۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ اردیبهشت

برگزيده آخرين اخبار آموزش دوشنبه 27خرداد ماه 92

ICTPRESS گزارش می دهد :
خبر: آغاز پذیرش دانشجو در دانشکده علوم میان رشته‌ای دانشگاه علوم پزشكي تهران
سرپرست دانشکده علوم میان رشته‌ای دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این مطلب که حل مسائل پیچیده پزشکی با رهیافت علوم میان رشته‌ای از مهمترین اهداف این دانشکده است، گفت: بعد از اتمام فاز مطالعاتی، استقرار فیزیکی، تشکیلات پرسنل و استاد در این دانشکده، از مهر سال آینده در مقطع تحصیلات تکمیلی پذیرش دانشجو خواهیم داشت.
دکتر مهدی رضایت، با اشاره به اینکه مجوز تاسیس دانشکده علوم میان رشته‌ای دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال ۹۱ از شورای گسترش وزارت بهداشت گرفته شده است، افزود: هدف از راه اندازی این دانشکده حل مسائل پیچیده در حوزه پزشکی است، چرا که در بسیاری از مواقع نمی توان تک بعدی به مسائل نگاه کرد.
وی ادامه داد: آماده کردن دانشجویان برای تلفیق علوم انسانی با حرفه پزشکی و آماده ساختن دانشجویان به منظور ایفای موثر نقش مروج علوم انسانی در حرفه پزشکی از اهداف تاسیس دانشکده علوم میان رشته‌ای است.
سرپرست دانشکده علوم میان رشته‌ای دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این مطلب که در حال حاضر این دانشکده در کشورهای توسعه یافته و در موسسه سلامت آمریکا تاسیس شده است، اظهارکرد: وزارت بهداشت و دانشگاه حمایت‌های خوبی در تأسیس دانشکده هستند.
رضایت به ضرورت‌های پژوهشی تأسیس این دانشکده هم اشاره و بیان کرد: پیچیدگی مسائل و پدیده‌ها مستلزم مطالعه و پژوهش میان رشته‌ای است. در نتیجه، ماهیت نظام‌های اجتماعی، فرهنگی و طبیعی پیچیده دلیلی منطقی برای مطالعه و پژوهش‌های میان رشته‌ای را فراهم می کند که چشم اندازها، روش‌ها و رهیافت‌های متفاوت را به هم پیوند می‌دهد.
وی یادآوري كرد: دانشکده علوم میان رشته‌ای علاوه بر حوزه‌های پزشکی با وزارت علوم با پژوهشکده علوم اجتماعی نیز تعامل خواهد داشت.
سرپرست دانشکده علوم میان رشته‌ای دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این مطلب که دانشکده علوم میان رشته‌ای براساس اهداف و وظایف تعریف شده، درحال طراحی و ایجاد دوره‌های میان رشته‌ای در عرصه‌های علوم اجتماعی، مدیریت و اقتصاد، علوم شناختی، حوزه دین و فرهنگ و سایر موارد مرتبط در علوم پزشکی است، گفت: یک فراخوان عمومی از متخصصان و صاحب نظران داده شده است و افراد می توانند پیشنهاد مکتوب، توانمندی و تخصص قابل عرضه خود را جهت بررسی و بهره برداری به آدرس پست الکترونیکی intsci@tums.ac.ir دانشکده ارسال كنند.
رضایت افزود: صاحبنظران می توانند پیشنهادات خود را حداکثر تا ۲۰ تیرماه سال جاری به آدرس ارسال كنند .
وی در پایان خاطرنشان کرد: بعد از اتمام فاز مطالعاتی، استقرار فیزیکی و تشکیلات پرسنل و استاد در سال آینده در مقطع تحصیلات تکمیلی پذیرش دانشجو خواهیم داشت .
....................
خبر: زمان توزیع کارت کنکور اعلام شد

