۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت

دعوت وزارت ICT از دانشگاه دفاع ملی برای تدوین پیوست فرهنگی

به گزارش ICTPRESS ، محمدحسن نامی در این مراسم با اشاره به نقش مهم و اساسی دانشگاه دفاع ملی اظهار کرد: این دانشگاه دارای ظرفیتی است که می‌توان از آن در سطوح مختلف از جمله سازمان‌های دولتی بهره برد.
وی با بیان این‌که ارتباطات و فناوری اطلاعات روز به روز تاثیرگذاری بیشتری در حوزه‌ها بر جای می گذارد، اظهار کرد: امیدواریم از این پس این دانشگاه نقش بیشتری در توسعه صنعت ICT کشور داشته باشد.
نامی با بیان این‌که طی چند وقت گذشته وزارت ارتباطات سعی کرده در حوزه‌های از جمله امنیت سایبری و شناسایی نقاط حساس گام بردارد، یادآور شد: در حوزه سایبری کشور ما مورد هجوم کشورهای استکباری قرار دارد و از این حوزه استفاده می‌شود تا این کشورها بتوانند اطلاعات خود را به دست آورند.
وی با بیان این‌که در حال حاضر دنیای مجازی به سرعت در حال نزدیک شدن به دنیای واقعی است افزود:‌ اکنون سایت‌های مختلفی در تلاش هستند بر خاستگاه مردم اشرافیت کامل داشتند که از جمله این سایت‌ها می توان به پنج سایت از جمله ویکی پدیا و ویکی مدیا اشاره کرد که این سایت‌ها همواره در تلاش هستند که به گونه‌ای رفتار کنند که مردم ناگزیر از مسیر آن‌ها استفاده کنند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد:‌ اکنون کاربران و به ویژه نسل جوان ما بیشترین نیازهای اطلاعاتی خود را از این سایت‌ها می‌گیرند و ما باید جایگزین‌های مناسبی برای آن‌ها پیدا کنیم.
نامی با یادآوری این که روز گذشته سرویس پست الکترونیکی بومی جدیدی افتتاح شده است اظهار کرد: این روزها استکبار تلاش دارد مردم را با ایجاد سرویس‌های جدید راغب کند که از سایت‌های مخصوص آن استفاده کنند به همین دلیل دائم سرویس‌های جدیدی را برروی سایت‌های خود ارائه می‌کنند این در حالی است که خود ما از نظر علمی ظرفیت بسیار بالایی داریم و دانشجویان نخبه ما در حجم بسیار بالایی وارد این رشته می شوند اما متاسفانه تاکنون این ظرفیت مورد استفاده قرار نگرفته است.
وی همچنین یادآور شد: با وجود چنین ظرفیتی از نظر نیروهای انسانی ما باید در زمره چهار یا پنج کشور برتر ICT قرار بگیریم.
وزیر ارتباطات در ادامه صحبت‌های خود بار دیگر به لزوم ایجاد فرهنگ داخلی برای استفاده از تکنولوژی‌های جدید تاکید کرد و افزود: سال‌هاست تکنولوژی‌هایی مانند موبایل و اینترنت وارد کشور شده اما هنوز فرهنگ بومی آنها ایجاد نشده و این محصولات پیوست فرهنگی ندارند که ما در تلاشیم با حضور دانشگاه‌های مختلف و حوزه علمیه قم پیوست جامعی در این زمینه تدوین کنیم.
ابراهیم حسن‌بیگی - رییس دانشگاه دفاع ملی - نیز در مراسم امضای این تفاهم نامه اظهار کرد:‌ امروزه رشته‌های مختلفی در دانشگاه ما ایجاد شده و در هشت رشته در مقطع دکتری و 9 گرایش در حوزه های راهبردی و پژوهشی دانشجو داریم.
وی با بیان این‌که این دانشگاه سعی کرده همگام با افزایش نیازها رشته‌های خود را نیز گسترش دهد، یادآور شد: در حوزه سایبری نیز از سال آینده این دانشگاه دانشجویانی خواهد پذیرفت.
حسن بیگی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به یادآوری این نکته پرداخت که اکنون بسیاری از نفرات برتر کنکور برای ورود به رشته‌های مربوط به فناوری اطلاعات اظهار علاقه‌مندی می کنند که ما امیدواریم این افراد با توسعه رشته‌هایی که نیازمندی‌های جدی کشور محسوب می شوند به مدیرانی تبدیل شوند که می توانند به نحو شایسته توسعه و امنیت فاوا را مدیریت کنند چرا که توسعه و امنیت فناوری اطلاعات از دغدغه‌های اساسی همه کشورها و از جمله ایران به شمار می رود.
رییس دانشگاه دفاع ملی در بخش دیگری از صحبت‌های خود یادآور شد: دانشگاه ما برابر قوانین مصوب و توصیه‌های موکد مقام معظم رهبری در رابطه با موسسات دانش بنیان موسسه‌ای را تشکیل داده که ماموریت آن اجرایی‌سازی تصمیمات راهبردی کشور به خصوص در سطح بالا دست است.
حسن بیگی در پایان صحبت‌های خود نیز از آمادگی دانشگاه دفاع ملی برای همکاری با وزارت ارتباطات خبر داد و گفت: آمادگی کامل داریم جهت توسعه فناوری اطلاعات و نیازمندی‌های سایبری از این پس با این وزارتخانه همکاری‌های مستمر داشته باشیم.

نظرات : 0

ثبت نظر

99060