۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت

دیسک اطلاعات فناناپذیر طراحی شد

به گزارش ICTPRESS ، درحالی که حجم داده هایی که می توان روی دستگاه های جانبی ذخیره کرد در دهه های گذشته افزایش قابل توجهی یافته اما هنوز هم ذخیره اطلاعات برای یک دوره بلند مدت دشوار است.
جرون دی وریز از موسسه نانوفناوری دانشگاه توینت در هلند یک دستگاه اطلاعات نوری طراحی کرده است که می تواند اطلاعات را برای دوره های بسیار طولانی ذخیره کند و هر بیتی (Bit) اطلاعاتی که روی آن نوشته می شود از یک تکنیک خاص استفاده می کند.
این دستگاه به آب مقاوم است و از جنس تنگستن ساخته شده و کپسولی از جنس نیترید سیلیکون آن را احاطه کرده است. تنگستن از آن جهت انتخاب شده که می تواند در مقابل دمای شدید تاب بیاورد.
هارد دیسک درایوهای کنونی دارای توانایی ذخیره حج داده های زیادی است اما آنها تنها در طی دوره ای چند ده ساله می توانند اطلاعات را ذخیره کنند.
برای اثبات این که اطلاعات پس از میلیونها سال هنوز هم قابل خواندن است، باید یک آزمون فرسایش روی دستگاه انجام می شد که پس از انجام این آزمایش اطلاعات روی دستگاه بازهم قابل خواندن بود.
دی وریز گفت: براساس آرنیوس، این رسانه باید دست کم برای یک میلیون سال کار کند، حتی اگر آن را در دمای 200 سانتیگرادی حرارت داد یا برای یک ساعت در فر نگهداری شود باز هم در کار آن وقفه ای ایجاد نمی شود.

نظرات : 0

ثبت نظر

93722