۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت

مراسم رونمايي جديدترين مادربوردهاي ASUS در ايران برگزار شد

به گزارش ICTPRESS ، دراين مراسم كه در روز دوشنبه در محل هتل فردوسي تهران و توسط دفتر ايسوس با حضور جمعي از اصحاب رسانه و خانواده فروش محصولات ايسوس برگزار شد ، جديدترين نسل مادربوردهاي دنيا معرفي شد .
در اين مراسم مجيد كشاورز مسئول روابط عمومي ايسوس به تشريح جديدترين مدل هاي موجود پرداخت . در ابتداي اين مراسم به ويژگي هاي كلي چيپ ست سري 8 اينتل و پردازنده مربوط پرداخته شد . اولين تغيير در مادربوردهاي نسل جديد اينتل بهره مندي از سوكت 1150 LGA است كه اين موضوع بيانگر نسل چهارم پردازنده هاي اينتل از خانواده Haswell است كه با سوكت هاي LGA 1156/1155 سازگار نيست . از ديگر ويژگي هاي اين سري پشتيباني از خروجي 3 تصوير متفاوت توسط پردازنده گرافيكي موجود در پردازنده است. يكي از ويژگي هاي انحصاري ايسوس در مادربوردهاي سري جديد خود، قابليت پشتيباني از خنك كننده هاي قديمي روي اين سوكت جديد است. بدين ترتيب كاربران مي توانند از خنك كننده هاي قديمي خود كه از كارايي خوبي برخوردار مي باشد بر روي اين پلتفرم جديد استفاده كنند .
اما يكي از مهم ترين ويژگي هاي مادربوردهاي جديد ايسوس بهره مندي از سيستم هوشمند مديريت توان و بهينه سازي مادر بورد با نام 4Dual intelligent processors  است . ايسوس در قلب اين ويژگي از 4 اهرم كليدي استفاده كرده است كه آن را به چهار – راه بهبود كارايي تشبيه كرده است . اولين اهرم TPU نام دارد كه در واقع اين قابليت چند سالي است مادربوردهاي ايسوس از آن بهره مي برند و با معرفي هر نسل و با توجه به ويژگي هاي جديد آن ، TPU نيز ارتقاء يافته است و در واقع وظيفه افزايش كارايي پردازنده و پردازنده گرافيكي است. دومين اهرم EPU نام دارد كه اين قابليت نيز در گذشته در مادر بوردهاي ايسوس استفاده شده و با توجه به هر نسل نيز قابليت هاي EPU تغيير مي يابد و در واقع وظيفه آن بهينه سازي مصرف انرژي است. اما سومين اهرم DIGI+POWER نام دارد و وظيفه آن برق رساني دقيق به قطعت حياتي مادربورد مانند پردازنده حافظه ،چيپ ست و غيره مي باشد و چهارمين اهرم 2 Fan Xpert  نام دارد كه در واقع نسخه جديد نسل اول اين ويژگي است. وظيفه 2 Fan Xpert مديريت فن هاي موجود در سيستم مي باشد و كاربر به واسطه آن مي تواند در هر لحظه بر فعاليت فن هاي سيستم نظارت كند.
فناوري NFC در مدت كوتاهي كه از عمر آن مي گذرد ، به شدت در حال توسعه در بين دستگاه هاي هوشمند است. به طوري كه اغلب دستگاه هاي هوشمند جديد مجهز به اين فناوري است. در واقع NFC تعريف جديد ارتباط بين دو دستگاه به صورت بي سيم است كه از مزاياي بسيار مانند سرعت انتقال اطلاعات بسيار زياد ، امنيت بالا و امكان توسعه هوشمند آن برخوردار است. ايسوس نيز به اهميت اين موضوع پي برده و روي مدل هاي جديد خود از NFC استفاده كرده است.
به وسيله اين فناوري كاربران مي توانند به راحتي و با دستگاه هاي هوشمند خود كه مجهز به اين فناوري مي باشد مضامين چندرسانه اي خود را به اشتراك بگذارند و همچنين از قابليت همگام سازي مابين دو دستگاه بهره ببرند . براي اين منظور فقط كافي است دستگاه خود را روي NFC ايسوس قرار دهند . هنچنين مي توانند توسط دستگاه هوشمند خود از قابليت Remote Desdtop  بهره ببرند و رايانه خود را توسط موبايل و يا تبلت كنترل كنند .
