۱۴۰۳ شنبه ۲۹ اردیبهشت

GOLDEN NEWS / خبرهاي طلايي شنبه 18 خرداد ماه

ICTPRESS گزارش می دهد :
خبر: گوگل، سرویس تبلیغات تصویری خود را راه اندازی می‌کند
طراحی و ساخت محصولات و سرویس‌های شگفت‌انگیز، انگار دیگر به رویه عادی گوگل تبدیل شده است. این بار، یک ویژگی جدید به سرویس تبلیغات این کمپانی اضافه شده است که می‌تواند علاوه بر جذاب نمودن محیط جستجوی گوگل، درآمد سرشاری را نیز به حساب‌های مالی گوگل واریز نماید، سرویس تبلیغات تصویری.
همانطور که می‌دانید، تبلیغات، بزرگ‌ترین منبع درآمد گوگل محسوب می‌شود و به همین خاطر هم نمی‌توان آن را نادیده گرفت. امروز غول جستجوی جهان اعلام نمود که از این به بعد سرویس تبلیغات تصویری را نیز به سرویس‌ محبوب تبلیغات متنی اضافه خواهد نمود. بنا بر ادعای کارشناسان گوگل، از هر 6 جستجو در جهان، یکی مربوط به جستجوی تصاویر و یا محتوای بصری است. به همین دلیل این یک فرصت رویایی برای این کمپانی محسوب می‌شود تا بیشترین سود را نصیب خود کند. روش انجام این سرویس نیز به این گونه است که هنگامی که کاربر در حال جستجوی یک تصویر خاص است، سرویس تبلیغات تصویری گوگل با انجام یک مقایسه، مناسب‌ترین تبلیغ تصویری را نمایش می‌دهد. البته انجام این کار نیازمند محاسبات بسیار زیاد و الگوریتم‌های پیچیده در زمینه پردازش تصاویر است که خوش‌بختانه، گوگل از چند سال پیش گام‌های مثبتی را در زمینه تحلیل و جستجوی تصاویر برداشته که همین باعث خواهد شد تا غول جستجوی جهان بتواند در این زمینه، سریع‌تر از گذشته، به پیش رفته و با مشکلات کم‌تری مواجه شود.
این سرویس از امروز برای کاربران انگلیسی زبان گوگل فعال است و به ارائه تبلیغات، آن هم به شکل بصری می‌پردازد.
............................
خبر: اين هفته iOS 7 اپل معرفی می‌شود
کنفرانس سالانه اپل 10 ژوئن 2013 برگزار می‌شود و کارشناسان از هم‌اکنون پیش‌بینی کرده‌اند که در این گردهمایی موسوم به WWDC نسخه جدید سیستم‌عامل موبایلی این شرکت معرفی شود.
شرکت اپل برای برگزاری همایش بزرگ WWDC 2013 مرکز Moscone در شهر سانفرانسیسکو را تزیین کرده و روی تمام بنرهای نصب شده در آن عدد "7" به چشم می‌خورد. این اتفاق تایید می‌کند که شرکت اپل قصد دارد نسخه آتی سیستم‌عامل موبایلی خود را با نام iOS 7 معرفی کند.
علاوه بر این، مرکز GFXBench به تازگی با انتشار اخباری در مورد iOS 7 تایید کرده است که این سیستم‌عامل موبایلی وجود خارجی دارد و شرکت اپل به‌زودی از آن رونمایی می‌کند.
نسخه جدید سیستم‌عامل iOS به طور ویژه در بخش رابط کاربری دچار تحول شده است و برخلاف نسخه‌های قبلی که تمام آیکون‌ها به صورت برجسته و حجم دار نمایش داده می‌شوند، به صورت تخت و تک‌بعدی طراحی شده است.
ابزار ویژه iOS برای کنفرانس WWDC 2013 از هم‌اکنون برای بارگذاری روی دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل اپل عرضه شده است تا کاربران بتوانند به صورت مستقیم در جریان جزئیات این کنفرانس قرار گیرند.
............................
خبر: ورود تبلت و موبایل به مدارس ممنوع