مشاور ارشد رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبان در صورت مشاهده نواقص در کارت‌های شرکت در کنکور باید از سوم تا پنجم تیرماه به مراکز رفع نقص مراجعه کنند.
حسین توکلی مشاور ارشد رئیس سازمان سنجش آموزش کشور بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده کارت‌های شرکت در آزمون تمام گروه‌های آزمایشی ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی،هنرو زبانهای خارجی در مقطع کارشناسی از روز یکشنبه دوم تیر ماه تا روز چهارشنبه پنجم تیر ماه 92 برای مشاهده و پرینت به همراه دفترچه راهنمای شرکت در آزمون روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت.
وی افزود: بدیهی است داوطلبان متقاضی در دو گروه آزمایشی باید علاوه بر کارت شرکت در گروه اصلی بر حسب مورد نسبت به پرینت کارت گروه آزمایشی دوم نیز اقدام کنند و به همه داوطلبان اکیدا توصیه می‌شود که مندرجات دفترچه راهنما را که به همراه کارت شرکت در آزمون روی سایت قرار داده خواهد شد، دقیقا مطالعه کنند.
مشاور ارشد رئیس سازمان سنجش در ادامه خاطرنشان کرد:در این دفترچه کلیاتی در مورد شرکت در آزمون، نحوه علامت‌گذاری در پاسخنامه، تعداد سؤالات، چگونگی حضور در جلسه آزمون، و ... درج شده است.
وی در ادامه گفت:تمام داوطلبان متقاضی باید در تاریخ تعیین شده به سایت مراجعه و با وارد کردن اطلاعات مندرج و کارت اعتباری ثبت‌نام خود و شماره شناسنامه یا شماره پرونده و کد رهگیری و شماره شناسنامه یک نسخه پرینت از کارت شرکت در آزمون تهیه کنند.
توکلی افزود: محل رفع نقص کارت تمام گروه‌های پنج گانه آزمایشی بر مبنای شهرستان محل اقامت فعلی آنها که در بند 27 تقاضانامه به شرح جدول یک و نشانی محل رفع نقص به شرح جدول شماره دو مندرج در اطلاعیه این سازمان در رابطه با توزیع کارت وجود دارد، اعلام شده است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: چنانچه داوطلبان مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای 2، 6، 8، 9 و 10 (جنس، دین، زبان خارجی امتحان، معلولیت و بهیار) کارت شرکت در آزمون مشاهده کردند، ضروری است از دوشنبه سوم تیرماه تا چهارشنبه پنجم تیرماه از ساعت 8 تا 12 و 14 تا 18 با به همراه داشتن کارت شناسایی معتبر (کارت ملی یا شناسنامه عکسدار) شخصا به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوط بر اساس جدول شماره 2 مندرج در اطلاعیه مراجعه و در رابطه با نقص مورد یا موارد مذکور پیگیری‌های لازم را تا قبل از آزمون انجام دهند.
وی افزود: همچنین اگر کارت شرکت در آزمون داوطلبان دارای اشکالاتی مثل فاقد مهر روی عکس یا واضح نبودن عکس باشد ضروری است داوطلب در تاریخ و ساعت‌های مذکور با به همراه داشتن دو عکس 4*3، کارت ملی یا شناسنامه عکسدار شخصا به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص حوزه مراجعه و این موضوع را دنبال کنند.
مشاور ارشد رئیس سازمان سنجش در ادامه خاطرنشان کرد: اگر شماره داوطلبی مندرج روی کارت شرکت در آزمون چه به صورت عددی و چه به صورت حروف ناخوانا باشد، داوطلب ضروری است از روز دوشنبه سوم تیرماه تا چهارشنبه پنجم تیرماه در ساعت 8 تا 12 و 14 تا 18 به نماینده مستقر در حوزه مربوطه مراجعه و موضوع را دنبال کنند.
وی افزود: داوطلبان در صورت مشاهده مغایرت سایر موارد مثل مغایرت در اطلاعات بندهای 1، 3، 4، 7، 12، 13، 14، 15، 16، 17، 18، 19، 20، 21 و 23 می‌توانند طبق دستور‌العمل تا 10 تیرماه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و با ویرایش این موارد مغایرت‌ها را اصلاح کنند.
....................
خبر: اعلام زمان مصاحبه ۲ رشته دکتری تخصصی دانشگاه آزاد
ناصر اقبالی رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد گفت: زمان مصاحبه 2 رشته روانشناسی عمومی و تربیتی اعلام شد و دعوت شدگان این دو رشته می‌توانند با مراجعه به سایت www.azmoon.net از زمان دقیق مصاحبه خود مطلع شوند.
اقبالی افزود: دعوت شدگان در نظر داشته باشند زمان مصاحبه قابل تمدید نیست لذا در زمان مقرر در جلسه مصاحبه حضور یابند.
رئیس مرکز آزمون در مورد مدارک مورد نیاز برای مصاحبه گفت: مصاحبه شوندگان با آزمون باید همه سوابق علمی اعم از پروژه، مقاله، ترجمه و تالیف خود را به ضمیمه ریز نمرات و پایان نامه کارشناسی ارشد به همراه داشته باشند.
وی اظهار داشت: این دسته از متقاضیان نیز باید همه سوابق علمی و پژوهشی خود به علاوه مدرک ارشد، ریز نمرات و همچنین تصویر صفحه اول شناسنامه، پیوست شماره 3 صفحه 44 دفترچه راهنما و فیش واریزی را به همراه داشته باشند.
اقبالی گفت: متقاضیان اگر با سوال یا ابهامی مواجه شدند، می‌توانند از طریق سایت www.pubr-azmoon.com سوال خود را مطرح کرده یا به نشانی اینترنتی  porsesh @azmoon.net ایمیل ارسال کنند تا کارشناسان مرکز در اسرع وقت به آنها پاسخ دهند.
....................
خبر: تمديد مهلت برای داوطلبان پیام‌نور و مؤسسات غیر‌انتفاعی

