۱۴۰۳ پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت

GOLDEN NEWS / خبرهاي طلايي دوشنبه 29 مهرماه

ICTPRESS گزارش می دهد :
خبر:  90 درصد بازار جهاني گوشي‌هاي ويندوزي در دست نوكيا
نوكيا به واسطه سري گوشي‌هاي هوشمند Lumia مبتني بر سيستم‌عامل ويندوز فون 8، هم‌اكنون بيش از 90 درصد بازار جهاني سيستم‌عامل ويندوز فون 8 را در اختيار دارد كه اين رقم نسبت به ماه ژوئيه افزايش 5 درصدي را نشان مي‌دهد.
شركت AdDuplex كه بزرگترين توزيع كننده سيستم‌عامل ويندوز فون و ويندوز 8 مايكروسافت محسوب مي‌شود، جزييات مربوط به حضور سيستم‌عامل موبايلي شركت مايكروسافت در بازار جهاني گوشي‌هاي هوشمند را منتشر كرد.
اين مركز گزارش داد كه شركت نوكيا به واسطه سري گوشي‌هاي هوشمند Lumia مبتني بر سيستم‌عامل ويندوز فون 8، هم‌اكنون بيش از 90 درصد بازار جهاني سيستم‌عامل ويندوز فون 8 را در اختيار دارد كه اين رقم نسبت به آمار ماه ژوئيه افزايش 5 درصدي و نسبت به ماه آگوست افزايش 3 درصدي را نشان مي‌دهد.
گفته مي‌شود كه اين اعداد و ارقام هدفي بوده كه از زمان انعقاد قرارداد مايكروسافت و نوكيا، غول نرم‌افزاري جهان در سر مي‌پرورانده است.
شركت‌هاي HTC، سامسونگ و هوواوي ديگر مراكزي محسوب مي‌شوند كه گوشي‌هاي هوشمند مبتني بر سيستم‌عامل ويندوز فون 8 را توليد مي‌كنند كه البته تمامي آن‌ها روي هم رفته نمي‌توانند به سهم نوكيا در اين بازار برسند.
دستگاه‌هاي مبتني بر سيستم‌عامل ويندوز فون 8 در مدل‌هاي مختلف توليد مي‌شوند كه ارزان‌ترين آن‌ها با نام Lumia 520 نوكيا به عنوان پرفروش‌ترني گوشي ويندوزي جهان برگزيده شده است و از ماه آگوست تا كنون سهم آن در بازار جهاني گوشي‌هاي ويندوزي 6 درصد افزايش يافته است.
از ديگر گوشي‌هاي هوشمند مبتني بر سيستم‌عامل ويندوز فون 8 كه محبوبيت فراواني نزد كاربران جهاني دارند مي‌توان به Lumia 920، 620 و 720 شركت نوكيا اشاره كرد.
.........................................
خبر: به‌روزرسانی حیاتی اوراکل

به‌روزرسانی حیاتی اوراکل در نوبت سه‌ماهه خود عرضه شده است و شامل 127 ترمیم امنیتی است که 51 مورد آن مربوط به جاوا می‌شود.
این نخستین بار است که جاوا به همراه سایر محصولات اوراکل از جمله E-Business Suite، MySQL و Primavera Products Suite اصلاح شده است. پیش از این جاوا هر چهار ماه یکبار به‌روزرسانی می‌شد.
به‌روزرسانی حیاتی ماه اکتبر شامل ترمیم‌هایی برای مجموعه‌ای از برنامه‌های نرم‌افزاری است که تمامی آنها در خانواده محصولات مرتبط با enterprise server قرار دارند:
Oracle Database
Oracle Fusion Middleware
Oracle Enterprise Manager
Oracle Applications - E-Business Suite
Oracle Applications - Oracle Supply Chain, PeopleSoft Enterprise, Siebel and iLearning Products Suite
Oracle FLEXCUBE Products Suite
Oracle Health Sciences Products Suite
Oracle Retail Products Suite
Oracle Primavera Products Suite
Oracle Java
Oracle MySQL
مهمترین ترمیم‌ها در این مجموعه متعلق به جاوا هستند که علت آن، تعداد زیاد مشتریان این محصول در سراسر جهان است. از میان 51 اصلاحیه جاوا، 50 اصلاحیه مربوط به Java Applets و Java WebStart است که زمانی که شما این برنامه‌ها را در مرورگر خود اجرا می‌کنید، مورد استفاده قرار می‌گیرند.
بسیاری از متخصصان امنیتی بر این باورند که در حالی که جاوا برنامه مفیدی است، اما باید در مرورگرها غیرفعال شود، چرا که خطر امنیتی زیادی به همراه دارد. نکته نگران کننده این است که 12 آسیب‌پذیری اصلاح شده در این به‌روزرسانی دارای بیشترین درجه اهمیت حیاتی هستند.
بنا بر اعلام مرکز ماهر، اگرچه برخی نسخه‌های جاوا خود را به‌روزرسانی می‌کنند، اما سایر نسخه‌ها این کار را انجام نمی‌دهند. بنابراین لازم است نسخه تحت اجرای سیستم عامل خود را بررسی کنید. اوراکل تأکید کرده است که کاربران هرچه سریع‌تر این به‌روزرسانی‌ها را اعمال کنند.