یوسف نوری در پاسخ به این پرسش که موضوع کیف الکترونیکی دانش‌آموزی در نهایت به مدارس خواهد آمد یا خیر؟ گفت: آنچه از کیف الکترونیکی استنباط می‌شود این است که کیف الکترونیکی یک بسته آموزشی حاوی نرم افزار و لوح های فشرده آموزشی است که برای مجتمع های آموزشی ارسال می‌شوند، اما در واقع باید تعریف دیگری از کیف الکترونیکی ارائه داد.
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: اساسا چنانچه کل محتوای آموزشی داخل تبلت قرار گیرد می توان به آن نام کیف الکترونیکی اطلاق کرد و این در حالی است که در ایران کلاس، کتاب، معلم و دانش آموز چه در مدارس هوشمند و چه مدارس عادی رکن اصلی تعلیم و تربیت هستند و هنوز استفاده از فضای مجازی و نرم افزارها و سخت افزارهای آموزشی جایگزین کامل مدارس نشده اند و حتی مدارس هوشمند در کشور نیزفیزیکی بوده و مجازی نیستند.
وی در ادامه درباره اجازه و یا ممنوعیت ورود موبایل، تبلت و لپ تاپ به مدارس، تاکید کرد: ورود تلفن همراه و تبلت هایی که کارکرد موبایل دارند به مدارس ممنوع است چرا که معتقدیم این گونه امکانات، در امر تعلیم و تربیت اختلال به وجود می آورند و به طور طبیعی حضور تلفن همراه هرجا که نباید باشد، مخل است و در خصوص حوزه تعلیم و تربیت این امر حساس تر است.
نوری افزود: استفاده از تبلت ویژه دانش آموزی و لپ تاپ با رعایت قوانین و مقررات ایرادی ندارد اما باید توجه شود که این دو، ابزاری برای پیشبرد اهداف آموزشی باشند و طراحی تبلت ها بر اساس نیازهای دانش آموزی و صرفا برای کاربرد در مدرسه صورت گیرند.
............................
خبر: سامسونگ و ساخت گوشی‌های هدایت شونده با مغز

شرکت کره‌ای سامسونگ در صدد ساخت گوشی‌هایی است که قابلیت کنترل با مغز انسان را دارند.
سامسونگ به عنوان بزرگ‌ترین فروشنده گوشی در دنیا اعلام کرده که در حال طراحی و تولید گوشی‌ها و تبلت‌هایی است که امکان کنترل آنها با امواج مغزی وجود دارد.
بر اساس گزارش سامسونگ، این دستگاه‌ها فقط با فکر و امواج مغزی کنترل می‌شوند و نیازی به استفاده از کلید برای دسترسی به قابلیت‌های گوشی نیست.
ظاهرا سامسونگ ساخت چنین گوشی‌هایی را آغاز کرده است و با دانشگاه تگزاس در دالاس برای آزمایش این دستگاه‌ها همکاری می‌کند.
گزارش‌ها حاکی است فعلا نرم‌افزاری برای گوشی‌های جدید سامسونگ ارایه شده که امکان پخش موسیقی را با امواج مغزی دارد یا می‌توان نام فردی را برای مکالمه انتخاب کرد.
............................
خبر: دسترسی مستقیم FBIوNSA به اطلاعات کاربران مایکروسافت،یاهو،گوگل،فیس‎بوک

