۱۴۰۳ چهارشنبه ۰۲ خرداد

اندر احوالات جايزه ملي كيفيت ارتباطات و فناوري اطلاعات

شرکت ارتباطات زیرساخت، دو دوره برگزاری جایزه ملی کیفیت را در کارنامه خود دارد. سومین دوره این جایزه ملی که شاید بهتر بود نام جشنواره را با خود یدک می کشید، طبق اعلان متولیان آن در تارنمای رسمی جایزه به نشانی اینترنتی http://ictinqa.tic.ir ، از اول خردادماه سال جاری آغاز شده است.
اگر سری به هزینه‌های شرکت در این جشنواره بزنید، تعرفه‌هایی را مشاهده می‌نمایید که نشان از سود سرشار برگزاری این جشنواره در صورت مدیریت صحیح دارد.
برایم جالب بود که کدام شرکت‌ها و کدام محصولات توانسته‌اند این جایزه را کسب کنند، برای همین سری به برندگان جوایز دوره‌های قبل زدم. با کمال شگفتی، دو مورد توجه من را جلب کرد.
اول آنکه معمول است این جوایز در جهان به محصولات و راهکارها تعلق بگیرد، نه چند سازمان دولتی!
اما به‌نظر می‌آید فقط سازمان‌ها و شرکت‌ها اجازه حضور داشتند و گویا ما هیچ محصول بومی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات شایسته تقدیر و دریافت جایزه نداریم.
این شاید یکی از ابداعات مدیران محترم وزارتخانه ICT در دولت دهم باشد.
شگفتی بالاتر آنکه برگزارکننده این جشنواره، با فاصله‌ای معنی دارد، بالاتر از بقیه رقبا، پیروز همیشگی میدان است!
تنها سازمان دو ستاره در دوره اول و تنها سازمان چهار ستاره در دوره دوم، شرکت ارتباطات زیرساخت است.
واقعاً بهره‌برداری اینگونه هوشمندانه از این فرصت خلق شده را به مدیران شرکت برگزارکننده که ازقضا مدیرعامل آن، معاون وزیر نیز می‌باشند، تبریک گفته، بعید می‌دانم تاکنون هیچ‌کدام از مدیران دولتی موفق شده باشند به خرج بقیه که اکثراً بیت‌المال است، اینگونه برای سازمان خود تبلیغ کنند.
این نوشتار به دو گفتار از مولای متقیان مزین شد. امیدوارم برگزاری این جشنواره، مصداق صریح دو گفتار فوق‌الذکر نباشد.

نظرات : 0

ثبت نظر

78943