۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ اردیبهشت

GOLDEN NEWS / خبرهاي طلايي چهارشنبه 1 آبان ماه

ICTPRESS گزارش می دهد :
خبر: اولین تست اینترنت در فضا فراتر از حد انتظار
محققان ناسا می‌گویند اولین آزمایش‌های مربوط به دسترسی به اینترنت پرسرعت در فضا را با موفقیت انجام داده‌اند.
اگر چه در حال حاضر هم دسترسی به اینترنت برای فضانوردان ممکن است اما این کار با سرعت و مشکلات فنی زیادی صورت می‌گیرد.
ناسا می‌گوید موفقیت آزمایش‌های صورت گرفته فراتر از حد انتظار بوده و تست اینترنت با سرعت و کیفیت خوبی صورت گرفته است.
نکته مهم این است که در جریان این آزمایش هیچ خطای نگران کننده‌ای صورت نگرفته است.
در این سیستم ارتباطی با استفاده از یک نظام ارتباطی مبتنی بر اشعه لیزر بلوک هایی ایجاد می گردد که داده های اینترنتی از طریق آن منتقل می شوند.
تاخیر در تبادل داده ها از این طریق کمتر از روش های قبلی است.
انجام آزمایش های یاد شده از یک ماه قبل با استفاده از فضاپیمایی موسوم به LADEE انجام شده که به سیستم لیزری یاد شده مجهز است.
اگر این سیستم به خوبی به کار خود ادامه دهد، ممکن است در آینده نزدیک جایگزین سیستم های رادیویی شود تا از این طریق سرعت ارتباطات ماهواره ای افزایش یابد. از این طریق تبادل داده میان ربات‌ها و فضانوردان هم با سرعت بیشتری صورت می‌گیرد.
متخصصان از هم اکنون در حال برنامه ریزی برای به کارگیری این سیستم ارتباطی در ماه نوردها و مریخ نوردهایی هستند که قرار است در آینده ساخته شوند.
گفتنی است سرعت لینک ارتباطی برقرار شده در جریان این آزمایش ها ۲۰ مگابیت در ثانیه بوده است.
.........................................
خبر: هوواوی: ما جاسوسی نمی‌کنیم

شرکت هوواوی توضیح داد که تا کنون دولت چین آنها را مجبور نکرده است به واسطه حضور در جهان از آن‌ها جاسوسی کند.
به دنبال افزایش اتهامات وارده به هوواوی، این شرکت مخابراتی چینی اعلام کرد که هیچ مقام یا مرکز دولتی آنها را مجبور به جاسوسی نمی‌کند و این شرکت بزرگ تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه انجام نداده است.
شرکت بزرگ چینی هوواوی توضیح داد که تاکنون دولت چین آنها را مجبور نکرده است به واسطه حضور در بازارهای مختلف جهان از آنها جاسوسی کنند و این اطلاعات را در اختیار مقامات دولتی چین بگذارند.
لازم به ذکر است که از مدت‌ها قبل پرونده‌ای در کنگره آمریکا مطرح شده است که به موجب آن گفته می‌شود هوواوی به واسطه حضور خود در کشورهای مختلف و البته آمریکا جاسوسی کرده است.
با این وجود، شرکت هوواوی تمام اتهامات وارده را تکذیب کرده و توضیح داده است که تاکنون هیچ اقدامی برخلاف قوانین موجود انجام نداده است و رفتارهای خود را مانند گذشته دنبال می‌کند.
"کن هو"( Ken Hu) معاون رئیس شرکت هوواوی به منظور شفاف‌سازی هرچه بیشتر در این زمینه دو بیانیه کاملا واضح را منتشر کرده و توضیح داده است که تاکنون هیچ شخص یا گروهی آنها را مجبور به جاسوسی نکرده است.
در این بیانیه‌ها آمده است: ما می‌توانیم تایید کنیم که تاکنون هیچ دستور‌العمل یا درخواستی را از جانب مقامات یا آژانس‌های دولتی دریافت نکرده‌ایم تا به موجب آن موقعیت، سیاست‌ها، فعالیت‌ها، سیستم سخت‌افزار، نفرم‌افزار یا نحوه جذب کارمندان خود را تغییر دهیم و تنها پیشنهاداتی که به ما شده، در زمینه تقویت سیستم‌ها به منظور جلوگیری از آسیب‌های احتمالی حملات سایبری بوده است.
در بیانیه دیگر "کن هو" آمده است: ما بار دیگر تایید می‌کنیم که تاکنون با هیچ درخواستی مواجه نشده‌ایم که بخواهیم دسترسی شخص یا گروهی را به فناوری‌ و اطلاعات مشترکان خود فراهم کنیم و در این فرآیند هیچ یک از شهروندان و سازمان‌ها یا حتی آژانس‌های دولتی چنین درخواستی از ما نداشته‌اند.
......................................
خبر: قوی‌ترین نوت‌بوک گیمینگ وارد ایران شد

