۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت

برگزيده آخرين اخبار آموزش سه شنبه 21خرداد ماه 92

ICTPRESS گزارش می دهد :
خبر: اختصاص بودجه به 47 دانشگاه جدید در سال 92
معاون اداری و مالی و مدیریت منابع وزارت علوم گفت: امسال برای نخستین‌بار 47 دانشگاه جدید، ردیف بودجه مستقل دریافت کردند.
 به نقل از فارس ، علی اکبر متکان معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم گفت: در بودجه سال 92، بودجه اختصاصی برای 47 دانشگاه جدید در نظر گرفته شده است.
وی افزود: سر‌جمع این ‌بودجه‌ها 458000 میلیون ریال است که به صورت بودجه‌های 5000، 8000، 10000 و 20000 میلیون ریالی بین این 47 دانشگاه جدید تقسیم شده است.
به گفته معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، دانشگاه لرستان ـ مرکز آموزش علی نورآباد، دانشگاه لرستان ـ مرکز آموزش عالی کوهدشت، دانشگاه لرستان ـ مرکز آموزش عالی پلدختر، دانشگاه لرستان ـ مرکز آموزش عالی الشتر، دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، دانشگاه‌های فنی و مهندسی تاکستان، دانشگاه بیرجند ـ آموزشکده کشاورزی سربیشه، دانشگاه بیرجند ـ آموزشکده کشاورزی سرایان، دانشگاه بیرجند ـ دانشکده فنی و مهندسی فردوس از جمله دانشگاه‌های قرار گرفته در این گروه هستند.
وی دانشگاه رازی ـ آموزشکده فنی و مهندسی اسلام‌آباد غرب، دانشگاه رازی ـ دانشکده مدیریت و حسابداری جوانرود، دانشگاه بوعلی سینا ـ دانشکده صنایع غذایی بهار، دانشگاه بوعلی سینا ـ دانشکده فنی و مهندسی تویسرکان، دانشگاه کوثر (ویژه خواهران) را نیز به عنوان دانشگاه‌های ردیف بودجه گرفته اعلام کرد.
متکان دانشگاه‌های دخترانه کوثر بجنورد، دانشگاه تهران ـ دانشکده فنی فومن، دانشگاه یاسوج ـ دانشکده نفت و گاز گچساران، دانشگاه یاسوج ـ دانشکده فنی و مهندسی چرام، دانشگاه گرمسار، دانشگاه فردوسی مشهد ـ مرکز آموزش عالی کاشمر، دانشگاه سمنان ـ دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی مهدی‌شهر، دانشگاه سمنان ـ آموزشکده دامپزشکی شهمیرزاد، دانشگاه محقق اردبیلی ـ دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی مغان را نیز جزء این 47 دانشگاه معرفی کرد.
 به گفته وی، دانشگاه محقق اردبیلی ـ دانشکده کشاورزی مشکین‌شهر، دانشگاه اراک ـ مرکز آموزش عالی محلات، دانشگاه زنجان ـ دانشکده فنی و مهندسی ابهر، دانشگاه ارومیه ـ دانشکده فنی و مهندسی خوی، دانشگاه ارومیه ـ مرکز آموزش عالی شهید باکری میاندوآب، دانشگاه ارومیه ـ مرکز آموزش عالی بوکان، دانشگاه الزهرا میناب ـ ویه خواهران، دانشگاه کاشان ـ دانشکده منابع طبیعی و علوم زمین‌‌آران و بیدگل، دانشگاه کاشان_ پردیس خواهران، مجتمع آموزش عالی تربت جام هم در بین دانشگاه‌های ردیف بودجه قرار گرفته هستند.
معاون مالی وزارت علوم، مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا، دانشگاه صنعتی شهدای هویزه، دانشگاه نرجس، مرکزی آموزش عالی گناباد، دانشگاه تبریز ـ دانشکده کشاورزی اهر، دانشگاه تبریز ـ دانشکده فنی و مهندسی مرند، دانشگاه گیلان ـ دانشکده کشاورزی صومعه سرا، مجتمع آموزش عالی گنبد کاووس ـ دانشکده فنی و مهندسی مینو‌دشت، دانشگاه الزهرا سمنان وپژه خواهران، دانشگاه بجنورد ـ مجتمع آموزش عالی و کشاورزی منابع طبیعی شیروان، دانشگاه هرمزگان ـ دانشکده کشاورزی میناب، دانشگاه کردستان ـ دانشکده فنی و مهندسی و علوم پایه بیجار، دانشگاه صنعتی امیر‌کبیر ـ دانشکده فنی و مهندسی گرمسار، دانشگاه مازندران ـ دانشکده میراث فرهنگی و گردشگری نوشهر، دانشگاه شیراز ـ مرکز آموشز عالی فیرو‌زآباد را نیز در این گروه قرار داد.