به‌روزرسانی حیاتی بعدی اوراکل در تاریخ 14 ژانویه 2014 عرضه خواهد شد.
.........................................
خبر: نخستین گوشی 8 هسته‌یی رونمایی شد
بر اساس اعلام سایت جی اس ام آرنا، یک شرکت هنگ کنگی سازنده تلفن همراه از نخستین گوشی هشت هسته‌یی در جهان رونمایی کرد.
این شرکت هنگ کنگی در نمایشگاه محصولات الکترونیکی هنگ کنگ از گوشی UMI X2S که از یک پردازنده هشت هسته‌یی بهره می برد رونمایی کرد.
تمام گوشی‌های شرکت UMI برای بازار چین در نظر گرفته می‌شوند و به همین دلیل است که شما احتمالا نام این برند را پیش از این نشنیده بودید.
تازه‌ترین اسمارت فون UMI موسوم به X2S از یک پردازنده هشت هسته‌یی 1.5 گیگاهرتزی و یک رم دو گیگابایتی بهره می‌برد.
تاکنون درباره چیپست گرافیکی و یا پردازنده گرافیکی این گوشی گزارشی منتشر نشده اما نرم افزارهای محک، چیپست گرافیکی این گوشی را مالی 450 اعلام کرده‌اند.
دیگر مشخصات X2S شامل نمایشگر 5 اینچی 1080 پیکسلی، حافظه داخلی 32 گیگابایتی، دوربین 13 مگاپیکسلی با لنز شرکت سونی و ارتباط NFC هستند.
درباره قیمت و زمان عرضه این گوشی هنوز گزارشی منتشر نشده اما این گمان وجود دارد قیمت این گوشی هوشمند به رغم برخورداری از این پردازنده قدرتمند چندان بالا نباشد.
.........................................
خبر: اگر گوشی‌ هوشمند دارید حتما باید این نکات را بدانید

نفوذپذیری و هک گوشی های موبایل هر چند به قدمت هک کامپیوترها نمی رسد اما رفته رفته با پیشرفت روزافزون امکانات تلفن همراه و استفاده از سیستم عاملهای موبایل، این وسیله هم در معرض خطرهاي امنیتی بسیاری قرار دارد.
گوشی های هوشمند، تلفن همراه هاي پیشرفته با قابلیت های خاص و کاربردهایی نظیر کامپیوترهای شخصی هستند و يكي از مهم ترين ويژگي اين نوع گوشي ها قابلیت هایی مثل اتصال به اینترنت و ایمیل و تنظیمات مشخص است. بنابراین تفاوت های مهم گوشی های هوشمند و گوشی های معمولی می تواند در زمینه قیمت و قابلیت های سطح بالای این گوشی ها باشد.
نفوذپذیری و هک گوشی های موبایل هر چند به قدمت هک کامپیوترها نمی رسد اما رفته رفته با پیشرفت روزافزون امکانات تلفن همراه و استفاده از سیستم عاملهای موبایل، این وسیله هم در معرض خطر امنیتی بسیاری قرار دارد تا آنجا که هر فردی با داشتن نرم افزارهای مخصوص به راحتی قادر خواهد بود که تلفن همراه کاربران را هک و یا از اطلاعات شخصی آنها استفاده کند.
در این میان کاربرانی که بیشتر از دستگاه موبایل خود استفاده می کنند باید بیشتر از دیگران نسبت به امنیت آن نگران باشند؛ این مسئله به ویژه در صورتی که کاربر از موبایلهای هوشمند برای کار استفاده می کند، اهمیت بیشتری می یابد. در این میان آگاهی از برخی نکات امنیتی می تواند در بسیاری مواقع از بروز خطرات احتمالی جلوگیری کند.
1-از بین بردن خودکار اطلاعات را فعال کنید
اغلب سیستم عاملهای موبایل، حذف خودکار اطلاعات دستگاه را پس از چند بار تلاش ناموفق برای وارد کردن کلمه عبور، پشتیبانی می کنند. این کار در صورتیکه رمزگذاری توسط دستگاه پشتیبانی نشده باشد، بسیار ارزشمند است، اما برای دستگاههایی که از رمزگذاری بهره می برند نیز می تواند مفید باشد. دادن فرصت نامحدود به دیگران برای حدس زدن کلمه عبور، احتمال کشف آن را بیشتر می کند.
از بین بردن خودکار اطلاعات گوشی در iOS ،Windows Phone 7 و BlackBerry پشتیبانی می شود، اما اندروئید برای این کار نیاز به یک برنامه متفرقه دارد؛ با این حال کاربران موبایل باید به خاطر داشته باشند که حتما از تمامی اطلاعات خود به طور منظم یک نسخه پشتیبان تهیه کرده و از راهکاری برای بازیابی این اطلاعات در یک دستگاه جدید استفاده کنند.
2-ردیابی و مدیریت از راه دور را فعال کنید
پیش از آنکه گوشی یا دستگاه موبایل کاربر گم شده یا به سرقت رود، باید راهکار ردیابی و مدیریت از راه دور برای آن تنظیم شود. اغلب این راهکارها به کاربر اجازه می دهد که موقعیت دستگاه را بر روی یک نقشه مشاهده کند و این باعث می شود که هشدارهای صوتی برای کمک به پیدا کردن گوشی ارسال و با نمایش یک پیغام تصویری به دیگران می گوید که چگونه گوشی را به کاربر بازگردانند.
