۱۴۰۳ پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت

شاخص فرابورس به 813 رسید

به گزارش ICTPRESS به نقل از روابط‌عمومی فرابورس ایران، در جریان معاملات امروز با ارزشی بالغ بر 759 میلیارد ریال، تعداد 117.7 میلیون ورقه در 19 هزار و 996 دفعه معامله شد. شاخص فرابورس (آیفکس) هم پس از این معاملات بیش از 2 درصد رشد کرد و با افزایش 17.20 واحدی به رقم 813  واحد رسید.
 بر اساس این گزارش بیشترین حجم معاملات نیز به ترتیب مربوط به داد و ستد حدود 23.2، 19.8 و 10.3 میلیون سهم بانک دی، حق تقدم سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق و سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق بود؛ ضمن آنکه پالایش نفت لاوان شاهد معاملات بیش از 81.19 میلیارد ریال بود و بیشترین ارزش مبادلات بازار را به خود اختصاص داد.
در میان شرکت‌های فرابورسی نماد شرکت‌های بانک سرمایه، مهندسی صنعتی روان فن‌آور، پتروشیمی زاگرس، سرمایه‌گذاری توسعه و عمران کرمان، گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان بیشترین افزایش قیمت را داشتند و سرمایه‌گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان نیز در میان نمادهای معامله شده امروز بیشترین کاهش قیمت را تجربه کرد.
همچنین در جریان مبادلات تسهیلات مسکن، آبان 91 با 1.81 درصد رشد 384 هزار و 23 ریال قیمت خورد و اوراق اردیبهشت 91 با 4.23 درصد کاهش به قیمت 375 هزار 162 ریال رسید.
در همین حال در بازار اوراق با درآمد ثابت بیشترین حجم معاملات به ترتیب به خرید و فروش 22 هزار و 480 برگه گواهی سپرده انصار تعلق داشت و در بازار ETF هم 88 هزار و 600 واحد صندوق قابل معامله کاریزما پس از گشایش در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس مبادله شد.
صدور مجوز افزایش سرمایه شرکت بیمه "ما"
با صدور مجوز افزایش سرمایه شرکت بیمه "ما" این شرکت در نظر دارد، سرمایه خود را از مبلغ 400 میلیارد ریال به مبلغ 2,500 میلیارد ریال از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران طی سه مرحله افزایش دهد.
همچنین بر اساس پیام ناظر بازار، معاملات توافقی شرکت ساختمان اصفهان در نماد معاملاتی "ثاصفا1" پس از برگزاری مجمع در سامانه جدید معاملات توافقی امکان پذیر شد و نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی خراسان و داروسازی تولید دارو پس از ارائه اطلاعات پیش‌بینی با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف 50 درصد معامله شدند. در عین حال نمادهای معاملاتی حق تقدم خرید سهام شرکت بیمه پاسارگاد و نیز اوراق مشارکت شرکت لیزینگ ایران و شرق به منظور پرداخت سود علی الحساب سه ماهه اوراق و اوراق گواهی سپرده مدت‌دار ویژه سرمایه‌گذاری عام بانک انصار به منظور پرداخت سود علی الحساب ماهانه متوقف شدند.
مهلت استفاده از حق تقدم خرید سهام شرکت کودشیمیایی اوره لردگان در نماد "شلردح1" نیز از امروز سه شنبه تا روز شنبه 18 آبان ماه جاری تمدید شد.

نظرات : 0

ثبت نظر

53869