داوطلبان کنکور 92 که موفق به اعلام علاقه‌مندی خود برای حضور در دانشگاه‌ پیام نور و مؤسسات غیرانتفاعی نشده‌اند، می‌توانند از سوم‌ تیرماه برای ثبت علاقه‌مندی اقدام کنند.
داوطلبان آزمون سراسری 92 که موفق به ثبت علاقه‌مندی خود برای حضور در دانشگاه‌ پیام‌نور و مؤسسات غیرانتفاعی نشده‌اند، می توانند از سوم‌ تا دهم تیرماه نسبت به ثبت علاقه‌مندی خود اقدام کنند.
این کار منحصرا از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور و قسمت ویرایش اطلاعات انجام می‌شود.
گفتنی است متقاضیان می‌توانند پس از پرداخت 58 هزار ریال در روزهای سوم تا دهم تیرماه نسبت به ویرایش بند فوق اقدام کنند.
....................
خبر: آیین نکوداشت دانش‌آموختگان غیر‌ایرانی ۱۲ تیر‌ماه برگزار می‌شود

آیین نکوداشت دانش آموختگان غیر ایرانی در روز 12 تیر‌ماه به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود. این مراسم همزمان با ششمین جشنواره فرهنگ ملل به مدت سه روز برگزار خواهد شد.
براساس این گزارش،  176 نفر از دانش آموختگان غیر ایرانی از 17 دانشگاه‌ تابع وزارت علوم در این مراسم شرکت می‌کنند، این افراد از کشورهایی همچون اندونزی، کره جنوبی، ژاپن، هندوستان، مالزی، بوسنی، قرقیزستان، پاکستان، ویتنام و برخی کشورهای آفریقایی مثل سنگال هستند.
لازم به ذکر است که تعداد دانش آموختگان کشورهای مختلف در مقطع کارشناسی 98 نفر، کارشناسی ارشد 61 نفر و دکتری 17 نفر است.
اکثریت این دانشجویان مسلمان و تنها 11 نفر آنها غیر مسلمانند. این دانش‌آموختگان 58 نفر دختر و  118 نفر پسر هستند.
....................
خبر: آغاز ثبت‌نام آزمون (IELTS) آکادمیک در سه شهر