این راهکارها همچنین به کاربران اجازه می دهد که از راه دور موبایل خود را قفل کرده و یا داده های آن را پیش از دستیابی دیگران به آن، پاک کند.
اپل برای iOS 4.2 و نسخه های پس از آن یک راهکار رایگان در این مورد ارائه کرده که برای نسخه های قدیمی تر iOS نیز یک سرویس پولی به نام MobileMe توسط این شرکت عرضه شده است. در مورد آندروئید نیز کاربر باید از یک برنامه متفرقه برای این کار استفاده کند؛ مایکروسافت نیز برای Windows Phone 7 به عرضه سرویس رایگان Windows Live for Mobile اقدام کرده است. همچنین RIM نیز سرویس رایگان BlackBerry Protect را برای این منظور عرضه کرده است.
3-استفاده از Wi-Fi hotspot ها را محدود کنید
زمانی که کاربر از Wi-Fi hotspotهایی استفاده می کند که رمزگذاری شده نیستند، تمامی ترافیک اینترنت کاربر از طریق بی سیم منتقل شده و به راحتی می تواند مورد نفوذ قرار گیرد.
مهمترین سایتها و سرویسها مانند وب سایتهای بانکی، معمولا رمزگذاری (HTTPS/SSL) خود را پیاده سازی می کنند که از ترافیک آنها محافظت می کند اما اغلب ارائه دهندگان سرویسهای ایمیل و بسیاری از شبکه های اجتماعی این کار را انجام نمی دهند؛ در نتیجه شنود کنندگان احتمالا می توانند کلمات عبور و ترافیک مربوط به این سایت ها را جمع آوری کنند.
باید توجه داشت که نسل سوم، نسل چهارم موبایل و اغلب ارتباطات داده ای سلولی دیگر، معمولا توسط بستر ارتباطی رمزگذاری می شوند. علاوه بر این استراق سمع بر روی این نوع از ارتباطات چندان معمول نیست براین اساس کاربر باید تا جایی که می تواند سعی کند به جای Wi-Fi hotspot های ناامن از ارتباطات داده ای استفاده کند.
اما در صورتیکه کاربر اصرار به استفاده از Wi-Fi hotspot ها دارد باید از آنهایی استفاده کند که رمزگذاری و احراز هویت را فراهم می آورند.
4-سیستم عاملی انتخاب کنید که رمزگذاری را پشتیبانی کند
به مشترکان موبایلهای هوشمند توصیه می شود که اگر واقعا به امنیت دستگاه موبایل خود اهمیت می دهند باید از سیستم عامل و دستگاه موبایلی استفاده کنند که رمزگذاری مبتنی بر سخت افزار را برای حافظه های داخلی و خارجی پشتیبانی می کند که از جمله چنین سیستم عاملهایی می توان به Apple iOS و RIM BlackBerry اشاره کرد.
این به این معنا است که داده های ذخیره شده بر روی موبایل کاربر در برابر پیشرفته ترین هکرها نیز تا حد بالایی محافظت می شود چرا که بدون رمزگذاری ممکن است فردی بتواند داده های موجود روی دستگاه را حتی بدون در اختیار داشتن PINیا کلمه عبور نیز بازیابی کند.
کارشناسان معتقدند که رمزگذاری کامل دستگاه در گوشی های فعلی دارای سیستم عامل آندروئید محدود است و بین تولید کنندگان مختلف، تفاوتهایی دارد. البته برای مثال گوشی های هوشمند تجاری موتورولا قابلیتهای رمزگذاری را بر روی آندروئید 2.3 و آندروئید X3 فراهم کرده اند و انتظار می رود به زودی تمامی رایانه های لوحی و گوشیهای هوشمند آندروئید نیز رمزگذاری را پشتیبانی کنند.
5-از یک آنتی ویروس یا برنامه امنیتی استفاده کنید
ویروسها، بدافزارها و هک برروی دستگاههای موبایل کم کم در حال تبدیل شدن به یک مسئله بزرگ است و با این وجود کاربر باید یک برنامه امنیتی نصب کند تا بتواند از آلودگی و نفوذ جلوگیری کند.
اغلب راهکارهای آنتی ویروس، ویژگیهای دیگری را نیز در اختیار کاربر قرار می دهند که از آن جمله می توان به حذف اطلاعات از راه دور، پشتیبان گیری و تعیین موقعیت مکانی گوشی اشاره کرد.
شرکتهای AVG و NetQin برنامه های امنیتی رایگانی را برای آندروئید عرضه کرده اند؛ شرکت LookOut نیز برنامه های رایگانی برای آندروئید،BlackBerry و Windows Mobile ارائه کرده است. در میان برخی گزینه های تجاری نیز می توان به McAfee WebSecure،Kaspersky Mobile Security و Trend Micro Mobile Security اشاره کرد.
6-برای گوشی خود یک PIN یا کلمه عبور انتخاب کنید
فعال کردن یک کلمه عبور یا PIN نخستین خط دفاعی برای محافظت از محرمانه ماندن و امنیت گوشی های موبایل تلقی می شود؛ این اقدام به کاربر کمک می کند تا در صورت گم شدن، به سرقت رفتن و یا جا ماندن گوشی در جایی، از برداشتن آن توسط دیگران و مشاهده و دستکاری در محتویات آن جلوگیری به عمل آید. معمولا در صورتی که رمزگذاری بر روی دستگاه فعال باشد، انتخاب کلمه عبور برای آن یک اجبار است.
