۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت

رئيس شوراي رقابت : مخابرات مطابق قانون عمل كرده است

به گزارش ICTPRESS به نقل از" تلكام نيوز" ، جمشيد پژويان، درباره اظهارات اخير وزير ارتباطات در حاشيه دولت مبتني بر اينكه " طبق قانون، افزايش تعرفه مخابرات بايد با بررسي در وزارت ارتباطات و كميسيون تنظيم مقررات راديويي تصويب و ابلاغ شود لذا هرگونه افزايش تعرفه در ارتباط با مخابرات و اينترنت از سوي شوراي رقابت و هرجاي ديگر غيرقانوني است"، اظهار كرد: فكر مي‌كنم اطلاعات غلطي را خدمت آقاي وزير ارتباطات داده‌اند چون آنچه ايشان فرمودند، غيرقانوني است.
وي ادامه داد: قانون خيلي صراحت دارد كه تعيين دستورالعمل قيمت با شوراي رقابت است و براساس اين، شورا نزديك به سه سال پيش تعيين و ابلاغ كرده و مخابرات هم در حال اجراي آن است.
*شوراي‌عالي اصلاحات قانون اصل 44 اظهارات رگولاتوري را مردود دانست*
وي با اشاره به برخي اقدامات سازمان تنظيم مقررات ابراز كرد: دو سال پيش اين سازمان بازي‌هايي را در اين راستا شروع كرد كه شوراي‌عالي اصلاحات اصل 44 قانون اساسي اظهارات آن را مردود دانست و در هفتمين اجلاسيه خود و در بند 2 اختيار تعيين دستور العمل قيمت را در بازار مخابرات و انحصاري تأييد كرد كه با شوراي رقابت است.
رئيس شوراي رقابت تصريح كرد: ما يك قانون بالادستي مصوبه مجلس شوراي اسلامي داريم كه به تأييد و تصويب مجمع تشخيص مصلحت نظام، شوراي نگهبان و شوراي‌عالي اصلاحات اصل 44 قانون اساسي هم رسيده و لذا جاي صحبت در اين موضوعات نمي‌ماند.
وي عنوان كرد: سازمان تنظيم مقررات سال‌هاست كه دست‌بردار نيست؛ يك مدتي جوابش را گرفت و به‌دنبال كار خود رفت ولي مجدداً زمينه‌اي را پيدا كرده تا از اول ايجاد اغتشاش و اختلال در فرايند كاري كند كه پيش از اين به‌خوبي اجرا مي‌شده است.
*مخابرات به هيچ عنوان كار غيرقانوني نكرده است*
پژويان در پايان با تأكيد بر اينكه به هيچ وجه مخابرات كار غيرقانوني نكرده است، يادآور شد: مخابرات مطابق قانون عمل كرده است و كساني كه خلاف آن مي‌گويند حرف غيرقانوني مي‌زنند.
پيش از اين مديرعامل شركت مخابرات ايران در نشستي با اصحاب رسانه با اشاره به اينكه تعرفه مكالمات ثابت از 15 مرداد ماه گذشته طبق پالسي 58.71 ريال اعمال مي‌شود، اظهار كرده بود: "اين تعرفه طبق پيشنهاد مخابرات شوراي رقابت در نظر گرفته شده است كه اين پيشنهاد سقف تعرفه 61.8 و كف آن 51.03 بوده است؛ طبق تعرفه 58.71 كه با موافقت شوراي رقابت طراحي شده است از مردادماه جاري در قبوض اين نرخ لحاظ خواهد شد".

نظرات : 0

ثبت نظر

58365