۱۴۰۳ یکشنبه ۱۶ اردیبهشت

مقام اروپايي: جاسوسي از شهروندان اروپايي غير قابل پذيرش است

به گزارش ICTPRESS به نقل از خبرگزاريهاي اروپا، المار بروک رئیس کمیته روابط خارجی اتحادیه اروپا که در واشنگتن حضور دارد گفت: هرگز نباید از دوستان جاسوسی کرد.
آنچه که باید در برابر جاسوسی از سفارتخانه ها، رهبران سیاسی و دیگران انجام داد این است که همه باید درباره این موضوع توافق داشته باشند که این کار نباید انجام شود.
این موضوع حتی باید درباره شهروندان عادی هم وجود داشته باشد و این موضوع غیر قابل پذیرش است و درج آن در یک توافق نامه مشترک از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا زمانی که همسایگان و دوستان شما از شما جاسوسی می کنند شما احساس آزادی نمی کنید.
کلود مورائس عضو پارلمان اروپا هم گفت: به نظرم موضوع دوستان و جاسوسی از دوستان موضوعی نیست که ما تحمل کنیم و ما نباید همیشه تنها بگوییم که جاسوسی همیشه وجود داشته و بنابراین باید وجود داشته باشد.
به نظرم باید معیارهایی اطلاعاتی وجود داشته باشد. باید معیارهایی در حیطه مسئولیت پذیری و شفافیت وجود داشته باشد.
در اتحادیه اروپا ما در برخی از کشورهای عضو از این معیارها پیروی می کنیم.در اتحادیه اروپا برای انجام تحقیقات از این معیارها پیروی می شود.
ما اهرم هايي براي فشار به آمريکا در اختيار داريم   
رئیس هیات پارلمانی اتحادیه اروپا در واشنگتن گفت: درصورتی که آمریکا نتواند (به متحدان اروپایی ) اعتماد داشته باشد، قراردادها با این کشور می تواند به حالت تعلیق درآید.
بنابراين گزارش، کلود موریس گفت: ما امروز نشست محرمانه با سناتور داین فاینستاین رئیس کمیته اطلاعات و ژنرال کیت اندرسون رئیس آژانس امنیت ملی آمریکا داشتیم.
ما با این مقامات ارشد نشست داشتیم تا حقیقت را بیابیم و بدانیم چه اتفاقی افتاده است.
مهمتر از این، نگاه به آینده و یافتن راهی برای دادن اطمینان به شهروندان اروپایی درباره حفاظت از حریم آنها است.
وی درباره گزارش وال استریت ژورنال درباره جاسوسی آژانس های اطلاعاتی اروپا از یکدیگر و دخالت نداشتن آژانس امنیت ملی آمریکا گفت: ما تلاش می کنیم ادعاهای مربوط به آژانس امنیت ملی آمریکا را بررسی کنیم.
همانطور که من چند روز قبل پیش بینی کردم،احتمال دارد آژانس امنیت ملی آمریکا به همراه آژانس های اطلاعاتی اروپا این کار را انجام داده باشد.
ما در حال بررسی این مسئله هستیم. درباره شنود تلفنی آنگلا مرکل ادعاها این است که آژانس امنیت ملی آمریکا این کار را انجام داده است.
این ادعایی است که خود مرکل مطرح کرده است.وی در این زمینه با رئیس جمهور آمریکا گفتگوی تلفنی انجام داد.ما می خواهیم حقیقت را بیابیم.این که دولت آلمان خود این کار را کرده باشد،باید حقیقت را کاملا بیابیم.
کلودموریس گفت:چماق و هویچی وجود دارد که بسیاری از مردم از آن بی خبر هستند.
ما متحد آمریکا در مبارزه جدی با موضوعاتی نظیر تروریسم و دیگر موضوعات هستیم.بنابراین ما نمی خواهیم درباره اهرم ها زیاد صحبت کنیم.موضوع شراکت مطرح است.
ما قراردادهایی با آمریکا داریم. ما همه مکانیسم ها را در زمینه آمریکا در اختیار داریم. ما به نمایندگی از شهروندان این قراردادها را داریم و به آمریکا می گوییم لازم است براساس اعتماد با ما رفتار کند و اهرم این است، اگر شما نمی توانید اعتماد داشته باشید، این قراردادها می تواند به حالت تعلیق درآیند.

نظرات : 0

ثبت نظر

98130