اف‎بی‎آی و آژانس امنیت ملی امریکا به طور مستقیم به سرورهای 9 کمپانی اینترنتی دسترسی مستقیم داشته و همه نوع دیتایی را ضبط و مانیتور می کنند.
واشنگتن پست با فاش نمودن نام کمپانی هایی که سرورهایشان در اختیار اف بی آی و آژانس امنیت ملی قرار گرفته، شوک بزرگی را به کاربران  اینترنت وارد ساخت.
بر اساس اسناد فاش شده، کاربران مایکروسافت، یاهو،گوگل،فیس بوک،پال تاک،AOL،اسکایپ،یوتیوب و اپل به صورت 24 ساعته توسط اف بی آی و آژانس امنیت ملی کنترل می شوند و اطلاعات روی سرورهای اصلی این وب سایتها در سراسر جهان ضبط و ردیابی می شود.
به نوشته واشنگتن پست، برنامه ای تحت نام PRISM اجازه می دهد تا هر نوع صوت، ویدئو، عکس، ایمیل، اسناد و لاگ فایل اتصالات از روی سرورهای مرکزی 9 کمپانی مذکور ضبط و ردیابی شود. با برنامه دیگری بنام BLARNEY ابردیتا یا همان متادیتا روی سرورهای مرکزی  به اصطلاح بو کشیده می شوند.(sniffing)
با یک روش جستجوی هوشمند تعریف شده بعد از جستجوی اطلاعات کاربران، موارد تعریف شده بیرون کشیده می شوند و نام کاربران در باکس و جعبه مخصوص مظنونان قرار داده می شود و از آن به بعد، این نام در لیست ردیابی های جدید در سطحی بالاتر قرار می گیرد.
همچنین هر نوع ویدئو کنفرانسینگ، هر نوع نقل و انتقال فایل از طریق اف تی پی ، VOIP و جزییات کاربران در شبکه های اجتماعی در برنامه PRISM طبق تصویری که در زیر می بینید، کنترل می شود.
فیس بوک و مایکروسافت و سایر کمپانی هایی که نامشان در لیست آمده به صورت جداگانه گفته اند اطلاعات کاربران را به صورت مستقیم در اختیار آژانس های اطلاعاتی قرار نمی دهند.
همچنین جیمز کلاپر مدیر آژانس امنیت اطلاعات NSA گفت گزارشهای منتشره در گاردین و واشنگتن پست مرتبط با بخش 702 قانون موسوم به Foreign Intelligence Surveillance  است و این قانون هدف خاصی از کاربران را برای ردیابی دنبال نمی کند.
فاش شدن داستان ردیابی و ضبط مکالمات کاربران کمپانی ورایزون توسط روزنامه گاردین شروع ماجرای لو رفتن کنترل اطلاعات کاربران امریکایی و غیر امریکایی بود که با خبر واشنگتن پست و کنترل و ردیابی اطلاعات کاربران 9 سایت اینترنتی ، پیچیده تر شده است.
هر چند جوئل سولیوان رییس امنیتی فیس بوک گفته اطلاعات کاربران فیس بوک به مقامات امریکایی داده نمی شود، اما کاملا مشخص است که در موضع انفعالی بوده و برای جلوگیری از ضرر و زیان شرکت در بورس بوده است.
گوگل نیز گفته ما به دقت مواظب حریم خصوصی کاربران خود هستیم!!
مایکروسافت نیر گفته کاری که منجر به لو رفتن اطلاعات شخصی کاربرانش شود، انجام نداده است.
شتابزدگی کمپانی هایی که از آنها نام برده شده با هدف کم رنگ نشان دادن این موضوع، نشان می دهد که چالش بزرگ نقض حریم خصوصی کاربران اینترنت توسط حکومت امریکا را باید جدی گرفت.
............................
خبر: پیوند کبد خوک تراریخته به میمون با موفقیت انجام شد
پزشکان چینی موفق شدند که یک عمل پیوند کبد را یک خوک شبیه سازی شده روی یک میمون تبتی با موفقیت انجام دهند.
پزشکان در بیمارستان شیجینگ در شیان اعلام کردند که موفق به انجام عمل جراحی پیوند کبد خوک تراریخته به میمون تبتی شده اند.
این عمل جراحی روز 28 می (7 خرداد) انجام شد و شرایط میمون درحال حاضر به قدری ثابت است که می تواند این پیوند را یک عمل موفقیت آمیز در نظر گرفت.
کارشناسان اظهار داشتند که موفقیت این عمل جراحی پیشرفتی در زمینه جراحی های پیوند اعضا محسوب می شود.
در اوایل ماه می، پزشکان در این بیمارستان چینی پیشتر تلاش کرده بودند که پیوندی برای یک میمون تبتی دیگر با استفاده از کبد یک خوک تراریخته انجام دهند اما میمون تا دو روز پس از انجام عمل جراحی بیشتر زنده نماند.
تجارب مشابهی در آمریکا، آلمان، استرالیا و ژاپن صورت گرفته است.
ماه ژوئن سال گذشته در کره جنوبی، دانشمندان یک قلب و یک کلیه یک خوک شبیه سازی شده را به دو میمون پیوند زدند و اما شرایط آنها پایدار نشد و آنها تنها 24 تا 25 روز پس از جراحی زنده ماندند.
بیمارستان شیجینگ پروژه تحقیقات بالینی را از چهار سال پیش به دلیل فقدان اهدا کننده بین المللی و داخلی آغاز کرد.
دو کفنگ از پزشکان این بیمارستان گفت: سه ساعت پس از پیوند، میمون می توانست به راحتی تنفس کند و علائم حیاتی وی ثابت بود.
وی افزود: اعضای بدن خوکهایی که از نظر ژنتیکی اصلاح شده اند نسبت به عضو بدن انسان ارجحیت دارد، چرا که استفاده از این اعضا خطر پس زده شدن توسط بدن میمون را کم می کند.
این جراحی پایه عملی و نظری را برای کاربردهای بالینی چنین پیوندهایی فراهم می کند که در نهایت بتواند راهکاری برای کمبود اعضای اهدایی انسان برای پیوند باشد.
در این بیمارستان تاکنون 300 پیوند اعضای موفق انجام شده است.
این میمون تبتی درحال حاضر به شدت تحت نظر پزشکان است تا اطمینان حاصل شود که شرایط وی وخیم نمی شود.
پزشکان درنظر دارند آزمایشهای بیشتری روی حیوانات انجام دهند تا پس از آن شرایط پیوندها مشابه روی انسان قابل بررسی باشد.
............................
خبر: ساخت شنلهای نامرئی بزرگ برای مخفی کردن انسان