همچنين از لحاظ امنيتي نيز ايسوس يك دستگاه با نام NFC Tag عرضه كرده است كه مي تواند نقش كليد امنيت را براي دستگاه شما ايفاء كند. بدين ترتيب كاربر فقط با داشتن اين دستگاه مي تواند وارد سيستم خود شود و در واقع اين دستگاه كليد سخت افزاري سيستم شما است. از ديگر ويژگي هاي اين سري از مادربوردهاي ايسوس بهره مندي از نسخه كامل شده Wi-Fi Go! است. به واسطه اين فناوري كاربران مي توانند از ويژگي هاي برتر و نهفته شبكه بي سيم بهره ببرند . به طور مثال مي توانند رايانه خود را از راه دور كنترل نمايند و دستگاه خود را به يك روتر بي سيم تبديل كنند و يا مضامين چند رسانه اي با كيفيت HD خود را تحت شبكه مشاهده كند و همچنين فايل هاي خود را به اشتراك بگذارند . اما اين ويژگي به طور كامل به سرويس محبوب Cloud  سازگار است به طوري كه شما مي توانيد به سرويس هاي محبوبي مانند Google Drive ، ASUS Web Storage و Dropbox به طور مستقيم دسترسي داشته باشيد . اما يكي از نكات هيجان انگيز كه ايسوس به صورت انحصاري آن را معرفي كرده است كنترل كامل رايانه به وسيله تبلت يا موبايل است و در واقع شما مي توانيد به جاي موس و حتي گيم پد از دستگاه هاي هوشمند استفاده كنيد . در ضمن شما مي توانيد از گوشي هوشمند خود به عنوان ميكروفون دستگاه استفاده كنيد . به همه ويژگي  بايد بهره مندي از استاندارد پرسرعت ac802.11 را نيز اضافه كرد .
BIOS مادربوردها چند سالي است كه بسيار متحول شده است و ديگر خبري از آن محيط سبز رنگ و يا آبي رنگ نيست و كاربران مي توانند ديگر حتي با موس نيز در اين محيط كار كنند . اما ايسوس نسخه جديدي از UEFI باياس را معرفي كرده است كه از امكانات قابل توجهي برخوردار است. به طور مثال كاربر به راحتي مي تواند تغييرات زمان و تاريخ را اعمال كند. به پروفايل ها مختلف فن دسترسي داشته باشد و آن را اعمال كند. حتي مي تواند ليست تنظيمات مورد علاقه خود را ايجاد كند. به طور مثال در هر منو تنظيمات مورد علاقه خود را انتخاب كند و در يك صفحه به همه اين تنظيمات دسترسي داشتته باشد . حتي مي تواند براي هر تنظيم يك Shortcut ساخته و به آن سريع تر از پيش دسترسي داشته باشد . اما يكي از نكات بسيار جالب و در عين حال حرفه اي در مورد اين باياس امكانات گذاشتن Quick Note  بر روي باياس است.
بدين ترتيب كاربران مي توانند نكات مورد نظر در مورد نسخه باياس را يادداشت كرده و حتي ايده هاي خود را در اين زمينه براي ASUS ارسال كنند .
ايسوس در زمينه هاي مختلف و براي هر قشري يك خانواده مادربورد توليد كرده است . يكي از اين سري ها كه مدت زيادي از عمر آن نمي گذرد خانواده محصولات TUF است . اين عبارت كه مخفف جمله The Ultimate Force است بيانگر يك محصول بسيار حرفه اي و مقاوم در برابر شرايط خاص است كه براي اين منظور تمامي استانداردهاي نظامي را پشت سر گذاشته است و از اين جهت اين مادربورد را نيز يك محصول نظامي مي نامند .
