۱۴۰۳ جمعه ۱۴ اردیبهشت

افزايش مصرف سيگار و الكل در ميان كاربران نوجوان فيس بوك

به گزارش ICTPRESS ، مطالعه دانش آموزان دبيرستاني در كاليفرنيا نشان مي دهد نوجوانان از طريق ارتباط آنلاين نيز به اندازه ارتباط رودر رو از يكديگر تاثير مي پذيرند.
دانشمندان دانشگاه كاليفرنياي جنوبي واقع در آمريكا با بررسي ۱۵۰۰ نوجوان ۱۵ تا ۱۶ ساله از دبيرستاني در لس آنجلس دريافتند احتمال مصرف سيگار و الكل در نوجواناني كه تصاوير مهماني رفتن دوستانشان را در فيسبوك مي بينند، بيشتر از ديگران است.
نتايج اين يافته كه در مجله (Journal of Adolescent Health) منتشر شده است نشان مي دهد تاثير نوجوانان از طريق رابطه هاي مجازي در شبكه هاي اجتماعي بايد به اندازه رابطه هاي دوستانه آن ها مورد توجه والدين قرار بگيرد.
اين پارانوياي اجتماعي كه به اصطلاح به آن ( FoMO) گفته مي شود مفهوم نسبتا جديدي است كه در آن فرد هميشه احساس مي كند ديگران بيشتر از او خوش مي گذرانند و سرگرمي هاي بيشتري دارند. اين مساله سبب مي شود فرد بخواهد به طور مدام با اين افراد در ارتباط باشد.
براساس اين گزارش، اگر چه اين مطالعه روي شبكه هاي اجتماعي چون فيس بوك و ماي اسپيس متمركز شده است، ولي توييتر و اينستاگرام نيز همين اثرات منفي را بر روي رفتار نوجوانان مي گذارند. زيرا چك كردن و مشاهده مداوم عكس هاي دوستان به طور طبيعي، غريضه مقايسه كردن را در انسان بر مي انگيزد.

نظرات : 0

ثبت نظر

31683