۱۴۰۳ یکشنبه ۰۹ اردیبهشت

GOLDEN NEWS / خبرهاي طلايي شنبه 22تيرماه

ICTPRESS گزارش می دهد :
خبر: رونمایی از ربات ناجی انسان ها
طراحان از یک ربات انسان نما رونمایی کردند که می تواند در مواقع بروز فجایع طبیعی و مصنوعی برای نجات جان انسان اقدام کند.
این ربات انسان نما به نام اطلس ماشینی با قدرت هیدرولیکی است که به سیستمهای لیزر و دید برجسته مجهز شده است از سوی دیگر دستهای چالاکی دارد که برای اجرای عملیات نجات در محیطهایی که برای انسان مرگبار بوده طراحی شده است.
این ربات که می تواند راه برود توسط دفتر دینامیک بوستن به عنوان یک شرکت تحقیقات رباتیک رونمایی شد.
شش نمونه از رباتهای انسان نمای اطلس از آلومینیومها و تیتانیومهایی که برای ساخت هواپیما به کار می رود ساخته شده اند و وزن آنها به 150 کیلوگرم می رسد.
وزارت دفاع ایالات متحده با برگزاری یک مسابقه برای سال 2014 از شرکتها خواسته به منظور دریافت جایزه  2 میلیون دلاری بهترین برنامه های خود برای رباتهای انسان نمای اطلس بنویسند تا آنها در حین انجام عملیات نجات گسترده بتوانند بهترین عملکرد را داشته باشند.
گیل پرات مدیر برنامه سازمان پروژه های پیشرفته دفاعی پنتاگون به عنوان سازمان ناظر بر طراحی و بودجه این رباتهای 188 سانتیمتری گفت: هنوز راه درازی برای کاربردی شدن اطلس وجود دارد.
وی کارکرد کنونی اطلس را با یک انسان یک ساله مقایسه کرد و گفت: کودک یک ساله به سختی می تواند راه برود، بیشتر زمین می خورد. این ماشینها با آنچه در فیلمهای علمی تخیلی مشاهده می شود قابل مقایسه نیست، قیاس آنها با یک کودک یکساله بهترین قیاسی است که می تواند وضعیت کنونی ما را مشخص کند.
مدیر برنامه سازمان پروژه های پیشرفته دفاعی پنتاگون تأکید کرد: اما اطلس به سرعت یاد می گیرد، به زودی مهارتهای آنها به یک کودک 2 ساله نزدیک می شود.
......................................
خبر: پوشک نوزادان هم دیجیتالی شد

درعصرفناوری، پوشکهای بچه هم دیجیتالی شده اند و می توانند عفونت احتمالی مجاری ادراری، سوء کارکرد کلیه و آبزدایی در نوزاد را گزارش کنند.
پوشکهای هوشمندی که رد سلامتی نوزاد را دنبال می کنند توسط یک شرکت تازه کار در نیویورک آمریکا طراحی شده و به همراه یک اپلیکیشن روی تلفنهای هوشمند عرضه می شود که می تواند از طریق آن اطلاعات را درباره سلامت کودک به پزشک منتقل کرد.
این پوشک از جلو دارای چندین مربع رنگی است که هرکدام از این مربع ها نشان دهنده یک عفونت خاص با یک پروتئین، محتویان آب یا باکتری، و تغییر رنگ در صورت مشاهده چیزی خارج از پارامترهای عادی است.
همچنین یک مربع سفید هم وجود دارد که به سادگی تغییرات رنگی را در دیگر مربع ها بررسی می کند.
یک اپلیکیشن روی تلفن هوشمند اطلاعات دقیقی را از داده های شیمیایی براساس تغییرات رنگی گزارش شده توسط پوشک خواهد داشت.
این اطلاعات در یک نقطه مرکزی آپلود می شود و پزشک می توانند اطلاعاتی را درباره سلامتی نوزاد به دست آورد و تصمیم بگیرد که آیا این نوزاد نیاز به آزمایشهای بیشتر دارد یا خیر.
انتظار می رود که این پوشک هوشمند در بیمارستان کودکان بیوف در دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو در ماه سپتامبر (شهریور ماه) آزمایش شود.
یاروسلاو فایبیشنکو از سازندگاین این پوشک هوشمند با اشاره به این که قیمت این پوشک تنها 30 درصد بیشتر از پوشکهای معمولی است، گفت که این پوشک برای والدینی طراحی شده که می خواهند سلامت نوزاد خود را به طور مرتب بررسی کنند.
......................................
خبر: دیر خوابیدن یادگیری کودکان را کاهش می‌دهد
تحقیقات انجام شده روی کودکان، نشان می دهد که آن دسته از کودکانی که شبها بعد از ساعت 9 و در ساعت‌های متغیر می‌خوابند در خواندن و حساب کردن از بچه‌هایی که سر وقت و به اندازه کافی می‌خوابند عقب‌تر هستند.
به گفته محققان، خواب ناکافی تنظیم طبیعی بدن را بر هم می زند و این باعث می شود توانایی مغز برای یادگیری اطلاعات تازه کاهش یابد.
دراین تحقیق پژوهشگران اطلاعاتی را درباره یازده هزار کودک سه، پنج و هفت ساله جمع آوری کردند تا دریابند آیا یادگیری آنها ربطی به عادت خوابیدن شان دارد یا نه.
این تحقیق در انگلیس نشان داد نامنظم بودن ساعت خواب در کودکان سه ساله بیشتر از سنین دیگر است و در هفت سالگی نیمی از کودکان سر وقت می خوابند، یعنی بین هفت و نیم تا هشت شب.
علاوه بر این، تاثیر بدخوابی و کم‌خوابی در دختر بچه‌ها بیشتر از پسربچه ها است و به مرور زمان هم افزایش پیدا می کند.
آکادمی متخصصان کودکان آمریکا درباره تماشای تلویزیون و استفاده از کامپیوتر به والدین توصیه می کند:
- کودکان تا دوسالگی بهتر است از تماشای تلویزیون یا استفاده از کامپیوتر پرهیز کنند. مغز کودکان در سالهای اول بسیار سریع رشد می‌کند و آنها از طریق تعامل با دیگران چیز یاد می‌گیرند نه از زل زدن به صفحه نمایشگر.
- اتاق خواب بچه‌ها را از تلویزیون، کامپیوتر و بازی‌های کامپیوتری مصون نگهدارید.
- به کودکان آموزش رسانه‌ای بدهید: از رسانه‌های مکتوب مثل کتاب و روزنامه استفاده کنید، برنامه‌های با کیفیت انتخاب کنید، خودتان با کودکان تلویزیون تماشا کنید و از این فرصت برای آموزش و معنی کردن تبلیغات و غیره استفاده کنید.
- تماشای بیش از حد تلویزیون یا صفحه کامپیوتر باعث اختلال تمرکز، اختلال خواب، چاقی و افت تحصیلی می‌شود.
- توصیه می‌شود مجموعه استفاده از وسایل بصری (تلویزیون، کامپیوتر، بازی‌های ویدئویی) روزی بیشتر از دو ساعت نباشد.
به گفته پروفسور آماندا ساکر، استاد دانشگاه کالج لندن که این پژوهش زیر نظر او انجام شده، بی نظمی در خواب نشانه آشفتگی زندگی خانواده است و به نظر می‌رسد که تاثیر منفی در رشد مهارت‌های شناختی کودکان بیشتر محصول این بی‌نظمی در زندگی خانواده است تا اختلال خواب.
به گفته محققان، کودکان خانواده های محروم یا دچار مشکلات خانوادگی بیشتر مبتلا به بی‌نظمی در خواب شب هستند. در این خانواده‌ها والدین کمتر ممکن است قبل از خواب برای کودکانشان کتاب بخوانند؛ این کودکان بیشتر تلویزیون نگاه می کنند و معمولا پای تلویزیون می‌خوابند.
به گفته پروفسور ساکر، نتیجه تحقیق نشان می دهد که عادت دادن بچه‌ها به خواب مناسب از ابتدای کودکی بهترین گزینه است، اما هیچوقت برای شروع دیر نیست.
پژوهشگران می‌گویند هیچ نشانه‌ای از اینکه خوابیدن زودتر از هفت و نیم شب در توانایی مغز کودکان تاثیر مثبت بگذارد، وجود ندارد.
دکتر رابرت اسکات-جاپ استاد کالج سلطنتی بیماری‌ها و سلامت کودکان، درباره این تحقیق می‌گوید: "در نگاه اول به نظر می‌رسد که خواب کمتر باعث کم شدن هوش کودکان می‌شود."
وی افزود : "اما عوامل اجتماعی و زیستی که در رشد مغز کودکان تاثیر می گذارند ارتباطی بسیار پیچیده با یکدیگر دارند؛ با این حال به نظر من، تمام کودکان برای اینکه بهترین عملکرد را در مدرسه داشته باشند، صرف نظر از زمینه خانوادگی، باید شبها خوب بخوابند."
به گفته متخصصان حدود ده ساعت خواب شبانه برای کودکان زیر هفت سال ضروری است.
......................................
خبر: یک دانشمند درباره انسان آینده پیش‌بینی مي كند: اسکلت منعطف‌ با رنگ پوست متغیر!

