۱۴۰۳ جمعه ۲۸ اردیبهشت

35میلیون اوراق در فرابورس جابه جا شد

به گزارش ICTPRESS به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران ، در حالی که در بازار های فرابورس 35میلیون سهم و اوراق بالغ بر 377.2میلیارد ریال از سوی خریداران مورد معامله قرار گرفت ، آیفکس فرابورس با افت 0.55درصدی در کانال 620.94 واحد ثبت شد.
این در حالی است که همچنان ذوب آهن اصفهان  بیشترین حجم معاملات را نسبت به سایر شرکتهای فرابورسی کسب کرد به طوری که بیش از 9.9میلیون سهم آن به ارزش 39.2 میلیارد ریال معامله شد ؛ هر چند با رشد اندکی که نصیبش شد هر سهم نرخ 3953ریال را به ثبت رساند. 
از سوی دیگر کمترین حجم معاملات را شرکت بازار پایه ای  سرمایه گذاری چشم انداز توسعه شمال به خود اختصاص داد و تنها 200سهم آن مورد معامله قرار گرفت.
در همین حال شرکت های شهر سازی خانه ساز ی باغمیشه ،بیمه میهن و گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی  بیشترین رشد قیمت و همچنین لیزینگ ایرانیان  و پالایش نفت تهران بیشترین کاهش قیمت را  در سیستم معاملات داشتند.
افزون بر این، در معاملات بازار امتیاز تسهیلات مسکن ، بیشترین رشد قیمت را امتیاز تسهیلات مسکن دی 90 داشت و به 392هزارو 84ریال رسید.
از سوی دیگر بیشترین کاهش قیمت به امتیاز تسهیلات مسکن مهر 89 متعلق بود که به نرخ 401هزارو 219ریال ثبت شد.
براساس پیام ناظر بازار ،نماد معاملاتی حق تقدم خرید سهام شرکت بیمه نوین،  با محدودیت دامنه نوسان قیمت 50 درصدی بر اساس دامنه نوسان نماد اصلی سهام و همچنین نماد معاملاتی شرکت شهرسازی و خانه سازی باغمیشه ، پس از ارائه اطلاعات شفاف سازی و پیش بینی، با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف 5 درصد، معامله شد.
بر پایه این گزارش ،در معاملات بازار ابزارهای نوین مالی که هر برگه آن به ارزش یک میلیون ریال خرید و فروش می شود، بیشترین حجم مبادلات را اجاره امید با خرید و فروش 44هزار و 700 برگه به خود اختصاص داد.
پس از آن اجاره پارس 35هزار برگه و اجاره سامان، 24هزار و 860برگه به ترتیب در رده های  بعدی نشستند.

نظرات : 0

ثبت نظر

25877