۱۴۰۳ جمعه ۱۴ اردیبهشت

GOLDEN NEWS / خبرهاي طلايي سه شنبه 25تيرماه

ICTPRESS گزارش می دهد :
خبر: کاوشگرهای بیگانه نیازمند تنها 10 درصد سرعت نور برای گشت‌وگذار در کهکشان راه شیری
محققان انگلیسی در شبیه‌سازی رایانه‌ای جدید نشان داده‌اند که کاوشگرهای بیگانه تنها به 10 درصد سرعت نور برای گشت و گذار در کهکشان راه شیری نیاز دارند.
دو فضاپیمای وویجر 1 و 2 برای گذر از منظومه شمسی از میدان گرانشی سیارات عظیم خارجی استفاده می‌کنند.
اما شبیه‌سازی رایانه‌ای جدید پیش‌بینی می‌کند که کاوشگرهای بیگانه کل مسافت کهکشان راه شیری را تنها در کسری از عمر زمین و با استفاده از 10 درصد سرعت نور طی می‌کنند.
محققان دانشگاه ادینبورگ با کمک این شبیه‌سازی رایانه‌ای سه سناریو برای رفتار کاوشگرهای بیگانه مطرح کرده‌اند؛ در نظریه اول کاوشگرها از قدرت استاندارد برای پرواز استفاده می‌کنند، در نظریه دوم از فناوری‌های گرانشی اطراف ستاره‌ها استفاده می‌شود و نظریه سوم شامل استفاده از قدرت تک تک ستارگان برای دستیابی به حداکثر قدرت است.
این شبیه‌سازی همچنین مدعی است که منظومه شمسی احتمالا پیش از قدم گذاشتن انسان بر روی زمین دست‌کم یک بار توسط بیگانگان بازدید شده است.
......................................
خبر: کشف قدیمی‌ترین تقویم قمری جهان

تیمی از باستان‌شناسان بر این باورند که توانسته‌اند قدیمی‌ترین تقویم قمری جهان را در حوزه آبردین‌شایر کشف کنند.
حفاری‌های حوزه‌ای در قصر کارتز به شناسایی مجموعه‌ای از 12 گودال منجر شده که بنظر از مراحل ماه تقلید کرده و ماههای قمری را دنبال می‌کنند.
به گفته محققان دانشگاه‌ بیرمنگام، سنت اندروز، استر و برادفورد، این بنای باستانی حدود 10 هزار سال قبل ساخته شده است.
کارشناسانی که این گودالها را بررسی کرده‌اند از وجود صندوق پست چوبی در آنها خبر داده‌اند.
این تقویم میان‌سنگی هزاران سال قدیمی‌تر از بنای باستانی سنجش زمان رسمی شناخته شده در منطقه بین‌النهرین است.
این همترازی گودالی همچنین با طلوع آفتاب انقلاب زمستان برای ارائه اصلاح نجومی سالانه به منظور پیگیری بهتر گذشت زمان و تغییر فصلها در یک راستا قرار گرفته است.
نتایج این پژوهش در مجله Internet Archaeology منتشر شده است.
......................................
خبر: گوشی‌ هوشمندی که در خاموشی هم گوش به فرمان است