یک دانشمند انگلیسی با تهیه فهرستی، به پیش‌بینی چگونگی تکامل انسان‌ها در آینده پرداخته است.
فهرست دکتر دین بورنت از موسسه پزشکی روانشناسی و علوم اعصاب بالینی دانشگاه کاردیف شامل ویژگی‌هایی مانند شاخک‌های حساس، پوست با رنگ متغیر، اسکلت منعطف و شنوایی انتخابی است.
این دانشمند علوم اعصاب به شکل طنزآمیزی اظهار کرده از آنجایی که تکامل مدت زیادی به طول می‌انجامد، در آن زمان کسی حاضر نخواهد بود که درست یا نادرست بودن پیش‌بینی‌های وی را ببیند.
به گفته وی، انسان‌ها با الهام از آفتاب پرست‌ها می‌توانند قابلیت تغییر آگاهانه رنگ پوست‌شان را بطور تکاملی بدست آورند.
بورنت اظهار کرده این امر در انسان‌ها شاید با تکامل یاخته‌های رنگدانه‌ساز و اندامک‌های بازتابنده نور که در سلول‌های خزندگان وجود داشته یا حتی با از طریق فناوری اتفاق بیفتد، اما هرچه که باشد، این از مزایای تکاملی بسیار زیادی برخوردار خواهد بود.
وی گفته است انسان‌ها در حال حاضر دارای قابلیت تمرکز شنوایی خود روی مکالمات و صداهای خاص هستند اما گوش انسان از سازوکار فیزیکی برای انجام این کار برخوردار نیست.
وی بر این باور است که شنوایی انتخابی در طول زمان می‌تواند ارزشمندتر شود تا برای مثال صداهای فزاینده رسانه‌ای اجتماعی و دیگر منابع اطلاعات مستمر را فیلتر کند.
در حالی که این اقدام ممکن است به دریافت اطلاعات کمتر منجر شود، بورنت معتقد است که انسان‌های آینده شاید تنش و عصبانیت کمتری داشته باشند و بیشتر و شادتر زندگی کنند.
به گفته وی، انسان برای استفاده آسان‌تر از صفحه کلید و نمایشگرهای لمسی جهت ارتباط با رایانه، باید دست‌های ماهرتری داشته باشد تا حرکات دقیق‌تری انجام داده و همچنین انگشتان انسان نرم‌تر باشند تا سریع‌تر بتواند تایپ کند.
بورنت افزود: دستها حتی ممکن است در نهایت مانند اندامک‌های حساس شقایق دریایی شوند.
همچنین انسانها ممکن است در نهایت مانند کوسه‌ها از غضروفهای بیشتری در اسکلت خود برخوردار باشند که مزایایی مانند توانایی زایمان ساده‌تر را به همراه دارد.
با ایمنتر شدن جهان برای انسان، نیاز کمتری برای برخورداری از استخوانهای سخت و غیرمنعطف برای تحمل ضربات قوی وجود دارد.
اگرچه پیشنهادات دکتر بورنت در مورد ویژگی‌هایی که انسان ممکن است به سوی آنها تکامل یابد تنها تصورات خود اوست اما پژوهشها نشان داده انسان ممکن است در آینده منقاردار شود.
دکتر فریزر از دانشگاه شفیلد بر این باور است که انسان با سلولهای دندان در آینده می‌تواند بطور مستمر دندان پرورش دهد.
وی بر این باور است که دندانهای انسانها دیگر برای هدف مناسب نبوده و حتی به منقاری تبدل خواهند شد که نشکسته، پوسیده نشده و نمی‌افتند.
......................................
خبر: تلفن هوشمندی با دوربین 41 مگا پیکسلی معرفی شد

