۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ اردیبهشت

مديرگروه دانش و اقتصاد شبكه 5 سيما: وزیر جديد ICT نگاه نرم افزاری داشته باشد

محمد یادگاری مدیر گروه دانش و اقتصاد شبکه پنج "تهران" سیماي جمهوري اسلامي ايران، در گفت و گو با شبكه خبري ICTPRESS ، با بیان اینکه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت یازدهم باید فردی با ديدگاه فرابخشي و چند بعدي و دارای دانش های مختلف باشد، اظهار داشت: این شخص علاوه بر تسلط بر دانش مخابرات، شبکه های ارتباطی و فناوری اطلاعات باید شناخت قابل قبولی از علوم اجتماعی و جامعه شناسی نيز داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه فردی که صرفا متخصص مسایل سخت افزاري و نرم افزاری باشد، نمی تواند تاثیر چندانی بر حوزه فناوری اطلاعات بگذارد، ادامه داد: اما در شرایطی که كمترين اطلاعات را از علوم اجتماعی داشته باشد می تواند کارایی خود را در حوزه ICT افزایش دهد.
يادگاري با يادآوري اینکه بهتر است وزیر انتخابی از بدنه وزارت ارتباطات باشد و پست های مختلف این وزارتخانه را تجربه کرده باشد، تصریح کرد: در شرایطی هم که این فرد از بیرون وزارتخانه تعیین شود به حوزه فناوری اطلاعات تسلط کامل داشته باشد.
مدیر گروه دانش و اقتصاد شبکه پنج سيما با بیان اینکه وزیر انتخابی بايد نگاهي فراتر از سخت افزار داشته باشد، افزود: عمده مشکلات حوزه فناوری اطلاعات به مسایل نرم افزاری مربوط می شود به طوریکه ارایه سرویس های ارزش افزوده مناسب منوط به این است که شناخت قابل قبولی از جامعه خود داشته باشد.
وی با بیان اینکه معماری اطلاعات، پردازش داده ها و مسایل مرتبط به حوزه نرم افزاری در کشور ما چندان مورد توجه قرار نمی گیرد، ادامه داد: در کشورما فقط به مسایل سخت افزاری توجه می شود، این در حالیست که سخت افزار موتور محرک ICT نیست.
یادگاری افرود: امید می رود که در دولت یازدهم به شرکتهاي خصوصی دانش بنیان که نسل جوان در آنها فعال هستند توجه ویژه شود تا بتوانیم پیشرفتی در این حوزه داشته باشیم.

نظرات : 0

ثبت نظر

66172