاربران بدرفتار داده نشود.
وی همچنین بیان کرد: پشتیبانی از پلت فرم های مختلف چالش دیگری که منطبق بر آن قابلیت دسترسی از روی پلت فرم های مختلف یکی از اصلی ترین دغدغه های ما در طراحی سیستم محسوب می شد.
منتظری در ادامه به چالش های دیگر اشاره کرد و گفت: پشتیبانی از بستر های مختلف پرداخت یعنی پرداخت از طریق درگاه های پرداخت مختلف مانند: پرداخت آنلاین، پرداخت آفلاین، پرداخت درون برنامه ای و موارد دیگر.
پیچیدگی بالای تست و به روزرسانی بدین صورت که اصولا در نرم‌افزارهایی که باید با سرویس‌دهنده‌های مختلف در ارتباط باشند، به خاطر ماهیت کاری (تغییرات بسیار زیاد و انجام تراکنش های بالا)، هزینه تست و نگهداری از لحاظ زمانی و مالی بسیار بالا است. 
«نگهداری آسان» همان طور که اشاره شد، به علت هزینه و بیچیدگی بالای تست، عیب یابی و به روز رسانی سیستم بسیار دشوار خواهد بود. از این رو تا حد امکان باید طراحی ماژولار و با کمترین وابستگی صورت میگرفت.
«تعداد بالای درخواست‌ها» بطوریکه مدیریت ترافیک شبکه و سرور از موارد بسیار حساس در فاز تحلیل بودند. با توجه به حجم بالای تراکنش های روزانه و محصولات متنوع در سیم پی، همواره قابلیت پاسخگویی سریع از دغدغه های اصلی مدیریت و تیم فنی بوده و هست. از این رو همه تراکنش ها به شکل Async و با قابلیت اعتماد بالا انجام میشود.
وی در ادامه به چالش گسترش سریع اشاره کرد و گفت: استاندارد سازی روال توسعه ای محصولات به منظور امکان اضافه کردن موازی و یا حتی امکان اضافه کردن یک محصول جدید بوسیله خود سرویس دهنده از دیگر دغدغه های ما در فاز تحلیل بود. 

 

 

 

 

مهرداد فضیلت مدیرعامل آلتون تک در ادامه این نشست گفت: طراحی منطبق با استاندارد‌های روز دنیا، امنیت بالا، قابلیت اعتماد بالا، سرعت بالا، مقاوم در برابر خرابی، راحتی استفاده، طراحی منحصر به فرد رابط کاربری، تنوع محصولات و کانال‌های پرداخت متنوع وجوه تمایز این محصول بشمار میرود.

وی در ترسیم اهداف آتی شرکت گفت: تنوع پرداخت، محصولات جدید، هوشمند سازی فرآیند ها و نوآوری، محورهای توجه ما در چشم انداز پیش روست.
به گزارش آی سی تی پرس، شرکت آلتون تک توسط جمعی از استادان، مدیران و فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف، با هدف ارتقاء سطح زندگی و کار مشتریان از طریق ارائه راهکارهای نوین و موثر با استفاده از دانش روز دنیا در حوزه فناوری اطلاعات تاسیس شده و قصد دارد با کمک فارغ التحصیلان با استعداد دانشگاه های معتبر کشور و حمایت از ایده های نوآورانه جزو بازیگران معتبر صنعت فن آوری اطلاعات باشد. 
آلتون تک از سال۹۱ فعالیت خود را تحت عنوان اولین شرکت مجموعه با نام "تجارت الکترونیک آلتون" در حوزه تجارت الکترونیک آغاز کرده است. مجموعه آلتون تک در حال حاضر در دو حوزه تجارت الکترونیک (با شرکت تجارت الکترونیک آلتون) و حوزه سرویس و محتوا (با شرکت آلتون تلکام تک) فعال است.
این شرکت تاکنون اپلیکیشن‌های موبایلی مختلفی را برای شرکت‌هایی همچون رجا، رایتل، بانک آینده، دانشگاه شریف، سینماتیکت و … طراحی کرده است.

 

در بازار اندروید:

http://cafebazaar.ir/app/?id=ir.altontech.newsimpay&ref=share

و سایت شرکت:

Simpay.ir

 

 

 

شماره خبر: 31589
تاریخ: چهارشنبه 29 دی 1395  

نظر خود را برای ما ارسال کنید

نام شما:
ایمیل شما:
نظر شما:
کد امنیتی:
Jasjoo CAPTCHA

پیوندهای مرتبط