شرکت نوکیا با هدف موفقیت در بازار تلفنهای هوشمند که در اختیار سیستم عاملهای iOS و اندروید است، یک تلفن هوشمند با سیستم عامل ویندوز و ویژگی چشمگیر دوربین 41 مگاپیکسلی عرضه کرده است.
سالها پیش دوربینهای مجهز به دوربین را " تلفنهای دوربین دار " توصیف می کردند، عبارتی که وقتی همه تلفنها به دوربین مجهز شد محو و از دایره واژگان روزمره خارج شد اما جدیدترین تلفن هوشمند نوکیا شایسته چنین عنوانی است، چرا که این تلفن هوشمند دارای یک دوربین 41 مگا پیکسلی و آرایه ای از ویژگیهایی است که تنها وقتی به گوشتان رسیده که صحبت از یک دوربین دیجیتالی درمیان باشد.
استفن الوپ در همایشی که در شهر نیویورک برای معرفی این تلفن برگزار شده بود، گفت: بیش از یک دهه است که به مردم کمک کرده ایم عکس بگیرند، اکنون به آنها کمک می کنیم چیزهایی را فراتر از توان چشمهایشان مشاهده کنند. این فصل بعدی در عکاسی با تلفنهای هوشمند است.
جدیدترین تلفن هوشمند نوکیا با صفحه نمایش 4.5 اینچی دارای سیستم عامل ویندوز و دوربین 41 اینچی است که می تواند وضوح بزرگنمایی هشت برابر عرضه کند.
دوربین این تلفن مجهز به شش لنز و دارای یک حسگر در قسمت پشتی و یک فلش زنون است.
این تلفن دربرگیرنده اپلیکیشن نوکیا پرو کمرا (Pro Camera) است که به کاربر چگونگی استفاده از ویژگیهای پیشرفته این دوربین را می دهد.
شرکت فنلاندی نوکیا همچنین از سایر توسعه دهندگان اپلیکیشن خواسته برای ارائه ویژگیهای بیشتر و بهره برداری بیشتر از این تلفن دست به کار شوند.
نوکیا از سال 2011 تاکنون خود را وقف ارائه تلفنهای هوشمندی با پلتفورم ویندوز کرده است و پس از مشاهده ضرباتی که تجارتش از موفقیت آی فن و اندروید متحمل شده، هیچ تلفنی را با سیستم عامل اندروید گوگل عرضه نمی کند.
تلفن هوشمند نوکیا با دوربین 41 مگا پیکسلی لومیا 1020 نام دارد که حافظه 32 گیگابایتی داشته و از 26 ژوئیه (4 مرداد) با قیمت 300 دلار عرضه می شود.
......................................
خبر: آزمایش موفق جدیدترین ساعت اتمی جهان
دانشمندان ساعت اتمی جدیدی ساخته اند که دقیقترین شیوه برای سنجش زمان است و در هر 300 میلیون سال تنها یک ثانیه انحراف دارد.
در حال حاضر برای شمارش ثانیه ها از ساعتهای اتمی مبتنی بر حرکت اتمهای عنصر سزیوم استفاده می شود، اما دانشمندان می گویند که حرکت اتمهای عنصر استرونتیوم مبنای دقیقتری برای سنجش زمان است.
بر اساس اعلام دانشمندان فرانسوی ساعتهای جدید در هر ٣٠٠ میلیون سال تنها یک ثانیه خطا دارند. این در حالی است که انحراف در دقت ساعتهای اتمی مبتنی بر حرکت اتمهای سزیوم یک ثانیه در ١٠٠ میلیون سال است.
این دانشمندان بر این باورند که ساعتهای آنها سیستم بهتری برای سنجش دقیق زمان فراهم می کند.
در زمانهای قدیم حرکت زمین دور محور خود، مبنای سنجش زمان بود. هر یک چرخش کامل زمین یک روز است اما "روز" واحد سنجش دقیقی نیست چون به دلیل حرکتهای جانبی، بعضی روزها بلندتر و بعضی کوتاهتر هستند.
ساعت اتمی مبتنی بر حرکت اتمهای عنصر سزیوم به دلیل دقت بسیار بالا از دهه ١٩٦٠ برای تعیین ثانیه مورد استفاده عمومی بوده است. در ساعتهای اتمی، اتمهای سزیوم در اثر امواج مایکروویو به حرکت نوسانی منظم در می آیند و زمان ثانیه بر اساس این نوسانات منظم تعریف می شود.
ساعت جدید دانشمندان فرانسوی نوسانات اتمهای استرونتیوم را در اثر تحریک شدن با لیزر اندازه گیری می کند. حرکت نوسانی امواج لیزر سریعتر از حرکت نوسانی امواج مایکروویو است و لذا به دلیل کوچکتر شدن زمان نوسانات اندازه گیری زمان دقیقتر انجام می شود. به همین دلیل ساعتهای "استرونتیومی" از ساعتهای "سزیومی" سه برابر دقیقتر هستند.
سنجش دقیق زمان در صنعت ارتباطات و همچنین ناوبری ماهواره ها اهمیت فوق العاده دارد و گروه محققان فرانسوی می گویند که امیدوارند ساعت جدید آنها، یک روز ، به باز تعریف ثانیه به عنوان واحد زمان کمک کند.
ساعت دیگری که در حال آزمایش شدن است ساعت یونی است. یون اتم عنصری است که یک یا تعداد بیشتری الکترون کسب کرده یا از دست داده و بنابرین دارای بار مثبت یا منفی الکترومغناطیسی است. ساعت یونی در هر چند میلیارد سال تنها یک ثانیه انحراف دارد اما به دلیل این که بر اساس تنها یک یون طراحی شده است، هنوز شیوه ای آنقدر با ثبات تلقی نمی شود که مورد استفاده گسترده قرار گیرد.
نتایج تحقیقات دانشمندان فرانسوی در زمینه ساعت استرونتیومی در نشریه Nature Communications منتشر شده است.
......................................
خبر: دلفین‌ها، جنین زنان باردار را می‌بینند!