محصول یاد شده می‌تواند به فرمان‌های صوتی کاربر گوش دهد و حتی وقتی که در حالت آماده‌باش به‌سرمی‌برد و نمایشگر گوشی هم خاموش است، باز هم از این فرمان‌ها پیروی کند.
به نقل از سلولار – نیوز، پیشرفته‌ترین گوشی هوشمند شرکت موتورولا که این روزها مراحل تولید آن دنبال می‌شود، امکانات قابل ملاحظه‌ای را در خود جا داده است که در یک فیلم ویدیویی روی شبکه‌های اجتماعی قابل رویت است.
مهم‌ترین پیشرفتی که در این گوشی هوشمند موسوم به Moto X به چشم می‌خورد این است که محصول یاد شده می‌تواند به فرمان‌های صوتی کاربر گوش دهد و حتی وقتی که در حالت آماده‌باش به‌سر می‌برد و نمایشگر گوشی هم خاموش است، باز هم از این فرمان‌ها پیروی کند.
در این فایل ویدیویی نشان داده شده است که کاربران با این گوشی هوشمند می‌توانند با گفتن جمله "بسیار خوب! هم‌اکنون سراغ گوگل برو..." جست‌وجوی اینترنتی خود را آغاز کنند.
البته باید توجه داشت که این قابلیت فقط برای یک کاربر انفرادی مفید است و در مکان‌های شلوغ و عمومی، مراکز خرید،‌ سالن‌های همایش و ... می‌تواند با دریافت پیام‌های صوتی فراوان دچار مشکل شود.
لازم به ذکر است که سیستم دریافت فرمان‌های صوتی آیفون هم‌اکنون می‌تواند تماس‌های دریافتی را نشان دهد، وارد بخش پیام‌ها شود و صفحات کاربر در شبکه‌های اجتماعی را به نمایش بگذارد.
.......................................
خبر: طراحی جدول تناوبی صفات انسانی
«استودیو طراحی دوروتی» واقع در تورنتو جدول تناوبی زشت‌ترین خصایص انسانی از جمله ظلم، فریب و وحشی‌گری و نیز نیکوترین ویژگی‌های ماهیت انسانی شامل از خودگذشتگی، صداقت و ... را طراحی کرده است.
«جدول تناوبی خصوصیات انسانی» با تقلید از جدول تناوبی واقعی ساخته شده که عناصر آن توسط اعداد اتمی و مشخصه‌های شیمیایی سازمان یافته است و این نکته حائز اهمیت است که گرم‌شدن جهانی با عدد اتمی 114، سنگین‌ترین عنصر در این جدول به شمار می‌آید.
در انتهای جدول تناوبی انسانی، فضایلی مانند از خودگذشتگی، صداقت، آزادی و ... فضاهایی را پر کرده‌اند که معمولا در جدول تناوبی توسط عناصر شیمیایی تشعشعی و نایاب زمین پر شده‌اند.
بهای هر پرینت از این طراحی 35 پوند اعلام شده است.
.......................................
خبر: آزمایش بالینی قلب مصنوعی گاو- انسان
محققان فرانسوی قلب مصنوعی با استفاده از گوشت گاو تولید کرده‌اند که می‌تواند در آینده برای افراد نیازمند پیوند قلب مورد استفاده قرار بگیرد.
با توجه به محدودیت های موجود در زمینه اهدای عضو، محققان به دنبال توسعه اندام مصنوعی مختلف از جمله رگ‌های خونی، کبد، کلیه و قلب هستند.
پس از 15 سال تلاش برای توسعه قلب مصنوعی، محققان شرکت «کارمت» موفق به توسعه قلب پوشش داده شده با گوشت گاو شده اند که احتمالا از عمر طولانی تری نسبت به مدل‌های فعلی برخوردار است.
بر خلاف نمونه های موجود، این قلب مصنوعی با گوشت گاو پوشش داده می شود تا کمترین آسیب را در زمان تماس بخش های مکانیکی قلب با قسمت های داخلی بدن ایجاد کند.
این قلب مصنوعی در حال حاضر آماده مرحله آزمایش بالینی بر روی انسان است و مراکز جراحی قلب در کشورهای بلژیک، لهستان، عربستان سعودی و اسلونی مجوز این عمل را صادر کرده و در فاز انتخاب بیماران قرار دارند، اما در فرانسه مرحله آزمایش بر روی حیوانات همچنان ادامه خواهد داشت.
پیش بینی می شود که قلب مصنوعی پوشش داده شده با گوشت گاو تا اواخر سال 2014 میلادی به طور کامل آماده پیوند شده و با قیمت 200 هزار دلار در اختیار بیماران نیازمند قرار داده شود.
.......................................
خبر: کشف قمر جدید سیاره نپتون