..............
خبر: پذیرش دانشجو در دوره‌های کارشناسی ارشد آموزش الکترونیکی دانشگاه علم و صنعت

رئیس مرکز آموزش الکترونیک دانشگاه علم و صنعت گفت: دانشگاه علم و صنعت ایران از طریق برگزاری آزمون اختصاصی تحت نظر سازمان سنجش آموزش کشور دانشجوی کارشناسی ارشد می‌پذیرد.
سیدجواد میرمحمد صادقی رئیس مرکز آموزش الکترونیک دانشگاه علم و صنعت ، گفت: دانشگاه علم و صنعت ایران از طریق برگزاری آزمون اختصاصی تحت نظر سازمان سنجش آموزش کشور دانشجوی کارشناسی ارشد می‌پذیرد.
وی افزود: داوطلبانی که شرایط عمومی تحصیل در نظام آموزش عالی کشور مطابق با ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مدرک کارشناسی مورد تأيید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را داشته باشند می‌توانند در این آزمون ثبت‌نام کنند.
به گفته وی، مدرک تحصیلی معادل و معدل کل پائین‌تر از 12، قابل قبول نیست.
صادقی ادامه داد: دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافیت یا کفالت دائم برای داوطلبان ذکور، سپری شدن حداقل 3 سال از تاریخ فراغت از تحصیل در مقطع کارشناسی و دارابودن حداقل سه سال سابقه کار با ارائه مدرک معتبر از دیگر شرایط پذیرش در این آزمون است.
وی با اشاره به شرایط اختصاصی داوطلبان برای پذیرش در این دوره‌ها گفت: تناسب عنوان رشته تحصیلی مقطع کارشناسی با رشته مورد تقاضا برای آزمون  از شرایط اختصاصی این دوره است.
رئیس مرکز آموزش الکترونیک دانشگاه علم و صنعت اظهار داشت: داوطلبان می‌توانند با ثبت‌نام برای آزمون از طریق سایت اینترنتی و شرکت در آزمون ورودی و مصاحبه در این دوره‌ها حضور یابند.
وی گفت: آزمون این دوره‌های آموزشی روز پنج شنبه 13 تیرماه در پردیس اصلی دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار می‌شود.
وی در رابطه با شیوه تحصیل در این دوره‌ها نیز گفت: تحصیل در دوره‏های آموزش الکترونیکی به صورت مجازی (فضای الکترونیکی) با اتصال دانشجو و استاد از طریق اینترنت صورت می‌پذیرد ولی امتحانات پایانی برای تمامی دروس به صورت حضوری برگزار می‌شود.
به گفته صادقی، شیوه تحصیل پذیرفته شدگان در دوره‌های آموزش الکترونیکی، به صورت آموزش محور است.
وی افزود: در این دوره‌های آموزشی حدود 30 درصد از دانشجویان هر گرایش بر اساس معدل کل احراز شده تا پایان نیمسال دوم تحصیل و با تأيید گروه آموزشی ذی ربط امکان تبدیل شیوه تحصیل به شیوه «آموزشی-پژوهشی» را دارند.
به گفته وی، به فارغ التحصیلان دوره‌های آموزش الکترونیکی، مدارک مرسوم دانشگاهی (گواهینامه، دانشنامه و ریز نمرات) مورد تائید دانشگاه و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تعلق می‌گیرد.
.....................
خبر: راه‌اندازی تمام رشته‌های دانشگاهی در مازندران

رئیس دانشگاه مازندران گفت: تقریباً تمام رشته‌های موجود در کشور در این دانشگاه دایر است و در سال‌های آینده رشته‌های جدیدی نیز به این دانشگاه اضافه می‌شود.