برخی محققان بر این تصور هستند که دلفین‌ها می‌توانند با استفاده از فراصوت، جنین درون رحم زنان باردار را مشاهده کنند.
دلفین‌ها در محیط خود به انتشار صدا پرداخته و به پژواک آن گوش می‌دهند. این فرآیند به آنها در شناسایی شکل و موقعیت اجسام کمک می‌کند.
پزشکان از یک شیوه مشابه برای تصویربرداری از کودک انسان استفاده می‌کنند. هر دو فرآیند از فراصوت بهره برده که شامل پالسهای زیر صدای بالاتر از طیف قابل شنود برای انسان است.
براساس گزارشهای محققان، دلفینها به زنان باردار علاقمند هستند. این پستانداران به سوی زنان باردار شنا کرده و در نزدیکی شکم آنها از خود صدا تولید می‌کنند. این صداها شامل انعکاس صدای بسیار متمرکز هستند.
دلفینها در زمان توجه به چیزی یا تحریک دلفینهای دیگر، پوزه‌شان را روی پوست قرار داده و صدایی شبیه جیرجیر در تولید می‌کنند.
برای مثال زمانی که یک دلفین با آموزشگر زن خود پیش و پس از بارداری وی شنا می‌کرد، احتمالا می‌توانست تفاوت را در نمایه انعکاس صدا یا الگوی صداهای بازگشتی از شکم این زن احساس کند. این حیوانات ممکن است حتی از قابلیت شناسایی ضربان قلب جنین در شکم مادران برخوردار باشند.
این در حالی است که همه اینها فقط در حد گمانه‌زنی است.
حداقل یک پژوهش نشان داده که دلفین ها می‌توانند شکل اجسام را از پشت یک مانع کدر مانند جعبه درک کنند. بر این اساس دانشمندان امکان برخورداری این موجودات از قابلیت تمایز انسانهای باردار یا غیرباردار را منطقی دانسته‌اند.
به گفته محققان، اگرچه آب بهترین رسانا برای فراصوت بوده اما دلفینها ممکن است ندانند آنچه درون شکم یک زن باردار می‌بینند در واقع یک انسان دیگر است.
با توجه به این گمانه‌ها، کاملا امکان‌پذیر است که دلفینها بتوانند بارداری همنوعان خود را تشخیص دهند. در حقیقت پیش از این دیده شده که این موجودات به سمت دلفینهای باردار رفته و صدا تولید کرده‌اند.
دلفینها از انعکس صدا برای اهداف مختلف از برقراری ارتباط در گروه گرفته تا تربیت فرزندانشان استفاده می‌کنند.
این موجودات با برخورداری از قابلیت انعکاس صدا به دنیا نیامده بلکه آنرا به مرور زمان فرامی‌گیرند. برای مثال بچه دلفینها پیش از یادگیری تولید صداهای پیچیده صداهای نامفهوم ایجاد می‌کنند.
......................................
خبر: دستگاهی برای نمایش دلیل گریه کودک

گریه کودک می‌تواند عامل مهمی در شناسایی مشکلات سلامتی باشد که ممکن است بدون تشخیص باقی بمانند و اکنون محققان دانشگاه براون و بیمارستان زنان و نوزادان رودآیلند ابزار رایانه‌ای جدیدی برای تحلیل آن ابداع کرده‌اند. 
برای والدین، گریه کودک می‌تواند نشان گرسنگی درد یا عدم راحتی باشد اما برای دانشمندان، ویژگی‌های نامحسوس صوتی گریه کودک می‌تواند اطلاعات مهمی در مورد سلامت آن داشته باشد.
محققان امیدوارند که تحلیلگر گریه کودک آنها بتواند راه غیرتهاجمی جدیدی برای شناسایی کودکان دارای مشکلات عصبی یا اختلالات رشد ارائه کند.
آنها براین باورند که این دستگاه حتی می‌تواند راهی برای شناسایی اوتیسم در نوزادان ارائه کند.
این سیستم در دو مرحله کار می‌کند. در مرحله اول تحلیلگر به جداسازی گریه‌های ثبت شده به فریمها 12.5 میلی‌ثانیه‌ای می‌پردازد. هر فریم برای پارامترهای مختلف از جمله ویژگیهای فرکانسی، انعکاس صدا و حجم صوتی مورد بررسی قرار می‌گیرد.
مرحله دوم از این داده‌ها برای ارائه یک دیدگاه وسیع‌تر از گریه و کاهش تعداد پارامترها به میزان مفید استفاده می‌شود.
فریمها در کنار هم قرار گرفته و به عنوان یک حرف(یک صدای گریه اووه) یا سکوت که وقفه میان گریه‌هاست، توصیف می‌شوند.
گریه‌های طولانی‌تر از کوتاهترها جدا شده و زمان بین آنها ثبت می‌شود. سپس می‌توان میانگین زیر و بمی صدا شامل حد فاصل بین آنها در طول زمان و دیگر متغیرها را در هر بار گریه بدست آورد.
در انتها، سیستم 80 پارامتر مختلف را ارزیابی کرده که هر کدام می‌تواند نشانه‌ای از سلامت کودک باشد.
اگر اختلالات عصبی باعث تغییر شیوه کنترل تارهای صوتی کودکان شود، این تفاوتهای کوچک می‌توانند خود را در ویژگی‌های موجود در زیر و بمی صدا و دیگر ویژگی‌های صوتی نشان دهند.
پزشکان قصد دارند از این دستگاه برای بررسی ویژگی‌های گریه کودکان که ممکن است با اوتیسم ارتباط داشته باشند، استفاده کنند.
......................................
خبر: رگهای صورت مانند اثر انگشت می شوند
گروهی از محققان هندی می گویند الگوی رگهای خونی که درست در زیر پوست صورت قرار دارند مانند اثر انگشت و عنبیه هر کس، کاملا منحصر به فرد است.
این رگهای خونی را می توان با دوربینهای تصویربرداری گرمایی فروسرخ شناسایی کرد. این امر می تواند به ارائه شیوه فوری تشخیص چهره منجر شود که امکان تکرار یا تقلب در آن تقریبا غیر ممکن است.
"آیان سیل" و همکارانش از دانشگاه جوادپور در کلکته اعلام کردند یک الگوریتم رایانه ای ارائه کرده اند که می تواند جزئیات رگهای خونی که توسط اسکن فروسرخ صورت یک فرد به دست می آید را آنالیز کند.
این اسکن رگهای خونی را تقریبا تا کوچکترین مویرگها با دقت بیش از 97 درصد نشان می دهد.
چنین دقتی می تواند حتی برای کاربردهای بسیار امنیتی نیز کفایت کند. محققان می گویند می توان از این پس اسکن ترموگرام را یکی از ابزارآلات تشخیص هویت دانست.
در حال حاضر می توان اثر انگشت لاستیکی ساخت تا اثرانگشت فرد دیگری را شبیه سازی کرد یا آنکه با لنزهای تماسی عنبیه واقعی را پنهان ساخت؛ از این رو شیوه هایی برای دور زدن اقدامات امنیتی بیومتریک وجود دارد.
با این حال غیر ممکن است بتوان ماسک واقعی ساخت که بتواند الگوی رگهای خونی صورت را پنهان کند چرا که هیچ ماده مناسبی برای ساخت این ماسک وجود ندارد. دوربین تصویربرداری گرمایی می تواند رگهای خونی شیاد را مشاهده کرده و هویت آنها را فاش کند.
تشخیص چهره توسط سیستم های امنیتی، نهادهای اجرایی و قانونی پذیرفته شده است از این رو می توان با کمک تصویربرداری گرمایی زیر پوست صورت به یک شیوه دقیق تر دست یافت.
......................................
خبر: فضولات کرم‌های خاکی، کلید پیش‌بینی تغییرات آب و هوایی آینده!
دانشمندان دانشگاه‌های یورک و ریدینگ دریافته‌اند که کرم‌های خاکی با برخورداری از گرانول‌های کلسیت می‌توانند کلید پیش‌بینی تغییرات آب‌وهوا در آینده باشند.
این محققان با نگهداری کرم‌های خاکی در دماهای مختلف توانستند اثبات کنند که این گرانول‌ها خاطره‌ای از دمای هوایی که موجود در آن ضایعات بدنش را دفع کرده،‌ حفظ می‌کند.
این امر بدین معنی است که دانشمندان با بررسی نمونه‌های فسیلی فضولات کرم خاکی و آزمایش دمای باقی‌مانده از گرانول درون این کرمها می‌توانند تغییرات آب‌وهوای زمین طی هزاران سال را پیگیری کنند.
توده‌های کوچکی از ماده گچ مانند و تغییر دمای آنها سپس می‌تواند برای پیش‌بینی روند آب‌وهوای آینده مورد استفاده قرار بگیرد.
دراین پژوهش که در مجله Geochimica et Cosmochimica Acta منتشر شده، دانشمندان اظهار کرده‌اند که این توده‌ها نشانه منحصربه فردی از دمایی که در محیط اطراف محل دفع ضایعات بدن حشره در جریان بوده، دارند.
دانشمندان این ادعا را با قرار دادن کرم‌ها در دماهای مختلف اثبات کردند.
سپس روی گرانول‌های کلسیت درون فضولات این کرمها آزمایش ایزوتوپ که بر حرکت و دمای مولکولها نظارت کرده،‌ انجام داده شد که بر اساس آن گرانولهای مختلف، دمایی را که در آن شکل گرفته‌اند، حفظ می‌کنند.
محققان اکنون در حال جمع‌آوری نمونه‌هایی از سایتهای باستان‌شناسی متعلق به هزاران سال قبل برای ساخت تصویری از آب‌وهوای گذشته و پیش‌بینی چگونگی شکل‌گیری آب‌وهوای آینده هستند.
......................................
خبر:  چرا موسیقی غمگین گوش می دهیم

