۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ اردیبهشت

برگزاری نمایشگاه کامپیوتکس در تایوان

به گزارش ICTPRESS از تایوان، در نمایشگاه امسال در بیش از ۱۷۰۰ غرفه، آخرین محصولات در حوزه فناوری ارتباطات معرفی شدند.
این نمایشگاه توانست بیش از صد هزار بازدید کننده و چهل هزارخریدار را جذب کند. همه آنها برای آشنایی با آخرین تولیدات در صنعت کامپیوتر به این نمایشگاه آمده بودند و سازندگان کامپیوتر سعی داشتند از این فرصت برای جبران کاهش فروش رایانه های شخصی استفاده کنند.
شرکت «ای سر» یکی از تازه ترین یارانه قابل حمل (لپ تاپ) را معرفی کرد. از این محصول جدید می توان به شیوه های گوناگون استفاده کرد و می توان موقعیت آن را از لپ تاپ به لوح رایانه یا تبلت تغییر داد و یا بصورت ایستاده از آن استفاده کرد. قیمت این محصول در بازار حدود ۷۵۰ یورو است.
شرکت فورد تنها شرکت تولید کننده اتومبیل است که در این نمایشگاه کامپیوتر شرکت کرده بود. محصول جدید این شرکت، یک کنترل کننده صوتی است که در داشبورد اتومبیل قرار می گیرد. به کمک این وسیله می توانید از اتومبیل بخواهید که سبک خاصی از موسیقی را برایتان پخش کند.
یک تلفن اضطراری که با باتری کار می کند نیز به علاقه مندان معرفی شد. این گوشی دارای دو باند جی اس ام یا «سیستم جهانی برای ارتباطات تلفن همراه» است و کاربر می تواند از آن برای تماس با شماره تلفن های اضطراری در تمام کشورهای جهان، آن هم بدون داشتن سیم کارت استفاده کند. حمل این دستگاه کوچک بویژه برای کوهنوردان و علاقه مندان به ماجراجویی بسیار آسان است.
شرکت نیورواسکای نیز یک کنترل کننده ذهنی را عرضه کرده بود. این دستگاه جدید به کاربر اجازه می دهد که از طریق رابطه مغزی – کامپیوتری به کنترل ذهنی موضوعات مختلف بپردازد. از این روش می توان برای اندازه گیری ضربان قلب و یا امواج مغزی ، ایجاد آرامش و ورزش دادن اعضای بدن استفاده کرد.
به کمک این وسیله می توان به کودکان آموزش داد که چگونه به افزایش تمرکز ذهنی بپردازند. این دستگاه به آنها کمک می کند تا در فعالیتهای مدرسه نیز پیشرفت کنند.
و آخرین محصول، یک میز کوچک قابل لمس برای مبلمان منزل است. می توان فنجان قهوه را بر روی آن گذاشت وهمزمان با لمس میز، سری به جهان فناوری اطلاعات زد.

نظرات : 0

ثبت نظر

66369