 به نقل از فارس، احمد احمدپور رئیس دانشگاه مازندران ظهر امروز در سی و یکمین نشست هم‌اندیشی اساتید دانشگاه مازندران که با حضور حجت‌الاسلام محمد مجتهدزاده، رئیس دادگاه ویژه روحانیت استان‌های مازندران و گلستان برگزار شد با تبیین جایگاه ویژه دانشگاه مازندران در نظام آموزش عالی استان گفت: دانشگاه استان مازندران در حال حاضر نزدیک به 12 هزار دانشجو دارد که از این تعداد حدود 9 هزار و 500 نفر آن در مقطع کارشناسی، یک هزار و 800 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 700 نفر نیز در دوره دکتری تحصیل می‌کنند.
رئیس دانشگاه مازندران افزود: در حال حاضر حدود 300 نفر عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران هستند که از این تعداد 22 نفر استاد کامل، 58 نفر از آنها دانشیار و 159 نفر از آنها استادیار و 38 نفر مربی هستند.
احمدپور گفت: دانشگاه مازندران دانشگاه مادر استان است و تقریباً تمام رشته‌های موجود در کشور در این دانشگاه دایر است و در سال‌های آینده رشته‌های جدیدی نیز به این دانشگاه اضافه می‌شود.
رئیس دانشگاه مازندران در پایان اظهار امیدواری کرد نشست‌های هم‌اندیشی استادان دانشگاه که به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه برگزار می‌شود نقطه عطف پیوند عمیق استادان با فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه باشد.
در ادامه این نشست نیز حجت‌الاسلام حسین حسینی  مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران با تبیین نقش استادان در فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه گفت: استادان به عنوان فرماندهان علمی دانشگاه در ایجاد شور و اشتیاق فرهنگی دانشجویان نقش به سزایی دارند.
وی با خطاب به استادان حاضر در نشست هم‌اندیشی افزود: شما از فضای علمی پیش و پس از انقلاب اسلامی اطلاع کافی دارید پس باید فضای امیدی که پس از انقلاب اسلامی بر دانشگاه‌ها حاکم شد را به دانشجویان القاء کنید.
 حجت‌الاسلام محمد مجتهدزاده رئیس دادگاه ویژه روحانیت استان‌های مازندران و گلستان نیز گفت: بزرگترین آسیب برای هر انسانی نفس انسان است در مساله انتخابات، در مساله تدریس و در همه مسائل، آن چیزی که انسان را تهدید می‌کند نفس انسان است.
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان مازندران افزود: هیچ کس نمی‌تواند بگوید که من لگام نفس خود را دارم، حتی بزرگان ما نیز همواره دعا می‌کردند که "خدایا مرا با نفس خود تنها مگذار ".
وی در پایان افزود: حدود 300 آسیب اجتماعی انسان را تهدید می‌کند و تا زمانی که حجاب‌های نفسانی وجود داشته باشد، اعضای بدن ما کلام خدا را نمی‌تواند بشنود و یکی از آسیب‌هایی که انسان را تهدید می‌کند خودخواهی و خود‌پسندی است.
.........................
خبر: پذیرش 400 دانشجو در مقطع دکتری دانشگاه علامه طباطبایی
معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: دانشگاه علامه در سال جاری 400 دانشجو در مقطع دکتری جذب خواهد کرد که هم اکنون مصاحبه در مقطع دکتری روزانه آغاز شده است و در حوزه پردیس نیز از شنبه هفته آتی مصاحبه انجام می شود .
به نقل از باشگاه خبرنگاران ، دکتر درتاج، معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه ظرفیت پذیرش دانشجو در سال جاری 5 برابر شده است گفت:  هم اکنون پذیرش دانشجو در مقطع دکتری روزانه آغاز شده است و همچنین از روز شنبه هفته آتی برای پردیس دانشگاه مصاحبه جهت پذیرش دانشجو برگزار خواهیم کرد.
وی با اشاره به اینکه پردیس دانشگاه علامه، نخستین پردیس است که برای جذب دانشجوی دکتری در داخل تهران طراحی شده است افزود:  در این پردیس بیش از 60 رشته دکتری تدریس می شود که به همین سبب تمام رشته های علوم انسانی را پوشش می دهد.
معاون پژوهشی دانشگاه علامه تصریح کرد:  در دوره دکتری 80 رشته خواهيم داشت که برای هر کد رشته ظرفیت پذیرش حداقل 5 نفر را دارا هستیم، همچنین در حوزه پردیس نیز برای 60 رشته، مانند دکتری روزانه توانایی جذب 5 نفر برای هر کد رشته را داریم.