جدیدترین یافته های محققان حاکی از آن است که مردم دوست دارند به موسیقی های غمگین گوش کنند چرا که در واقع این نوع موسیقی احساسات مثبت را در فرد بر می انگیزد.
پژوهشگران ژاپنی از 44 داوطلب که گروهی اهل موسیقی و گروه دیگر تخصصی در این زمینه نداشتند، خواستند به دو قطعه موسیقی غمگین و شاد گوش کنند.
هر شرکت کننده باید از یک مجموعه کلید واژه برای میزان درک موسیقی و وضعیت احساسی خودش استفاده می کرد.
محققان می گویند بررسی های آنها نشان داد موسیقی غمگین احساسات متضادی را در شرکت کنندگان بر انگیخت چرا که این افراد احساس می کردند موسیقی غمگین باید غم انگیزتر از آن چیزی باشد که احساس می کردند. از سوی دیگر آرامش و احساس نهفته در موسیقی غمگین بیش از حد انتظار آنها بود.
"آی کاواکامی" و همکارانش از دانشگاه هنر توکیو و موسسه علوم مغزی ریکن می گویند در کل موسیقی غمگین، غم را در شنونده القا می کند و غمگینی یک احساس ناخوشایند تلقی می شود.
به گفته این دانش پژوهان اگر موسیقی غمگین در واقع فقط احساسات ناخوشایند را القا کند، انسان نباید به آن گوش کند. موسیقی که غمگین تلقی می شود در واقع احساسات رومانتیک و همچنین احساس غم را القا می کند اما مردم عادی که به طور آکادمیک از این دو جنبه موسیقی غمگین بی اطلاعند به طور ناخودآگاه به این موسیقی گوش سپرده و از آن لذت می برند چرا که احساس و آرامش این موسیقی بر تاثیرات غمگین آن برتری دارد.
نتایج این تحقیقات درنشریه Frontiers in Psychology منتشر شده است.
......................................
خبر: مرگ سالانه شش میلیون نفر بر اثر مصرف دخانیات

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد با وجود تلاش های بهداشت عمومی، سیگار کشیدن هنوز یکی از مهمترین عوامل قابل پیشگیری مرگ و میر در جهان است و سالانه بیش از شش میلیون نفر در کشورهای کم درآمد و دارای درآمد متوسط، بر اثر استعمال دخانیات جان خود را از دست می دهند.
این سازمان جهانی در کنفرانسی در پاناما اعلام کرد اگر روند کنونی حفظ شود، تعداد مرگ و میر ناشی از دخانیات در سال 2030 به هشت میلیون نفر در سال می رسد.
حدود هشتاد درصد از مرگ های مرتبط با مصرف دخانیات پیش بینی شده برای سال 2030 در کشورهای دارای درآمد پایین و متوسط روی می دهد.
دکتر مارگارت چان دبیرکل سازمان بهداشت جهانی گفت: اگر تبلیغات سیگار را ممنوع نکنیم و اقدامات پیشگیرانه تشویق و حمایت را انجام ندهیم، با صنعت دخانیاتی که بیش از پیش تهاجمی شده است، نوجوان و جوانان بیشتر به دام مصرف دخانیات کشیده می شوند.
وی افزود: تمامی کشورها در حفاظت جمعیت خود از بیماری، ناتوانی و مرگ مرتبط با دخانیات مسئولند.
WHO اعلام کرده است: در بین مرگ و میرهای امسال، پنج میلیون، مصرف کننده دخانیات و یا کسانی بودند که مصرف سیگار را ترک کرده بودند، در حالی که 600 هزار نفر از این قربانیان کسانی بودند که در معرض دود سیگار دیگران قرار داشتند.
اعتقاد بر این است مصرف دخانیات عامل مرگ 100 میلیون نفر در قرن بیستم بوده است. بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی این میزان مرگ و میر برای قرن حاضر به یک میلیارد نفر خواهد رسید.
دکتر "داگلاس بچر" مدیر اداره پیشگیری از بیماری های غیرمسری سازمان بهداشت جهانی در کنفرانس پاناما گفت: می دانیم فقط ممنوعیت کامل تبلیغات دخانیات، تشویق و حمایت موثر است.
به گفته وی کشورهایی که علاوه بر ممنوعیت کامل، دیگر اقدامات کنترل دخانیات را انجام داده اند توانسته اند مصرف دخانیات را به طور چشمگیری طی فقط چند سال کاهش دهند.
این گزارش اشاره دارد که 2.3 میلیارد نفر از 92 کشور از برخی اشکال محدودیت های دخانیات سود می برند؛ این میزان بیش از دو برابر تعداد افرادی است که پنج سال پیش از این محدودیت ها ذینفع بودند. با این حال این رقم هنوز نشان دهنده یک سوم جمعیت جهان است.
......................................
خبر: موبایل را کامل شارژ نکنید