دانشمندان نحوه ساخت شنلهای نامرئی بزرگی را نشان داده اند که حتی می توانند یک انسان و یا یک ماهواره در مدار زمین را پنهان کند.
درحالی که علاقه به شنلهای نامرئی به شیوه هری پاتر افزایش یافته است، محققان در آمریکا یک حقه ساده نشان دادند که سالها توسط تردستان برای ایجاد تأثیر مطلوب استفاده شده است.
دانشمندان با استفاده از لنزها و آینه های عادی توانستند نور را دور یک منطقه از فضایی که می خواهند پنهان شود، هدایت کنند.
طی ده سال گذشته، دانشمندان دو راه اصلی تولید شنلهای نامرئی را بررسی کرده اند.
تحول علم نورشناسی دربرگیرنده خم کردن نور اطراف یک شی است تا به نظر برسد که شی این منطقه وجود ندارد. فرامواد که مواد مصنوعی هستند که می توانند همان هدف را با استفاده از خواص نوری به دست آورد راه دوم بررسی شده توسط دانشمندان بوده است.
جان هاول از دانشگاه روچستر نیویورک و بنجامین هاول نشان داده اند که چگونه می توان با استفاده از یک آرایه از لنزها و آینه ها به منظور هدایت نور در یک منطقه از فضا، دستگاهی نسبتا بزرگ ساخت که یک فرد را از نظر مخفی کند.
تصاویر منتشر شده توسط این دو دانشمند نشان می دهد که آنها چگونه توانسته اند اشیاء را پنهان کنند.
هاول اظهار داشت: این حجم برای پنهان کردن یک انسان کافی است اما سادگی آن چون استفاده از شنل نامرئی توسط هری پاتر نیست.
این طراحی سالها مورد استفاده بوده است اما محققان دانشگاه روچستر اظهار داشتند که آنها تنها می خواستند نشان بدهند که افزایش مقیاس آن چقدر ساده است.
مهمترین نقطه ضعف این روش این است که شی پنهان شده تنها از یک جهت به چشم نمی رسد و مشاهده آن از جهتهای دیگر جسم را نمایان می کند.
این درحالی است که محققان اظهار داشتند که این دستگاه دارای ارزش است به ویژه در پنهان کردن ماهواره هایی که در مدار بالایی تا میانه زمین حرکت می کنند.
............................
خبر: عرضه چشم بیونیک برای نابینایان