اخترشناسان با استفاده از تلسکوپ فضایی «هابل» موفق به کشف قمر جدیدی در اطراف سیاره نپتون شدند.
«مارک شاولتر» از محققان موسسه SETI در کالیفرنیا در تاریخ اول جولای (10 تیر) در هنگام بررسی کمان کم نور یا بخشی از حلقه های اطراف نپتون موفق به شناسایی این قمر جدید شد.
این اخترشناس حرکت یک نقطه سفید در بیش از 150 عکس آرشیوی تهیه شده توسط تلسکوپ فضایی هابل طی سال های 2004 تا 2009 میلادی را رهگیری و قمر S/2004N1 را شناسایی کرد که کوچکترین قمر شناخته شده در سیستم نپتون محسوب می شود.
«شاولتر» تأکید می کند: قمرها و حلقه ها با سرعت در مدار اطراف نپتون در حال چرخش هستند و همانطور که یک عکاس ورزشی حرکات دونده ای را در حین مسابقه تعقیب می کند، باید مسیر حرکات اجرام مختلف در اطراف سیستم نپتون را به دقت بررسی کرد.
این قمر کوچک و کم نور حدود 100 میلیون برابر کم نورتر از کم نورترین ستاره ای است که با چشم غیر مسلح قابل مشاهده است و حتی فضاپیمای «وویجر 2» ناسا که سیستم قمرهای این سیاره و حلقه های ان را در سال 1989 میلادی بررسی کرده بود، موفق به شناسایی این قمر کوچک نشده بود.
قمر S/2004N1 بین مدار قمرهای لاریسا و پروتئوس واقع شده و گردش کامل آن به دور نپتون 23 ساعت به طول می انجامد.
با کشف این قمر جدید، تعداد اجرام در مدار سیاره نپتون به 14 عدد افزایش یافت.
.......................................
خبر: کشف ارتباط مصرف فست‌فود و تنقلات شیرین با سرطان روده برای نخستین بار
محققان دانشگاه‌های ادینبورگ و آبردین مدعی‌اند که در پژوهش جدید خود، برای اولین بار به ارتباط خوردن شکلات و شیرینی‌هایی مانند بیسکوئیت و غذاهای فست‌فود با سرطان روده پی برده‌اند.
این پژوهش برای اولین بار مصرف تنقلات شیرین و چرب را با تومورهای روده که پس از سرطان ریه بیش از هر بیماری دیگر باعث مرگ انسانها شده، مرتبط کرده است.
اگرچه همه تنقلات مضر نیستند بلکه به ادعای این پژوهش نوشیدن قهوه زیاد می‌تواند تاثیر مثبت داشته باشد.
پژوهش قبلی گوشت فرآوری شده مانند سوسیس و کالباس را در افزایش امکان ابتلا به سرطان روده مقصر دانسته بود. اما این پژوهش جدید نشان داده که غذاهای معروف دیگر نیز می‌توانند باعث افزایش این بیماری شوند.
این محققان از بیش از 2000 زن و مرد مبتلا به سرطان روده خواستند تا یک پرسشنامه طولانی را در مورد رژیم غذایی خود پیش از تشخیص بیماری پر کنند.
گروه دیگری شامل حدود 3000 داوطلب با سنین مشابه و از مناطق مشابه نیز به این سوالات پاسخ دادند که شامل بیش از 170 غذای مختلف بود.
آن دسته از افرادی که بیشترین میزان تنقلات پرانرژی مانند دسر، شکلات، بیسکوئیت، کیک، شیرینی، آجیل و چیپس را خورده بودند، نسبت به افرادی که کمترین میزان مصرف آن را داشتند، با 18 درصد احتمال ابتلای بیشتر به سرطان روده روبرو بودند.
این یافته‌ها حتی زمانی که چاقی و انجام ندادن ورزش نیز دوعامل شناخته شده در افزایش این سرطان به حساب آمده بودند درست بودند.
مقادیر زیاد نوشیدنی‌های سرد احتمال ابتلا به این بیماری را تا 12 درصد افزایش می‌داد.
این پژوهش که در مجله Cancer Prevention منتشر شده، همچنین ماهی سفید را نیز با این بیماری مرتبط دانسته است.
به گفته محققان، اگرچه این امر غیرمنتظره بوده اما احتمالا به این دلیل بوده که ماهی صرف شده توسط داوطلبان از شیوه پخت ناسالمی برخوردار بوده است.
این در حالیست که قهوه یکی از عوامل موثر در کاهش ابتلا به سرطان روده شمرده شده است. افرادی که که مصرف قهوه بالایی داشتند، هشت درصد امکان ابتلای کمتر از افراد دیگر داشتند. پیش از این پژوهشها نشان داده که خوردن چهار فنجان قهوه در روز تا یک چهارم خطر ابتلا به سرطان روده را کاهش می‌دهد.
این امر شاید به دلیل ترکیبات گیاهی قهوه یا فعال نگهداشتن روده توسط آن باشد.
.......................................
خبر: امید به افزایش 6 درصدی کاربران کلود با یک همکاری جدید