اگر رمزگذاری توسط سیستم عامل پشتیبانی نشده باشد، کاربر باید حتما خود را ملزم به تعیین یک کلمه عبور مناسب برای دستگاه خود بداند. زیرا اگرچه احتمالا داده های کاربر توسط افراد خاصی که کلمه عبور را نیز ندارند قابل بازیابی است، اما حداقل به این شکل این اطلاعات در برابر برخی مجرمان محافظت خواهد شد.
.........................................
خبر:   نتایج تحقیقات درباره کار کردن در منزل
تحقیقات یک گروه بهداشت عمومی در بریتانیا نشان می دهد به رغم باورهای عمومی کار کردن در خانه و امورات منزل را نوعی ورزش تلقی کرده، این فعالیت چندان هم که مردم تصور می کنند نمی تواند جایگزین ورزش شود.
نتایج تحقیقات نشان می دهد افرادی که فعالیت فیزیکی خود در کار خانه را متوسط تا شدید توصیف کرده اند سنگین تر از افرادی هستند که به نوعی وقت خود را صرف سایر اشکال ورزش و فعالیت جسمانی می کنند.
وزارت بهداشت بریتانیا انجام 150 دقیقه فعالیت جسمانی متوسط تا شدید در هفته را توصیه کرده است. اما در نظر سنجی های انجام شده تنها 43 درصد اظهار داشتند که از این توصیه پیروی کرده و دو سوم از افراد دست کم 10 دقیقه کار در خانه در کل هفته انجام می دهند.
تحلیل اطلاعات بدست آمده از نظر سنجی فعالیتهای ورزشی و فیزیکی که توسط دانشگاه الستر انجام شده نشان می دهد ، افرادی که کار در خانه را به عنوان فعالیت هفته ای خود در نظر گرفته اند چاق تر از سایرین هستند.
ماری مورفی به عنوان رئیس این گروه تحقیقاتی اظهار داشت: کار در خانه یک فعالیت فیزیکی است و هر فعالیت فیزیکی به طور نظری باید حجم کالریهای مصرفی را افزایش دهد اما ما به این نتیجه رسیدیم که کار در خانه به طور عکس ارتباطی با لاغری ندارد به این معنا که افراد درباره شدت فعالیت فیزیکی خود اغراق می کنند و یا براساس این تصورات حجم غذایی خود را افزایش می دهند.
برای مثال اگر کار روزانه و فعالیت روزانه زنان را در نظر بگیریم آنها تنها 20 درصد از توصیه 150 دقیقه فعالیت فیزیکی در هفته را انجام داده اند.
وی افزود: بنابراین وقتی از افراد خواسته می شود که حجم فعالیتی خود افزایش دهند تا سالم بمانند باید مشخص کرد که کار روزانه در منزل کافی نیست و باید فعالیتهای جسمانی شدیدتری به آن اضافه شود.
.........................................
خبر: گوگل،صفحه‌ورودبه‌جیمیل‌راتغییرداد
به نظر می‌رسد که کمپانی گوگل این‌روزها به طور مداوم قصد بهبود خدمات خود را از طرق مختلف دارد.
به نظر می‌رسد که کمپانی گوگل این‌روزها به طور مداوم قصد بهبود خدمات خود را از طرق مختلف دارد و تاکنون نیز از طریق به روز رسانی نرم‌افزارها، تغییر لوگو و ارائه وصله‌های امنیتی به هدف خود دست پیدا کرده است.
حالا گوگل در جدیدترین اقدام خود و در راستای بهبود خدمات دست به تغییر صفحه ورود به جیمیل زده است.
در طراحی جدید صفحه Login گوگل، فرم وارد کردن نام کاربری و پسورد به مرکز صفحه منتقل شده است و ظاهر آن بسیار شبیه نسخه‌های موبایلی شده است.
البته این تغییر هنوز به طور کامل انجام نشده است و در همه‌‌ی کشورها قابل مشاهده نخواهد بود اما در برخی کشورها مثل امریکا و کانادا قالا رویت است.
به گفته برخی کارشناسان ممکن است این امر موجبات نارضایتی کاربران خارج از امریکا را فراهم کند. اما نکته مثبت این اقدام این است که رابط کاربری استانداری بین نسخه های موبایلی و دسکتاپی ایجاد خواهد شد.
.........................................
خبر: اپل پیام‌های خصوصی کاربران را می‌خواند

اپل به صورت مخفیانه اطلاعات و گفت‌وگوهای کاربران روی سرویس iMessage را در اختیار می‌گیرد و در این زمینه با "آژانس امنیت ملی آمریکا"(NSA) همکاری می‌کند.
کارشناسان امنیتی از مدت‌ها قبل اعلام کرده بودند که ابزار iMessage اپل ایمن نیست و برخلاف ادعاهای این شرکت مبنی بر غیرقابل نفوذ بودن iMessage، دسترسی به اطلاعات کاربران روی این ابزار ارتباطی امکان‌پذیر است.
گروهی از محققان امنیتی به تازگی ثابت کردند که اپل به صورت مخفیانه اطلاعات و گفت‌وگوهای کاربران روی سرویس iMessage را در اختیار می‌گیرد و در این زمینه با "آژانس امنیت ملی آمریکا"(NSA) همکاری می‌کند.
