۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ اردیبهشت

معاون وزیر ارتباطات: از اهداف برنامه در فناوری ارتباطات عقب ماندیم

به گزارش ICTPRESS به نقل از مهر، برات قنبری با اشاره به گذشت 2 سال از برنامه 5 ساله پنجم توسعه و عقب ماندگی بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات از اهداف تعریف شده در این سند بالادستی اظهار داشت: در حال بررسی وضع موجود و تبدیل سیاستها به پروژه های اجرایی هستیم تا برای بودجه سال 93 با برنامه ریزی مشخص، بتوانیم عقب ماندگی این بخش را جبران کنیم.
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هم اکنون در حال تبدیل اسناد برنامه پنجم توسعه به سیاستها و پروژه های اجرایی در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات هستیم که در این زمینه گزارش وضعیت موجود از بعد کمی و کیفی و سرمایه گذاری تا 15 آذرماه تدوین و به وزیر ارتباطات ارائه می شود.
وی ادامه داد: براساس این گزارش، وزارت ارتباطات می تواند در بودجه سال 93 درخواست خود را برای جبران عقب ماندگیهای این بخش به دولت اعلام کند.
قنبری با تاکید بر تقویت زیربناهای ارتباطی برای رسیدن به اهداف توسعه ای کشور ادامه داد: برای مثال قرار بود تا پایان سال دوم برنامه پنجم ظرفیت پهنای باند اینترنت بین الملل به 500 گیگابایت در ثانیه برسد که هم اکنون این ظرفیت به 80 گیگابایت هم نرسیده است. براین اساس تقویت زیربناهای ارتباطی، تقویت رابطه شرکتهای مخابراتی با شرکتهای اینترنتی و تعامل با شرکت مخابرات ایران برای جلوگیری از آسیب این بخش در دستور کار قرار گرفته است.

نظرات : 0

ثبت نظر

62712