۱۴۰۳ شنبه ۱۵ اردیبهشت

جلیلی: توسعه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری با الگوی اسلامی ایرانی

به گزارش ICTPRESS ، سعید جلیلی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران ، لازمه آزادشدن ظرفیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را مبنا قرارگرفتن الگوی اسلامی ایرانی می داند.

- دوستانی که نگران پنهای باند اینترنتی هستند پهنای باند ظرفتهای فرهنگی را با این بحث ها ضعیف نکنند.

- پیشرفت های فناوری به ویژه فناوری اطلاعات دستاوردهای عظیمی برای رشد، توسعه اقتصادی، رفاه اجتماعی و ارتقاء فرهنگ و تمدن ملتها فراهم ساخته است و جهان را به هم نزدیک ساخته است؛ با این حال مظاهر ضدامنیتی و تهدیدزای آن که منابع و امنیت کشورها را به خطر انداخته به شدت نگران کننده است.

- مرزهای شناخته شده و حق حاکمیت کشورها در فضای اطلاعاتی مخدوش شده و سرمایه های مادی و معنوی ملتها به سرقت رفته و تخریب می شود.

- زیرساختهای حیاتی کشورها در معرض حملات هدفمند از سوی افراد، گروه ها و حتی دولتها قرار می گیرد و خسارتهای شدیدی را بر کشورها تحمیل می کند.

- شکاف فناورانه و برخورداری برخی کشورهای از دانش و نرم افزارهای آن، زمینه انحصار طلبی و سودجویی های غیرحقوقی آنها را فراهم می سازد.

- لازمه آزادشدن ظرفیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، مبنا قرارگرفتن الگوی اسلامی ایرانی و نیز تعیین نقش مردم، به صورت عادلانه و نه شانسی، است.

نظرات : 0

ثبت نظر

65441