محققان در یک مطالعه حساس و با دقت روی پروتکل تعریف شده برای iMessage به این نتیجه رسیدند که اپل توانایی رهگیری و رمزگشایی گفت‌وگوها و اطلاعات رد و بدل شده بین کاربران مبتنی بر ابزار iMessage را دارد.
اگرچه پیام‌های ارسال شده از جانب کاربران مبتنی بر این نرم‌افزار زمانی که به دست هر فرد می‌رسد رمزگشایی می‌شوند و قابلیت خواندن آنها فراهم می‌شود، اما اپل مدیریت کلیدهای اصلی برای رمزگشایی این اطلاعات را برعهده دارد و کارشناسان بر این باورند که این فضا به شرکت اپل امکان می‌دهد به تمامی پیام‌های رد و بدل شده بین کاربران دسترسی داشته باشد.
شرکت اپل در این خصوص اعلام کرد که اظهارات این محققان تنها از نظر تئوری درست می‌باشد و در عمل، اپل تاکنون چنین اقدامی انجام نداده است.
.........................................
خبر: تبلت‌های ۷ اینچی از همه محبوب‌ترند

رایانه‌های لوحی مجهز به نمایشگرهای ۷ اینچی در بازار کنونی، محبوب‌ترین تبلت نزد کاربران جهانی محسوب می‌شوند و این طور که آمارها نشان می‌دهد ۷۰ درصد بازار جهانی رایانه‌های لوحی را محصولاتی با این اندازه تشکیل می‌دهند.
منابع آگاه گزارش داده‌اند که تولیدکنندگان رایانه‌های لوحی به منظور استفاده هرچه بیشتر از ابزارهای موجود، عرضه محصولات خود با نمایشگرهایی بین 6.5 تا 21 اینچ را آغاز کرده‌اند.
برخی از شرکت‌های چینی این روزها نسل جدید رایانه‌های لوحی 6.5 اینچی را با قابلیت پشتیبانی از خدمات شبکه مخابراتی 3G روانه بازار می‌کنند تا به کمک آن‌ها بتوانند با گوشی‌های هوشمند رقابت کنند.
شرکت چینی Colorful به تازگی رایانه لوحی با اندازه 13.3 اینچ عرضه کرده است که این محصول 238 دلار قیمت دارد. اگرچه میزان تمایل بازار برای خرید این محصول کمتر از رایانه های لوحی 7 و 10.1 اینچی است، اما باید توجه داشت که این دستگاه فروش مناسبی در بازار دارد.
برخی از کارشناسان بر این باورند که درخواست بازار جهانی برای خرید رایانه‌های لوحی در سال 2013 میلادی از مرز 220 میلیون دستگاه هم فراتر می‌رود و این رقم در سال 2015 به بیش از 300 میلیون دستگاه می‌رسد.
اما باید توجه داشت که در این فرآیند بیشتر درخواست‌ها از جانب کاربران خانگی خواهد بود و کاربران سازمانی تنها 10 درصد این بازار را به خود اختصاص خواهند داد. 
.........................................
خبر: احراز هویت دو عاملی آی‌بی‌ام برای دستگاه‌های اندروید

آی‌بی‌ام احراز هویت دو عاملی را که از NFC استفاده می‌کند، برای امن‌سازی ارتباطات مالی بر روی دستگاه‌های موبایل توسعه داده است.
این شرکت ادعا دارد که استفاده از NFC به معنای عدم نیاز کاربران به حمل ابزارهای نه چندان راحتی مانند تولید کننده کلمه عبور تصادفی است.
احراز هویت دو عاملی در دنیای تجارت مرسوم است. در این حالت کارمندان باید یک کلمه عبور وارد کرده و یک کد درستی‌یابی را نیز که توسط یک پیغام متنی برای آنها ارسال می‌شود وارد می کنند تا به حساب‌ها یا سرویس‌ها وارد شوند.
بنا بر اظهارات آی‌بی‌ام، دانشمندان این شرکت همین مفهوم را با استفاده از یک PIN و یک کارت هوشمند contactless مانند کارت بانکی یا کارت شناسایی هویت کارمندی اعمال کرده‌اند.
بنا بر اعلام مرکز ماهر، کاربر به سادگی کارت هوشمند contactless را نزدیک به بخش خواننده NFC موبایل نگاه می‌دارد و سپس PIN خود را وارد می‌کند. یک کد یک‌بار مصرف توسط کارت تولید شده و توسط دستگاه موبایل برای سرور ارسال می‌شود.
این تکنولوژی مبتنی بر رمزگذاری انتها به انتها بین کارت هوشمند و سرور با استفاده از امنیت AES (استاندارد رمزگذاری پیشرفته) است.
.........................................
خبر: کلافگی اوباما از نقص فنی سایت خدمات درمانی آمریکا

نقص فنی دنباله‌دار سایتی که اوباما برای ارائه خدمات درمانی به عموم مردم این کشور تاسیس کرده، باعث نگرانی و ناامیدی وی شده است.
سایت healthcare.gov با هدف اجرای طرح های اوباما در جهت کاهش شکاف های اجتماعی در زمینه دسترسی به مراقبت های بهداشتی و درمانی راه اندازی شده است، اما مشکلات بی پایان آن به واکنش رسمی کاخ سفید انجامیده است.
