۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ اردیبهشت

رئيس سازمان فناوري اطلاعات ايران : ضرورت نگاه ويژه به مدل كسب وكار سرويس پست الكترونيك

 به گزارش ICTPRESS، در اين مراسم كه با حضور دكتر نامي، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات و مديران ارشد شركت پست برگزار شد؛ مهندس حكيم جوادي با يادآوري اين‌كه بشر به دليل ماهيت اجتماعي خود همواره به دنبال برقراري ارتباط و ارسال پيام بوده است، اظهار داشت: توسعه روزافزون موبايل و اينترنت روش‌هاي تبادل اطلاعات را متحول ساخته است به گونه‌اي كه هركس مي‌تواندبصورت برخط و به موقع پيام‌هاي خود را دريافت كند.
معاون وزير ارتباطات افزود:امروزه يكي از دغدغه‌هاي ما بحث ايميل و شبكه‌هاي اجتماعي و سهم ما از اين حوزه است. اين كه مدل كسب و كار در ايميل چگونه بايد باشد؟ به همين دليل تيم‌هايي در دنيا مأمور شده‌اند كه مدل كسب و كار را براساس سرويس ايميل و شبكه‌هاي اجتماعي تدوين كنند وكشور ما نيز نمي‌تواند از اين قاعده مستثني باشد.
وي تصريح كرد:در اين زمينه ما نيز بايد مدل خودمان را داشته باشيم. برهمين اساس، استفاده از خط و زبان فارسي در ايميل مي‌تواند باعث جذب هرچه بيشتر مخاطبان شود.
رئيس سازمان فناوري اطلاعات ايران با بيان اين كه حفظ امنيت در اين سرويس يكي از دغدغه‌هاي ما و ساير كشورهاست، افزود: منظور ما از امنيت حفظ حريم خصوصي است؛ زيرا هيچ‌كس مايل نيست ديگران از محتواي پيام‌هايش آگاه باشد. وي يادآوري كرد: شناسايي حفره‌هاي امنيتي و نيز مقابله با هرزنامه‌ها از ديگر اقداماتي است كه بايد در اين زمينه صورت پذيرد.
حكيم جوادي با اشاره به خبرهاي منتشر شده اخير در خصوص شنود ايميل‌ها،گفت: بسياري از كشورهاي اروپايي نيز به اين فكر انداخته است كه آن‌ها نيز شبكه‌هاي اختصاصي خود را ايجاد كنند.
حكيم جوادي اذعان داشت: لازمه حفظ امنيت كسب وكارها داشتن سرويس‌هاي امن است كه رقبا نتوانند از اطلاعات هم باخبرنشوند. در غير اين صورت افشاي اسرار حرفه‌اي كسب و كارها را با مشكل مواجه خواهد ساخت.
وي گفت:در زمينه اشتغال نيز اين حوزه مي‌تواند اشتغال‌زا و درآمدزا باشد.
حكيم جوادي با اشاره به تفاهم نامه فيمابين سازمان فناوري اطلاعات ايران و شركت پست افزود: اين تفاهم‌نامه چند كاركرد دارد كه مهمترين آن نگاه ويژه به مدل كسب و كار است. ما بايد با رويكرد اقتصادي به اين سرويس نگاه كنيم كه پاسخگوي نيازها باشد و براي سرمايه‌گذاري جذابيت داشته باشد.
رئيس سازمان فناوري اطلاعات ايران تأكيد كرد:ضروري است كه همه دستگاه‌هاي دولتي براي امنيت بيشتر و نيز معرفي دستگاه و پرسنل خود از ايميل‌هاي بومي استفاده كنند.
وي اظهار اميدواري كرد اين سرويس بزودي در سطح وسيع عملياتي شود و كاربران آن تا پايان سال جاري دست‌كم به يك ميليون نفر برسد.
حكيم جوادي در زمينه پشتيباني فني از اين سرويس اظهار داشت سازمان فناوري اطلاعات ايران به همراه ساير شركت‌هاي همكار پشتيباني فني اين سرويس را انجام خواهند داد.
وي گفت: نرم افزار مورد استفاده در اين سرويس آزمايش‌هاي متعددي را پشت سر گذاشته و به لحاظ امنيتي مورد تأييد است.
معاون وزير ارتباطات با اشاره به بهره‌برداري از مراكز داده استاني كه غالباً در مراكز پستي قراردارند آن را فرصتي براي ايجاد ظرفيت‌هاي بالا در استفاده از سرويس ايميل بومي عنوان كرد.
مهندس حكيم جوادي در پايان اظهار اميدواري كرد امضاي اين تفاهم‌نامه نتايج خوبي براي مردم به همراه داشته باشد. 

نظرات : 0

ثبت نظر

15325