لاری الیسون و مارک بینوف مدیران عامل دو شرکت مشهور اوراکل و Salesforce.com قصد دارند با همکاری با یکدیگر امکانات خدمات کلود شرکت اوراکل را تقویت کنند.
به نقل از وایرد، این دو شرکت که قبلا از رقبای سرسخت هم بودند قرارداد همکاری 9 ساله‌ای را به امضا رسانده‌اند تا بر اساس آن استانداردهای توزیع و طراحی سیستم عامل لینوکس شرکت اوراکل هم ارتقا یابد.
از سوی دیگر برنامه هایی برای بهینه سازی برنامه جاوا و همین طور پلاتفورم Exadataاجرا می شود. همچنین دو طرف برای افزوده شدن امکاناتی تازه به برنامه مدیریت منابع انسانی Fusion شرکت اوراکل و برنامه‌های مالی این شرکت با یکدیگر همکاری می‌ کنند.
همه این همکاری به منظور تقویت خدمات کلود شرکت اوراکل صورت می‌گیرد. این نوع خدمات در دو سال اخیر به طور گسترده مورد استفاده شرکت‌های تجاری قرار گرفته است. در عین حال دو شرکت از نزدیک با یکدیگر همکاری می‌کنند تا ایمنی سرویس های یاد شده و سازگاری آنها با یکدیگر را نیز افزایش دهند.
تحلیل گران شرکت اوراکل امیدوارند همگرایی با Salesforce.com در گام اول باعث افزایش 4 تا 6 درصدی کاربران خدمات کلود آن شود.
.......................................
خبر: تغییر طول روز زمین هر شش سال یک بار

تحقیقات صورت گرفته توسط محققان انگلیسی نشان می‌دهد، جهش تناوبی ایجاد شده در هسته زمین هر 5.9 سال باعث تغییر طول روز می‌شود.
محققان دانشگاه لیورپول تغییرات و نوسانات طول روز را در طول یک دوره یک تا 10 ساله بین سال‌های 1962 و 2012 میلادی مورد بررسی قرار دادند.
نتایج بدست آمده نشان می‌دهد که تغییرات طول روز در این دوره‌ها ناشی از فرایندهای هسته زمین است.
زمین در طول روز، یک بار بدور خود می‌چرخد، اما طول روز متغیر است و نتیجه کاهش سرعت چرخش زمین بدور خود باعث افزایش طول روز شده است؛ در این شرایط یک سال در 300 میلیون سال قبل 450 روز بطول می‌انجامید و یک روز تنها 21 ساعت بود.
چرخش زمین بدور محورش متأثر از عوامل مختلفی است؛ بطور مثال نیروی باد در مقابل رشته کوه‌ها باعث تغییر میلی‌ثانیه‌ای طول روز در یک بازه یک ساله می‌شود.
پروفسور «ریچارد هولمه» از محققان علوم محیطی دانشگاه لیورپول تأکید می کند: بررسی تغییرات و نوسانات در یک بازه یک تا ده ساله نشان می دهد، نوسان و جهش اپیزودیک طول روز همزمان با تغییرات ناگهانی میدان مغناطیسی در هسته زمین روی می‌دهد.
این یافته جدید، درک محققان از پویایی کوتاه مدت هسته مایع زمین را تغییر داده و نشان می‌دهد، گوشته موجود بر روی هسته خارجی زمین یک رسانای ضعیف الکتریسیته بوده و بینش جدیدی از شیمی و کانی شناسی اعماق زمین ارائه می کند.
نتایج این مطالعه در مجله Nature‌ منتشر شده است.
.......................................
خبر: HTC مدل کوچک و بزرگ گوشی One را عرضه می‌کند