درتاج ادامه داد: شروع کلاس ها در حوزه از اوایل بهمن و در دوره دکتری روزانه از اوایل مهر سال جاری خواهد بود.
پذیرش 400 دانشجو در مقطع دکتری
معاون پژوهشی دانشگاه علامه گفت: در مقطع دکتری روزانه در 50 رشته، 250 نفر دانشجو جذب خواهیم نمود و همچنین در حوزه در 40 رشته، 200 نفر دانشجو پذیرش می کنیم.
وی عنوان کرد: در کل برای سال جاری در مقطع دکتری روزانه و پردیس، 400 نفر دانشجو پذیرش خواهیم کرد.
شایان ذکر است: حوزه پردیس دانشگاه علامه شهریه پرداز است.
................................
خبر : آشنایی با آموزش عالی در کشورهای جهان
در حال حاضر در آلمان 1.98 میلیون دانشجو مشغول به تحصیل هستند که تقریبا نیمی از آنها را دختران تشکیل می‌دهند.
به نقل از ايسنا ، در آلمان 376 موسسه آموزش عالی وجود دارد که از مجموع موسسات فوق 102 دانشگاه، 170 دانشگاه علوم کاربردی (Fachhochschulen) و 69 موسسه نیز دانشکده‌های خصوصی شامل مدارس عالی هنر و موسیقی هستند. طبق آمار ارائه شده در این گزارش، طی سالیان اخیر شمار دانشجویان خارجی در این کشور نیز افزایش یافته است.
نظام آموزش عالی در آلمان شامل اشکال مختلف و انواع گوناگونی از مؤسسات آموزشی است. این مؤسسات همانگونه که عنوان شد شامل دانشگاه‌های اصلی، دانشگاه‌های علوم کاربردی، دانشکده‌های فن‌آوری و دانشگاه‌های همکاری‌های آموزشی هستند. این تنوع به دانشجویان امکان می‌دهد که بهترین رشته را مطابق با نیاز خود انتخاب کنند. بعنوان مثال اگر دانشجو بیشتر روی علوم تجربی و عملی تأکید دارد، دانشگاه علوم کاربردی بهترین گزینه برای او خواهد بود. از سوی دیگر اگر به تحقیقات و نظریه‌پردازی‌ها علاقه دارد دانشگاه‌ها بهترین مکان برای این شیوه آموزشی هستند.
تقسیم‌بندی‌های نظام آموزش عالی در آلمان
1- دانشگاه‌ها (universitat)
دانشگاه‌های این کشور در واقع مراکز تحقیقاتی هستند. این مؤسسات شکل سنتی مؤسسات آموزش عالی در آلمان محسوب می‌شوند. 102 دانشگاه آلمان به دقت تحقیقات و آموزش را به هم مرتبط می‌کنند. اغلب دانشگاه‌های این کشور طیف وسیعی از رشته‌ها را ارائه می‌دهند. دانشگاه‌های دارای رویکرد قوی در فن‌آوری در این کشور بعنوان Technische Universitat شناخته می‌شوند. این دانشگاه‌ها در مقایسه با دانشگاه‌های علوم کاربردی تأکید بیشتری بر روی تحقیقات پایه دارند.
2- دانشگاه علوم کاربردی (Fachhochschule)
این مؤسسات در واقع مراکز آموزشی عملی و تجربی هستند. 170 دانشگاه علوم کاربردی در آلمان رویکردی به شدت عملی و تجربی داشته و ارتباط تنگاتنگی با دنیای کار و اشتغال دارند. در این دانشگاه‌ها تاکید اصلی بر روی فن‌آوری، بازرگانی، طراحی و بخش اجتماعی است. در عین حال امکان تحصیل در رشته پزشکی یا حقوق و دکتری کامل در دانشگاه‌های علوم کاربردی وجود ندارد.