شرکت آوات جدیدترین نوت‌بوک گیمینگ ایسوس را از سری ROG با نام G750JH برای علاقه‌مندان بازی‌های رایانه‌ای روانه بازار ایران کرد.
این نوت‌بوک 17/3اینچی که برای خوره‌های بازی عرضه شده، به صفحه نمایش سه بعدی Full HD با وضوح 1080×1920 پیکسل و دو اگزوز تخلیه هوا که گرما و صدای فن به عقب هدایت می‌کند، مجهز شده است.
این طراحی سیستم تخلیه هوا حتی در حساس‌ترین لحظات بازی راحتی و سرعت کاربر را تضمین می‌کند.
G750JH به فناوری انحصاری SonicMaster ایسوس مجهز شده است. همچنین ابزار تنظیم صدای ROG AudioWizard که مخصوص نوت‌بوک‌های گیمینگ ایسوس ارائه شده دارای پنج حالت پیش‌فرض صدا برای ژانرهای مختلف بازی است.
علاوه بر این، به دلیل استفاده از آمپلی فایرهای قدرتمند متصل به خروجی هدفون، بدون افت کیفیت و مزاحمت برای دیگران، از صدای واقعی و تاثیرگذار بازی‌ها با استفاده از هدفون لذت ببرید.
نوت‌بوک جدید ROG ایسوس به نسل چهارم پردازنده Core i7 اینتل (Haswel) مجهز شده است.
از دیگر ویژگی‌های G750JH که با گارانتی آوات روانه بازار ایران شده است، می‌توان پورت Thunderbolt اینتل را برشمرد که می‌تواند ویدیو و داده‌های دیگر را با سرعت 10 گیگابیت در ثانیه (دو برابر سرعت USB 3.0) به دستگاه‌های دیگر منتقل کند.
ایسوس برای ذخیره‌سازی اطلاعات در سری G750JH دو حالت ذخیره‌سازی HDD و SSD در نظر گرفته که در حالت SSD یک درایو حالت جامد 256 گیگابایتی خواهید داشت.
......................................
خبر: گوشی‌های هوشمند وقوع سونامی را خبر می‌دهند
دانشمندان در حال توسعه شبکه‌های بی‌سیم در اعماق دریا هستند تا کاربران گوشی‌های هوشمند امکان دسترسی به اطلاعاتی درباره وقوع سونامی و سوانح غیرمترقبه را داشته باشند.
دانشمندان دانشگاه بوفالو درصدد ارایه اینترنت به اعماق دریا هستند.
این موضوع کمک می‌کند که دانشمندان به موفقیت‌هایی در زمینه تشخیص سونامی دست یابند، از وجود نفت و گاز در اعماق دریا مطلع شوند و بر آلودگی‌های دریایی نظارت داشته باشند.
بر این اساس، شبکه‌های بی‌سیم امکان دسترسی به اطلاعات و تجزیه‌ و تحلیل آن را در زمان مناسب برای کاربران فراهم می‌کنند.
به این ترتیب مردم از این امکان برخوردارند که به چنین اطلاعاتی از طریق گوشی‌های هوشمند و رایانه‌ها در زمان وقوع سونامی یا سایر سوانح غیرمترقبه دسترسی داشته باشند.
......................................
خبر: اندونزی جای چین را در تولید حملات اینترنتی گرفت
ترافیک حمله تولید شده توسط اندونزی در دومین سه‌ماهه سال 2013 تقریباً دو برابر شده است. 
اندونزی به عنوان بزرگترین منبع حملات اینترنتی از چین پیشی گرفت.
بنا بر گزارش شرکت آکامایی، ترافیک حمله تولید شده توسط اندونزی در دومین سه‌ماهه سال 2013 تقریباً دوبرابر شده است.
بنابراین گزارش، از ماه آوریل تا ژوئن سال جاری، ترافیک حمله تولید شده توسط اندونزی به 38 درصد کل ترافیک حمله سراسر جهان رسیده است که 17 درصد نسبت به سه‌ماهه قبل از آن افزایش نشان می‌دهد.
به این ترتیب چین به مکان دوم تولید کنندگان ترافیک حمله جهان سقوط کرده است. البته درصد ترافیک حمله تولید شده توسط این کشور ثابت باقی مانده و همچنان 33 درصد از ترافیک حمله سراسر جهان از طریق این کشور تولید می‌شود.
بنا بر اعلام مرکز ماهر، سایر کشورهای اصلی تولید کننده ترافیک حمله جهان به ترتیب عبارتند از ایالات متحده آمریکا، تایوان، ترکیه، هند، روسیه، برزیل، رومانی و کره جنوبی. این 10 کشور در مجموع تولید کننده 89 درصد از حملات سراسر دنیا هستند.
البته نکته قابل توجه این است که این نتایج بر اساس آدرس آی‌پی منبع حمله به دست آمده است و لزوماً نمی‌تواند مشخص کننده محل حمله کننده واقعی باشد.
این گزارش همچنین بیان می‌کند که مشتریان این شرکت در سه‌ماهه دوم سال 2013 توسط 318 حمله DDoS هدف قرار گرفته‌اند که این میزان 54 درصد بیشتر از سه‌ماهه پیش از آن است.
......................................
خبر: گوشی جدید گوگل 349 دلار
بعد از هفته‌ها شایعات درمورد مشخصات، قیمت، و تاریخ انتشار نسل جدید گوشی‌های گوگل موسوم به Nexus 5، چندی پیش گوگل قیمت این تلفن هوشمند را برای مدتی روی سایت گوگل پلی فرستاد.
Nexus 5 برای مدتی برروی سایت گوگل پلی در کنار Nexus 7 و Nexus 10 قرار گرفت و قیمت نسخه 16 گیگابایتی آن 349 دلار اعلام شده بود. اگرچه هنگامی که برروی لینک مورد نظر کلیک می‌کردیم هیچ صفحه‌ای ظاهر نمی‌شد و بعد از گذت زمانی کوتاه دوباره اسم Nexus 5 از روی سایت برداشته شد و جای خود را به Nexus 4 داد.
سایت سی نت در این رابطه نوشته است: عده‌ای در Amazon.com درحال فروش قاب محافظ این گوشی هستند و گمانه زنی‌ها از احتمال ارائه Nexus 5 در بازه زمانی هفت تا 10 آبان (30 اکتبر تا دو نوامبر) خبر می‌دهد.
صفحه نمایش این تلفن هوشمند 12.5 سانتی‌متر (پنج اینچ) است در کنار پردازنده چهارهسته‌ای Nexus 5 که قدرت 2.3 گیگاهرتز را به کاربران ارائه می دهد، مجهز به حافظه موقت (رم) سه گیگابایتی است که این مولفه از دیگر فاکتورهایی است که این گوشی جدید شرکت گوگل را در کنار Galaxy Note 3 سامسونگ از سایر رقبایش متمایز می‌سازد.
به نظر می‌رسد Nexus 5 اولین گوشی هوشمندی باشد که اندروید 4.4 موسوم به Kit Kat را تجربه خواهد کرد. با توجه به قیمت 349 دلاری این گوشی و امکانات آن به نظر می‌رسد که Nexus 5 بتواند تمامی رقیب‌هایش را کنار بزند علاوه بر این با توجه به این موضوع که این گوشی توسط شرکت ال.جی عرضه ‌می‌شود امکان کاهش فروش LG G2 افزایش می‌یابد.
......................................
خبر: عرضه نسخه به روز شده و اصلاح شده ویندوز 8.1

مایکروسافت امروز نسخه‌ای اصلاح شده از سیستم عامل به روزشده ویندوز RT 8.1 را در فروشگاه اینترنتی خود عرضه کرد.
برخی کاربران که نسخه قبلی به روزشده را نصب کرده بودند، می‌گویند این نسخه مشکلاتی داشته و باعث از کار افتادن ناگهانی رایانه می شده است. بخش عمده مشکلات مربوط به کاربران تبلت Surface RT بوده است.
کاربرانی که با به روزرسانی قبلی مشکل داشته‌اند می‌توانند به رایگان نسخه جدید را بارگذاری کنند. مایکروسافت همچنین برای افرادی که به علت نصب به روزرسانی ناقص قبلی دچار اختلالاتی شده اند، توصیه هایی ارائه کرده است. بررسی‌های این شرکت نشان می‌دهد که از هر هزار کاربر مایکروسافت یکی به این مشکل دچار شده است.
این چندمین بار است که مایکروسافت با بی‌دقتی در به روزکردن سیستم عامل ها و برنامه های مختلف خود برای کاربرانش مشکل ایجاد می کند. پیش از این مشکلات مشابهی به همین علت برای کاربران نسخه های مختلف مرورگر IE و همین طور ویندوز پیش آمده بود.
......................................
خبر: جاسوسی‌های آمریکا آلمان را به ایجاد اینترنت ملی تشویق می‌کند

