۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ اردیبهشت

اجرای تحقیقات سلول‌های بنیادی بر اساس سند مصوب

به گزارش ICTPRESS ، قائم مقام ستاد نقشه جامع علمی کشوراز تدوین سند انرژی کشور خبر داد وگفت: در این راستا مقرر شد تا با همکاری معاونت علمی و دستگاه‌های مرتبط کار مطالعاتی عمیقی در حوزه‌ انرژِی‌های فسیلی، هسته‌ای و تجدید پذیر صورت گیرد.
منصور کبگانیان در حاشیه جلسه سی و نهم ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به تغییرات کابینه دولت، افزود: لازم بود تا تقدیری از معاون علمی و فناوری سابق رئیس جمهور به عمل آورده شود که در این جلسه ضمن خوش آمدگویی به دکتر ستاری معاون جدید علمی و فناوری ریاست جمهوری از خدمات دکتر سلطانخواه تقدیر به عمل آمد.
قائم مقام ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور با بیان اینکه در این جلسه در خصوص دورنما و اهمیت این معاونت بحث و بررسی شد، اظهار داشت: همچنین ضمن عرض خیر مقدم به رئیس جدید جهاد دانشگاهی کلیاتی در خصوص سیاست‌ها و ماموریت‌های این نهاد در زمینه اجرای نقشه جامع علمی ارائه شد.
وی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد تا رئیس جهاد دانشگاهی با تیم و مسئولانی که در اختیار دارند پیشنهاداتی در زمینه نحوه همکاری در اجرای نقشه جامع علمی کشور به دبیرخانه ستاد ارائه دهد تا در دستور جلسه آتی ستاد قرار گیرد.
کبگانیان تهیه و تدوین سند انرژی کشور را از موضوعات مطرح شده در این جلسه دانست و یادآور شد: در این سند به انرژی‌هایی چون انرژی‌های فسیلی، تجدید پذیر، هسته‌ای و بازیافت انرژی تاکید و توجه خواهد شد.
وی ادامه داد: در این جلسه از سوی دکتر ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری پیشنهادات خوبی ارائه شد از این رو مقرر شد تا با همکاری این معاونت، ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور و وزارتخانه‌های مرتبط چون نیرو، نفت و سازمان انرژی‌ اتمی مطالعات عمیقی در این زمینه انجام شود.
تغییر در قوانین مالکیت فکری و صنعتی
وی انتقال ثبت مالکیت فکری و صنعتی از قوه قضائیه به مجریه را از موضوعات مطرح شده در این جلسه ذکر کرد و ادامه داد: در راهبرد یک نقش جامع علمی کشور 4 اقدام ملی وجود دارد و در آن تصریح شده ثبت و اعتبار سنجی مالکیت فکری در حوزه علم و فناوری در قوه مجریه انجام شود این در حالی است که این امر در کشور بر عهده قوه قضائیه  است.
کبگانیان با تاکید بر اینکه سیاست‌های این قانون با حضور 3 قوه در ستاد به تصویب رسیده است، خاطر نشان کرد: سیاست‌های مالکیت فکری و صنعتی از سوی ستاد ابلاغ شده است و اجرای این سیاست‌ها در گرو اصلاح قانون مالکیت فکری و صنعتی خواهد بود.
وی ادامه داد: در این زمینه با کمیسیون‌های مجلس در حال تعامل هستیم و نهایی شدن این قانون تا پایان سال جاری مهلت دارد.

نظرات : 0

ثبت نظر

39401