۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت

جیتکس33 : نمایشگاه " GITEX 2013 " خاتمه یافت / آغاز برنامه ریزی برای " GITEX 2014 "

به گزارش ICTPRESS ، این نمایشگاه در ساعت 17 امروز پنجشنبه 2 آبان ماه مصادف با 24 اکتبر 2013 در حالی خاتمه یافت که برگزار کنندگان آن از هم اکنون برنامه ریزی برای برگزاری سی و چهارمین دوره جیتکس موسوم به " GITEX 2014 " را آغاز کرده اند.

نمایشگاه جیتکس 2013 ، در موضوعات و بخش های متنوعی شامل : شبکه و امنیت ، شرکت های کوچک و متوسط، سخت افزار، ارتباطات و مخابرات ، دولت الکترونیک ، کسب و کار دیجیتالی ، موبایل و ارتباطات سیار، اپلیکیشن و محتوا ، تجارت الکترونیک و نرم افزار ، فناوری رایانش ابری ، راهکارهای اقتصادی و کارآفرینی، فناوری بی سیم و بسیاری موارد مرتبط با این موضوعات برگزار و برخی موضوعات به عنوان نخستین بار ارائه و بسیاری محصولات جدید توسط کمپانی های مطرح و مشهور جهان رونمایی شد.

 

 

 نمایشگاه 5 روزه جیتکس 2013 امارات، امسال سی و سومین دوره خود را پشت سر گذاشت.
این نمایشگاه که با حضور بزرگان نرم افزار ، سخت افزار ، تجارت الکترونیک  و فناوری های نوین ارتباطاتی جهان از 28 مهر ماه آغاز شد عصر امروز 28 مهر ماه پایان یافت.
سال گذشته این نمایشگاه "جیتکس 2012 " (سی دومین دوره) از 23 مهر تا 27 مهر برگزار شد.
این نمایشگاه زمینه مناسبی را برای تجار و سرمایه گذاران حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و مخابرات فراهم می آورد تا ضمن به اشتراک گذاری تجربیات خود، قراردادهای جدید منعقد کنند و به توسعه بازار خود بپردازند.
شرکت هوآوی‏ امسال نیز همانند سال گذشته حضوری گسترده در جيتکس داشت. فروش محصولات هوآوی‏ با رشد 20 درصدی در خاورميانه در سال گذشته همراه بود .
توجه به فناوری رایانش ابری از سوی بسیاری از کمپانی های مطرح جهان به خصوص مایکروسافت در این نمایشگاه خصوصا در زمینه CRM مطرح بود.
بخش اسمارت‌ فون‌ها، تبلت‌ها ، فبلت ها و تجهيزات موبايل وا‌ی‌فای توسعه قابل ملاحظه ای داشت.
در این نمایشگاه کشور های مختلف جهان به ارائه دستاورد های گوناگون خود که یک سال تمام روی آن کار کرده اند پرداختند.
دستاوردهایی در زمینه های دولت الکترونیک، تجارت الکترونیک، الکترونیک و مخابرات، ماهواره و ارتباطات بی سیم، کامپیوتر ( نرم افزار و سخت افزار)، سیستم های مداربسته، دوربین های فیلم برداری و عکسبرداری، تلویزیون های غول پیکر و خلاصه آنچه که در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات از آن یاد می شود.
جیتکس نزد دولتمردان امارات آن چنان با اهمیت است که امیر دوبی هرساله بدون تشریفات خاص نمایشگاه را افتتاح و به بازدید از قسمت هایی از آن می پردازد.


کنترل ترافیک و مدیریت شهری همگام با جیتکس/متروی پرسرعت دوبی مجهز به فناوری روز و اینترنت
مدیریت شهری به منظور تردد وسایط نقلیه به خوبی انجام می شد به طوری که مونو ریل و مترو ترافیک را کنترل کرده و همچنین اتوبوس های تندرو و تاکسی های هوشمند مورد نیاز برای جابه جایی مسافران به خوبی یافت می شدند.
ترافیک همیشگی تا حد قابل قبولی کاهش یافته و مدیریت تردد ها مناسب بود.سالن های نمایشگاهی از تهویه متبوع برخوردار بود و تا حد امکان مسیر های تردد بازدیدکنندگان موکت های کف سالن ها راهرور های منتهی به سالن ها و غرفه ها نظافت سالن ها پذیرایی نمایشگاهی و راهنمایی های لازم بازدید کنندگان بسیار مناسب بود.
مکان های لازم برای استراحت بازدید کنندگان حتی بیش از سال های گذشته در اقصی نقاط نمایشگاه و همچنین محل هایی برای اتصال اینترنت بی سیم وجود داشت.
اطلاعات نمایشگاهی برای راهنمایی بازدید کنندگان به خوبی فعالیت می کرد و نقشه های نمایشگاهی به وفور یافت می شد. چیدمان غرفه ها مناسب طراحی شده بود.


کنفرانس ها و سمینارها / کارگاه های آموزشی و رونمایی محصولات توسط کمپانی ها

ضمن اینکه همه ساله در حاشیه برگزاری نمایشگاه، همایش های متعددی برگزار می شود امسال هم وضعیت بر این منوال بود.همایش ها و سمینار های تخصصی بسیاری در حاشیه جیتکس برگزار شد که از جمله آن می توان به کنفرانس های خبری اوراکل، اچ پی، نوکیا مایکروسافت و دیگر اشاره کرد.

نظرات : 0

ثبت نظر

44309