3- مدارس عالی موسیقی و هنر (Kunst, Musik –Und Filmhochschule)
این مؤسسات مراکز یادگیری هنر هستند. 53 مدرسه دولتی هنر، موسیقی و فیلم‌سازی معمولا دانشجویانی را جذب می‌کنند که آزمون ورودی را با موفقیت پشت سر بگذارند. 23 دانشکده موسیقی آلمان محبوبیت ویژه‌ای را در بین دانشجویان خارجی دارند. در این دانشکده‌ها سهم دانشجویان خارجی 33.7 درصد است. اگرچه ورودی دانشکده‌های هنر بسیار بالا است اما آموزش‌های ارائه شده در آن‌ها بسیار عالی و باکیفیت است. تقریبا تمام دانشکده‌های هنر و موسیقی در آلمان حق اعطای مدرک دکتری، فوق دکتری و عنوان پروفسوری را دارند.
4- دانشگاه‌های همکاری‌های آموزشی (Berufsakademie)
انتخاب این موسسات برای افرادی که به دنبال آغاز یک حرفه‌ هستند گزینه بسیار مناسبی است. 38 دانشگاه همکاری آموزشی در واقع موسسات آموزش عالی نیستند اما مدارک اعطایی از سوی برخی از آنها معادل مدارکی است که دانشگاه‌های علوم کاربردی اعطا می‌شوند. این مؤسسات آموزشی آموزش‌های خاص در زمینه تجارت، فن‌آوری و بخش اجتماعی همراه با برنامه‌های مهارت شغلی ارائه می‌دهند. دانشجویان در صورتی قادر به تحصیل در این مؤسسات همکاری‌های آموزشی هستند که قرارداد آموزشی با یک کارفرما داشته باشند. فارغ‌التحصیلان این مؤسسات، چشم‌انداز شغلی خوبی خواهند داشت.
5- دانشکده‌های خصوصی (private Hochschulen)
این مؤسسات در واقع مؤسسات مناسب برای دانشجویانی است که خودشان هزینه تحصیل خود را می‌پردازند. 69 دانشکده خصوصی بیشتر برنامه‌های تحصیلی در قالب گروه‌های کوچک ارائه می‌دهند که ارتباط تنگاتنگی با صنایع دارند. از مشخصه‌های بارز آنها گرایش عملی بالا و دوره‌های تحصیلی کوتاه‌مدت است. شهریه پرداختی در این دانشکده‌ها از 1800 الی 4700 یورو در هر ترم متغیر است. با این حال تمام دانشکده‌های خصوصی انتظارات دانشجویان را برآورده نمی‌کنند. در این میان تشخیص اینکه یک دانشگاه یا دانشکده خصوصی دارای اعتبار دولتی باشد، بسیار مهم است. در غیر این صورت مدارک آنها مورد تأیید نبوده و در هنگام یافتن شغل فارغ‌التحصیلان را دچار مشکلات عدیده خواهد کرد.
براساس اين گزارش ، به نقل از پایگاه اینترنتی اچ‌آرکی (پایگاه گردهم‌آیی رؤسای دانشگاهی‌ آلمان)، در مجموع در آلمان حدود 9500 رشته کارشناسی و 6800 رشته کارشناسی ارشد وجود دارد که از سوی مؤسسات آموزش عالی ارائه می‌شوند و به طور عمده دو مدرک علمی دانشگاهی در آلمان وجود دارد که عبارت از مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند.
علاوه بر این برای تحصیل در برخی رشته‌ها نظیر پزشکی، حقوق و تربیت معلم داوطلبان باید در آزمون سراسری شرکت کنند. بعلاوه در این کشور همچنان چندین رشته با مدرک دیپلم نیز وجود دارد.
...............................
6-خبر : راه‌اندازی رشته زبان چینی در دانشگاه کاشان

رئیس دانشگاه کاشان، گفت: امسال برای نخستین بار این دانشگاه در رشته زبان چینی در مقطع کارشناسی دانشجو می‌پذیرد.
دکتر عباس کتابی کتابی با اعلام این خبر، افزود: در حال حاضر کشور چین شریک روابط تجاری ایران است و نیاز به افراد مسلط به زبان چینی در کشور از دلایل راه‌اندازی این رشته است.
وی افزود: توجه جدی کلیه کشورهای دنیا به زبان چینی، توسعه بازار جهانی و روابط اقتصادی و سیاسی جمهوری اسلامی با کشور چین و نیاز جدی به افراد مسلط به زبان چینی از دیگر دلایل راه‌اندازی این رشته و توجه به آموزش زبان چینی است.
کتابی خاطرنشان کرد: برای برگزاری این دوره از اساتید چینی و ایرانیان مسلط به زبان چینی استفاده خواهد شد.
