۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت

هشت محصول فناورانه توليد دانشمندان كشور رونمايي شد

به گزارش ICTPRESS ، اين محصولات روز دوشنبه همزمان با يازدهمين اجلاس ساليانه پارك فناوري پرديس و با حضور شركت هاي فناور اين پارك رونمايي شد.
اين دستاوردها شامل سامانه بايگاني چرخشي هوشمند، سامانه رادار شناور باند ايكس، سامانه رادار تجاري باند اس، گوشي هاي تلفن هوشمند مبتني بر خطوط انتقال پر سرعت ديجيتال و فيبر نوري، نشت ياب هوشمند تست هيدرواستاتيك شبكه انتقال گاز فشار قوي، مجموعه ميكروجت P۲۰۰، سامانه اكسيژن ساز داخل كابين خلبان (OBOGS) و سامانه توربوفن است.
***سامانه بايگاني چرخشي هوشمند
اين محصول در بايگاني اسناد و مدارك و نيز نگهداري قطعات و كالاهاي حساس در شرايط خاص (مانند داروهاي خاص در زمان مورد نياز) مورد استفاده قرار مي گيرد.
اين محصول از سال هاي پيش به كشور وارد شده و با ورود تحريم ها مشكل تعمير، نگهداري و عدم توليد آن مشكلات ايجاد كرده است.
دانش فني اين محصول بومي شده و به توليد انبوه رسيده است. قيمت تمام شده نمونه داخلي اين محصول حدود يك سوم معادل نمونه خارجي آن است.
آمريكا ، روسيه، فرانسه، آلمان ، ايتاليا و اسپانيا كشورهايي هستند كه داراي دانش فني اين محصول هستند.
***سامانه رادار شناور باند ايكس
اين محصول در ناوبري دريايي مورد استفاده قرار مي گيرد و تمامي كشتي ها، شناورهاي سنگين و سبك، قايق هاي تفريحي و ماهيگيري مي توانند از اين سامانه استفاده كنند.
كشور سالانه به ۲۰۰ دستگاه از اين سامانه نياز دارد و تمامي اين سامانه ها تا كنون از كشورهاي خارجي خريداري مي شده اند و از هيچگونه خدمات بعد از فروش برخوردار نبوده اند.
قيمت تمام شده نمونه داخلي اين محصول حدود يك دوم معادل نمونه خارجي آن است و كشورهاي آمريكا، فرانسه، انگليس و آلمان داراي دانش فني توليد اين محصول هستند.
***سامانه رادار تجاري باند اس
اين سامانه به منظور مراقبت از سواحل و بنادر كشور و نيز ناوبري دريايي براي نصب روي كشتي ها، نفت كش ها، شناورهاي بزرگ مورد استفاده قرار مي گيرد.
اين محصول به دليل برخورداري از باند فركانسي اس در شرايط نامساعد جوي از عملكرد بسيار مناسبي برخوردار است.
دانش فني بومي، قابليت متناسب با نياز كاربران، گارانتي و خدمات پس از فروش از جمله مزاياي توليد داخلي اين سامانه است.
قيمت تمام شده نمونه داخلي اين محصول حدود يك دوم معادل نمونه خارجي و تامين اين محصول در گذشته بطور كامل از خارج از كشور بوده است كه با اعمال تحريم هاي بين المللي ورود آن به كشور ممنوع شد.
در حال حاضر علاوه بر رفع كامل نيازهاي داخل امكان صادرات نيز فراهم شده است.
***گوشي هاي تلفن هوشمند مبتني بر خطوط انتقال پر سرعت ديجيتال و فيبر نوري
پروتوكل G.S.H.D.S.L يك بستر انتقال صوت روي يك زوج سيم تا فواصل پنج كيلومتر است كه معمولا به صورت مودم در شبكه هاي مخابراتي مورد استفاده قرار مي گيرد.
شركت سازنده اين محصول را در يك بستر تلفن هوشمند طوري طراحي كرده كه تمامي تلفن هاي هوشمند بتوانند ضمن داشتن استقلال در يك شبكه ۳۰نودي ، ارتباطات سست، ديتا، تصوير و ديگر موارد را نيز روي يك زوج سيم برقرار كند.
به منظور بالا بردن قابليت تلفن هاي هوشمند امكان ارتباط در بستر فيبر نيز بارها اضافه شده است.
از ديگر قابليت هاي اين سامانه امكان وصل به شبكه هاي بالا دستي مخابراتي با انواع پروتوكل ها بوده و مي تواند هم به صورت خاص و هم به صورت عام كاربردهاي متفاوتي در شبكه هاي بانكي، ارتباطات شاخه نفتي، شبكه گاز، مرزباني كشور و ايستگاه هاي قطار داشته باشد.
اين محصول تا كنون در داخل كشور طراحي و ساخته نشده و نمونه مشابه خارجي نيز تا كنون از آن مشاهده نشده است.
اين محصول هيچگونه وابستگي نرم افزاري و سخت افزاري با خارج از كشور ندارد.
۵- نشت ياب هوشمند تست هيدرواستاتيك شبكه انتقال گاز فشار قوي
اين دستگاه از نظر عملكرد داراي دقت بسيار بالاست و قادر است نشتي هاي بسيار كوچك را از فواصل بسيار دور تشخيص دهد و با استفاده از يك نرم افزار ويژه اي كه در كامپيوتر جانبي آن نصب شده نويزهاي محيط را از نشتي تفكيك و با دقت بالا محل نشتي را تشخيص دهد.
قيمت تمام شده نمونه داخلي اين محصول يك سوم معادل نمونه خارجي است و هيچگونه وابستگي نرم افزاري و سخت افزاري به خارج ندارد.
آمريكا، انگليس و ژاپن كشورهاي اصلي داراي دانش فني توليد اين محصول هستند.
***مجموعه ميكروجت P۲۰۰
اين محصول براي رفع نياز سازمان هايي كه ماموريت آنها در حوزه هاي امدادي ، كمك در هنگام بحران و سوانح، شناسايي محل وقوع حريق و ديگر موارد است كه با نصب بر روي انواع هواپيماهاي بدون سرنشين تامين كرده و كشور را در تامين اين مجموعه از كشورهاي خارجي به منظور انجام انواع تحقيقات آزمايشگاهي ، كاوش ها و جستجوهاي ميداني بي نياز مي كند.
قيمت تمام شده نمونه داخلي اين محصول يك پنجم معادل نمونه خارجي آن است .
***سامانه اكسيژن ساز داخل كابين خلبان
اين محصول بر روي انواع هواپيماهاي مسافربري و عملياتي قابل نصب است و نياز كشور را در تامين اين سامانه از كشورهاي غربي بي نياز مي كند.
اين محصول براي استفاده در هواپيماهاي نسل ۲۰۰۳ به قبل در حال بومي سازي و مناسب سازي است.
آمريكا و روسيه از كشورهاي توليد كننده اين محصول هستند و قيمت تمام شده نمونه داخلي اين محصول حدود يك پنجم نمونه خارجي آن است.
*** سامانه توربوفن
اين محصول بر روي هواپيماهاي مسافربري و عملياتي قابل نصب است و كشور را در تامين اين قطعات از كشورهاي غربي بي نياز مي كند.
قيمت تمام شده نمونه داخلي اين محصول يك سوم معادل نمونه خارجي آن است. آمريكا، فرانسه و انگليس از جمله كشورهايي هستند كه اين محصول را توليد مي كنند.

نظرات : 0

ثبت نظر

50676