محققان استرالیایی فناوری ابداع کرده اند که می تواند دید محدودی را برای افراد نابینا به ارمغان بیاورد.
این فناوری که "سیستم دید موناش" نام دارد و توسط دانشمندان دانشگاه موناش در ملبورن طراحی شده است به کاربران نابینا امکان می دهد تا اجسام و افراد را با یک ایمپلنت مغزی مشاهده کنند.
این ایمپلنت به طور بی سیم به دوربینی متصل است که می توان آن را روی عینک و یا انتهای انگشت کاربر نصب کرد.
تصاویر گرفته شده توسط این دوربین از طریق یک پردازشگر به تراشه ای که در زیر جمجمه در پشت سر کاشته می شود ارسال می شود. این ایمپلنت از الکترودهایی برای تحریک قشر بصری استفاده می کند و به مغز اجازه می دهد تا اشکال و رنگهای تصویر را تعبیر و تفسیر کند.
نرم افزار تشخیص چهره می تواند به کاربر کمک کند افراد دیگر را شناسایی کنند از سوی دیگر، نرم افزارهای دیگری به کاربر یاری می رساند تا پله ها را تشخیص و از آنها بالا و پایین بروند.
محققان با اشاره به اینکه نمونه اولیه این سیستم در نیمه نخست سال 2014 آماده خواهد شد، می گویند ارائه این چشم بیونیک یک پیشرفت عمده در علم پزشکی است.
آرتور لوری مجری این تحقیقات گفت: این چشم بیونیک پیشرفته ترین سیستمی است که به افراد کمک می کند اجسام و رنگهای مختلف را شناسایی کنند.
با این سیستم افراد نابینا می توانند در یک جلسه شرکت کنند، چهره افراد حاضر در آنجا را شناسایی کرده و بدانند چند نفر در جلسه حضور دارند. کاربران این چشم بیونیک به راحتی می توانند از فضای سبز بیرون لذت ببرند چرا که قادر به تشخیص درختان و رنگ زیبای آنها هستند.
............................
خبر: پنجره‌هایي كه به WiFi مجهزند