......................................
خبر : آموزش طب سنتی به پزشکان خانواده و بهورزان

معاون طب سنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آماده شدن بسته های آموزشی تدابیر طب سنتی ایران و دارونامه برای بهورزان خبر داد.
دکتر محمود خدادوست با اعلام این خبر گفت: بسته های آموزشی مخصوص بهورزها و بازنگری دارونامه بهورزان با رویکرد طب سنتی ایرانی اسلامی آماده تحویل به معانت بهداشتی است که پس از انجام اصلاحات در کارگروه مشترک معاونت طب سنتی و معاونت بهداشتی وارد سیستم آموزش بهورزان می شود.
وی با بیان این که بسته آموزشی مجازی کوتاه مدت پزشکان خانواده در زمینه طب سنتی نیز هفته آینده تحویل معاونت بهداشتی خواهد شد، افزود: این بسته پس از نهایی شدن در کارگروه مشترک، به مجموعه آموزشی پزشکان خانواده اضافه می شود.
دکتر خدادوست تصریح کرد: در بحث دارونامه طب سنتی ایران برای بهورزان و پزشکان خانواده، کارگروه مشترکی با سازمان غذا و دارو تشکیل شده و به زودی تمهیدات ورود آن به نظام سلامت و مراکز بهداشتی و درمان نهایی خواهد شد.
معاون طب سنتی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: بسته خدمات و داروهای طب سنتی و گیاهی به دبیرخانه شورای عالی بیمه تحویل شده تا پس از تصویب تحت پوشش بیمه قرار بگیرد.
.....................
خبر : امروز؛ ثبت نام آزمون بین المللی آیلتس

ثبت نام آزمون بین المللی آیلتس (IELTS) از روز یكشنبه آغاز شد و تا چهارشنبه 22 خرداد ماه سال جاری ادامه دارد.
به گزارش برنا ، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی، ناصر اقبالی رئیس مركز آزمون دانشگاه آزاد با اعلام این خبر گفت: ثبت نام آزمون بین المللی آیلتس (IELTS) از روز یكشنبه مورخ 19/03/92 آغاز و تا چهارشنبه 22/03/92 خرداد ماه ادامه دارد. لذا داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت ielts.iauset.com نسبت به ثبت نام آنلاین اقدام نمایند.
وی در ادامه افزود: آزمون این دوره در دو ماژول آكادمیک و جنرال برگزار می‌شود، لذا علاقه مندان هر یک از این آزمون‌ها، می‌بایست در ماژول مورد نظر خود ثبت نام نمایند در غیر اینصورت امكان تغییر پس از ثبت نام قطعی وجود ندارد.
رئیس مركز آزمون در پاسخ به این سوال كه آیا دانشگاه آزاد اسلامی با مؤسسات و مراكز برگزاركننده دیگر آیلتس قرارداد دارد، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با هیچ مؤسسه یا سازمان غیر رسمی جهت ثبت نام آزمون‌های بین المللی آیلتس طرف قرارداد نمی‌باشد، لذا متقاضیان صرفاً باید از طریق سامانه ielts.iauset.com كه مورد تأیید دانشگاه آزاد است اقدام به ثبت نام کنند.
اقبالی در مورد زمان برگزاری این آزمون گفت: این دو آزمون در روز شنبه 15/04/92 برگزار خواهند شد كه ثبت نام شدگان باید به آدرس: تهران- انتهای پل دوم حافظ- روبروی تالار بورس- پلاك 303 برای شركت در آزمون مراجعه کنند.
وی در ادامه گفت: نتایج این آزمون‌ها در روز شنبه مورخ 29/04/92 از طریق سایت results.ielts.org اعلام خواهد شد.
اقبالی در پایان توصیه كرد: متقاضیان اگر در مراحل ثبت نام با سؤال یا ابهامی مواجه شدند، می‌توانند به آدرس porsesh@azmoon.net ایمیل خود را ارسال نمایند تا كارشناسان مركز در اسرع وقت به آن‌ها پاسخ گویند.
.................
خبر : پرداخت سرانه 450 هزار تومانی برای قبولی هر بی‌سواد
جعفری گفت: کسانی که تمایل به تدریس در حوزه سوادآموزی دارند، می‌توانند به ازای هر قبولی، از سرانه پرداختی که معادل 450 هزار تومان است، بهره‌مند شوند.
