۱۴۰۳ جمعه ۲۸ اردیبهشت

راه حل جامع عبور از بحران "مکث" ابداع شد

به گزارش ICTPRESS به نقل از روابط عمومی مرکز کیفیتهای برتر، نوید رضا نقیه، مدیر مرکز کیفیت‌های برتر با اعلام این مطلب گفت: این نقشه راه چند وجهی به منظور کمک به چگونگی پیشرفت و میل به تعالی™ سازمانها، شرکتها، وبسایتها و کسب و کارها به ویژه در مواجه با بحران رونمایی شده است.
وی گفت: نقشه راه میل به تعالی™ با رویکرد پویایی فعالانه به جای ایستایی منفعلانه، دستاوردی ارزشمند و انرژی بخش برای تسکین آلام، برخورد با مشکلات، پذیرش مسئولیت و جبران خطاها، حل بحران‌ها و توسعه همزمان به حساب می آید. السیتکس در این پروتکل با اشاره به متغیرهای معادله مکث، مفاهیم کلیدی چون انتروپی، آوالانژ، مکث، دوام، حالات و ارتباط آنها با یکدیگر را موشکافی و نحوه عملکرد و تاثیر آنها را شرح میدهد.
طراح مدل تعالی سازمانی السیتکس با اشاره به گام نخست فانوس تعالی™ ادامه داد: انعطاف به موقع، توسعه ظرفیت‌ها و پویایی مستمر رمز ماندگاری است، ما می سازیم تا بمانیم و ساختن یعنی تولید دستاورد یا خلق ارزش، لذا تنها راه و راز ساختن برای دوام و مواجهه با چالش ها، میل به تعالی™ مستمر است.
نقیه گفت: الگوی مرجع سرآمدی السیتکس از میان پنج مدل تعالی جهان، اولین و تنها مدلی است که در دنیا بحث فناوری اطلاعات و تولید دانش را مطرح کرد، به حوزه تعالی سازمانی کشاند و آنرا محور توسعه مدل تعالی مرجع دانست، همزمان، مهارت‌های مدیریتی را به حوزه آی تی کشانید و رُل فناوری اطلاعات و مدیریت را در کسب و کارها برجسته کرد. این الگو بر چندین نظریه بزرگ و کلان از جمله "نظریه بزرگ سیرتعالی™"، "نظریه بزرگ میل به تعالی™" و نظریه ای کلان مبنی بر اینکه "اطلاعات بنیاد دانش است"، استوار است. لذا، الگوی تعالی السیتکس همان مدلی است که در واقعیت، سیستمهای سرآمد از آن پیروی میکنند.
تئوریسن مرکز کیفیتهای برتر، با اشاره به اینکه سیر تعالی™ سفری نیست که یک شبه رفت. ادامه داد، "هر رفتنی، رسیدنی نیست اما برای رسیدن راهی جز رفتن نیست" لذا "تعالی، مقصد نیست بلکه سیــر است"، راهیست مشروط، پرتلاش، مستمر، بی پایان و تاثیرگذار. بنابر این "هیچکس، در اوج یا در افول، برای پیشرفت یا دوام، چاره ای جز میل به تعالی™ ندارد."

نظرات : 0

ثبت نظر

73098