یک شرکت تازه کار در شمال کالیفرنیا گزینه ای با فناوری بالا برای تغییر شیشه پنجره های سنتی طراحی کرده که مجهز به WiFi بوده و شفافیت آن را ظرف یک ثانیه تغییر می کند.
شرکت تازه کار" سانت" این پنجره را به گونه ای طراحی کرده که دارای یک پوشش مجهز به WiFi روی قاب پنجره های کنونی است و از طریق یک اپلیکیشن روی تلفنهای هوشمند درجه شفافیت آن تغییر می کند، به این معنا که کاربر هر زمان که بخواهد می تواند از منظره مقابل خود و نور آفتاب استفاده کند و یا برای حفظ حریم خصوصی شفافیت پنجره را تغییر دهد.
این پوشش روی قاب کنونی پنجره ها قابل نصب است که این امر به سادگی صورت می گیرد. پس از اندازه گیری پنجره و برش میزان لازم از این پوشش می توان آن را با استفاده از چسب خودکار پوشش به شیشه چسباند. سپس چند گیره اتصال ویژه به پوشش متصل شده و به ترانسفورمر مجهز به WiFi وصل می شود.
پس از این مرحله کاربر اپلیکیشن مخصوص را یا برای تلفنهای دارای سیستم عامل اندروید و یا برای سیستم عاملهای iOS دانلود کرده و شفافیت پوشش را کنترل می کند. براساس اعلام این شرکت، پوشش را می توان به وسیله یک جریان الکتریکی تبدیل به یک جسم سخت کرد و آن را حرکت داد و سپس شفافیت آن را ظرف یک ثانیه تغییر داد.
شرکت "سانت" در نظر دارد برای گسترش تأسیسات، تیم و محصول نهایی خود مبلغ 200 هزار دلاری جمع کرد و به این منظور در ستاد "کیک‌استار" شرکت کردند. حامیان این ستاد در نهایت یک محصول از پوشش های مجهز به WiFi دریافت می کنند.
............................
خبر:  ورود پهپادها به زندگی روزمره

اگر دفعه بعد که از رستوران محل خود غذای سفارش داده شده را به جای پیک موتوری از یک پهپاد دریافت کردید تعجب نکنید.
یک رستوران زنجیره ای در آمریکا در حال آزمایش امکان استفاده از یک پهپاد پیتزا بر است.
مغز متفکر این شیوه تحویل غذا سازمان  T + Biscuits انگلیسی است که برای این آزمایش استخدام شده است.
نمونه اولیه این پهپاد پیتزا بر "دومی کوپتر" نام دارد و می تواند دو پیتزای بزرگ را طی 10 دقیقه در محدوده 6 کیلومتری فروشگاه تحویل دهد.
گفته می شود نسخه های آینده این پهپاد می توانند از GPS برای تحویل یک کیک استفاده کنند.
این مدل کنونی توسط یک اپراتور زمینی که متخصص پرواز پهپادها است هدایت می شود.
دومی کوپتر هشت پره گردان دارد و به یک کیسه عایق حرارتی استاندارد مجهز است که معمولا تحویل دهنده های پیتزا از آن استفاده می کنند.
این پهپاد در اصل توسط شرکتی به نام ایروسایت  برای تصویربرداری ویدیویی با دوربین طراحی شده بود.
براساس این گزارش از آنجا که این پهپاد در ارتفاع 126 متری سطح زمین پرواز می کند نیازی به کسب اجازه برای پرواز ندارد. به گفته طراحان این سیستم، این پهپاد می تواند با سرعت بسیار بیشتری به مقصد برسد چرا که دیگر نیازی نیست پشت چراغ قرمز و یا در ترافیک معطل شود.
این پهپاد پیتزا بر برای آزمایش های بیشتر در انگلیس نیز به کار گرفته خواهد شد.
............................
خبر: تلفن بانک بانک قرض الحسنه مهر ایران فعال شد
سرویس تلفنبانک با شماره کارت و رمز دوم هم در بانک قرض الحسنه مهر ایران فعال شد .
بانک قرض الحسنه مهر ایران بالاخره سرویس تلفنبانک خود را فعال کرد، در این خدمت امکان ورود به سامانه مذکور (8528-021) با استفاده از شماره کارت و رمز دوم کارت فعال شد و بدین ترتیب مشتریان می توانند از خدماتی از قبیل: اعلام موجودی،انسداد کارت، صورتحساب و مدیریت پرداخت (پرداخت قبوض و خرید شارژ) بهره مند شوند.
گفتنی است با فعال شدن خدمت تلفنبانک،‌ فهرست سرویس های بانکداری الکترونیک از جمله (اینترنت بانک، همراه بانک، SMS بانک، دستگاه های POS و ...) در سامانه اطلاع رسانی بانک قرض الحسنه مهر ایران تکمیل شد ه است .
............................
خبر: گران شدن محصولات اپل در ژاپن

