۱۴۰۳ چهارشنبه ۰۲ خرداد

وزیر ICT مورد قبول صنف IT باشد

سهیل مظلوم، نایب رییس سابق نظام صنفی رایانه ای در گفت وگو با خبرنگار شبکه خبری ICTPRESS  اظهار داشت: فردی که برای  وزارت ICT تعیین می شود علاوه بر توانایی و تجربه باید مورد قبول صنف ارتباطات و فناوري اطلاعات نیز قرار گیرد.
وی گفت: با انتخاب چنین وزیری با این ویژگی ها بسیاری از اقدامات در حوزه فناوری اطلاعات که تا پیش از این صورت نگرفته بود به راحتی محقق می شود.
وی با اشاره به اینکه در کشور ما نیروی انسانی با کفایتی وجود دارد، ادامه داد: در شرایط حاضر برخی از مدیران فعلی وزارت ارتباطات دارای این ویژگی ها هستند.
سهيل مظلوم پيش از اين نيز طي يادداشتي گفته بود : آقای روحانی در دوران تبلیغات انتخاباتی خود در مورد انتخاب وزراء به دارا بودن چند ویژگی، توانمندی، تجربه و مقبولیت صنفی اشاره داشته‌اند.
حال اگر همین معیارها را مدنظر قرار دهیم تعداد افراد واجد شرایط برای تصدی وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات بسیار معدود می‌شوند، که می‌توان آنها را در دستگاه های دولتی، دانشگاهی و یا بخش خصوصی جست‌وجو کرد.
اگر وزیر آینده بخواهد فاقد تجربه دیوان سالاری دولتی باشد مدت طولانی را باید به کارآموزی (شما بخوانید از دست دادن فرصت طلایی خدمت) بگذراند تا دریابد که چگونه از میادین مینِ کارگذاشته شده توسط بدنه اجرائی وزارت متبوع و یا سایر وزارتخانه‌ها به سلامت عبور کند.
پس می‌ماند انتخاب فردی با سابقه کار در دولت که به برنامه پنجم توسعه و مفاد آن مسلط بوده و تجربه و توانمندی کار در سطح اول فاوا کشور را داشته، از دانش دانشگاهیان بهره برده و مقبول بخش خصوصی هم باشد؛ یعنی بوی کهنگی و دولت محوری نداده و با باور به توان بخش خصوصی از آن به عنوان موتور محرک توسعه فاوا استفاده کند.

نظرات : 0

ثبت نظر

18368