۱۴۰۳ شنبه ۲۹ اردیبهشت

رییس کمیته مخابرات مجلس هشتم: وزیر جديد ICT باید مورد قبول فعالان فاواي كشور باشد

علی مطهری، رییس کمیته مخابرات مجلس هشتم در گفت و گو با ICTPRESS ، با تاکید بر اینکه موضوع تخصص در خصوص انتخاب وزیر ارتباطات بسیار مهم است، اظهار داشت: همه حوزه ها تخصصی هستند، ولی این مساله در وزارت ارتباطات بیشتر اهمیت دارد.
وی با اشاره به اینکه باید دید که صنف فناوری اطلاعات چه فردی را برای وزارت ارتباطات پیشنهاد می دهد، تصریح کرد: گزینه انتخابی باید مورد تایید این صنف قرار گیرد و افراد در این حوزه با شنیدن نام وی متعجب نشوند.
مطهری با بیان اینکه افراد شناخته شده در این حوزه بسیارند، ادامه داد: فشارهای سیاسی، اجتماعی و برخی مسایل دیگر نباید در انتخاب وزیر تاثیر داشته باشد.
وی افزود: همه گزینه های مطرح همچون آقايان معتمدی، جهانگرد و حکیم جوادی دارای سوابقی هستند که باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد.
رییس کمیته مخابرات مجلس هشتم با اشاره به اینکه مجلس در زمینه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی سخت عمل نمی کند و تعامل لازم با دولت را دارد، گفت: مقبولیت فرد در حوزه فناوری  اطلاعات مهمترین موضوع در این خصوص است.
وی با تاکید بر اینکه در صورتیکه وزیر از خود وزارتخانه باشد بهترین انتخاب است، افزود: حتی این فرد می تواند از بخش خصوصی  فعال مرتبط با این حوزه باشد، درصورتیکه فردی نا آشنا باشد نمی تواند از مشاورهای خوب استفاده کند.

نظرات : 0

ثبت نظر

89225