شرکت اپل نیز با پیوستن به دیگر برندها قیمت محصولات خود در ژاپن را افزایش داد.
شرکت اپل از روز جمعه بهای تبلت‌های آی‌پد و آی‌پاد را در ژاپن افزایش داد و به دیگر برندهای معتبری پیوست که بهای محصولات خود را در این کشور افزایش داده بودند.
اقدام به افزایش بهای محصولات شرکت‌های مختلف از جمله اپل به دلیل تداوم تضعیف ارزش ین واحد پول ژاپن صورت می‌گیرد که منجر به کاهش سود شرکت‌ها شده است.
از اواسط ماه نوامبر که شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، سیاست مالی جدیدی را اعلام کرد تاکنون ارزش ین در برابر دلار با کاهش بیش از 20 درصدی مواجه بوده است.
افزایش بهای کالاها در ژاپن امری است که به ندرت اتفاق می‌افتد اما تداوم تضعیف ین باعث شده است تا شرکت‌ها برای جلوگیری از متحمل شدن زیان اقدام به افزایش بهای محصولات خود کنند.
به گزارش رویترز، بر این اساس بهای تبلت آی‌پد با 13 هزار ین (130 دلار) افزایش مواجه بود به طوری که آی‌پد با حافظه 16 گیگابایتی در حال حاضر 69 هزار و 800 ین قیمت‌گذاری شده است که بهای پیشین آن 58 هزار ین بود.
بهای مدل 128 گیگابایتی آی‌پد نیز از 66 هزار و 800 ین به 79 هزار و 800 ین رسیده است.
............................
خبر: تاثیر مخرب فیس‌بوک روی روابط زوجین

زوج‌هایی که به میزان زیاد از فیس‌بوک استفاده می‌کنند، درگیری‌های فراوانی در این زمینه دارند و این فرآیند اثرات منفی روی رابطه آنها برجا می‌گذارد که از جمله آن‌‌ها می‌توان به تزلزل رابطه و طلاق اشاره کرد.
فیس‌بوک و دیگر شبکه‌های اجتماعی نحوه برقراری و تداوم ارتباط میان مردم را تغییر داده‌اند و این طور که مطالعات جدید نشان می‌دهد، استفاده از شبکه اجتماعی فیس‌بوک می‌تواند برای روابط مردم بسیار مضر باشد.
به گزارش سلولار – نیوز، "راسل کلایتون"(Russell Clayton) یکی از دانشجویان مقطع دکترا در دانشکده روزنامه‌نگاری دانشگاه میسوری دریافت، افرادی که به میزان زیاد از شبکه اجتماعی فیس‌بوک استفاده می‌کنند بیش از دیگران در معرض آسیب‌ قرار می‌گیرند و این فرآیند در نهایت می‌تواند اثرات منفی را بر روابط احساسی افراد برجا بگذارد که از جمله آن‌ها می‌توان به کاهش ملاقات‌های حضوری، قطع ارتباط و حتی طلاق اشاره کرد.
در این مطالعه کلایتون به همراه دستیاران خود از دانشگاه‌های هاوایی و سن‌آنتونیو روی مشترکان شبکه اجتماعی فیس‌بوک بین سنین 18 تا 82 سال مطالعه خود را انجام دادند. از شرکت‌کنندگان در بررسی پرسیده شد که چند وقت یک بار و به چه میزان به فیس‌بوک سر می‌زنند.
محققان با انجام این مطالعه دریافتند، زوج‌هایی که به میزان زیاد از این شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند درگیری‌های فراوانی در این زمینه دارند و این فرآیند اثرات منفی روی رابطه آن‌ها برجا می‌گذارد که از جمله آن‌ها می‌توان به خیانت، فروپاشی رابطه و طلاق اشاره کرد.

نظرات : 0

ثبت نظر

72967