شرکت مخابراتی دویچه تله کام در اندیشه راه اندازی شبکه اینترنت ملی به منظور هدایت داخلی ترافیک داده و ایمیل و در امان ماندن از جاسوسی‌های دولت اوباما است.
دویچه تله کام که بزرگترین شرکت مخابراتی آلمان محسوب می‌شود امیدوار است از این طریق اعتماد از دست رفته مشترکان خود را بازگردانده و آنها را مجددا به حفظ امنیت خود امیدوار کند. با اجرای این طرح تبادل داده در اینترنت میان کاربران  آلمانی تنها در داخل این کشور صورت گرفته و کشور ثالثی مانند آمریکا نمی‌تواند به آن دسترسی داشته باشد.
آلمانی‌ها برنامه‌های گسترده‌ای در این زمینه داشته و قصد دارند دامنه اجرای این طرح را به کشورهای عضو پیمان شینگن توسعه دهند.
البته برخی متخصصان نسبت به امکان اجرای این طرح بدبین هستند. آنها می‌گویند ماهیت بین‌المللی اجرای طرح یاد شده عملی کردن چنین برنامه‌ای را مشکل می‌کند. به اعتقاد آنها ساختار اینترنت به گونه‌ای طراحی شده که داده‌ها همیشه به دنبال سریع ترین و ارزان ترین روش انتقال خواهند بود.
ژورگن شیگر سردبیر مجله آی تی آلمانی آی ایکس می‌گوید می‌توان محتوای ایمیل‌های رد و بدل شده را در داخل مرزهای آلمان حفظ کرد، اما با این کار هزینه ها بالاتر رفته  و سرعت تبادل اطلاعات کمتر می شود.
همچنین باید سرمایه گذاری های جدیدی در حوزه زیرساخت صورت بگیرد. با این کار هزینه دسترسی به اینترنت بیشتر می شود و این مطلوب کاربران نیست.
علاوه بر این پردازش کل ترافیک اینترنت از طریق خطوط داخلی دشوار است، زیرا بسیاری از زیرساخت های مهم اینترنت در آمریکا واقع است. متخصصان حتی در مورد ایمنی بیشتر این رو هم تردید شده و استفاده از روش هایی مانند رمزگذاری اطلاعات را بیشتر توصیه می کنند.
......................................
خبر: انتقاد رییس محبوب‌ترین شبکه اجتماعی روسیه از فیس‌بوک

پاول دوروف مدیر VK محبوب‌ترین شبکه اجتماعی روسیه از مارک زاکربرگ و شبکه اجتماعی فیس‌بوک انتقاد کرد و ادوارد اسنودن را یک قهرمان دانست.
وی از اینکه مارک زاکربرگ VK را دست کم می‌گرفت اظهار ناراحتی کرد و مدعی شد این شبکه اجتماعی سریع تر است، استفاده از آن هم ساده‌تر است و کارآیی بیشتری دارد.
پاول دوروف افزود: VK یک سایت بسیار بزرگ در روسیه است و بسیاری از امکانات آن مشابه با فیس‌بوک است و بعد از فیس بوک در اروپا رتبه دوم را دارد.
وی که تابستان سال گذشته به ادوارد اسنودن افشاگر اسناد جاسوسی های افسارگسیخته کاخ سفید پیشنهاد کار در VK را داده بود، این فرد را قهرمان دانست.
او در این مورد گفت: وی باعث شده که توجه عموم مردم به مساله حفظ حریم شخصی جلب شود. اسنودن بخش بزرگی از زندگی خود را فدا کرد تا مردم از جاسوسی در مورد خودشان مطلع شوند.
دوروف از ضرورت حفظ حریم شخصی کاربران شبکه های اجتماعی دفاع کرد و وعده داد که از روش هایی مانند رمزگذاری برای حفاظت از داده های شخصی آنان استفاده خواهد کرد. وی خدمات پیام رسان تلگرام که به همین منظور ابداع شده را از برنامه‌های مشابه مانند WhatsApp ایمن‌تر دانست.
......................................
خبر: خطر سواستفاده‌های جنسی از کودکان در فضاهای مجازی