دولت آمریکا می گوید از متخصصان رایانه‌ای جدیدی از سراسر کشور برای کدنویسی مجدد این سایت و ارتقای امکانات آن بهره خواهد گرفت تا هجوم میلیون‌ها کاربر به آن باعث نقص های فنی مکرر نگردد. مشکلات یاد شده بارها موجب از دسترس خارج شدن healthcare.gov شده است.
بنا بر اطلاعیه‌ای که کاخ سفید در این زمینه صادر کرده، اوباما که نگران این مساله است قصد دارد روز دوشنبه در مورد مشکلات سایت مذکور با عموم مردم آمریکا صحبت کند. در این بیانیه تصریح شده که کاخ سفید لحظه به لحظه برای حل مشکلات فنی سایت healthcare.gov در تلاش بوده است.
این سایت تاکنون 19 میلیون بازدیدکننده و 500 هزار درخواست ثبت شده برای دریافت خدمات بیمه درمانی داشته است، اما عملکرد آن به ناامیدی و سرخوردگی بسیاری از آمریکاییان انجامیده است. برخی کاربران نتوانسته اند در سایت healthcare.gov حساب کاربری ایجاد کنند و برخی نتوانسته اند بعد از ایجاد حساب وارد سایت یاد شده گردند.
دریافت پیام‌های متعدد خطا، کند بودن سرعت بالاآمدن صفحات و ... از جمله این مشکلات است که نشان می‌دهد دولت برای حضور این تعداد کاربر در سایت یاد شده برنامه ریزی نکرده و از هجوم کاربران به سایت یاد شده غافلگیر شده است.
.........................................
خبر:   فروش روزنامه از طریق گوشی هوشمند و کارت اعتباری
یک روزنامه سوئدی که توسط افراد بی‌خانمان در این کشور توزیع می‌شود، قراردادی منعقد کرده است که به موجب آن افراد می‌توانند هزینه‌های مربوط را از طریق کارت اعتباری و به کمک پایانه‌های مخصوص تلفن‌ همراه پرداخت کنند.
Situation Sthlm نام یک روزنامه خیابانی است که توسط روزنامه‌نگاران حرفه‌ای تولید می‌شود و افراد بی‌خانمان وظیفه توزیع آن در جامعه را برعهده دارند تا از این طریق بتوانند فرصتی برای کسب درآمد داشته باشند.
شرکت‌ها تا کنون محدودیت‌های فراوانی در این زمینه می‌دیدند و پرداخت پول روزنامه‌ها به صورت نقدی یا از طرق پیام‌های متنی را مشکل می‌دانستند. اما به دنبال آنکه خریداران بیش از گذشته پول نقد را کنار گذاشته‌اند، فروش هم کاهش پیدا کرده است.
اما روزنامه Situation Sthlm هم‌اکنون طرح آزمایشی یک ماهه‌ای را به اجرا گذاشته است که به موجب آن فروشندگان روزنامه به گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌های کارت‌خوان iZettle مجهز می‌شوند تا خریداران روزنامه بتوانند از طریق کارت اعتباری هزینه‌های مربوطه را پرداخت کنند.
شرکت iZettle اعلام کرد که روزنامه Situation Sthlm در طول دوره آزمایشی خود نقاط مثبت فراوانی دیده است و آن‌ها امیدوارند طی ماه‌های آینده این طرح را به صورت جامع به مرحله اجرا برسانند و فروشندگان بیشتری را به پایانه‌های iZettle مجهز کنند.
.........................................
خبر: انتشار اسناد جاسوسی کاخ سفید از رئیس جمهور مکزیک
اسنادی که ادوارد اسنودن در اختیار نشریه اشپیگل قرار داده نشان می‌دهد ایمیل‌های فیلیپ کالدرون رئیس جمهور سابق مکزیک هم از اهداف جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا بوده است.
بر اساس اسناد منتشر شده، جاسوسان آمریکایی توانسته بودند به سرور ایمیل مورد استفاده رییس جمهور وقت مکزیک و اعضای کابینه‌اش نفوذ کرده و متن مکاتبات آنها را بخوانند.
کاخ سفید با جاسوسی در این زمینه توانسته مجموعه ارزشمندی از مکاتبات سران این کشور در زمینه های اقتصادی، دیپلماتیک و وضعیت رهبری مکزیک را بررسی کند و در مورد میزان ثبات داخلی مکزیک به جمع بندی برسد.
پیش از این اطلاعات مختصری از سوی اسنودن در این زمینه در ماه‌های جولای و سپتامبر نیز منتشر شده بود. در آن زمان مشخص شده بود که ایمیل‌های رییس جمهور فعلی مکزیک یعنی پنا نیتو هم از گزند جاسوسی‌های آژانس امنیت ملی آمریکا در امان نبوده است. وی در آن زمان یکی از نامزدهای پست ریاست جمهوری بود.
انتشار این اسناد باعث شگفتی برخی ناظران شده است. زیرا کالدرون محافظه کار که از سال 2006 تا 2012 رییس جمهور مکزیک بود همکاری‌های اطلاعاتی گسترده‌ای با آمریکا داشت و به کاخ سفید امکان داده بود به بهانه مقابله با کارتل های مواد مخدر از سطح دسترسی گسترده‌ای در مکزیک برخوردار شوند. برخی منتقدان کالدرون در آن زمان می‌گفتند همکاری‌های اطلاعاتی دو طرف عملا حاکمیت مکزیک را تضعیف کرده است.