كارشناسان مي گويند براي افزايش طول عمر باتري تلفن همراه، نبايد آن را به طور كامل شارژ كرد.
به گفته اين محققان تلفن ها مي بايست حتما بيش از ۵۰ درصد شارژ شوند، اما اين شارژ بايد كمتر از ۱۰۰ درصد ظرفيت باتري باشد.
براساس اين گزارش، همچنين مي بايست ماهانه يك بار فرآيند تخليه شارژ در باتري ها انجام شود به اين معنا كه مي بايست شارژ باتري تلفن همراه به طور كامل تخليه شود.
كاربران مي بايست تلاش كنند تا شارژ باتري تلفن همراه خود را تا حد ممكن بيش از ۵۰ درصد حفظ كنند، اما رها كردن تلفن همراه به برق زده شده بعد از شارژ كامل مي تواند منجر به فاسد شدن باتري شود.
براساس اين گزارش، به طور كلي، ميزان شارژ تلفن همراه مي بايست بين ۴۰ تا ۸۰ درصد ظرفيت باتري باشد.
كارشناسان همچنين اعلام كرده اند كه پس از خريداري يك گوشي جديد مي بايست ۷۲ ساعت قبل از آغاز نخستين استفاده به طور كامل شارژ شود.
به گفته كارشناسان، از ديگر روش هاي محافظت و افزايش عمر باتري تلفن هاي همراه خنك نگه داشتن آن است؛ درجه حرارت ذخيره سازي توصيه شده براي باتري هاي تلفن همراه ۱۵ درجه سانتيگراد است. البته بيشترين دماي حفاظت شده براي باتري بين ۴۰ تا ۵۰ درجه سانتيگراد گزارش شده است.
به گفته كارشناسان، با افزايش هر درجه حرارت از دماي متوسط اتاق (۲۵ درجه سانتيگراد) ساليانه ۲۰ درصد از ظرفيت باتري تلفن همراه از نوع يون ليتيوم كاهش مي يابد و اين رقم براي دماي ۴۰ درجه به ۳۵ درصد مي رسد.
علاوه براين در مكان هايي با سيگنال ضعيف، حالت هواپيما (airplane mode) تلفن همراه را روشن بگذاريد تا از هدر رفت شارژ آن جلوگيري كنيد.
همچنين در مواقعي كه از تلفن همراه استفاده نمي كنيد آن را قفل كنيد.
......................................
خبر: رونمایی از عامل ضدسرطان در دانشگاه شهرکرد
عامل ضدسرطان تاكسول با منشاء میكروبی و قارچ كش بیولوژیک دردانشگاه شهركرد رونمایی شد.
تاکسول ماده‌ای است که برای ساخت دارو برای بیماران سرطانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
دكتراسماعیل اسدی- رئیس دانشگاه شهركرد درآئین رونمائی ازعامل ضد سرطان تاكسول با منشاء میكروبی وقارچ كش بیولوژیک در این دانشگاه گفت: دانشگاه شهركرد در مسیر پیشرفت علمی كشور گام های موثری برداشته است.
وی افزود : همچنین در مدت 6 سال اخیر میزان رشد فناوران از 3300 مورد به 19000مورد افزایش یافته و پیشرفت‌های امروز ما نشان دهنده این است كه كشور  فشارها را پشت سرگذاشته و دانشگاه شهركرد نیز توانسته در بخشی از این پیشرفت‌ها سهیم باشد .
اسدی با اشاره به قانون برنامه پنجم توسعه خاطر نشان کرد: در این خصوص مقرر شد سه درصد از درآمد ناخالص کشور دربخش پژوهش هزینه شود ولی به دلیل برخی مشکلات و موانع کمتراز یک درصد درآمد ناخالص ملی به این امراختصاص داده شده و این درحالی است که در بعضی کشورها این میزان به 12 درصد درآمد ناخالص ملی می‌رسد.
رئیس دانشگاه شهرکرد با اشاره به اینكه  درحال حاضر نزدیک به 40 رشته دكتری تخصصی و 60 رشته كارشناسی ارشد در دانشگاه شهركرد وجود دارد ادامه داد: با این وجود توسعه تحصیلات تكمیلی همچنان در اولویت برنامه‌های دانشگاه شهركرد است و تاكنون نیز این دانشگاه درمسیر پیشرفت علمی كشور گام‌های موثری برداشته است.
......................................
خبر: اپل تولید آی‌فون را 20 درصد کاهش داد

منابع آگاه گزارش داده‌اند که اپل قصد دارد میزان تولید گوشی آی‌فون را در طول شش ماهه دوم سال تا 20 درصد کاهش دهد.
کارخانجات تولیدکننده محصولات اپل اعلام کرده‌اند که احتمالا کاهش 20 درصدی تولیدات آی‌فون وجود دارد زیرا میزان اجزایی که برای تولید این کالا سفارش داده شده 20 درصد کمتر است.
کارشناسان می‌گویند اقدام اپل برای کاهش میزان تولید آی‌فون به دلیل اشباع شدن بازار است و از آنجا که سامسونگ و اچ‌تی‌سی با چنین مشکلاتی دست به گریبان شده‌اند اپل قصد دارد از اتفاقات بعدی جلوگیری کند.
بر این اساس، اپل انتظار دارد که 90 تا 100 میلیون دستگاه گوشی آی‌فون به فروش برساند این در حالی است که قبلا پیش‌بینی شده بود که 115 تا 120 میلیون دستگاه گوشی آی‌فون به فروش برسد.
از سوی دیگر شایعات حاکی از آن است که به دلیل رقابتی‌تر شدن بازار و پیشی‌ گرفتن سامسونگ از اپل، این شرکت آمریکایی درصدد ساخت نسخه ارزان‌قیمت گوشی آی‌فون است تا رقابت تازه‌ای در بازار را آغاز کند.
همچنین گفته می‌‌شود که اپل در حال ساخت آی‌فونی ویژه کاربران چینی و مبتنی بر شبکه‌های TD-SCDMA چاینا موبایل است.
......................................
خبر: فرود رایانه‌ ای یک پهپاد بر روی ناو هواپیمابر برای اولین بار