یک متخصص اخلاق پزشکی به راه اندازی سایت جدیدی به اسم نی نی فیس در ایران اشاره کرد و گفت: رعایت ملاحظات اخلاقی در این سایت که در حال ارائه خدماتی همچون بازیهای رایانه‌ای و نرم افزارهای آموزشی هستند، به ویژه برای کودکان زیر سن قانونی باید به عنوان یک اصل مهم باشد.
دکتر حسام‌الدین ریاحی به رابطه میان رسانه‌های مجازی و کودک آزاری اشاره و تصریح کرد: احراز سن قانونی یکی از مهمترین ملاحظات رسانه‌های مجازی است. برخی کشورها با طراحی پروتکل و مدل‌هایی ورود کودکان به فضاهایی که همراه با فعالیت اجتماعی هستند را مورد حمایت خود قرار می‌دهند، تا استفاده از این محیط‌ها موجب سواستفاده از آنان نشود.
این دانش آموخته اخلاق پزشکی به تشریح طرحی مبنی بر ورود کودکان به فضاهای مجازی و عدم سواستفاده از آنان پرداخت و اظهار کرد: برخی از شبکه‌های اجتماعی که در حال خدمات رسانی آنلاین همچون چت روم به کودکان هستند، باید این امکان را داشته باشند که در صورت پایین بودن سن کودک به او هر خدماتی ارایه ندهند، به دلیل اینکه امکان ورود افراد سودجو به این فضاها و سواستفاده‌های جنسی از کودکان بسیار زیاد است.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: بر اساس دستورالعمل‌هایی، به کودکان توصیه می‌شود که اطلاعات شخصی خود را در فضاهای مجازی مخفی نگهدارند، چون هر لحظه احتمال سواستفاده از آنان وجود دارد، بنابراین خانواده‌ها باید در این محیطها کودکان خود را همراهی کنند.
ریاحی به راه‌اندازی سایت جدیدی به اسم نی نی فیس در ایران اشاره کرد و گفت: رعایت ملاحظات اخلاقی در این سایت که در حال ارایه خدماتی همچون بازی‌های رایانه‌ای و نرم افزارهای آموزشی هستند، به خصوص برای کودکان زیر سن قانونی باید به عنوان یک اصل مهم باشد.
وی در خصوص آموزش کودکان به منظور استفاده صحیح از فضاهای مجازی، اظهار کرد: آموزش‌های لازم جهت استفاده کودکان از فضاهای مجازی که به صورت مقطعی انجام می‌شود باید به صورت گسترده پیگیری شود و نهادهای مختلف همچون آموزش و پرورش، نیروی انظامی باید با شبکه رسانه‌های ملی مرتبط شوند تا آموزش‌های لازم از این طریق به کودکان ارایه شود.
......................................
خبر: دردسر عینک‌‌های گوگل
عینک گوگل، محصول پرسروصدایی است که به کاربر امکان گرفتن عکس و ضبط تصویر از طریق باز و بسته کردن چشم می‌دهد. عده‌ای می‌گویند این محصول حریم خصوصی افراد را به خطر می‌اندازد.
انتشار گزارشی مبنی بر ظرفیت بالقوه خطرات امنیتی عینک گوگل و سایر تکنولوژی‌های پوشیدنی نگرانی‌های بسیاری را ایجاد کرده است. نزدیک به دو سوم افرادی که در یک نظرسنجی در همین خصوص شرکت کرده بودند خواستار وضع قوانین و چارچوب‌‎هایی برای کاربری این ابزار شدند و تقریبا یک نفر از هر پنج نفر معتقد بود که استفاده از آنها را باید کاملا غیرقانونی اعلام کرد!
عینک گوگل در واقع یک جفت شیشه عینک مانند است که اطلاعاتی چون اخبار و نقشه‌ها را به فرد استفاده‌کننده ارائه می‌کند و به شما امکان می‌دهد تا به وسیله باز و بسته کردن چشم به ضبط تصاویر و گرفتن عکس بپردازید.
در حال حاضر گوگل باید به توسعه ابزارهایی بپردازد که در زمان استفاده برای سایر مردم کاملا قابل مشاهده باشند؛ چراکه در غیر این‌صورت دیگران می توانند بدون اینکه شما متوجه بشوید تصاویر و گفته‌هایتان را ثبت و ضبط کنند.
اما تحقیقات موسسه Rackspace و کالج گلداسمیت حاکی از آن است که اینگونه ابزارها به حد کفایت تضمین‌کننده امنیت اطلاعات شخصی افراد نیستند.
گوگل به جهت رفع این عامل “آزاردهنده”، اعلام کرد که این عینک به نرم افزار تشخیص چهره مجهز نیست و فقط مختص نشان دادن اطلاعات به شخص کاربر است و نیز امکان تعامل مخفیانه با محیط اطراف را دارا نمی‌باشد.
هرچند که گوگل با عرضه تکنولوژی پوشیدنی به توسعه‌دهندگان، آنها را به هک کردن این ابزار ترغیب کرد اما در کنار آن کاربری اپلیکیشن‌‎های غیراخلاقی و بازدید از سایت‌هایی با محتوای فیلم‌ها و تصاویر نامناسب را برای کاربران اینگونه عینک‌ها محدود نموده است.
با وجود تمامی این نگرانی‌های امنیتی، بیش از یک سوم کسانی که در نظرسنجی شرکت کرده بودند مشتاق استفاده از این تکنولوژی در زمان عرضه آن به بازار بودند تا به کمک آن بر میزان آگاهی، اعتماد به نفس، سلامتی، تناسب اندام و حتی کیفیت زندگی خود بیفزایند.
نحوه تاثیرگذاری بر شما
این عینک به شما به صورت کاملا مخفیفانه و سریع و آسان امکان عکسبرداری از اطرفیان را می‌دهد. به همین دلیل جای تعجب نیست اگر بسیاری از مردم ماهیت چنین ابزاری را خرابکارانه بدانند.
در واقع زمانی که کسی در اطراف شما از این ابزار استفاده می‌کند هیچ راهی برای متوقف ساختن او ندارید. عینک گوگل نیز به طور حتم جالب‌ترین و تنها ابزار حاصل از تکنولوژی پوشیدنی که در چند سال آینده به بازار خواهد آمد نیست.
بطور مثال، ساعت‌های مچی مختص بیماران که اطلاعات پزشکی آنها را به هنگام فعالیت‌های بدنی ضبط کرده و سپس نتایج آن را برای دکتر ارسال می‌نمایند از نمونه تکنولوژی‌هایی هستند که علاوه بر فواید بسیاری که برای سلامتی افراد دارید در تشخیص زودهنگام بیماری‌ها بسیار موثر می‌باشند.
در کنار خطرات امنیتی ذکر شده، این احتمال وجود دارد که شرکتهای بیمه مردم را وادار به پوشیدن این عینک‌ها کنند تا سندی بر ادعای مطرح شده از سوی بیمه‌شدگان باشد.
برداشت ما از این فناوری
هرچند که گوگل گمان می‌کند با ابزارهای حاصل از این تکنولوژی آینده را رقم می‌زند اما ما امیدواریم که این شرکت در اشتباه باشد. مسلما زمانی که شما مسیر حرکت درست خود را از درون عینک‌تان می جویید این ابزار بسیار سودمند و سریع است اما خطر اینکه کسی در کنارمان به آرامی در حال گرفتن عکس و فیلم و جستجوی اطلاعات شخصی ما بوده و یا اینکه از این طریق به جستجو در سایتهای غیراخلاقی مشغول باشد را نباید از ذهن دور داشت!
البته گوگل در محدودسازی برخی از مشخصه‌های مزاحمت‌زای این تکنولوژی مانند تشخیص چهره و اپلیکیشن‌های غیراخلاقی گام مثبتی برداشته است اما این ابزار برای جلب اعتماد مردم و اثبات عدم مزاحمت خود راه زیادی در پیش دارد.
جای تعجبی نخواهد بود اگر در آینده شاهد وضع قوانینی جهت کنترل و منع اینگونه ابزارها باشیم.
یک مانیتور سلامت‌سنج پرتابل که بتواند با عملکرد خود در کنترل وضعیت سلامتی، طول عمر شما را افزایش بدهد مطمئناً بسیار جالب‌تر و سودمندتر از یک جفت عینک برای چک کردن توییتر و ایمیل‌ها خواهد بود.
ما امیدواریم که گوگل به جای متوسل‌شدن به دردسرهای اعتماد‌سازی با فعالیت‌های بیشتر در بخش تحقیق و توسعه اینگونه تکنولوژی‌ها به دنبال ایجاد تفاوت‌های چشمگیرتر و ملموس‌تری در زندگی مردم باشد.
......................................
خبر: آفیس کماکان محبوب‌ترین نرم افزار اداری است

