۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ اردیبهشت

بلوک 3.94 درصدی کاشی صدف سرام عرضه می شود

به گزارش ICTPRESS به نقل ازروابط عمومی فرابورس ایران، شرکت کاشی صدف سرام استقلال آباده ،4 میلیون و 732 هزار و 466 سهم معادل 3.94درصد ازکل سهام شرکت را به ارزش  4.7میلیارد ریال و قیمت پایه هر سهم 1000 ریال یک شنبه 16تیر به صورت یکجا و نقد در بازار پایه فرابورس عرضه می کند.
این شرکت با سرمایه 120میلیارد ریال، در حوزه  احداث و بهره برداری از کارخانه کاشی ، سرامیک وتولید انواع کاشی فعالیت می کند و در حال حاضر 51 درصد سهام آن به شرکت تهیه و تولید خاک نسوز استقلال آباده و 45.06 درصد به سهامداران حقیقی و حقوقی تعلق دارد.
همچنین در ادامه معاملات امروز بازار های فرابورس بیش از 65 میلیون اوراق به ارزش 514.7 میلیارد ریال معامله شد و شاخص فرابورس با 0.31درصد رشد به 557.15 واحد رسید. این در حالی است که خرید و فروش 13.5 میلیون سهم هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه به ارزش 89.1 میلیارد ریال سبب شد بیشترین ارزش معاملات را در میان شرکت های فرابورسی به خود اختصاص دهد و در پایان معاملات با کاهش 0.7درصدی ، هر سهم قیمت 6602 ریال را ثبت کرد.
درعین حال نفت ایرانول و پتروشیمی زاگرس با معامله به ترتیب 64.3  و 40 میلیارد ریال در رتبه دوم و سوم از این نظر قرار گرفتند.
از سوی دیگر حق تقدم سرمایه گذاری مسکن تهران ،گروه فن آوا و کابل سازی تک کمترین ارزش معاملات را نسبت به سایر شرکت ها داشتند.
در همین حال با توجه به بازگشایی نماد لیزینگ ایرانیان پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه و رشد 33.6 درصدی ، بیشترین رشد قیمت نصیبش شد و قیمت هر سهم  آن به نرخ 1117ریال رسید. پس از آن شرکت های سرمایه گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان ،بانک سرمایه و گردشگری در جایگاه دوم تا چهارم قرارگرفتند. بیشترین کاهش قیمت هم نصیب بیمه میهن،پخش البرز و مرجان کار شد.
همچنین در بازار ابزارهای نوین مالی که هر برگه آن به ارزش یک میلیون ریال خرید و فروش می شود، بیشترین حجم معاملات را سه نماد گواهی سپرده انصار 45هزارو 560 برگه ، اجاره امید 26هزار و 450 برگه و اجاره مسکن 25هزارو 780 برگه داشتند.
طبق پیام ناظر بازار، نماد معاملاتی اوراق مرابحه شرکت گروه صنعتی بوتان ، پس از پرداخت بهای اقساط سه ماهه، معامله شد.  از سوی دیگر نماد معاملاتی شرکت بیمه نوین و رهشاد سپاهان برای برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه در 29خرداد در پایان معاملات متوقف شد.
افزون براین هر برگه امتیاز تسهیلات مسکن با کاهش 2.7درصدی قیمت روبرو بود و در این میان هر برگه امتیاز تسهیلات مسکن بهمن 89  به نرخ  470هزارو 138 ریال رسید.
.............................
تعداد اوراق مشارکت فرابورس 10 تایی شد

رئيس اداره نظارت بازار فرابورس از گشایش نماد اوراق مشاركت شهرداري دزفول خبرداد و گفت: معاملات این اوراق با نرخ سود علی الحساب سالانه 20درصد از اول تیر ماه در بازار ابزارهاي نوين مالي انجام می شود.
به گزارش روابط عمومي فرابورس ايران ، افسانه اروجي با اعلام این خبر افزود: در پی موافقت فرابورس با پذيرش اوراق مشاركت شهرداري دزفول در بازار ابزارهاي نوين مالي و پذيره نويسي 600 ميليارد ريال از طريق شعب بانك شهر در 27اسفند  سال 91، معاملات دست دوم اوراق از شنبه اول تیر در اين بازار آغاز می شود.
وي با اشاره به با نام و قابل معامله بودن اوراق در فرابورس تصريح كرد: نرخ سودعلي الحساب سالانه اين اوراق 20 درصد است وبه مدت 4 سال هر سه ماه يك بار توسط شركت سپرده گذاري مركزي اوراق بهادار و تسويه وجوه پرداخت مي شود.
به گفته اروجی كارمزد معاملات دست دوم اوراق بر اساس نرخ هاي كارمزد فرابورس از خريداران و فروشندگان دريافت
 مي شود.
وی در پایان خاطر نشان کرد: خريد اوراق با داشتن كد معاملاتي فعال انجام شده و تمام سرمايه گذاران با مراجعه به شبكه كارگزاري فرابورس مي توانند اوراق را به قيمت اسمي هر ورقه يك ميليون ريال خريداري كنند.

نظرات : 0

ثبت نظر

16931