ارتش آمریکا با موفقیت توانست برای اولین بار یک پهپاد به اندازه یک جت جنگنده را روی یک ناو هواپیمابر فرود بیاورد.
این دستاورد نشانگر قابلیت ارتش برای اجرای رایانه‌یی یکی از مشکلترین وظایف قابل انجام توسط یک خلبان است.
فرود هواپیمای تجربی X-47B بدین معنی است که ارتش آمریکا اکنون می‌تواند به برنامه خود برای ساخت یک پهپاد دیگر که به ناوگانی در کنار هواپیماهای سنتی برای ارائه نظارت 24 ساعته و همچنین برخورداری از قابلیت حمله خواهد پیوست، ادامه دهد.
این دستاورد همچنین راه را برای پرتاب پهپاد بدون نیاز به کسب اجازه از دیگر کشورها برای استفاده از پایگاه‌های آنان هموار خواهد کرد.
پهپاد تجربی X-47B از پایگاه هوایی رودخانه پاتوکسنت در مریلند برخاسته و سپس به ناو یواس‌اس جورج دبلیو بوش در نزدیکی سواحل ویرجینیا نزدیک شد.
این پهپاد مانند جنگنده‌های عادی با استقرار یک قلاب گیر که سیمی روی کشتی را گرفته و آنرا بطور کامل متوقف می‌کند، روی این ناو هواپیمابر فرود آمد.
این مانور به عنوان یک فرود ترمزدار شناخته شده که پیش از این تنها توسط یک پهپاد برای فرود روی رود پاتوکسنت اجرا شده بود.
فرود پهپاد روی کشتی در حال حرکت در حالی که مسیر آن از میان هوای آشفته پشت ناو هدایت می‌شود، یکی از مشکلترین مانورهاست.
X-47B هیچگاه مورد استفاده عملیاتی قرار نخواهد گرفت اما به مقامات نیروی دریایی آمریکا در ساخت پهپادهای مبتنی بر ناوهای هواپیمابر کمک خواهد کرد. این پهپادها تا سال 2020 عملیاتی خواهند شد.
چهار شرکت قرار است برای یک قرارداد به منظور طراحی پهپاد آینده رقابت کنند که در سال مالی 2014 منعقد خواهد شد.
دو هواپیمای تجربی که برای اولین دور آزمایشات ساخته شده، از کار کنار گذاشته و در موزهای رودخانه پاتوکسنت و پایگاه هوایی پنساکولا در فلوریدا به نمایش درخواهند آمد.
تلاش برای گسترش قابلیتهای پهپادی آمریکا در پی انتقادها از استفاده این کشور از پهپادهای پرداتور و ریپر برای جاسوسی و اجرای حملات موشکی علیه نیرویهای عراقی، افغان، پاکستانی و یمنی آغاز شده است.
به گفته منتقدان، حملات پهپادی باعث کشته شدن بسیاری از غیرنظامیان شده و با نظارت ناکافی اجرا می‌شوند.
X-47B بسیار بزرگتر از پرداتور بوده، از برد سه برابر برخوردار است و می‌تواند برای اجرای عملیات بدون دخالت انسان برنامه‌ریزی شود.
اگرچه این پهپاد رادارگریز نیست اما با مشخصات کمی از آن طراحی شده است. این امر به تولید پهپادهای رادارگریز آینده کمک خواهد کرد.
طول بالهای X-47B حدود 19 متر و وزن آن 6350 کیلوگرم است. در مقایسه طول بال پرداتور حدود 15 متر و وزن آن 498 کیلوگرم است.
در حالیکه پرداتور معمولا با کنترل از راه دور توسط عامل انسانی در آمریکا هدایت می‌شود، X-47B تنها بر برنامه‌های رایانه‌ای تکیه داشته که به آن مسیرش را اعلام می‌کند؛ مگر اینکه یک کاربر انسانی دخالت کند.
به گفته نیروی هوایی آمریکا این پهپاد که توسط گروه نورث‌روپ با هزینه 1.4 میلیارد دلار ساخته شده، بر ناوبری دقیق جی‌پی‌اس، اتصال به شبکه با یکپارچگی بالاو نرم‌افزار کنترل پرواز پیشرفته برای هدایت خود تکیه دارد.
این پهپاد همچنین از قابلیت حمل سلاح برخوردار بوده و به عنوان نیک پیشرو برای برنامه پهپادی به منظور نظارت 24 ساعته طراحی شده است.
این پهپاد می‌تواند تا ارتفاع 12 کیلومتری اوج گرفته و از برد بیش از 3888 کیلومتر برخوردار است.
......................................
خبر: جایزه جهانی زلزله شناسی به یک دانشمند ترک رسید