با وجود رقبای بسیار زیاد، هنوزهم آفیس در میان کاربران محبوب‌ترین نرم‌افزار اداری است.
علیرغم از راه رسیدن ده‌ها نرم افزار اداری متن باز و ارزان قیمت با امکانات بسیار مناسب هنوز نرم افزار آفیس از بیشترین میزان محبوبیت در محیط های اداری برخوردار است.
مجموعه آفیس شرکت مایکروسافت امروزه با رقبای زیادی مواجه است که ارزان‌تر، مبتنی بر فناوری کلود و سازگار با تلفن‌های همراه و تبلت بوده و امکانات گسترده‌ای نیز دارند، اما نسخه رومیزی آفیس که بسیاری از این امکانات را در حد پایین تری داراست هنوز برتری خود را در سازمان‌های اداری حفظ کرده است.
تحقیقات موسسه فارستر که با همکاری ۱۵۵ شرکت حرفه‌ای در حوزه فناوری اطلاعات انجام شده، نشان می‌دهد که انتخاب اول بسیاری از موسسات در این حوزه کماکان برنامه آفیس است.
کارشناسان می‌گویند علت اصلی این مساله آشنایی طولانی مدت کاربران با برنامه آفیس و امکان رفع نیازهای کاربران در خانه و منزل از این طریق است.
تحقیق مذکور نشان داد ۲۰ درصد از شرکت‌های مورد بررسی از ایمیل های تحت کلود استفاده می کنند و ۲۵ درصد هم چنین برنامه ای را در آینده خواهند داشت.
در حال حاضر نسخه‌های تحت وب برنامه های مشابه آفیس مانند سرویس اسناد گوگل جدی ترین رقیب برنامه آفیس مایکروسافت محسوب می‌شوند، ولی با آن فاصله زیادی دارند.
......................................
خبر: از نبض کامپیوتر تا قلب سینما

بدون شک نام DreamWorks در دنیای امروزی ما به عنوان یک نام معتبر و شناخته شده در سراسر جهان شناخته شده است.
شاید وجود لوگوی این استودیو در تیتراژ یک کارتون و یا یک بازی کامپیوتری به راحتی بتواند جمعیت کثیری را به دیدن یا بازی کردن محصول راضی كند.
زیرا در طول سالیان گذشته این کمپانی با ارائه محصولاتی بسیار با کیفیت توانسته است مخاطبین خود را به صورت کامل از کیفیت و ارزش کارهای خود راضی نگاه داشته و هیچگاه آن‌ها را ناامید نکرده است.
این کمپانی بزرگ با حجم بالای سرمایه‌گذاری در صنعت فناوری اطلاعات همواره سعی در بهبود کارهای خود با ترکیب عناصر خلاقانه با آخرین پیشرفت‌های تکنولوژیکی در زمینه مربوط به کار خود داشته است.
«در این شرکت حدود ۱۵ درصد از سرورها به صورت مجازی کار می‌کنند. ۲۰ درصد سازندگان فیلم نیز به کمک رندر کردن تصاویر با کامپیوتر به تولید ادامه می‌دهند. این ساختار از طریق سیستم‌ها و سرویس‌های کلود میسر می‌شود. کمپانی هنوز نیاز اصلی خود را برای داشتن یک پایگاه اطلاعاتی و دیتا سنتر مرکزی و فیزیکی پا برجا می‌بیند.»
این مطالب گفته‌های مایک کاتلر، مدیر عملیاتی این کمپانی در سطح بین المللی است و به خوبی رویکرد و ساختار فعلی این استودیو را شرح داده است.
دریم‌ورکز با سرمایه گذاری بسیار وسیع خود در زمینه سرورها، و کاربردهای هنری فناوری اطلاعات سعی دارد تا اطمینان حاصل نماید که تمامی هنرمندانی که در این شرکت مشغول به کار هستند از ابزارهای مورد نیاز خود بهره‌مند خواهند بود.
کاتلر در تور ویژه‌ای در ردوود سیتی در ایالت کالیفرنیا با اشاره به این موضوعات به روند پیشرفت شرکت در زمینه دست یابی به این هدف نیز سخن‌های جالبی را به زبان آورد که نوید از آینده مناسبی برای دریم‌ورکز می‌دادند.
دیتا سنتر دریم ورکرز معادل ۳.۸ پتابایت داده را در خود جای خواهد داد و شامل ۴ هزار سرور و ۲۵ هزار پردازنده خواهد بود.
پیشرفت موازی همراه با کار بیشتر
دریم‌ورکز به کمک دو استودیوی خود در آمریکا و همچنین یک استودیو در هندوستان سعی دارد تا در سال جاری سه فیلم را راهی پرده‌های سینما کند. جالب اینجاست که معمولا هر فیلم حدود سه سال زمان برای ساخت و تدوین نهایی و تمامی کارهای گرافیکی نیاز خواهد داشت. به همین دلیل کمپانی به صورت همزمان بر روی هشت تا ده پروژه کار می‌کند.
کیت سوانبرگ، سرپرست واحد بازاریابی و سرمایه گذاری شرکت درباره نیاز به ایجاد ساختار فیزیکی و یک دیتاسنتر قابل اطمینان برای شرکت می‌گوید: «باید اطمینان حاصل کنیم که هنرمندان و مهندسان شرکت ما خوشحال خواهند بود.
اگر نتوانیم چند قدم از سطح هنر عمومی بالاتر باشیم آنگاه این افراد به دنبال یافتن مکانی جدید خواهند گشت.»
توان پردازشی و حجم ذخیره سازهای مورد نیاز برای ساخت فیلم‌های سه بعدی می‌تواند به طور باورنکردنی بالا باشد و کاربران دریم‌ورکز در بیش از ۳۰۰ مرکز کاری سطح بالا به انجام این کار مشغول هستند.
سرور استودیو چهارصد هزار پروسه کاری را در یک روز انجام خواهد داد و برای زمان بندی انجام این کار از پلتفرم پرتوان محاسباتی MRG که متعلق به شرکت ردهت است استفاده می‌کند و البته بنا به گفته کاتلر «بیشتر کار به صورت موازی در حال انجام است».
اگر توسعه دهندگانی که به صورت مستقیم بر روی تولید فیلم کار می‌کنند را به حساب نیاوریم آنگاه می‌توان تعداد مهندسین نرم‌افزاری را که برای این شرکت به نوشتن نرم افزارهای مفید برای کارکرد روان تولید کمک می‌کنند را برابر با ۱۵۰ نفر بدانیم.
این آمار بنا به گفته جف وایک مدیر R&D در استودیوی ردوود است. جالب است بدانید که حدود ۲۰ درصد از برنامه نویسان شرکت مدرک دکترا دارند. در سه سال گذشته این افراد به صورت موازی نیز با نرم افزارها کار می‌کرده‌اند (از راه دور و درون خانه).
این شرکت برای استفاده بهینه از پردازنده ۱۶ هسته‌ای سندی بریج اینتل این راهکار را در پیش گرفته است و به گفته وایک تلفیقی از برنامه نویسی و استفاده از برنامه‌های آماده را برگزیده است: «ما تمام نرم افزارهای مورد نیاز خود را نمی‌نویسیم بلکه تنها بخش عمده آن را کدنویسی می‌نماییم.
برای سایر موارد آنها را می‌خریم. وقتی که لازم است برنامه خواهیم ساخت و وقتی نیاز باشد برنامه خواهیم خرید.» البته این رویکرد برای چنین شرکتی کاملا جنبه مالی نیز خواهد داشت. چون هر محصول این شرکت هزینه سرسام آوری را درپی خواهد داشت. برای مثال ساخت یک انیمیشن ۹۰ دقیقه‌ای مانند شرک ۴ رقمی معادل ۱۳۰ میلیون دلار را برای دریم ورکز هزینه داشته است.
خرجی برای کسب درآمد بیشتر
دریم‌ورکز بیشتر زیرساخت‌های بلید سیستم شرکت هیولت پاکارد را برای C-Class server Blades استاندارد سازی نموده است. ۳ هزار عدد از این موارد به صورت از پیش تنظیم شده برای ذخیره سازی اطلاعاتی و کارهای شبکه معماری شده‌اند. همچنین سیستم HP NAS و آرایه‌های ذخیره ساز ۳Par به همراه دیتاسیستم‌های هیتاچی و درایوهای NetApp برای این منظور به کار گرفته شده‌اند.
یکی از نکات مهم درباره صنعت فناوری اطلاعات، در زمینه انیمیشن سازی سیستم ویژه شرکت مترو گلدن میر برای ساخت فیلم هابیت بوده است که بدون شک می‌تواند تاثیر بسزایی بر کاربرد فناوری اطلاعات در آینده صنعت انیمشن سازی بگذارد.
زیرا این فیلم نخستین فیلم متحرکی بود که از ساختار تکنولوژی ۴۸ فریم بر ثانیه بهره برده بود. وایک در باره تاثیر این فیلم و بازخورد آن می‌گوید: «اگر این تجربه مورد علاقه کاربران و بینندگان واقع شده است به راحتی باید دریافت که چه تاثیر شگرفی بر ساختار انباره‌های اطلاعاتی و سیستم‌های مورد نیاز برای رندر کردن خواهد گذاشت.
طبیعی است که سرمایه گذاری برای فناوری‌های جدید برای ایجاد استاندارد در تولیدات همیشه پرهزینه خواهد بود. ولی اگر بتواند تجربه برتری را به وجود بیاورد بدون شک افراد حاضر به پرداخت مبلغ مورد نیاز برای آن خواهند بود. و این یک تجارت عالی است».
......................................
خبر: كاربران ناراضي از فيس‌بوك