اسنودن پیش از این اسنادی در مورد جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا از ایمیل‌های رییس جمهور برزیل را نیز منتشر کرده بود که به لغو دیدار برنامه‌ریزی شده دلیما روسف با اوباما انجامیده بود.
وزارت خارجه مکزیک در واکنش به انتشار این اسناد جاسوسی یاد شده را غیرقابل قبول دانسته و خواستار تحقیقات سریع در این زمینه شده است.
.........................................
خبر: حذف به‌روزرسانی مشکل آفرین ویندوز 8.1

مایکروسافت روز جمعه فایل به‌روزسانی عرضه ‌شده برای ویندوز آر تی 8.1 را حذف کرد تا مشکلات مربوط به نمایش صفحه آبی ویندوز که نشانگر نقص جدی این سیستم عامل است برطرف شود.
این نسخه از ویندوز برای تبلت های مایکروسافت موسوم به سرفیس عرضه شده و کاربرانی که فایل به روزرسانی Windows RT 8.1 را بر روی سیستم های خود نصب کرده‌اند می گویند نصب آن به مختل شدن عملکرد سیستم انجامیده است.
البته این مشکل محدود به عده خاصی از کاربران بوده و آنها نیز پس از حذف به روزرسانی با مشکل خاص دیگری مواجه نشده‌اند. با این حال کثرت شکایات در این زمینه باعث شده فایل به روزرسان از فروشگاه ویندوز حذف و بررسی مجدد آن آغاز شود.
مایکروسافت زمان بندی خاصی را برای رفع مشکل یاد شده اعلام نکرده است و مشخص نیست فایل به روزرسان تا چه زمانی عرضه می شود. در حالی که برخی کاربران بعد از نصب این وصله نرم افزاری با صفحه آبی موسوم به صفحه مرگ مواجه شده اند برخی نیز پیامی در مورد ضرورت تعمیر رایانه خود را مشاهده کرده‌اند. 
.........................................
خبر: کاهش چرخه حیات محصولات الکترونیکی به ۳ ماه

بر اساس گزارش‌های منتشرشده از سوی مراکز تامین‌کننده تجهیزات رایانه‌ای، چرخه حیات محصولات الکترونیکی خانگی از جمله رایانه‌های لوحی، گوشی‌های هوشمند و نوت‌بوک که پیش از این ۶ ماه بود، با کاهش قابل ملاحظه به ۳ ماه رسیده است.
کاهش چرخه حیات دستگاه‌های الکترونیکی شخصی در اصل به واسطه تغییرات مستمر در این محصولات و تغییر عادات کاربران برای خرید این محصولات صورت گرفته است که با این روند، بازار رقابتی جهان هر روز محصولات تازه‌تری را در مقابل کاربران می‌گذارد.
تولیدکنندگان محصولات الکترونیکی به منظور پاسخگویی به تغییرات روز افزون کاربران فرآیندی را دنبال می‌کنند که بر اساس آن درخواست‌های کوتاه‌مدت به تامین کنندگان قطعات می‌دهند. این در حالی است که پیش‌تر شرکت‌های تولیدکننده محصولات الکترونیکی برای تامین قطعات مشخص رایانه‌ای قراردادهای طولانی مدت با شرکت های تامین کننده منعقد می‌کردند.
برخی از تولیدکنندگان محصولات الکترونیکی که بخش اعظم فعالیت‌های خود را برون‌سپاری کرده‌اند و تنها با یک یا دو تامین کننده اصلی قطعات همکاری می‌کنند تا از این طریق هزینه‌های خود را کاهش دهند، در حال تغییر استراتژی‌های خود هستند تا که می‌‌توانند اثرات قابل ملاحظه‌ای بر شرکت‌های تولیدکننده قطعات رایانه‌ای برجا بگذارد.
.........................................
خبر: نخستین رایانه لوحی ۴ هزار پیکسلی جهان

نمایشگر رایانه لوحی با کیفیت 4K به این معنی خواهد بود که این محصول می‌تواند در بخش افقی نمایشگر ۴ هزار پیکسل را به نمایش بگذارد که این رقم چهار برابر بیشتر از کیفیت نمایشگرهای HD است.
شرکت پاناسونیک قصد عرضه محلی نسل جدید محصولات خود را دارد. اما در بین آن‌ها دستگاهی دیده می‌شود که از آن با عنوان نخستین رایانه لوحی 20 اینچی جهان با کیفیت تصویر 4 هزار پیکسل و با نام Toughpad 4K UT-MB5 یاد می‌کنند.
رایانه لوحی Toughpad 4K بهترین محصول شرکت پاناسونیک در سری تبلت‌های فوق باکیفیت این شرکت محسوب می‌شود.
نمایشگر این رایانه لوحی با کیفیت 4K به این معنی خواهد بود که این محصول می‌تواند در بخش افقی نمایشگر 4 هزار پیکسل را به نمایش بگذارد که این رقم چهار برابر بیشتر از کیفیت نمایشگرهای HD است.
