۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ اردیبهشت

زاد و ولد آزمایشگاهی قورباغه اي كه 10 مرد را از پا در مي آورد

به گزارش ICTPRESS، این قورباغه آبی سمی فقط 2.5 سانتی متر طول دارد و معمولا در جنگل های حاره ای کاستاریکا و برزیل یافت می شود که به دلیل نابودی زیستگاهشان در آمریکای جنوبی در خطر انقراض قرار دارند.
اکنون کارشناسان حیوانات در دانشگاه والفورد و شروپشایر شمالی در انگلیس موفق شده اند یکی از کشنده ترین دوزیستان جهان را در آزمایشگاه زاد و ولد کنند.
سیمون متکالف تکنیسین حیوانات و مجری این تحقیقات، گفت: رنگ درخشان آنها به شکارچیان هشدار می دهند که این موجودات بسیار خطرناک هستند و همین پوست درخشان و آبی رنگ قورباغه حاوی سم و زهر است.
این گونه قورباغه عمدتا از عنکبوت ها و حشرات ریز مانند مورچه ها و موریانه ها تغذیه می کند که می توانند آنها در کف جنگل ها آنها به خوبی بیابد.
این موجودات طعمه خود را با زبان چسبناک و درازشان شکار می کنند.
متکالف گفت: اکنون تمام تحقیقات و تلاش ما نتیجه داده و نخستین بچه قورباغه ها از آب بیرون آمده و به خشکی پا گذاشته اند و دگردیسی آنها کامل شده است.
یک جفت قورباغه نر و ماده سمی آبی رنگ برای این تحقیقات مورد استفاده قرار گرفت. بچه قورباغه ها 12 هفته طول کشید تا سر از تخم بیرون آوردند. محققان با حفظ دما در 27 درجه سانتی گراد و استفاده از نور فرابنفش محیط آزمایشگاه را مانند زیستگاه طبیعی این قورباغه تنظیم کردند.
با این حال پژوهشگران ترسی از این قورباغه های تازه متولد شده به خود راه ندادند چرا که در صورتی این قورباغه ها سمی می شوند که از نوع خاصی درخت سمی و حشرات وحشی تغذیه کرده باشند.

نظرات : 0

ثبت نظر

49613