مدیران فیس بوک با تایید وجود این مشکل از حل سریع آن خبر داده و از کاربران به همین علت عذرخواهی کرده اند.
روز گذشته وقوع نقص های فنی متعدد در فیس بوک موجب اعتراض کاربران شد. این نقص موجب شد ارسال پست های جدید، اظهار نظر و ارسال عکس و ... ناممکن شود.
کاربرانی که دیروز تلاش می‌کردند وضعیت خود را در فیس بوک به روزکنند بارها با این پیام مواجه می شدند که برای به روز کردن وضعیت شما مشکلی وجود دارد؛ لطفا چند دقیقه دیگر تلاش کنید.
اگر چه ایجاد اختلال‌های فنی در فیس بوک امری تازه نیست و بارها کاربران این سایت با  چنین مشکلاتی مواجه شده اند. اما به نظر می رسد این بار مشکل فیس بوک در مقیاس جهانی رخ داده، زیرا کاربران زیادی در نقاط مختلف جهان از وجود آن خبر داده اند.
مدیران فیس بوک با تایید وجود این مشکل از حل سریع آن خبر داده و از کاربران به همین علت عذرخواهی کرده اند. البته هیچ توضیحی در مورد جزییات فنی وقوع این مشکل ارائه نشده و انجام برخی اقدامات برای افزایش پایداری فیس بوک عامل این مشکل اعلام شده است. البته بعد از صدور این اطلاعیه نیز عده ای از کاربران کماکان دچار مشکل بودند که بعد از مدتی برطرف شد.
......................................
خبر: توانایی ریاضی کودکان از زمان طفولیت آغاز می شود

درک اعداد توسط نوزادان 6 ماهه نشان دهنده عملکرد آنها در ریاضیات در 3.5 سالگی است.
ارتباط بین درک اعداد توسط نوزادان شش ماهه و کودکان سه ساله به واسطه تفاوت درباره هوش کلی تبیین نمی شود بلکه نشان می دهد که درک نوزاد از ارقام پایه های تواناییهای وی را در ریاضیات رقم می زند.
درک نوزاد نسبت به اعداد در 6 ماهگی نشان می دهد که این کودک در 3 سالگی در زمینه ریاضیات چه عملکردی خواهد داشت.
این تحقیق که محققان طی آن به درک اولیه اعداد توسط نوزادان پرداخته اند و توانایی آنها را در تمایز قائل شدن بین گروه های عددی مختلف بررسی کرده اند نشان می دهد که این مهارت سنگ بنای توانایی های آینده آنها در ریاضیات است.
الیزابت بارانون استاد روانشناسی و عصب شناسی دانشگاه دوک در کارولینای شمالی اظهار داشت: این مسئله ممکن است برخی از تفاوتها را در یادگیری کودکان توضیح دهد.
نوزادان با گذشت دو روز از زندگی خود درک تقریبی از اعداد پیدا می کنند. برای مثال نگاه نوزاد به یک صفحه دارای هشت نقطه ای به اندازه طول مدت نگاه وی به یک صفحه 16 نقطه ای نخواهد بود. از آنجا که نوزاد نمی تواند صحبت کند، محققان شناخت کودک به این حقیقت تکیه کرده اند که نوزادان به اجسام ناآشنا نگاه طولانی تری دارند. اگر طول مدت نوزاد به هر دو صفحه یکسان بود باید گفته می شد که نوزاد نمی تواند بین تعداد تمایز قائل شود.
برانون و همکارانش یک نوع آزمایش ریاضی نوزاد ارائه کرده اند که به آنها این امکان را می دهد که توانایی نوزاد را در رابطه با درک اعداد ارزیابی کند. در این آزمایش نوزاد دو صفحه همزمان و یک سری الگوی سفید و سیاه مشاهده می کند که از نقطه های چشمک زن روی هر دو صفحه تشکیل شده اند. تفاوت این دو صفحه در این است که یک صفحه همواره الگوهای یک تعداد نقطه را نشان می دهد و تعداد نقطه های صفحه دیگر تغییر می کند.
یک نوزاد با درک قوی ارقام به تعداد متغیر نقطه ها روی یک صفحه توجه می کند و به این صفحه طولانی تر نگاه می کند.
برانون و همکارانش با این روش درک 48 نوزاد شش ماهه از ارقام و ریاضیات را ارزیابی کرده اند و این امر را در زمان 3.5 سالگی همین کودکان دنبال کردند. در زمان سه سالگی کودک یک آزمایش عمومی هوش می دهد، یک آزمایش ریاضی استاندارد و یک آزمایش درباره اینکه آنها چقدر خوب کلمه های اعداد را درک می کنند.
کودکانی که در دوران نوزادی درک قوی از اعداد داشتند در سه سالگی هم در آزمایشهای ریاضی عملکرد بهتری خود به نمایش گذاشتند. تواناییهای ریاضی پیشرفته آنها ارتباطی به هوش عمومی ندارد و نشان می دهد که حس اولیه ریاضی به تواناییهای محاسباتی ارتباط دارد.
براندون اظهار داشت: فاکتورهای بسیاری در درک ریاضیات توسط یک کودک تأثیرگذار است. تجربه، آموزش و انگیزه بسیار اهمیت دارند.اما از سوی دیگر به نظر می رسد که در این میان درک اولیه کودک از اعداد و ارقام نیز تا حدی حاضر اهمیت است.
......................................
خبر: نسل هشتم کنسول‌ها