گوشی هوشمند Max از ماه سپتامبر برای فروش وارد بازار جهانی می‌شود و نسخه کوچک شده این گوشی هوشمند که نمایشگر 4.3 اینچی دارد همین ماه به دست کاربران جهانی می‌رسد.
به نقل از سلولار – نیوز، اگرچه از مدت‌ها قبل اعلام شد که شرکت HTC قصد دارد اواخر سال جاری میلادی مدل کوچک شده گوشی هوشمند HTC One را وارد بازار جهانی کند، منابع آگاه  اعلام کردند که این شرکت تایوانی هم‌اکنون در حال کار کردن روی یک دستگاه الکترونیکی بزرگتر است که می‌توان آن را بین گوشی هوشمند و رایانه‌های لوحی طبقه‌بندی کرد.
این طور که پایگاه خبری آلمانی  MobileGeeks گزارش داده است، شرکت HTC علاوه بر تولید یک گوشی هوشمند با اندازه متوسط قصد دارد یک گوشی بزرگتر را با اندازه 6 اینچی تولید کند که با نام HTC One Max شناخته می‌شود.
براین اساس می‌توان گفت که این شرکت از گوشی هوشمند One خود سه مدل متفاوت را روانه بازار می‌سازد.
پیش‌بینی شده است که گوشی هوشمند Max از ماه سپتامبر برای فروش وارد بازار جهانی شود و اگر این گزارش درست باشد، کاربران از حدود دو ماه دیگر می‌توانند این محصول را خریداری کنند. اما نسخه کوچک شده این گوشی هوشمند نمایشگر 4.3 اینچی دارد که گفته می‌شود همین ماه به دست کاربران جهانی می‌رسد.
.......................................
خبر: هشدار به خريداران گوشی‌های سونی و اچ‌تی‌سی

نماینده رسمی گوشی‌های سونی و اچ تی سی در ایران در مورد جعل کارت گارانتی‌های اصلی در بازار به مصرف‌کنندگان هشدار داد و 3 روش تشخیص گارانتی اصل از کارت‌های گارانتی تقلبی را اعلام کرد.
اخیرا در پی رواج کارت‌های گارانتی تقلبی گوشی‌های سونی و اچ‌تی سی، این شرکت به مصرف‌کنندگان بازار گوشی نسبت به رواج این نوع کلاه‌برداری هشدار داده و روش کسب اطمینان از اصل بودن گوشی‌های سونی و یکی از روش‌های تشخیص اصالت گوشی‌های اچ‌تی سی را اطلاع‌رسانی کرده است.
دراطلاعیه شرکت آرمان همراه آرین‌ آمده است: برخی افراد سودجو برای فروش بهتر محصولات و دریافت سود بیشتر به جعل کارت گارانتی های اصلی با نام هایی همچون آرین همراه کیش و … اقدام کرده‌اند.
عرضه گوشی های تلفن همراه با این کارت‌های گارانتی ‌تقلبی به ضرر مصرف کنندگان تمام می‌شود؛ چرا که آنها با پرداخت هزینه بیشتر، محصولی را که فاقد خدمات پس از فروش است خریداری کرده‌اند.
مصرف‌کنندگان باید بدانند که در هنگام خرید باید کارت گارانتی شرکت آرمان همراه آرین به همراه کالا وجود داشته باشد و برای صحت گارانتی محصولات سونی و اچ تی سی قبل از خرید گوشی، IMEI گوشی را از طریق اس ام اس به 10007676 و یا تماس با شرکت آرمان همراه آرین به شماره 26206548-021 و یا در سایت www.aryanmena.com چک کنند.
در صورت مشاهده تقلبی بودن گارانتی حتما با شرکت آرمان همراه آرین یا سازمان حمایت از مصرف کننده و اداره بازرسی کل کشور اطلاع داده شود.

نظرات : 0

ثبت نظر

71961