۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت

تدوین پیوست فرهنگی رایتل با همکاری حوزه و دانشگاه

به گزارش ICTPRESS، دکتر محمد حسن نامی در مراسم امضای توافق نامه ایجاد پژوهشگاه ICT در دانشگاه علامه طباطبائی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: باید به منظور استفاده از تکنولوژی‌های جدید و بهره گیری از فناوری‌های متناسب با فرهنگ ایرانی - اسلامی، فرهنگ سازی لازم انجام شود.
وی افزود: باید تلاش‌های گسترده‌ای در حوزه ICT به عنوان یکی از حوزه‌های موثر در توسعه فرهنگی کشورها و انتقال فرهنگ از کشورهای مختلف به کشورهای هدف، صورت گیرد و دانشگاه‌ها یکی از اصلی‌ترین منابع در این حوزه محسوب می شوند.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر پیاده سازی شبکه ملی اطلاعات با سرعت زیادی در حال پیگیری است و محتواها برای آن آماده شده اما برای استفاده بهینه تر روی این شبکه باید از الان فرهنگ سازی لازم در بخش‌های مختلف صورت گیرد.
نامی تحقیق را منشاً تولید علم و ثروت عنوان و تصریح کرد: معتقدیم تحقق پیش بینی‌ها در خصوص افزایش ثروت در جامعه تنها با توجه به امر تحقیقات و توسعه علمی که از سوی دانشگاهها عملیاتی می شود، قابل پیاده سازی است.
وی ICT را مهمترین و تأثیرگذارترین حوزه در همه سطوح دانست و ادامه داد: کشورهای غربی در تلاش هستند تا با گسترش فناوری‌های نوین از جمله تلفن همراه، پیش از پیش در فرهنگ عمومی مردم جهان نفوذ کرده و اهداف مدنظر خود را پیاده کنند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به فعالیت‌های گسترده که از سوی برخی سایت‌ها نظیر گوگل ارث، ویکی پدیا صورت می گیرد گفت: این گونه سایتها در تلاش هستند تا با بهره گیری از خرد جهانی، نسبت به توسعه همه جانبه بخش‌های مدنظر خود اقدام کنند.
وی با بیان این مطلب که در ایران نیز باید چنین سایتهایی ایجاد شود، تأکید کرد: این سایت نیازمند قرار گرفتن اطلاعات و محتواهای به روز است که باید با بهره‌گیری از توانمندی گروه‌های علمی در دانشگاه‌ها و حوزه‌ها نسبت به تولید محتواهای مد نظر اقدام شود.
وی ادامه داد: از آن جایی که این اطلاعات مورد استفاده تمامی مردم جهان قرار خواهد گرفت باید به زبانهای مختلف ترجمه و روی این سایت قرار گیرد.

نظرات : 0

ثبت نظر

68804