صنعت بازی، امروزه ار پول‌سازترین و پرطرفدارترین صنایع دنیای مدرین است.
نسل هشتم کنسول‌هاي بازي ویدئویی به زودي وارد بازار مي‌شود. اين در حالي است که پيشرفت‌ها در اين زمينه به اندازه‌اي گسترده بوده که اين صنعت را به يکي از پردرآمدترين و پر طرفدارترين صنايع تبديل کرده است.
در نمايشگاه E3 محصولاتي رونمايي شد که در آينده‌اي نزديک وارد بازار مي‌شود. طبق نظر کارشناسان، کنسول‌هاي نسل جديد بيش از پيش از لحاظ کارايي به کامپيوترها، گوشي‌هاي تلفن هوشمند و تبلت‌ها نزديک شده‌اند.
کاربران با کنسول‌هاي نسل هشتم مي‌توانند علاوه بر انجام بازي، به اينترنت متصل شوند، وارد شبکه‌هاي اجتماعي شده، فيلم ببينند، موسيقي گوش دهند و از فضاي ابر استفاده کنند.
در حال حاضرXbox One و PS۴ در رقابتي جدي براي جلب نظر مخاطبان خود هستند. البته کنسول‌هايي مانند Ouya، Gamestick و Gamepop هم به ميدان رقابت وارد شده‌اند. وال استريت ژورنال نیز اطلاعات مختصري در رابطه با کنسول ساخت شرکت گوگل اعلام کرده است که با سيستم اندرويد کار مي کند.
هم اکنون اين صنعت به اندازه‌اي گسترده شده که هيچ يک از شرکت‌هاي سازنده نمي‌توانند به تنهايي بازار فروش نسل بعدي را در اختيار بگيرند يا تغييرات عمده‌اي در آن ايجاد کنند. ولي برنامه‌هاي آينده اين شرکت‌ها در زمينه کنسول‌ها بسيار به هم نزديک است و آن کوچک‌تر کردن و تخصصي کردن هر چه بيشتر اين دستگاه‌هاست.
در حال حاضر سه شرکت سازنده کنسول‌هايXbox One ،PS۴ و Wii U در رقابتي جدي، هم با يکديگر و هم با تلفن‌هاي هوشمند و تبلت‌ها قرار گرفته‌اند. زيرا که بازي‌هايي که روي تلفن‌هاي هوشمند و تبلت‌ها انجام مي‌شود مخاطبان زيادي را به سوي خود جلب کرده. اين در حالي است که بسياري از کارشناسان روي معايب و مزاياي بازي‌هاي کامپيوتري تحقيقات گسترده‌اي انجام داده‌اند.
نتايج به دست آمده حاکي از آن است که بازي‌هاي کامپيوتري باعث بالارفتن حافظه بصري افراد مي شود و در نتيجه قدرت تصميم‌گيري در حل مسائل گوناگون را به اندازه قابل توجهي افزايش مي‌دهد. از طرفي روانشناسان جنبه اعتيادآور اين بازي‌ها، به‌ويژه بازي‌هاي آنلاين را بسيار منفي و زيانبار ارزيابي کرده‌اند.
در رابطه با مشخصات کنسول‌هاي جديدXbox One و PS۴ ساخت شرکت‌هاي مايکروسافت و سوني از حالا جزئياتي منتشر شده است. اين کنسول‌ها پيش از تعطيلات سال نو ميلادي وارد بازار خواهند شد.
در نمايشگاه E۳ امسال هم سه کنسول بيشتر مورد توجه قرار گرفت:
Nintendo Wii U
در ماه نوامبر، شرکت ژاپني نينتندو کنسول Wii U را به بازار عرضه کرد که شباهت‌هاي بسياري به کنسول Wii داشت. Wii U براي کنترل بازي مجهز به GamePad مي‌باشد که يک تبلت با صفحه نمايشگر لمسي است.
با GamePad کاربران مي‌توانند روي صفحه نمايشگر تلويزيون بازي کنند به عنوان نمونه تيري که از کمان در صفحه نمايشگر GamePad رها مي‌شود مي‌تواند به هدفي در صفحه نمايشگر تلويزيون برخورد کند.
GamePad همچنين به عنوان يک کنترل از راه دور براي شبکه تلويزيوني TVii عمل مي‌کند. با اتصال به شبکه اينترنت کاربران مي‌توانند به شبکه‌هاي اجتماعي و برنامه‌هاي ورزشي، خبري و سرگرمي شبکه Hulu دسترسي داشته باشد.
بر خلافWii مدلWii U از کيفيت بالاتر گرافيکي برخوردار است. نينتندو گرافيک محصولات خود را به اندازه گرافيک Xbox۳۶۰ مايکروسافت وPS۳ سوني ارتقا داده است. قيمت اين کنسول ۳۰۰ دلار است ولي با وجود قيمت پايين نتوانست فروشي در حد انتظار داشته باشد.
اين شرکت پيش‌بيني فروش ۵.۵ ميليون دستگاه را داشته در صورتي‌که تا پايان ماه مارس تنها ۳.۵ ميليون دستگاه به‌فروش رسيده است.
Sony PlayStation ۴
اين کنسول در چند ماه آينده با قيمت ۳۹۹ دلار وارد بازار فروش خواهد شد. از ويژگي‌هايPS۴ دسترسي آسان به اينترنت و شبکه‌هاي اجتماعي است.
کاربران مي‌توانند ويديويي از بازي‌ای که در حال انجام آن هستند را براي دوستانشان ارسال کنند تا همزمان آنها نيز مراحل انجام بازي را تماشا کنند. با اين کنسول مي‌توان به شبکه‌هاي Netflix، Hulu و آمازون دسترسي داشت و از خدمات ويديويي و موسيقي آن بهرمند شد.
باPS۴ کاربران تنها از طريق اينترنت مي‌توانند بازي‌هاي قديمي اين شرکت را انجام دهند.
اين کنسول مانند PS۳ داراي يک درايوBlu-ray براي پخش فيلم مي‌باشد ولي نياز نيست تا از طريق اينترنت بروز رساني شود.
Microsoft Xbox One
اين کنسول قابليت دريافت و انجام فرامين صوتي هنگام اجراي بازي يا اتصال به اينترنت را دارد، همچنين داراي دوربين مي‌باشد تا فرامين را از طريق حرکات اعضاي بدن مانند سر، دست يا پا دريافت کند.
کنسول جديد مايکروسافت به "همه در يک دستگاه" معروف است؛ زيرا به کاربر امکان انجام بازي، تماشاي فيلم و ويدئو ، گوش دادن به موسيقي، مرور صفحات اينترنت و اتصال به شبکه‌هاي اجتماعي را مي‌دهد.
با Xbox One امکان استفاده از برنامه‌هاي شبکه HBO وجود دارد. فقط دستگاه تلويزيون مي‌بايست مجهز به کابل HDMI باشد.
Xbox One هر ۲۴ ساعت يک بار با اتصال به اينترنت بروزرساني مي‌شود. اين کنسول‌ها قابليت پخش ديسک‌هايBlu-ray را دارند.
گفتنی است، Xbox One پيش از تعطيلات سال جديد ميلادي با قيمت ۴۹۹ دلار به بازار عرضه خواهد شد. ..................................
خبر: کلاه ایمنی هوشمند با دید 180 درجه برای دوچرخه سواران
مبتکران کلاه ایمنی هوشمندی ساخته اند که دارای ویژگی های یک نمایشگر بر روی سر، آینه مجازی، ارتباط با تلفن هوشمند و کنترل صدا است اما برخلاف عینک گوگل این گجت می تواند جان انسان را در تصادفات نجات دهد.
یک شرکت آمریکایی کلاه های ایمنی برای موتور سیکلت سواران و دوچرخه سواران عرضه کرده است که دارای نمایشگری چند کاربردی است. این کلاه ایمنی که Skully P1 نام دارد هفته گذشته در نمایشگاه پاییزه فناوری های نوظهور  2013 در سیلیکون ولی عرضه شده است.
یک لیزر سه بعدی در این کلاه تعبیه شده است تا از قرار گرفتن مناسب کلاه بر روی سر کاربر اطمینان حاصل کند. این کلاه دارای یک دوربین لنزی با زوایه بسیار باز برای دید پشت سر کاربر است که کاربر می تواند از هر آنچه که در پشت سر و اطرافش روی می دهد، تصویر ویدیویی زنده دریافت کند که این به معنی دید کامل 180 درجه ای است. این تصویر بر روی نمایشگری که بر روی لبه داخلی کلاه قرار دارد نشان داده می شود.
این ویژگی به تنهایی می تواند متحول کننده باشد. این کلاه به ویژه برای دوچرخه سواران کاربردهای قابل توجهی دارد چرا که دوچرخه سوار برای حفظ تعادل دوچرخه به جلو خم می شود و به همین دلیل شانه و آرنج اش مانع دید آینه می شود. 
اما علاوه بر آینه های مجازی، این نمایشگر هشدار و پیام های تلفن هوشمند را مانند تماس های وارده و پیامک ها نشان می دهد و همچنین به فهرست موسیقی دستگاه نیز دسترسی دارد و می تواند عملکرد هندزفری نیز داشته باشد.
مارکوس ولر رئیس و مدیر اجرایی شرکت Skully Helmets می گوید: هوشیاری کامل برای راکب دوچرخه و موتور سیلکت بسیار ضروری است . ما Skully P1 را به عنوان گسترشی برای حواس راکب طراحی کردیم. این کلاه می بیند، می شنود، احساس می کند و از همه مهمتر فکر می کند و کاربر را به بقیه جهان مرتبط می سازد. این تازه اول کار برای این کلاه است.
قرار است این کلاه ابتکاری از سال 2014 به بازار عرضه شود اما تا آن زمان، شرکت Skully در پی داوطلبانی است که پیش از عرضه رسمی بخواهند این کلاه را آزمایش کنند. قطعا کلاه ایمنی P1 نخستین کلاه هوشمند موتورسیکلت در بازار است.
..................................
خبر: بازیافت کفشهای کهنه ممکن شد