اولين محصول اين خانواده مادر بورد SABERTOOTH Z87 است. اولين ويژگي جديد اين مادربودر كه آن را مدل هاي پيشين خود متفاوت مي نمايد TUF FOTIFIER مي باشد . اين ويژگي در واقع يك صفحه مقاوم است كه در پشت مادربورد نصب شده و باعث خواهد شد تا در اثر نصب قطعات سنگين مانند كارت هاي گرافيك حرفه اي سيستم هاي خنك كننده حرفه اي و ديگر قطعات مادربورد دچار مشكل نشده و تغيير شكل ندهند و همچنين باعث دفع سريع تر حرارت نيز مي شود . اما سيستم خنك كننده مادربوردهاي سري TUF هميشه قابل توجه افراد حرفه اي و حتي كاربران معمولي بوده است . استفاده از مواد خاص مانند سراميك و پوشش هاي خاص روي مادربورد از جمله ويژگي هاي خنك كننده سري TUF است. اين مادربورد نيز از ويژگي هاي متفاوت با سري پيشين خود بهره مي برد . به طور مثال Thermal Armor Tech  استفاده شده در اين سري نسبت به گذشته بهبود يافته و مناطق بيشتري از مادربورد را خنك مي كند .
همچنين فناوري 2 Thermal Radar ابزاري است كه كاربران به واسطه آن مي توانند دماي تمامي قسمت هاي كيس خود را كنترل كنند . اما امسال يك عضو جديد به سري TUF اضافه شده است. GRYPHON در واقع نسخه كوچك شده SABERTOOTH است و از استاندارد m ATX بهره مي برد . اين مادربورد از اكثر ويژگي هاي برادر بزرگ تر خود بهره مي برد و فقط سپر خنك كننده آن كه با نام ARMOR KIT عرضه مي شود را مي توان جداگانه تهيه كرد . از ويژگي هاي ARMOR KIT مي توان به تنوع آن در رنگ هاي مختلف و شكل هاي متفاوت اشاره كرد .
اما ASUS يكي از پيشگامان محصولات خانواده Gaming و Overclocking در جهان است. به طوري كه براي هر رده يك محصول خاص و متفاوت را عرضه كرده است . كاربران با شنيدن نام ROG ناخودآگاه به ياد محصولات مخصوص ايسوس در اين زمينه مي افتند . سري Maximus VI جديدترين مادربوردهاي سري ROG است كه به آن يك مدل جديد نيز اضافه شده است . مادر بوردHerbo  Maximus VI محصول جديد است كه ايسوس براي اولين بار آن را عرضه كرده است . به گفته ايسوس اين مادربورد فقط و فقط مخصوص Gamer هاي حرفه اي است و كاربران به واسطه آن مي توانند هميشه در بازي هاي رايانه اي پيروز باشند . در ادامه نيز مادربوردهاي Extreme/Formula و Gene نيز معرفي شده اند . اما ايسوس براي اين مادربوردها تجهيزات جالبي توليد كرده است . SSD 2.M همان طور كه از نامش پيداست يك كارت SSD با سرعت بسيار بالا است كه روي مادربورد نصب مي شود و نكته جالب در مورد آن پورت مخصوص ايسوس در اين زمينه است كه باعث خواهد شد تا هيچ كدام از شكاف هاي PCI-E اشغال نشود .
همچنين روي اين كارت سوكت جديد 2.M (2 NGFF Socket) قرار دارد كه در واقع نسل جديد سوكت هايي است كه كاربر مي تواند بدان انواع كارت هاي توسعه مانند تجهيزاتي كه از mPCI و mSATA بهره مي برند را روي اين كارت نصب كند. علاوه بر اين ايسوس يك كارت ديگر با استاندارد mPCI عرضه كرده است كه از چيپ شبكه ac 802.11 و 4.0 Bluetooth بهره مي برد . همچنين مدار برق رساني EXTREME DIGI +III با بهره گيري از قطعات بسيار با كيفيت تضمين كننده فعاليت بدون مشكل اين سري از مادربوردهاي ايسوس است. ASUS هميشه در زمينه اوركلاينگ به عنوان يك شركت خلاق شناخته مي شود . براي مثال اين شركت در سال هاي گذشته ابزار مخصوصي را براي اين منظور در مادربوردهاي خود در نظر گرفته است . اما جديدترين ابزار اين شركت در اين زمينه OC PANEL نام دارد و از دو بخش تشكيل شده است . بخش اول EXTREME MODE نام دارد و به صورت يك كنترل از راه دور با قابليت نمايش اطلاعات مختلف از وضعيت سيستم و دكمه هاي مختلف براي انجام عمليات اوركلاينگ برخوردار است. قسمت دوم NORMAL MODE  نام دارد و به ابعاد يك درايو نوري مي باشد كه روي كيس نصب شده و از امكانات محدودتري نسبت به مود قبلي بهره مي برد .

نظرات : 0

ثبت نظر

61297