۱۴۰۳ پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت

فبلت‌ ابزاري مناسب براي گردشگری است

به گزارش ICTPRESS ، از این رو هنگام سفر یکی از مشکلات افراد حمل لپ‌تاپ‌هایی بود که معمولا بیشتر از دو- سه کیلوگرم وزن داشتند. اما با عرضه تبلت‌ها و پس آن روی کار آمدن فبلت‌ها نیاز کاربران حتی به تبلت‌ها از بین رفت.
این روزها لازم نیست هنگام سفر تبلت و لپ‌تاپ سنگین با خود حمل کرد، بنابراین علاوه بر برقراری تماس و ارسال پیامک بسیاری از کارها از جمله وب‌گردی و چک کردن ایمیل را می‌توان با این دستگاه‌ها انجام داد.
بر این اساس بسیاری از شرکت‌ها اقدام به معرفی و عرضه فبلت‌هایی کرده‌اند که ویژگی‌های بی‌شماری دارند و انجام بسیاری از کارهایی که با تبلت‌ها و رایانه‌ها ممکن است، با این دستگاه‌ها نیز ممکن می‌شود.
در میان همه فبلت‌هایی که در بازار موجود است، گلکسی نوت 3، G pro ال‌جی و Xperia Z Ultra و پدفون اینفینیتی ایسوس معروف‌ترین آنها هستند.
در این گزارش به قابلیت‌های مهم فبلت‌ها می‌پردازیم که این دستگاه‌ها را هنگام سفر برای کاربران کاربردی‌تر می‌کند.
صفحه نمایش بزرگ
یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که می‌توان برای فبلت‌ها در نظر گرفت، صفحه نمایش بزرگ‌ آنهاست. معمولا این دستگاه‌ها دارای نمایشگری بزرگ‌تر از پنج اینچی هستند.
بر این اساس هنگام سفر می‌توان از نمایشگر بزرگ آنها برای خواندن کتاب، روزنامه‌های الکترونیکی، چک کردن ایمیل، مرورگری وب و بازی استفاده کرد.
نمایشگر این گوشی‌ها از وضوح تصویر بالایی برخوردارند و می‌توان روی این دستگاه‌ها ویدیو تماشا کرد، عکس دید و حتی برای یادداشت‌برداری هم مناسب است.
باتری‌های بزرگ
این دستگاه‌ها معمولا به باتری‌های بزرگی مجهز شده‌اند که نسبت به سایر گوشی‌ها مدت زمان بیشتری شارژ نگه می‌دارند.  این دستگاه‌ها معمولا به باتری‌های قابل تعویض مجهزند، بنابراین در صورت اتمام شارژ می‌توان باتری آنها را عوض کرد تا دستگاه خاموش نشود. از سوی دیگر نرم‌افزارهایی برای گوشی‌های موبایل ارائه شده که تا حد امکان میزان مصرف باتری را کاهش می‌دهد.
حجم زیاد حافظه
معمولا هنگام سفر یکی از مشکلاتی که کاربران با آن مواجه‌اند حجم محدود فضای ذخیره‌سازی اطلاعات روی دستگاه موبایل یا لپ‌تاپ‌شان است. فبلت‌‌ها معمولا در نسخه‌های مختلف 32 و 64 گیگابایتی به بازار عرضه می‌شوند، بنابراین حجم زیادی برای ذخیره‌سازی اطلاعات در اختیار کاربر قرار می‌دهد. با این حال همه این دستگاه‌ها امکان ارتقای حافظه با کارت microSD را دارند. بنابراین برای ذخیره‌سازی عکس و ویدیو، فایل‌های پی‌دی‌اف و سایر اطلاعات کاربر با مشکلی مواجه نخواهد شد. از سوی دیگر می‌توان این اطلاعات را با کارت microSD به دستگاه‌های دیگر منتقل کرد.
اتصالات
همه این دستگاه‌ها به اتصالات بلوتوث 4، MicroUSB و NFC مجهزند. بنابراین در هر شرایطی می‌توان از آنها برای انتقال اطلاعات، پرداخت هزینه‌های خرید یا اتصال به دستگاه‌های دیگر بهره برد.
پشتیبانی از نسل چهارم
همه فبلت‌های موجود در بازار علاوه بر سرویس‌های شبکه نسل دوم و سوم، به سرویس‌های شبکه نسل چهارم مجهزند، بنابراین امکان دسترسی به اینترنت را با سرعت بالا برای کاربران فراهم می‌کنند.
دوربین
از سوی دیگر همه این دستگاه‌ها به دوربین‌های پیشرفته‌ای مجهزند که می‌توان کارهایی مثل عکاسی و فیلمبراری را به راحتی با آنها انجام داد. بنابراین حتی نیازی به حمل یک دوربین بزرگ و حجیم برای عکاسی نیست.
معمولا این دستگاه‌ها به دوربین بزرگ‌تر از هشت مگاپیکسل مجهزند و کیفیت فوق‌العاده‌ای دارند.

نظرات : 0

ثبت نظر

11650