دانشمندان دانشگاه لابرو در بریتانیا اعلام کردند که توانسته اند اولین سیستم جامع جدا سازی و احیا کردن مواد سودمند کفشهای قدیمی را تولید و آن را آزمایش کنند.
یکی از چیزهایی که همه در زندگی خود می خواهند از شر آن خلاص شوند کفشهای کهنه است که به نظر می رسد دشوارترین مورد برای بازیافت هستند چرا که کشفها از مواد متنوعی ساخته شده اند که با هم یک کفش را تشکیل می دهند.
سیستم بازیافت کفشهای قدیمی در مرکز تحقیقات ساخت و تولید نوآورانه دانشگاه لابرو در نتیجه یک برنامه تحقیقاتی 10 ساله ساخته شده است.
این فرآیند با انبار دستی کفشها به صورت طبقه بندی وسیع آغاز می شود، اجزا فلزی آنها نیز در جریان این فرآیند جدا می شود، پس از آن کفشها به صورت خودکار خرد می شوند و در نهایت به قطعات کوچک تبدیل می شود. این تکه ها برحسب مواد تشکیل دهنده با استفاده از سه شیوه جداسازی چرخه ای، زیگزاگی و لرزان انبار می شوند.
در فرآیند جداسازی چرخشی یک هوای گرداب مانند در محفظه های استوانه ای بسته ایجاد می شود. تکه های سبکتر به واسطه این گرداب بالا رفته و به یک لوله می رسند و تکه های سنگین تر در قسمت پایین استوانه باقی می مانند.
در فرآیند جداسازی زیگزاگی، تکه ها به بالای یک ستون بسته رسیده و با حرکت زیگزاگی به قسمت پایینی استوانه می رسند، عقب و جلو می روند و بین سطح شیب دار حرکت می کنند. در امتداد مسیر هوایی در شکل فشار کنار تکه های سبکتر را از سایر تکه ها جدا می کند و تکه های سنگین تر باز هم پایین محفظه باقی می مانند.
درنهایت تکه های ترکیب شده در صفحه ای شبیه الک روی یک میز لرزان قرار می گیرند و این لرزش موجب می شود که تکه های کوچک از صفحه پایین افتاده و تکه های بزرگتر بالا بمانند.
وقتی که تکه ها از آخرین خط هم عبور می کنند آنها در چهار نوع مواد چرم، فوم، پلاستیک و سایر مواد طبقه بندی می شوند. تکه های چرم را می توان برای ساخت برخی موارد با ترکیب چرم مصنوعی به کار برد. فوم برای ساخت لایه زیرین فرش به کار می رود و پلاستیک در موادی که در سطح زمین بازی کودکان به کار می روند استفاده خواهد شد و یا حتی می توان از آنها کفشهای جدیدی تولید کرد. سایر مواد نیز به عنوان مواد عایق کاری در ساختمان به کار خواهد رفت.
این دانشگاه درحال همکاری با تولید کننده های بزرگ کفش است تا روشهایی برای طراحی کفشی ارائه کنند که کار بازیافت را ساده تر کند.

نظرات : 0

ثبت نظر

17179