جعفری معاون سوادآموزی شهر تهران با تأکید بر فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه هدف از آموزش، نشر فرهنگ دین اسلام است، گفت: محتوای کتاب‌های آموزشی سوادآموزی با مبانی و ارزش‌های دینی، اعتقادی و قرآن پیوند خورده است.
وی با اشاره به سرشماری سال 90 تصریح کرد: در دو سال گذشته حدود 10هزار نفر تحت پوشش اداره سوادآموزی آموزش و پرورش قرار گرفتند.
لزوم تدوین محتوای کتب سوادآموزی بر اساس ارزش‌های اسلامی
معاون سوادآموزی شهر تهران ادامه داد: براساس روند آموزشی در نهضت‌های سوادآموزی، هر سوادآموزی که دوره سواد آموزی را پشت سر می‌گذارد، معادل با سوم ابتدایی سواد دارد و کاملا به قرائت قرآن مسلط می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: نهضت سوادآموزی در زمینه ترویج و نشر آموزه‌ها و معارف اسلامی به این بسنده نکرده و کتاب‌های فرا درسی که جزء منابع درسی به شمار نمی‌آیند، برای مطالعه سوادآموزان در نظر گرفته شده است که این کتاب‌ها مباحث خانوادگی، اخلاقی، سیاسی، اجتماعی، دینی و مذهبی را شامل می‌شوند و به صورت مستقل به منظور آشنایی بیشتر و ارتقاء سطح آگاهی در اختیار سوادآموزان قرار داده می‌شود.
جعفری در خصوص راه ‌کارهای ریشه‌کنی بی‌سوادی در کشور، گفت: بر اساس مصوبه 595 شورای عالی انقلاب فرهنگی‌، هر دستگاه موظف به اختصاص 5 درصد از ظرفیت‌های خود در جهت شتاب‌بخشی به ریشه‌کنی بی‌سوادی است.
معاون سوادآموزی شهر تهران ادامه داد: در صورت تحقق این ظرفیت در جهت پالایش اسمی و حضور فعال سوادآموزان در کلاس‌های درس، قطعا ریشه‌کنی بی‌سوادی در رده سنی 10 تا 49 سال تا پایان برنامه پنجم توسعه تحقق پیدا می‌کند.
...........................
خبر : آئین دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه لرستان برگزار شد

 آیین دانش آموختگی دانشجویان دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان برگزار شد.
به نقل از مهر، این مراسم به منظور ارج نهادن به مقام دانشجویان دانشگاه صبح سه شنبه با حضور بیش از 300 دانشجو در سالن اجتماعات دانشکده علوم پایه با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و رئیس دانشکده علوم پایه دانشگاه برگزار شد.
در این مراسم معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان ضمن تشریح جایگاه واقعی دانشجو و رسالت های این قشر اثرگذار در جامعه به بیان ویژگی های دانشجوی نخبه پرداخت و افزود: دانشجوی ما در جامعه به درستی بایستی به ایفای نقش خود بپردازد و به دو بال دانایی و دارایی معنوی مجهز شود.
حجت الاسلام خدایی با توجه به نزدیک شدن به ایام برگزاری انتخابات 24 خرداد و خلق حماسه سیاسی به آسیب شناسی فضای آموزش عالی کشور در دیدگاه کاندیداهای انتخابات پرداخت و گفت: رییس جمهور آینده بایستی به سه چالش عمده آموزش عالی کشور پاسخ بدهد و شما دانشجویان بایستی با رصد برنامه های کاندیداها در رابطه با این موضوع برنامه آنها  را مورد بررسی قرار دهید.
وی افزود: رئیس جمهور آینده بایستی ابتدا عدم تناسب فضای اشتغال با تربیت نیروی انسانی در دانشگاهها و عدم توازن و تعادل ایجاد شده در آن را مرتفع کند و  بین نیرویی که در دانشگاه تربیت می شود با نیازی که در فضای کسب و کار وجود دارد تعادل ایجاد کند.
حجت الاسلام خدایی ادامه داد: در واقع کاندیداها باید اشباع شدن یک مهارت و رشته و تخصص را در فضای آموزشی کشور مورد توجه قرار داده و در صدد بهینه کردن آن برآیند.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان دومین چالش پیش روی دولت آینده در این حوزه را برقراری ارتباط میان متن دانشگاه و مهارت های قابل تعلیم و تناسب آن با نیازهای جامعه برشمرد و خواستار توجه جدی دولت آینده به این موضوع شد.
