۱۴۰۳ جمعه ۲۸ اردیبهشت

ارزش معاملات فرابورس به رقم 503.3میلیارد ریال رسید

به گزارش ICTPRESS به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، در معاملات بازار های فرابورس ، 115 میلیون سهم و اوراق به ارزش 503.3 میلیارد ریال در 7410 نوبت دست به دست شد و شاخص فرابورس (آیفکس) با کاهش 1.7درصدی به 588.70 واحد رسید.
این در حالی است که بیشترین حجم مبادلات به پذیره نویسی بیش از 80 میلیون حق تقدم استفاده نشده سرمایه گذاری  پارس آریان به ارزش 44.1 میلیارد ریال در بازار پایه متعلق بود و به دنبال آن داد و ستد 7.4 میلیون سهم صنعتی دریایی ایران به ارزش 13.2میلیارد ریال در جایگاه بعدی قرار گرفت .
در عین حال دو شرکت فن آوا و پتروشیمی کازرون در بازارپایه کمترین حجم معاملات را نسبت به سایر شرکت های فرابورسی کسب کردند.
در همین حال تدبیرگران فارس و خوزستان ، فولاد آلیاژی یزد و سرمایه گذاری مسکن شمال شرق بیشترین رشد قیمت و شرکت های فولاد صبانور و بیمه سامان، صنعت رو ی زنگان ،قند چهار محال، مرجان کار و سبحان دارو بیشترین کاهش قیمت نصیبشان شد.
از سوی دیگر، در بازار ابزارهای نوین مالی که هر برگه آن به ارزش یک میلیون ریال خرید و فروش می شود، بیشترین حجم معاملات را نماد گواهی سپرده انصار59 هزار و 385 برگه ،اجاره امید  38 هزار و 600 برگه ومشارکت نفت فصلی33 هزارو 860 برگه داشتند.
طبق پیام ناظر بازار، نماد معاملاتی شرکت نفت پاسارگاد ، پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه و تقسیم سود نقدی هر سهم، با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف 50درصد و همچنین نماد معاملاتی پتروشیمی امیر کبیر، پس از ارائه اطلاعات واقعی ، با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف 5 درصد معامله شد.
افزون بر این قیمت هر برگه امتیاز تسهیلات مسکن با نوسان روبرو شد؛  به طوری که امتیاز تسهیلات مسکن مهر 89 بیشترین رشد و فروردین  90 بیشترین کاهش را داشت و به ترتیب  هر کدام نرخ 462 هزار و 990 و 402هزار و 781 ریال در سیستم معاملات ثبت کردند.
..................................
واگذاری برق خلیج فارس در فرابورس

مدیر عامل فرابورس از واگذاری 100درصدی سهام شرکت تولید نیروی برق خلیج فارس به قیمت پایه هر سهم 21هزار و 34ریال، یک شنبه 6 مرداد در بازار سوم خبر داد.
به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، امیر هامونی با اعلام این خبر گفت: سازمان خصوصی سازی، 340 میلیون سهم معادل 100درصد از سهام شرکت تولید نیروی برق خلیج فارس را که از این تعداد 17میلیون سهم آن ترجیحی است به قیمت پایه هر سهم 21هزار و 34ریال یک شنبه 6 مرداد در بازار سوم به فروش می رساند.
وی با اشاره به این شرکت 340 میلیارد ریالی افزود: شرایط این عرضه به صورت یکجا و نقد یا نقد و اقساط و با شرایط 15درصد نقد، مابقی اقساط 6 ساله با نرخ 15درصد تعیین شده است .
به گقته هامونی، حوزه فعالیت شرکت تولید نیروی برق خلیج فارس در تولید و فروش انرژی برق در چارچوب ضوابط بوده و در حال حاضر مالکیت 100درصدی سهام این شرکت در اختیار توانیر قرار دارد.
وی مبلغ سپرده حضور در این رقابت را 214.5 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: كارگزار خريدار در صورتي مجاز به ورود سفارش خريد به سامانه معاملاتي هستند كه 3 درصد از ارزش سهام موضوع معامله بر اساس قيمت پايه را به صورت نقد يا ضمانت نامه بانكي براي تضمين تعهدات به حساب شركت سپرده گذاري مركزي اوراق بهادار و تسويه وجوه واريز و يا ارائه كند.

نظرات : 0

ثبت نظر

46839