تبلت Toughpad 4K با کیفیت تصویر 3840 در 2560 پیکسل محصولی است که استفاده از آن به کاربران تجاری توصیه می‌شود و به کمک آن می‌تواند بر فعالیت‌های سازمانی اشتراکی با قابلیت‌های لمسی تمرکز کرد.
شرکت پاناسونیک برای این محصول یک قلم هوشمند موسوم به Electronic Touch Pen را نیز در نظر گرفته است که کار را با این محصول آسان می‌کند.این قلم هوشمند به کاربر امکان می‌دهد که هنگام استفاده از آن احساس کند که در حال طراحی روی کاغذ است تا به راحتی بتواند کارهای دستی خود را روی آن انجام دهد.
این محصول به سیگنال‌های مادون قرمز مجهز شده است تا از این طریق بتواند هر یک از پیکسل‌ها روی نمایشگر را به صورت مجزا شناسایی کند و از طریق فناوری ارتباطی بلوتوث با تبلت ارتباط برقرار کند.
.........................................
خبر: اخراج ۱۰ هزار کارمند از غول مخابراتی فرانسه

شرکت مخابراتی آلکاتل – لوسنت می‌گوید تا سال ۲۰۱۵، ۱۰ هزار نفر از کارکنان خود را در سراسر جهان اخراج می‌کند تا بتواند سرمایه کافی برای گسترش فناوری‌های جدید به دست آورد.
افرادی که قرار است اخراج شوند حدود 15 درصد از نیروی کار شرکت آلکاتل – لوسنت را شامل می شوند. قرار است بعد از اخراج این افراد عده اندکی در بخش‌های جدید مانند خدمات کلود، شبکه های IP و دسترسی فوق سریع مشغول به کار شوند.
از میان افرادی که قرار است اخراج شوند، 4100 نفر در اروپا، خاورمیانه و آفریقا، 3800 نفر در منطقه آسیا و اقیانوسیه و 2100 نفر در آمریکا مشغول به کار هستند.
به منظور صرفه جویی در هزینه‌ها همچنین قرار است تعداد واحدهای تجاری فعال این شرکت مخابراتی در جهان نیز کاهش یابد. از جمله بخش های کاری که در آینده نزدیک در این شرکت حذف خواهند شد می‌توان به واحدهای ارائه دهنده خدمات نسل دوم و سوم تلفن همراه در آلمان و فرانسه اشاره کرد.
در مقابل، واحدهای تحقیق و توسعه و همین طور خدمات نسل چهارم تلفن همراه تقویت می شود. توسعه بخش های پشتیبانی و اداری و فروش نیز از سال 2014 در دستور کار مقامات این شرکت قرار می گیرد. انتظار می رود بعد از اخراج این 10 هزار نفر حداکثر پنج هزار نفر طی سال های آتی جذب آلکاتل – لوسنت شوند. 
.........................................
خبر: استقرار هتلهای فضایی در مدار زمین
هواپیماهای آینده براساس فضاپیماهایی ساخته می شوند که به مسافران این امکان را می دهد که فاصله های دور را در فواصل زمانی کوتاه تری طی کنند.
شرکت ویرجین گلکتیک شرکت پرواز فضایی ریچارد برانسون اعلام کرد که هواپیمای توریسم فضایی که درحال ساخت است می تواند شبیه یک ابر جت باشد.
این هواپیماهای شبه کونکورد مسیر خود را برفراز اتمسفر زمین طی می کنند و با استفاده از نیروهای گرانشی با سرعت باورنکردنی وارد مدار زمین می شوند.
این هواپیماها می توانند با سرعت 6760 کیلومتر در ساعت مسیر 16890 کیلومتری لندن تا سیدنی را ظرف دو ساعت و نیم طی کند.
درمیان سایر اهداف بلند مدت این شرکت می توان به کشتیهای فضایی مسافرتی اشاره کرد که می توانند انسانها را برای مسافتهای طولانی از زمین دور کنند.
استفان اتنبورو مدیر تجاری شرکت ویرجین گلکتیک اظهار داشت که این کشتی های فضایی می توانند به عنوان هتلهای مداری باشند و یا به گردشگران این امکان را بدهند که به ماه سفر کرده و بازگردند.
دو شرکت فورس از هندوستان و کی ال ام از هلند نیز برای ارائه یک جت مشابه که بتواند سال آینده پرواز کند همکاری خود را آغاز کرده اند.
براساس گمانه زنیهای اولیه قیمت این بلیط ها 97 هزار دلار خواهد بود و پرواز فضایی ظرف 15 تا 20 سال آتی میسر می شود.
میچل مول یکی از مالکان شرکت مول هندوستان نسل اول این فضاپیماها را به گونه ای می سازند که سرعت 3540 کیلومتر در ساعت سرعت داشته و ظرفیت پرواز 5 هزار پرواز با یک موتور را دارد و برخلاف فضاپیمای ویرجین از اتمسفر خارج نمی شود و به موتورهای خود برای تولید سرعت چهاربرابر سرعت صوت تکیه می کند.
تاکنون تنها هواپیمای SS2 توانسته است از استراتوسفر خارج شود و این شرکت اظهار داشته است که سال آینده این هواپیما پرواز خواهد کرد و پرواز دارای سرنشین آن را به نخستین وسیله نقلیه تجاری بالداری تبدیل می کنند که در چنین ارتفاعی پرواز کرده و به صورت ایمن به اتمسفر زمین بازگشته است. 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

78256