وی سومین چالش دولت در موضوع دانشجویان را برنامه ریزی برای افزایش دانایی و دارایی مادی و معنوی جوانان داشگاهی برشمرد و گفت: انتظارات جامعه از قشر فرهیخته دانشجو در کسب دارایی های مادی و معنوی است و دولت آینده بایستی در این راستا برنامه داشته باشد.
مسئول شورای هماهنگی فعالیتهای فرهنگی دانشگاههای لرستان با اشاره به لزوم تکریم دانشجو به استاد و مقام آن خطاب به دانشجویان گفت: با تکریم و گرامیداشت مقام استاد عاقبت به خیری و توفیق را در تمامی مراحل آتی زندگی به همراه داشته باشید.
قرائت متن سوگند نامه دانشجویان دانشگاه لرستان و برنامه های متنوعی از جمله اجرای نمایش و شعر خوانی طنز توسط دانشجویان از جمله دیگر بخشهای این برنامه بود.
.....................
خبر : برگزاری پنجمین دوره عالی مدیریت کسب وکار DBA
مدرسه عالی کسب و کار ماهان با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با همکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی اقدام به برگزاری پنجمین دوره عالی مدیریت کسب و کار (DBA) می کند.
به نقل ازمهر، هادی سیاری از کارآفرینان برتر ایران و صاحب سبک در حوزه مدیریت راهبردی درباره جزئیات برگزاری این دوره آموزشی گفت: ،چشم انداز برگزاری دوره های آموزشیDBA ماهان، پرورش مدیران کارآمد درحوزه کسب و کار است که این امر با رویکرد ارتقاء دانش و مهارت های مدیریتی به سبک کاملا کاربردی اجرایی خواهد شد.
براساس این گزارش گروه های هدف پنجمین دوره DBA ماهان متشکل ازمدیران عالی و ارشد باتجربه سازمان های خصوصی و دولتی هستند که ضمن دارا بودن سابقه تحصیلی MBA و یا آشنایی با علوم مدیریتی ، مصاحبه ورودی را با موفقیت گذارانده اند. همچنین دانش آموختگان در پایان این دوره گواهینامه معتبر از دانشگاه جامع علمی کاربردی با تائیدیه وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری دریافت خواهندکرد.
ریاست گروه DBA ماهان به عهده  علی اکبر فرهنگی چهره ماندگار ارتباطات ایران است و اعضای شورای سیاستگذاری این دوره ، پرفسور ناصر میرسپاسی ، پدر علم مدیریت منابع انسانی ایران ، پرفسور محمود ساعتچی ، پدر علم روانشناسی بهره وری راهبردی در جهان ، و همچنین ، عبدالحمید ابراهیمی ، پدر علم بازاریابی ایران ، است.
.............................
خبر : پانزدهمین جشنواره بزرگ دانش‌آموزی مهارت و خلاقیت برگزار مي شود
پانزدهمین جشنواره بزرگ دانش‌آموزی مهارت و خلاقیت کشوری (نادکاپ) شهریورماه در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.
به نقل از ايسنا ، سید محمود فخری- دبیر این جشنواره- با اعلام این خبر درباره جزئیات جشنواره مهارت و خلاقیت توضیح داد: نادکاپ 92 در سه مقطع دبستان، راهنمایی و دبیرستان برنامه‌ریزی شده و شامل بخش‌های مختلف هوافضا، نجوم، زیست‌شناسی، رباتیک، شیمی و خلاقیت است.
به گفته وی، هدف از برگزاری این مسابقات دو روزه در آخرین ماه از تعطیلات تابستانی دانش‌آموزان، پرورش خلاقیت، تقویت روحیه کار تیمی، هدایت و استفاده از توان علمی نوجوانان و جوانان، پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان، استعدادیابی در زمینه‌های مختلف برنامه‌ریزی، مکانیک و الکترونیک، هدایت استعدادها به بخش صنعت و پژوهش و توسعه دانش هوش مصنوعی است.
چهاردهمین دوره این مسابقات سال گذشته با حضور هزار و 500 تیم و چهار هزار شرکت کننده در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

نظرات : 0

ثبت نظر

45129