ثبت‌نام آزمون آیلتس (IELTS) آکادمیک شهرهای شیراز، رشت و کرمانشاه از 26 خردادماه آغاز شد.
ناصر اقبالی رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد در مورد زمان ثبت‌نام آزمون آیلتس آکادمیک شهرستان‌ها، گفت: ثبت‌نام آزمون آیلتس آکادمیک شهرهای شیراز، رشت و کرمانشاه از یکشنبه 26 خردادماه آغاز شده است و تا یکشنبه 2 تیرماه ادامه دارد.
وی افزود: متقاضیان برای ثبت‌نام باید به سایت ielts.iauset.com مراجعه کنند.
رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد ادامه داد: یکی از برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی برگزاری منظم و گسترده آزمون‌های بین‌المللی آیلتس است که هم اکنون در تهران و برخی از شهرستان‌ها برگزار می‌شود و امید آن وجود دارد که در آینده نزدیک در شهرهای بیشتری از کشور برگزار شود.
اقبالی درباره زمان آزمون آکادمیک این سه شهرستان گفت: آزمون آیلتس به طور همزمان در سه شهر شیراز، رشت و کرمانشاه در روز پنج شنبه 27 تیرماه برگزار می‌شود لذا ثبت‌نام شدگان باید در این تاریخ در شهرهای مورد نظر و حوزه‌های مرتبط حضور یابند.
وی تأکید کرد: ثبت‌نام شوندگان باید در روز آزمون، قبل از شروع آزمون یعنی ساعت 7صبح در محل‌های برگزاری آزمون حضور یابند.
اقبالی در پایان توصیه کرد: متقاضیان اگر در مراحل ثبت‌نام با سؤال یا ابهامی مواجه شدند، به نشانی porsesh@azmoon.net مشکل خود را ارسال کنند تا کارشناسان مرکز در اسرع وقت به آنها پاسخ دهند.
....................
خبر: نیاز به تخصيص ردیف اعتباری ویژه براي استخدام مربیان پیش دبستانی

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اعلام کرد: استخدام مربیان پیش دبستانی در آموزش و پرورش نیازمند اختصاص ردیف اعتباری ویژه از سوی مجلس شورای اسلامی است.
مهدی نوید ادهم گفت: استخدام مربیان پیش دبستانی براساس مجوز مجلس شورای اسلامی لازم الاجراست و باید این اقدام در آموزش و پرورش انجام شود.
وی افزود: اما برای استخدام مربیان پیش دبستانی در آموزش و پرورش نیازمند اعتبار ویژه ای هستیم و باید مجلس شورای اسلامی ردیف اعتباری ویژه را اختصاص دهد تا آموزش و پرورش اقدام به استخدام نیروهای مورد نیاز خود کند.
نوید ادهم همچنین درباره جزییات زمان آموزشی دانش آموزان در سال تحصیلی 93-92 توضیح داد: زمان آموزش برای دانش اموزان ابتدایی 25 ساعت در هفته است و روزانه دانش آموزان 5 ساعت آموزش می بینند.
وی ادامه داد: همچنین زمان آموزش برای متوسطه اول 30 ساعت در هفته (شش ساعت در روز) و برای متوسطه دوم و فنی و حرفه ای و کار و دانش 32 ساعت در هفته است.
....................
خبر: اعلام نتایج امتحانات نهايي در هفته جاري

رئیس مرکز سنجش  آموزش وپرورش از اعلام نتایج امتحانات داخلی و نهایی تا پایان این هفته خبر داد.
عبدالامیر عرفی با بیان این مطلب گفت: پس از اعلام نتایج، دانش آموزان فرصت دارند اعتراض رسمی خود را به مدرسه محل تحصیل خود اعلام کنند و مدیران مدارس موظف هستند که موضوع اعتراضات را پیگیری کنند.
وی با بیان اینکه اعلام نتایج امتحانات خرداد در برخی از استان ها آغاز شده، افزود: بعد از اعلام نتایج، دانش آموزان همچنان فرصت دارند اعتراض رسمی خود را به مدرسه محل تحصیل خود اعلام کنند و مدیران مدارس موظف هستند که موضوع اعتراضات را پیگیری کنند تا با دعوت از مصححین جدید، یک بار دیگر برگه امتحانی موردنظر بررسی و نتیجه اعتراض اعلام شود.
به گفته عرفی، امسال بیش از یک میلیون دانش آموز در امتحانات نهایی سال سوم شاخه نظری، فنی وحرفه ای و پیش دانشگاهی در سراسر کشور شرکت کردند.
عرفی درباره پرداخت حق الزحمه امتحانات خرداد ماه  گفت: با توجه به آمار دانش آموزان شرکت کننده در امتحانات و سرانه ای که مورد تایید مدیران کل آموزش وپرورش استان ها قرار گرفته، سعی خواهد شد که هزینه برگزاری امتحانات در کوتاه ترین زمان و به موقع به مجریان و برگزار کنندگان امتحانات پرداخت شود.
....................
خبر: کمبود نیروی انسانی و نبود مدارس هوشمند، از مشکلات مدارس عشایری

