۱۴۰۳ چهارشنبه ۰۲ خرداد

رئیس کمیته فناوری های نوین مجلس: انتخاب وزیر ICT دولت یازدهم از میان مدیران ارشد فعلی

 بر همین اساس می توان گفت که انتخاب وزیر دولت یازدهم به راحتی می تواند از این میان این مدیران باشد.
محمد سلیمانی، رئیس کمیته فناوری های نوین مجلس در گفت وگو با شبکه خبری ICTPRESS ، با بيان اينكه در میان 18 وزارتخانه موجود در کشور وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تخصصی ترین وزارتخانه است، اظهار داشت: بر همین اساس فرد منتخب برای سمت وزيري در این وزارتخانه باید تخصص کافی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات نقش پیشگام برای تمامی بخش های کشور دارد، گفت:  نقش ICT برای داشتن اقتصاد موفق بسیار حایز اهمیت است، همچنین وجود فناوری اطلاعات در بخش دادگستری می تواند فعالیت در این حوزه را سهل و ارزانتر کند.
 به گفته وی  بهره برداری از ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه های تجارت، صادرات، آموزش وپرورش، گمرگ وسایر بخش های کشور باعث می شود فعالیت در این حوزه ها مقرون به صرفه باشد.
سلیمانی با اشاره به اینکه وزیر ارتباطات باید اشراف کامل و جامع به حوزه ICT داشته باشد، افزود: از این طریق امکان توجیه و متقاعد کردن هیات دولت در خصوص مسایل مرتبط در این حوزه به راحتی صورت ميگیرد.
وزیر اسبق وزارت ارتباطات گفت: آشنایی با مباحث اقتصادی، نسل های مختلف مخابراتی و تسلط کامل در خصوص نظارت و بازرسی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات از دیگر  ویژگی هایی است که باید برای اتنخاب وزیر ارتباطات مد نظر قرار گیرد.
سلیمانی با اشاره به اینکه افراد متخصص و توانمند در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور بسیار وجود دارد، اظهار داشت: در شرایط حاضربرخی از مدیران ارشد در این حوزه از این ویژگی ها برخوردارهستند و انتخاب وزیر دولت یازدهم می تواند به راحتی از میان این افراد باشد.

نظرات : 0

ثبت نظر

72432