۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ اردیبهشت

ارزش معاملات فرابورس 9.3هزار میلیارد ریال رسید

به گزارش ICTPRESS به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران ، در میان بازار های فرابورس 408.8 میلیون سهم و اوراق توسط سهامداران خریدو فروش شد و این حجم معاملات به مبادله عمده 349.3میلیون سهم پالایش نفت شیراز به ارزش 8.9 هزار میلیارد ریال متعلق بود . شاخص فرابورس هم  با 1.34درصد افزایش به 564.74 واحد رسید.
پس از آن خریدو فروش  13.3میلیون سهم هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه به ارزش87.5 میلیارد ریال بیشترین حجم معاملات را در میان شرکت های فرابورسی به خود اختصاص داد. از سوی دیگر کمترین حجم معاملات به دادو ستد 311سهم مرجان کار تعلق گرفت و در پایان معاملات با رشد 1.4درصدی قیمت هر سهم به نرخ 7903ریال رسید. 
در عین حال بیشترین رشد قیمت به پالایش نفت شیراز ، مهندسی صنعتی روان فناور، صنعت روی زنگان، بیمه سامان و بانک گردشگری تعلق داشت و بیمه میهن و سرمایه گذاری مسکن شمال شرق کمترین رشد قیمت را کسب کردند.
از طرفی در بازار ابزارهای نوین مالی که هر برگه آن به ارزش یک میلیون ریال خرید و فروش می شود، بیشترین حجم معاملات را سه نماد اجاره امید، 32 هزارو 490 برگه ، گواهی سپرده انصار31هزارو 770 برگه و مشارکت نارنجستان 26هزارو 510برگه داشتند.
طبق پیام ناظر بازار، نماد معاملاتی شرکت مجتمع سیمان غرب آسیا و بانک خاورمیانه برای برگزاری مجامع عمومی عادی سالانه و فوق العاده متوقف شد. از سوی دیگر نماد معاملاتی شرکت پالایش نفت شیراز، صنایع پتروشیمی زنجان و اوراق اجاره لیزینگ جامع سینا معامله شد.
افزون بر این هر برگه امتیاز تسهیلات مسکن با افت قیمت روبرو بود و بیشترین کاهش قیمت به امتیاز تسهیلات مسکن آبان 89 اختصاص داشت و با افت 2.4درصدی هر برگه به نرخ 470هزارو6 ریال رسید.
...............................
عرضه پتروشیمی جم پس از تکمیل اطلاعات
شرکت پتروشیمی جم به عنوان چهارمین شرکت پتروشیمی پذیرفته شده در فرابورس، با ارائه اطلاعات تکمیلی و مشخص شدن تمام زوایای مالی شرکت برای سرمایه گذاران مهمان فرابورس می‌شود.
به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، غلامعلی پور مدیر ناشران فرابورس ایران در خصوص این که علیرغم انتظار بازار چرا تاکنون این سهم در فرابورس ایران عرضه نشده است، گفت: همان طور که در اطلاعیه‌های سامانه کدال مشاهده می‌شود، اطلاعاتی که از این شرکت تاکنون منتشر شده کامل نیست و تمامی زوایای مالی و عملیاتی شرکت برای سرمایه گذاران مشخص نشده است.
وی افزود: هرچند، صورت‌های مالی سال 90 و صورت‌های مالی میان دوره‌ای دوره 6 ماهه منتهی به 31شهریور 91 منتشر شده است؛ اما گزارشی از وضعیت مالی و عملکرد سال 91 شرکت ارائه نشده است. در حالی که برای عرضه سهم، اطلاعات کامل و قابل اتکایی که وضعیت کلی شرکت را برای سهامداران مشخص کند نیاز است.
غلامعلی پور خاطر نشان کرد: با توجه به آخرین مذاکرات انجام شده، شرکت در حال نهایی نمودن صورت های مالی سال 91 (حسابرسی نشده) و پیش‌بینی سود هر سهم سال 92 (حسابرسی نشده) و ارسال آنها از طریق سامانه کدال به سازمان بورس و اوراق بهادار است.
غلامعلی پورتصریح کرد: با توجه به برگزاری مجمع این شرکت در تیرماه، صورت‌های مالی حسابرسی شده سال 91 این شرکت ظرف دو یا سه هفته آینده ارائه خواهد شد. ضمن این که با توجه به دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات و تاکید سازمان بورس و اوراق بهادار، همانند سایر عرضه‌های اولیه انجام شده، از شرکت خواسته شده است که قبل از عرضه سهم، پیش‌بینی سود هر سهم سال 92 شرکت نیز به صورت حسابرسی شده ارائه شود.
به گفته وی، عرضه سهم پس از ارائه اطلاعات حسابرسی شده فوق انجام می شود و ترجیح بر این است تا به جای تعجیل در عرضه سهم، این عرضه با اطلاعات شفاف، دقیق و کامل انجام شود.

نظرات : 0

ثبت نظر

63732