مدیر کل دفتر امور مناطق کمترتوسعه یافته و عشایر کشور اعلام کرد: کمبود نیروی انسانی، نبود انگیزه کافی برای تدریس معلمان در مناطق عشایری و همچنین عدم هوشمندسازی  مدارس عشایر از جمله مشکلاتی است که در سال های اخیر با آن دست و پنجه نرم می کنیم.
عبدالرضا شکیبافر با بیان این مطلب گفت: هوشمندسازی مدارس عشایر از سال 1389 آغاز شده است، اما با توجه به تغییر نظام آموزشی و ایجاد برخی دروس مانند کار وفناوری باید روند هوشمندسازی مدارس عشایر سرعت بیشتری به خود بگیرد.
وی افزود: در سال گذشته اعتبارات استانی لازم اختصاص یافته شد و تعدادی لپ تاپ برای دانش آموزان تهیه شد. البته مدیران مجتمع های آموزشی نیز امکانات خود را در اختیار دانش آموزان عشایری می گذارند.
شکیبافر با اشاره به ایجاد اتوبوس های سیار فناوری اطلاعات در برخی از استان ها گفت: این اتوبوس ها در مناطق عشایری به ویژه در استان های خوزستان، خراسان شمالی، فارس و کرمان به صورت چرخشی در حال حرکت هستند تا دانش آموزان بتوانند از امکانات هوشمندسازی برخوردار شوند.
وی خواهان اختصاص اعتباری ویژه برای هوشمندسازی مدارس عشایر شد و گفت: هوشمندسازی مدارس ضرورتی است که در این روزها بسیار احساس می شود و باید برای تقویت امکانات دانش آموزان عشایر نیز اعتبار ویژه ای اختصاص داده شود.
مدیر کل دفتر امور مناطق کمترتوسعه یافته و عشایر کشور همچنین مشکل نیروی انسانی و نبود انگیزه کافی در میان معلمان را از دیگر مشکلات مدارس عشایری عنوان کرد و گفت: باید حق الزحمه معلمان عشایر برای بالا رفتن انگیزه آنها و رفت و آمد به مناطق صعب العبور افزایش یابد.
شکیبافر تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات فرهنگ خانواده در ادامه تحصیل دانش آموزان دختر است. البته در دو سه سال اخیر با راه اندازی مدارس شبانه روزی موفق به ماندگاری دختران در مدارس شده ایم ،اما در مجموع بسیاری از خانواده ها تصور می کنند که تحصیل دختران تا پایان مقطع ابتدایی کافی است و به بسیاری از آنها اجازه ادامه تحصیل در مقطع متوسطه را نمی دهند.
....................
خبر: افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت دانشجویان پولی

مدیرکل دفتر گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی گفت: پیش‌بینی‌ها برای جذب دانشجویان پولی، افزایش ۲۰ درصدی است.
سید ابوالفضل حسنی مدیرکل دفتر گسترش‌ و‌ برنامه‌ریزی آموزش‌عالی گفت: برای تعیین ظرفیت جذب دانشجویان پولی در سال جدید، منتظر اعلام ظرفیت‌ها از سوی سازمان سنجش‌آموزش کشور هستیم.
وی افزود: هر چند قانون قطعی در زمینه افزایش ظرفیت جدید دانشجویان پولی اعلام نشده و ما منتظر اعلام ظرفیت‌ها از سوی سازمان سنجش هستیم اما پیش‌بینی‌ها بر این بوده که ظرفیت جذب در سال جدید را تا 20 درصد افزایش دهیم.

 


 

نظرات : 0

ثبت نظر

90162