مدال «بروس بولت» 2013 به مصطفی اردیک، زلزله شناس ترک رسید.
این مدال به طور مشترک از سوی SSA (جامعه زلزله شناسی آمریکا)، COSMOS و EERI (موسسه تحقیقات مهندسی زلزله) برای ارج نهادن و قدردانی از اشخاصی از سراسر جهان که دستاوردهای آنها پیشرفت و استفاده از داده‌های جنبش قوی زلزله را در پی داشته و رهبری آنها در تبدیل دانش علمی و مهندسی به عمل یا ایجاد خط مشی به بهبود و ارتقای ایمنی لرزه‌ای منجر شده است اهدا می‌ شود.
میراث پروفسور بولت از رابطه نزدیک با سه سازمان یاد شده و همکاری در بخش‌های زلزله‌شناسی، مهندسی زلزله و ایمنی لرزه‌یی، الهام‌بخش ایجاد و راه‌اندازی این جایزه پس از مرگ وی در سال 2005 بود.
این جایزه به طور سالانه و در جلسه‌ای که برای انتخاب دریافت کننده جایزه بین سه نهاد یاد شده برگزار می‌شود، اهدا می‌شود. در سال 2013 این جایزه به مصطفی اردیک از ترکیه که در میان مهندسان و زلزله‌شناسان سراسر جهان به عنوان یک متخصص برجسته در ترسیم جنبش قوی زمین و ارزیابی خطر زلزله شناخته می‌شود، اهدا شد.
......................................
خبر: تکثیر سلول‌های بنیادی مغز استخوان با نانوبیوسرامیک‌ها در کشور
پژوهشگران ایرانی در مطالعاتی روی نانوبیوسرامیک‌های شیشه زیست فعال و هیدروکسی آپاتیت مشتق از ‏استخوان حیوان، موفق به دستیابی به قابلیت افزایش زیستایی و تکثیر سلول‌های بنیادی مغز استخوان انسان شدند. ‏
در سال‌های اخیر، بیوسرامیک‌ها از جمله مواد‌زیستی هستند که به علت ویژگی‌های خاص خود مورد توجه دانشمندان و ‏محققان قرار گرفته‌اند. شیشه زیست فعال و هیدروکسی آپاتیت‌ها نیز از آن دسته‌اند که ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن‌ها باعث ‏شده است تا مطالعات بیشتری بر روی این مواد در مورد استفاده به عنوان ترمیم‌کننده‌ها، صورت گیرد.
دکتر علی دوست محمدی، عضو هیات علمی دانشگاه شهرکرد، هدف این تحقیقات را ارزیابی سمیت و فعالیت زیستی ‏نانوبیوسرامیک‌های شیشه زیست فعال (ترکیب ‏‎63S‎‏) و هیدروکسی آپاتیت مشتق از استخوان حیوان در تماس با سلول‌های ‏بنیادی مغز استخوان انسان، بیان و تصریح کرد: در این پژوهش دو ترکیب نانوبیوسرامیکی شیشه زیست فعال و هیدروکسی آپاتیت ‏طبیعی ساخته شدند و سمیت سلولی آن‌ها در تماس با سلول‌های بنیادی مغز استخوان انسان بررسی و ارزیابی شد. نتایج حاکی از ‏عدم سمیت و فراتر از آن، قابلیت این مواد در افزایش زیستایی و تکثیر سلول‌های بنیادی مغز استخوان انسان بود.
وی ادامه داد: برای انجام تحقیقات مورد نظر مراحل این گونه پیش گرفته شده است که نانوذرات شیشه زیستی به روش ‏سل-ژل ساخته شد و نانوهیدروکسی آپاتیت طبیعی از دیافیز استخوان ران گاو بالغ استحصال شد. سپس زیستایی و ‏تکثیرپذیری سلول‌های بنیادی مغز استخوان انسان در تماس با نانوبیوسرامیک‌ها ارزیابی و مقایسه شد.
وی خاطرنشان کرد: فعالیت زیستی بالای نانوذرات به گونه‌ای است که حتی در زمان‌های کم و مقادیر زیاد نیز تأثیر سمی و کشنده روی سلول‌های ‏بنیادی نداشته و در برخی مقادیر رشد و تکثیر بیشتر سلول‌ها نسبت به نمونه کنترل را نیز به همراه داشته است. این زیست ‏فعالی ارتقا یافته، ناشی از سطح ویژه بسیار بالای نانوذرات بیوسرامیکی است.‏
عضو هیات علمی دانشگاه شهرکرد یادآور شد: بیوسرامیک‌های ترمیم‌کننده استخوان مصرف نسبتاً بالایی در دندانپزشکی و ارتوپدی دارند. نتایج این پژوهش نشان داد که ‏نانوذرات این مواد، تأثیری به مراتب بیشتر در ترمیم و التیام نواقص استخوانی خواهد داشت. در صورت تکمیل آزمون‌های نهایی، ‏عرضه تجاری این محصولات بخش مهمی از نیاز جامعه پزشکی را برطرف خواهد کرد.‏
به گفته دوست محمدی، آزمون‌های تکمیلی در راستای تجاری‌سازی این مواد در دست انجام بوده و ساخت و ارزیابی ‏ترکیبات نوین این دست از نانوبیوسرامیک‌ها با خصوصیات منحصربفرد از مراحل بعدی این پژوهش است.‏
نتایج این کار تحقیقاتی که توسط دکتر علی دوست محمدی و همکاران وی صورت گرفته، در مجله
‏Biomedical papers of the Medical Faculty of the University Palacký, Olomouc, ‎Czechoslovakia‏ منتشر شده است. ‏
......................................
خبر: رشد 82 درصدی درآمد تبلیغات موبایلی

درآمد بازار جهانی تبلیغات موبایلی در سال 2012 میلادی نسبت به سال قبل از آن با رشد 82.8 درصدی به 8.9 میلیارد دلار رسید که این رقم برای سال 2011 تنها 5.3 میلیارد دلار محاسبه شده بود.
به نقل از سلولار – نیوز، بررسی‌های جدید نشان داد که در سال 2012 میلادی میزان جست‌وجو در تبلیغات موبایلی 88.8 درصد،‌ نمایش تبلیغات موبایلی 87.3 درصد و پیام‌های تبلیغاتی 40.2 درصد در گستره جهانی افزایش یافت و میزان پرداخت هزینه در این نوع تبلیغات به میزان قابل ملاحظه بیشتر شد.
درآمد حاصل از تبلیغات موبایلی طی سال گذشته رشد صعودی خود را دنبال کرد تا بیشترین سطح درآمد در بازار جهانی تبلیغات از این بخش کسب شود. این طور که کارشناسان می‌گویند در سال گذشته 52.8 درصد از درآمد بازار جهانی تبلیغات به تبلیغات موبایلی اختصاص یافت که این رقم معادل 4.7 میلیارد دلار بود. لازم به ذکر است که درآمد حاصل از تبلیغات نمایش داده شده 38.7 درصد و پیام‌های تبلیغاتی نیز 8.5 درصد رشد کردند.
سهم تبلیغات هر منطقه از جهان در سال 2012 میلادی به قرار زیر اعلام شد:
- منطقه آسیا – پسیفیک: با رشد 40.2 درصدی با درآمدی بالغ بر 3558 میلیون دلار
- منطقه آمریکای شمالی: با رشد 39.8 درصدی با درآمدی بالغ بر 3525 میلیون دلار
- منطقه اروپای غربی: با رشد 16.9 درصدی با درآمدی بالغ بر 1499 میلیون دلار
- منطقه اروپای مرکزی: با رشد 1.3 درصدی با درآمدی بالغ بر 112 میلیون دلار
- منطقه خاورمیانه و آفریقا: با رشد 1.2 درصدی با درآمدی بالغ بر 109 میلیون دلار
- منطقه آمریکای لاتین: با رشد 0.6 درصدی با درآمدی بالغ بر 50 میلیون دلار
لازم به ذکر است که میزان رشد سالانه مناطق مختلف جهان در این بازار طی سال گذشته نصیب آمریکا شد. این منطقه از نظر کسب درآمد تبلیغاتی نسبت به سال 2011 میلادی 111 درصد رشد کرد.
......................................
خبر:  گاردین : اسناد جدید همکاری مایکروسافت با سرویس‌های اطلاعاتی

روزنامه گاردین در گزارشی که روز جمعه انتشار یافت از همکاری نزدیک شرکت مایکروسافت و سرویس‌های اسکایپ، اوت‌لوک و هات‌میل با سرویس های اطلاعاتی ایالات متحده خبر داد.
بر اساس این گزارش، شرکت مایکروسافت با پلیس فدرال آمریکا و «ان‌اس‌ای» برای رصد اطلاعات دیجیتال کاربرانش همکاری وسیعی داشته است.
روزنامه گاردین با اتکا به مدارک منتشر شده توسط ادوارد اسنودن، شرکت مایکروسافت را متهم کرده که به «ان‌اس‌ای» اجازه می‌دهد تا سیستم رمزگذاری خدمات ایمیلش را دور بزند و به اطلاعات دیجیتالی کاربران دست پیدا کند.
شرکت مایکروسافت اما در بیانیه‌ای اعلام کرده است که به هیچ دولتی اجازه نمی‌دهد که به طور مستقیم و بدون محدودیت به محصولات و خدماتش دسترسی پیدا کند.

نظرات : 0

ثبت نظر

52532